NS-personeel Emmen-Zwolle wil niet naar Arriva

Alles over het Openbaar Vervoer in Groningen, Friesland en Drenthe.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: NS-personeel Emmen-Zwolle wil niet naar Arriva

Bericht door Suus »

Ik kan mij zowel in de reactie van de werknemers als die van de werkgever vinden.

Maar als je het alleen maar voor het geld doet en je af gaat zetten tegen elke vorm van loondaling, zelfs al is deze heel beperkt, dan zou ik mij wel afvragen of je voor het juiste beroep hebt gekozen. Je kan het werk ook zelf leuk houden door er de moed in te houden en niet te verzuren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: NS-personeel Emmen-Zwolle wil niet naar Arriva

Bericht door Ennes »

Bee schreef:Ik kan mij zowel in de reactie van de werknemers als die van de werkgever vinden.

Maar als je het alleen maar voor het geld doet en je af gaat zetten tegen elke vorm van loondaling, zelfs al is deze heel beperkt, dan zou ik mij wel afvragen of je voor het juiste beroep hebt gekozen. Je kan het werk ook zelf leuk houden door er de moed in te houden en niet te verzuren.
Natuurlijk is het belangrijk plezier in je werk te hebben, maar voor het overgrote deel van de mens blijft werken (in loondienst) toch echt gewoon een noodzakelijk kwaad, er moet immers brood op de plank komen. Uiteindelijk werkt toch vrijwel iedereen, en zeker als je een gezin hebt, voor de poet.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5813
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: NS-personeel Emmen-Zwolle wil niet naar Arriva

Bericht door isadora »

Sorry hoor, maar ik begrijp niet zo goed deze discussie.
Waarom moeten we ons überhaupt proberen te verplaatsen in..........?

Het verhaal is al duidelijk vanuit de titel van dit topic "NS-personeel Emmen-Zwolle wil niet naar Arriva".

Als Arriva nu dat lijntje gaat uitbaten, lijkt mij alles duidelijk.
* Arriva moet op zoek naar geïnteresseerd personeel.
* De niet geïnteresseerde NS-ers moeten intern/extern maar iets gaan zoeken, wat hen wel aanspreekt.

Of ben ik nu te zwart/wit?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: NS-personeel Emmen-Zwolle wil niet naar Arriva

Bericht door Klaasje »

Ennes schreef:
Klaasje schreef:Laat ik voorop stellen dat het natuurlijk nooit leuk en prettig is om in te leveren op je arbeidsvoorwaarden. Maar aan de andere kant is binnen de sector de NS-cao natuurlijk wel eentje met een gouden randje. Gelukkig heeft NS nog machinisten en conducteurs nodig waardoor de mensen die niet naar Arriva willen maar wel e.v.t. willen verhuizen of verder willen reizen een kans krijgen. Voorderest ben ik het wel met de rest eens: In deze tijd van een hoge werkloosheid, het schrappen van banen enz.. enz.. mag je best behoorlijk blij zijn met een baangarantie.
Makkelijk praten natuurlijk, zomaar verhuizen, of veel verder reizen is ook niet voor iedereen zomaar een optie.

Verhuizen: probeer b.v. maar eens even je huis te verkopen, en zeker als je richting een grotere stad zou moeten verhuizen liggen daar de prijzen vaak nog eens hoger. Of misschien zelfs wel familie die je verzorgt, of een partner die ook werk heeft.

Reizen: stel je woont nu op fietsafstand van je werk, en je hebt zelf geen auto. En zo zijn er nog legio voorbeelden.

En nogmaals mijn vraag, hoe jij zou reageren als jij te horen krijgt als je kan kiezen tussen flink inleveren, zowel financieel als op secundaire arbeidsvoorwaarden. Dan denk je ook alleen maar van ach dat kan me niet schelen want ik heb werk?
Het is de normaalste zak van de wereld dat mensen verhuizen voor hun werk hoor.... Dat is zelfs het hele bestaansrecht van plaatsen als Almere, Zoetermeer, Purmerend en nog meer van dit soort gevallen als grote plaatsen en daarnaast is dat het hele bestaansrecht van vele stadsuitbreidingen rond de grote steden. Dus doe nou alsjeblieft niet alsof het belachelijk is wat ik zeg. Zo werkt het nou eenmaal. Ja, je hebt gelijk dat er situaties zijn waar dat niet kan maar voor een groot gedeelte valt met een beetje inschikkelijkheid best een hoop te bereiken als je zelf maar met voldoende visie naar de wereld om je heen kijkt. En nee, ik hoef je vraag niet te beantwoorden omdat het bovenaan mijn post staat waar je zelf op reageert. Anders had het niet voorop gesteld hoeven worden.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: NS-personeel Emmen-Zwolle wil niet naar Arriva

Bericht door Ennes »

Klaasje schreef:
Ennes schreef:
Klaasje schreef:Laat ik voorop stellen dat het natuurlijk nooit leuk en prettig is om in te leveren op je arbeidsvoorwaarden. Maar aan de andere kant is binnen de sector de NS-cao natuurlijk wel eentje met een gouden randje. Gelukkig heeft NS nog machinisten en conducteurs nodig waardoor de mensen die niet naar Arriva willen maar wel e.v.t. willen verhuizen of verder willen reizen een kans krijgen. Voorderest ben ik het wel met de rest eens: In deze tijd van een hoge werkloosheid, het schrappen van banen enz.. enz.. mag je best behoorlijk blij zijn met een baangarantie.
Makkelijk praten natuurlijk, zomaar verhuizen, of veel verder reizen is ook niet voor iedereen zomaar een optie.

Verhuizen: probeer b.v. maar eens even je huis te verkopen, en zeker als je richting een grotere stad zou moeten verhuizen liggen daar de prijzen vaak nog eens hoger. Of misschien zelfs wel familie die je verzorgt, of een partner die ook werk heeft.

Reizen: stel je woont nu op fietsafstand van je werk, en je hebt zelf geen auto. En zo zijn er nog legio voorbeelden.

En nogmaals mijn vraag, hoe jij zou reageren als jij te horen krijgt als je kan kiezen tussen flink inleveren, zowel financieel als op secundaire arbeidsvoorwaarden. Dan denk je ook alleen maar van ach dat kan me niet schelen want ik heb werk?
Het is de normaalste zak van de wereld dat mensen verhuizen voor hun werk hoor.... Dat is zelfs het hele bestaansrecht van plaatsen als Almere, Zoetermeer, Purmerend en nog meer van dit soort gevallen als grote plaatsen en daarnaast is dat het hele bestaansrecht van vele stadsuitbreidingen rond de grote steden. Dus doe nou alsjeblieft niet alsof het belachelijk is wat ik zeg. Zo werkt het nou eenmaal. Ja, je hebt gelijk dat er situaties zijn waar dat niet kan maar voor een groot gedeelte valt met een beetje inschikkelijkheid best een hoop te bereiken als je zelf maar met voldoende visie naar de wereld om je heen kijkt. En nee, ik hoef je vraag niet te beantwoorden omdat het bovenaan mijn post staat waar je zelf op reageert. Anders had het niet voorop gesteld hoeven worden.
Het bestaansrecht van Almere? dat is toch dat Ghettodorp in de polder met een van de hoogste werkloosheidscijfers?
Maar het zogenaamde "succes" van groei steden als Almere en Zoetermeer is niet te danken aan min of meer gedwongen verhuizingen hoor, dus jou vergelijk dat het heel normaal is om te gaan verhuizen voor hun werk gaat hier niet helemaal op. En dat al die mensen ook elke dag weer in file of volle trein die polder ontvluchten om met een blij gezicht op kantoor te gaan zitten zet jou redenering ook veel kracht bij natuurlijk.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21273
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: NS-personeel Emmen-Zwolle wil niet naar Arriva

Bericht door Meltrain »

Maar waarom zijn de arbeidsvoorwaarden bij Arriva anders dan bij NS?
Dus (ook): waarom hebben niet alle machinisten in Nederland dezelfde CAO? Dat is me nog steeds niet duidelijk. :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: NS-personeel Emmen-Zwolle wil niet naar Arriva

Bericht door Reiziger Delft »

Dat is toch bij alle beroepen zo? Als je vakkenvuller bij Albert Heijn bent heb je toch ook andere arbeidsvoorwaarden dan bij Aldi? Verschillende bedrijven, verschillende CAO's.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5813
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: NS-personeel Emmen-Zwolle wil niet naar Arriva

Bericht door isadora »

Reiziger Delft schreef:Dat is toch bij alle beroepen zo? Als je vakkenvuller bij Albert Heijn bent heb je toch ook andere arbeidsvoorwaarden dan bij Aldi? Verschillende bedrijven, verschillende CAO's.
Klopt, en als die Albert Heijn overgenomen wordt door een Aldi, met een slechtere CAO, is het het personeel vrij om te kiezen.
Akkoord met de nieuwe situatie, of iets anders zoeken.
Denk maar niet, dat Aldi een speciale CAO gaat maken voor de voormalige AH-werknemers, zou trouwens de onderlinge verhoudingen tussen de werknemers er ook niet echt op verbeteren.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Stéphane
Berichten: 790
Lid geworden op: do 22 dec 2011, 10:25
Locatie: België

Re: NS-personeel Emmen-Zwolle wil niet naar Arriva

Bericht door Stéphane »

In België is het zo het zo dat CAO's per beroep worden onderhandeld en niet per bedrijf. In Nederland worden die per bedrijf onderhandeld. Ik denk dat dat een antwoord op meltrain zijn vraag is.
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: NS-personeel Emmen-Zwolle wil niet naar Arriva

Bericht door reisthijs »

Dat klopt alleen dus niet, ook in Nederland is het heel gewoon dat meerdere bedrijven in dezelfde branche dezelfde CAO hebben. Zo hebben bijvoorbeeld ook alle Nederlandse supermarktketens een gezamenlijke CAO.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5813
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: NS-personeel Emmen-Zwolle wil niet naar Arriva

Bericht door isadora »

reisthijs schreef:Dat klopt alleen dus niet, ook in Nederland is het heel gewoon dat meerdere bedrijven in dezelfde branche dezelfde CAO hebben. Zo hebben bijvoorbeeld ook alle Nederlandse supermarktketens een gezamenlijke CAO.
Je hebt helemaal gelijk.
Dat niet ieder bedrijf binnen de sector zich houdt aan gemaakte afspraken, is inderdaad heel wat anders.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: NS-personeel Emmen-Zwolle wil niet naar Arriva

Bericht door Suus »

Er zijn een aantal sector-CAO's maar er zijn ook bedrijven die een eigen CAO hebben en waar er geen algemene sector CAO is.

Alle CAO's worden vastgelegd door Min SZW en komen daarna op het CAOweb van de SDU.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Stéphane
Berichten: 790
Lid geworden op: do 22 dec 2011, 10:25
Locatie: België

Re: NS-personeel Emmen-Zwolle wil niet naar Arriva

Bericht door Stéphane »

Collega's, jullie hebben volgens mij gelijk. Ik ben ook maar 15 hé, ik werk nog niet
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: NS-personeel Emmen-Zwolle wil niet naar Arriva

Bericht door Daniel »

Meltrain schreef:Dus (ook): waarom hebben niet alle machinisten in Nederland dezelfde CAO? Dat is me nog steeds niet duidelijk. :?
Omdat er niet zoiets is als een CAO spoorvervoer. NS heeft een eigen CAO, de regionale vervoerders maken in concessies waar een treindienst in zit over het algemeen gebruik van de CAO Multimodaal.

Overigens is op de Arriva-site te lezen dat er bij de overgang van de NS CAO naar de CAO Multimodaal een persoonlijke toeslag wordt toegekend die het verschil in salaris tussen beide CAO's compenseert.
Zie ook hieronder het bewuste artikel uit de CAO Multimodaal:
Garantieregeling ex NSR-personeel
De werknemer die per 1 juni 1999 als gevolg van aanbesteding in dienst is getreden van een
onderneming die valt onder deze CAO en direct daaraan voorafgaand in dienst was van NS
Reizigers, maakt aanspraak op een garantieregeling met de volgende inhoud:
· Op het moment waarop de ex-NSR werknemer in dienst treedt van de onderneming
vallend onder deze CAO wordt het loopbaanpad dat de betrokken werknemer bij normaal
functioneren zou hebben doorlopen in de functie die hij bij NSR bekleedde, alsmede de
daaraan gerelateerde functielonen, eenmalig vastgesteld (dat wil zeggen een eenmalige
fixatie van de functielonen op het moment van overgang waarbij toekomstige indexaties
buiten beschouwing blijven).
Jaarlijks wordt een vergelijking gemaakt tussen het functieloon dat de ex NSRwerknemer
volgens het loopbaanpad bij NSR zou hebben gehad en het functieloon
waarop hij ingevolge de tabel voor rijdend personeel volgens deze CAO aanspraak
maakt. Een eventueel voor de werknemer nadelig verschil wordt uitbetaald in de vorm
van een persoonlijke toeslag.
· De garantieregeling voor ex NSR-werknemers die in juni 1999 in dienst zijn getreden van
een onderneming die valt onder deze CAO geldt tot aan het einde van hun dienstverband.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: NS-personeel Emmen-Zwolle wil niet naar Arriva

Bericht door webguy »

We hebben het hier nu wel over euro's, maar speelt het rondje om de kerk nu niet ook mee? En dat machinisten bij Arriva soms combi-functies hebben als steward? Ik zou kunnen voorstelen dat een machinist daar weinig trek in heeft...
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: NS-personeel Emmen-Zwolle wil niet naar Arriva

Bericht door Chauf21 »

Concessieovergangen gaan vaak gepaard met onzekerheid over de toekomst en de veranderingen in het werkpakket. Als je dan krijgt te horen dat de arbeidsvoorwaarden veranderen of verslechteren, mag je best een tegengeluid laten horen. Het lijkt me ook wel goed om duidelijk te maken wat je wel of niet belangrijk vindt. De een kiest daarbij dan voor werkzekerheid en de ander voor financiële stabiliteit. Beide keuzes zijn te verantwoorden.

Wat je echter niet uit het oog moet verliezen, is dat de wereld verandert. Geld uitgeven gaat niet meer zo makkelijk als voorheen. De individualisatie en digitalisering zetten door. Dat betekent dus ook dat functies en banen (moeten) veranderen of overbodig worden. Niet iedereen vindt dat leuk en niet iedereen is daar blij mee, maar het gebeurt. De postbode ziet zijn baan ook veranderen, de melkboer is ook gezwicht. Als er wetten en regels zijn moeten die worden nageleefd en daar mag je best naar verwijzen, maar blijven vasthouden aan het verleden brengt je niet verder. Je kan je dan wellicht beter open opstellen en kijken hoe je je toekomstige baan zo goed mogelijk kan inrichten :)
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: NS-personeel Emmen-Zwolle wil niet naar Arriva

Bericht door VIRM »

Meltrain schreef:Behoudt het personeel dan niet dezelfde CAO / arbeidsvoorwaarden als het overstapt van NS naar Arriva?
Bevat de cao gewoon niet de minimale arbeidsvoorwaarden?
Maar als je op z'n minst 200 euro per maand er op achteruit gaat, dan is dat zo'n 2400 euro per jaar. Als je bij NS dat salaris kunt behouden, is de keuze waarschijnlijk al snel gemaakt...
Beul van de blindegeleidelijn
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: NS-personeel Emmen-Zwolle wil niet naar Arriva

Bericht door Ennes »

Chauf21 schreef:Concessieovergangen gaan vaak gepaard met onzekerheid over de toekomst en de veranderingen in het werkpakket. Als je dan krijgt te horen dat de arbeidsvoorwaarden veranderen of verslechteren, mag je best een tegengeluid laten horen. Het lijkt me ook wel goed om duidelijk te maken wat je wel of niet belangrijk vindt. De een kiest daarbij dan voor werkzekerheid en de ander voor financiële stabiliteit. Beide keuzes zijn te verantwoorden.

Wat je echter niet uit het oog moet verliezen, is dat de wereld verandert. Geld uitgeven gaat niet meer zo makkelijk als voorheen. De individualisatie en digitalisering zetten door. Dat betekent dus ook dat functies en banen (moeten) veranderen of overbodig worden. Niet iedereen vindt dat leuk en niet iedereen is daar blij mee, maar het gebeurt. De postbode ziet zijn baan ook veranderen, de melkboer is ook gezwicht. Als er wetten en regels zijn moeten die worden nageleefd en daar mag je best naar verwijzen, maar blijven vasthouden aan het verleden brengt je niet verder. Je kan je dan wellicht beter open opstellen en kijken hoe je je toekomstige baan zo goed mogelijk kan inrichten :)
Natuurlijk veranderen er zaken, en sommige zijn inderdaad ook niet tegen te houden. Maar in dit geval zal er een trein blijven rijden die reizigers vervoert, waarvoor die reiziger een vervoersbewijs zal moeten hebben, enz.
Wat is nou daadwerkelijk per saldo het grote verschil of bedrijf A of bedrijf Z dat doet, goed bedrijf Z laat zijn medewerkers tegen een minder uitgebreide CAO werken! Hoera ze doen het goedkoper, maar wat voor voordelen merkt de gebruiker er uiteindelijk van? O Ja, de kwaliteit en de service is veel beter natuurlijk, bij de bedrijven B t/m Z gaat er nooit wat mis, en daar heeft men een voortreffelijke klantenservice die gelijk alle problemen en misstanden oplost voor de reiziger! We hoeven alleen maar extra in en uit te checken, en extra opstaptarief te betalen, en aparte kortingsproducten van al die vervoerders op de kaart te laden, en even alle adressen en telefoonnummers van alle vervoerders in onze agenda/telefoon te zetten.
Sorry jullie hebben gelijk, het is allemaal een hele verbetering!

(en hiermee wil ik niet zeggen dat NS zaligmakend is, het is ook een groot en log bedrijf waar meer dan genoeg verbeterd zou kunnen worden)
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
hauptbahnhof
Berichten: 3905
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: NS-personeel Emmen-Zwolle wil niet naar Arriva

Bericht door hauptbahnhof »

Ik snap deze hele discussie niet....

De NS'ers willen niet naar Arriva... Hetzelfde probleem speelt zich nu af in de grote steden. Iedereen wilt blijven werken voor het bedrijf waar ze nu werken. Natuurlijk hebben die (ex)overheidsbedrijven betere arbeidsvoorwaarden dus waarom zou je het zelfde werk voor minder moeten gaan doen? Ik zie het al... Straks worden de OV-bedrijven in de grote steden overgenomen door CXX, wie geen vrij vervoer meer schijnt te geven aan zijn medewerkers... :roll:

Alleen voor de NS'ers is er geen probleem want ze kunnen bij NS blijven (alleen bij een andere standplaats ofzo).

Wat valt er dus hieraan te discussieren?
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: NS-personeel Emmen-Zwolle wil niet naar Arriva

Bericht door willy84 »

Maar als je op z'n minst 200 euro per maand er op achteruit gaat, dan is dat zo'n 2400 euro per jaar. Als je bij NS dat salaris kunt behouden, is de keuze waarschijnlijk al snel gemaakt...
Niet als je iedere dag van Emmen naar Zwolle moet reizen om naar je werk te gaan terwijl je voorheen in Emmen begon met werken. Dat scheelt misschien wel 2 uur per dag! Is 40 uur per maand. Dan wordt het toch lastiger!

Daarbij komt dat mensen financiele verplichtingen aangaan op basis van een bepaalt inkomen. Je krijgt een hypotheek omdat je dat bedrag verdient. Zomeer inkomens verlagen met grote bedragen kan mensen in grote moeilijkheden brengen.
immer kwaliteits posts
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: NS-personeel Emmen-Zwolle wil niet naar Arriva

Bericht door WSM »

Misschien moeten we dan ook maar een landelijk reorganisatie- en ontslagverbod uitvaardigen?
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21273
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: NS-personeel Emmen-Zwolle wil niet naar Arriva

Bericht door Meltrain »

De werknemers moeten gewoon onder de huidge CAO over kunnen gaan naar een nieuwe vervoerder.
Dat is in het busvervoer immers ook zo: toen Syntus de concessie Veluwe overnam van Veolia, kregen de chauffers volgens mij niet ineens een andere CAO.
Waarom is dat in het treinvervoer dan niet zo geregeld? :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Abracadabram
Berichten: 241
Lid geworden op: za 18 dec 2010, 02:56

Re: NS-personeel Emmen-Zwolle wil niet naar Arriva

Bericht door Abracadabram »

Maar heeft het busvervoer niet slechts 1 CAO? Zoiets dacht ik ergens gelezen te hebben. Volgens mij is er geen verschil tussen de arriva en veolia CAO in het busvervoer
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: NS-personeel Emmen-Zwolle wil niet naar Arriva

Bericht door Daniel »

Bij het busvervoer heb je de CAO OV en Multimodaal, die beide door elkaar voorkomen bij de diverse vervoerders. Waarbij je Multimodaal vaak treft in concessies met bus- en treinvervoer.
Verder hebben de stadsvervoerders in de grote steden nog hun eigen CAO.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21273
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: NS-personeel Emmen-Zwolle wil niet naar Arriva

Bericht door Meltrain »

Waarom is er dan in dit geval (waarbij er uitsluitend treindiensten betrokken zijn in de concessie) om gewoon de oude CAO te respecteren?
Of beter nog, er moet een CAO Spoorwegmedewerkers komen, zodat medewerkers van de NS nooit over hoeven te stappen naar een CAO als een treindienst overgaat naar een andere vervoerder (wat zeker niet onmogelijk is, nu de s6800 en s6900 "zeker" aanbesteed zullen worden en er een kans bestaat dat de s9100 en s6400 aanbesteed zullen worden).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten