Microsoft Train Simulator

Voor OV-gerelateerde hobby's, computerspelletjes, gezelschapsspellen, etcetera
Plaats reactie
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Microsoft Train Simulator

Bericht door Jef400 »

Bij de grote opruiming op de 1e dag van het jaar ben ik weer is Microsoft Train Simulator tegen gekomen. Gelijk op de PC gezet en de Editortool gevonden. Het probleem is dat ik weinig verstand van deze materie heb en ik toch echt me eigen lijnen wil bouwen. Heeft iemand hier ervaring? Alvast bedankt.

P.S. Ik kan jullie gedachten ook wel lezen, Daar heb je die beroepszeiker weer. Daarvoor exuces maar zo zit ik in elkaar.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Microsoft Train Simulator

Bericht door Ardan »

Geen idee, ik heb de Auran-simulator..
Ik doe ook maar wat
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Microsoft Train Simulator

Bericht door tsov »

Ik heb er in een grijs verleden heel veel mee gedaan, dat editen was ik nooit echt goed in. Maar er zijn hele fora voor dat ene spel, dus ik zou daar eens je licht opsteken, daar kunnen ze je vast veel meer vertellen.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Microsoft Train Simulator

Bericht door Stefan »

1 ding weet ik wel... En dat is dat die editor zo instabiel als de pest is.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5822
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Microsoft Train Simulator

Bericht door isadora »

Stefan schreef:1 ding weet ik wel... En dat is dat die editor zo instabiel als de pest is.
Precies, dat was voor mij uiteindelijk ook de show-stopper.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Microsoft Train Simulator

Bericht door Raymond »

En dat de editors van de huidige generatie trainsims een stuk gebruiksvriendelijker zijn.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Microsoft Train Simulator

Bericht door Jef400 »

Om jullie op de hoogte te houden ben ik ieder geval al klaar met het terraformen. Dus het aanleggen van de linten ijzer kan beginnen.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Microsoft Train Simulator

Bericht door Klaasje »

JeffreyMeijer schreef:Bij de grote opruiming op de 1e dag van het jaar ben ik weer is Microsoft Train Simulator tegen gekomen. Gelijk op de PC gezet en de Editortool gevonden. Het probleem is dat ik weinig verstand van deze materie heb en ik toch echt me eigen lijnen wil bouwen. Heeft iemand hier ervaring? Alvast bedankt.

P.S. Ik kan jullie gedachten ook wel lezen, Daar heb je die beroepszeiker weer. Daarvoor exuces maar zo zit ik in elkaar.
Ik heb wel eens wat gebouwd in MSTS maar je moet wel uitkijken omdat het erg tijdvretend is, je het programma ieder uur moet herstarten en een beetje verstand van de onderliggende bestandsstructuren van een route wel handig is.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Microsoft Train Simulator

Bericht door Raymond »

En de map van je route regelmatig backuppen kan ook geen kwaad ;)
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Microsoft Train Simulator

Bericht door Jef400 »

Ik heb nog 6 dagen vrij voordat ik weer de schoolbanken in moet dus dat komt wel goed
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Microsoft Train Simulator

Bericht door Klaasje »

Te weinig. :shock: Veel succes!
candelaer
Berichten: 72
Lid geworden op: zo 18 dec 2011, 14:02

Re: Microsoft Train Simulator

Bericht door candelaer »

Ik zou even naar http://forum.treinpunt.nl/ gaan, daar weten ze meer.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Microsoft Train Simulator

Bericht door Ardan »

Ik zit zelf ook met vragen, maar dan over de Auran Trainz Simulator, heeft daar iemand ook ervaringen mee?
Ik gebruik de 2010 versie, en ik vind het ontzettend fijn om mee te werken. Momenteel heb ik een fantasiestad gebouwd met een metro en een S-bahnnet, dat in Duitsland ligt, met 20 km ten westen ervan de bestaande plaats Borken, vandaaruit de voormalige spoorlijn dubbel-elektrisch herbouwd naar Winterswijk en verder naar Zutphen, Deventer en Zwolle. Het Kamperlijntje heb ik vast vertramd en loopt vanaf de Veerallee ondergronds naar de stations Zwolle Station, Grote Markt, Diezerpoort, Hogenkampsweg, en komt in de Ceintuurbaan weer bovengronds naar Stadion en Oosterenk/Isala Klinieken. Ik gebruik zes gekoppelde kopbakken van de Düsseldorfse tram.
Deventer ben ik nu ook een metro aan het geven. Ik gebruik hiervoor metrovoertuigen uit New York (Bombardier M7 van Metro North).

Er zitten waanzinnig veel leuke dingen ingebouwd, en een behoorlijk aantal treinen. Wel vrij weinig trams en metro's, degenen hierboven zijn de enige echt bestaande die erin zitten. Er zijn nog vier andere treinen van Metro North, maar de Bombardier vind ik het fijnste.
Je kunt van allerlei sites downloaden, zo zijn we ook al aan de DDZ gekomen. Ook kun je de zogeheten Content Manager gebruiken waar maar liefst 193000 voorwerpen en treinen in staan, maar helaas komen de meeste dingen die ik download er niet goed uit. Alleen de vorm komt door, maar de kleuren kloppen totaal niet. Soms kun je het voorwerp zelfs helemaal niet gebruiken. Ik heb ook Berlijnse en Warschause metro's proberen te downloaden, maar het lukt me niet. Wie kan me tips geven?
Ik doe ook maar wat
Daelea
Berichten: 1112
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Microsoft Train Simulator

Bericht door Daelea »

Voor zover ik weet staan veel modellen die online te vinden zijn vaak in hun ''kale'' vorm te downloaden, dus zonder kleuren en dependencies (aandrijving, wielen, etc), het kan dus geen kwaad om op verschillende sites rond te kijken en deze te zoeken. Ook kun je via een rechts-klik in de contentmanager voor 'download' kiezen; de dependencies zouden dan gedownload moeten worden (alleen lukt mij dit nooit)

Ik loop ook heel vaak tegen dit probleem aan: zo kan ik alleen de motorbak van de DDZ gebruiken, waar er eigenlijk 2 kopbakken en 2 middenbakken moeten zijn... Dus als je een oplossing vindt, ik hou me aanbevolen! :)
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Microsoft Train Simulator

Bericht door Ardan »

Inmiddels ben ik ook op TS-fora actief, en heb een oplossing gevonden, het is maar één vinkje in de Content Manager weghalen en de foute dingen opnieuw opslaan en klaar :D PB me even als je de details wil weten.
Maar idd, bij mij doet ook alleen de mDDM-bak van de DDZ het, de andere heb ik ook wel gehad maar ineens ben ik die nu weer kwijt. Zelfs de eloks zijn eruit geknikkerd, terwijl de 1600 al bij de installatie bij het spel hoorde.
Maar goed, het ging hier eigenlijk over MSTS en niet over Auran :mrgreen:
Ik doe ook maar wat
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Microsoft Train Simulator

Bericht door Jef400 »

Alle trainsims zijn hier welkom. Niet alleen dat oude spel van mij die ik weer heb verwijderd omdat hij het niet deed.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten