Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door huibf »

Bee schreef:Tja, het is of deze tariefstijging of minder OV.
ja elke vastgeroeste werknemer binnen OV bedrijven denken zo.

De tariefstijging, brengt dus minder OV, omdat er dus minder reizigerskilometers worden afgelegd. Gevolg is dat de opbrengsten dus nog minder worden. (deze constructie zit al in de tariefstijging: Met houdt rekening met inkomstenderving doordat er reizigers gaan afhaken... hoe idioot wil je de berekening hebben).
Voor 2013 zal er sowiso dus 200.000 euro moeten worden bezuinigd in SRE. Leg dat dan maar uit en hogere kaartjes en minder ritten....

Anderzijds, als de de tarieven nu een zouden verlagen en ECHT per KM gaan rijden (dus instaptarief afschaffen) wil dat dus zeggen dat er MEER reizigerskilometers worden gemaakt wat op den duur dus meer OV gaat geven.

Maarja, daze denkwijze snapt men niet omdat het zit vastgeroest in de bedrijfscultuur.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door Suus »

Echt reizen per kilometer zorgde ervoor dat de OV-Chipkaart niet kostenneutraal ingevoerd kon worden en dat in grote steden de kostendekkingsgraad stevig naar beneden gaat, omdat daar voornamelijk korte ritten worden gemaakt die op die manier veel goedkoper worden terwijl streekbussen juist heel erg duur worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door huibf »

Problemen lijn 99 opgelost ?

http://www.brabantsdagblad.nl/multimedi ... 22341a.pdf

zo kan het ook .....
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door Daniel »

Als ik de tweede pagina van die folder (over lijn 101) bekijk dan lijkt het eerder een oude folder te zijn van toen de chipkaart net verplicht werd in Brabant. Gezien erin staat "vanaf 3 november verdwijnt het dalurenkaartje".
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door Vinny »

Bee schreef:Echt reizen per kilometer zorgde ervoor dat de OV-Chipkaart niet kostenneutraal ingevoerd kon worden en dat in grote steden de kostendekkingsgraad stevig naar beneden gaat, omdat daar voornamelijk korte ritten worden gemaakt die op die manier veel goedkoper worden terwijl streekbussen juist heel erg duur worden.
Welkom in de gemeente Dordrecht.

Maar goed, los daarvan vind ik het een beetje gehuil hoor. Het OV wordt nou eenmaal elk jaar duurder omdat het personeel ook elk jaar meer wil verdienen. Dus.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door fogeltje »

huibf schreef:Problemen lijn 99 opgelost ?

http://www.brabantsdagblad.nl/multimedi ... 22341a.pdf

zo kan het ook .....
Volgens mij is de situatie nu nog steeds gelijk aan wat het was als ik zo lees, in ieder geval wat Breng betreft. Ik zie voor mij althans geen verbetering. Als ik beide producten op 1 kaart zet, dan heb ik in Nijmegen nog altijd het probleem dat het bij Breng fout gaat omdat het dat systeem niet kan omgaan. Ook spreken ze zichzelf tegen:

U reist met Gelderse Dalkorting op Arriva-bus: 20% dalkorting werkt niet in de bussen van Arriva in Brabant. Wilt u van Dalkorting profiteren, reis dan met Breng.
U heeft zowel het Gelderse als het Brabantse Dalkortingsproduct op uw OV-chipkaart Bij Arriva wordt automatisch het van toepassing zijnde (regionale) kortingsproduct berekend.

Maar wellicht dat het tweede slaat op de Arriva Gelderland bussen waar de 20% korting dan weer wordt herkend. Maar echt duidelijk staat het er niet vind ik.

Ook mooi dat ze zich nu indekken tegen mensen die dubbel opstaptarief moeten betalen vanwege twee chipkaarten. Ze doen zo alsof dat heel gewoon is.

Kortom, geen verbetering. Iemand die beide producten wil gebruiken moet nog steeds twee OV chipkaarten hebben.
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door huibf »

fogeltje schreef:
Kortom, geen verbetering. Iemand die beide producten wil gebruiken moet nog steeds twee OV chipkaarten hebben.
Dat is wat ik bedoel.... het probleem is niet opgelost. Men gebruikt nu een lapmiddel....
Maar er wordt nog steeds aan gewerkt....
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door fogeltje »

huibf schreef:
fogeltje schreef:
Kortom, geen verbetering. Iemand die beide producten wil gebruiken moet nog steeds twee OV chipkaarten hebben.
Dat is wat ik bedoel.... het probleem is niet opgelost. Men gebruikt nu een lapmiddel....
Maar er wordt nog steeds aan gewerkt....
Dat laatste is dan weer wel goed om te horen. Maar ik vind het nog steeds schande dat het in de tussentijd verder maar gewoon op de klant afgeschoven moet worden die gewoon teveel betaalt.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door fogeltje »

huibf schreef:edit; Het 3 euro kaartje MOCHT niet worden verhoogd. dit gaan zijn in juli 2012 dus wel doen, en men pakt direct de extra misgelopen inkomsten van jan-juni er ineenkeer bij... Dat is het plan.
Al enig idee wat het kaartje dan gaat kosten? En houdt men vast aan 1 prijs ongeacht de afstand, of gaat men schalen?
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door huibf »

Vanaf 2013 gelden ook nieuwe tarieven voor de bus in Brabant. Het bestaande assortiment reisproducten wordt in de loop van 2013 uitgebreid met twee nieuwe producten. Een maandabonnement voor 16- en 17-jarigen voor de persoonlijke OV-chipkaart. En het Dalurendagkaartje keert terug op de bus.

In Brabant gelden de volgende tarieven voor het reizen op saldo:
- Instaptarief : € 4,00. Dit bedrag is landelijk vastgesteld en wordt na de rit, bij het uitchecken, verrekend met de ritprijs.
- Basistarief : € 0,86*. Een landelijk vastgesteld tarief per rit. Indien u binnen 35 minuten overstapt, betaal je niet opnieuw dit bedrag.
- Kilometer-tarief : € 0,137* (=13,7 cent) Dit is een Brabants tarief, voor elke km die je reist in de provincie Noord-Brabant betaalt dit per km.
- Leeftijdskorting 34% : kinderen van 4 t/m 11 jaar en 65+ers die reizen met een persoonlijke OV-chipkaart ontvangen automatisch deze leeftijdskorting.
- Jongerenkorting 34% : jongeren van 12 t/m 18 jaar, reizend met de persoonlijke OV-chipkaart, ontvangen 34% korting.

Brabantse reisproducten

Naast het reizen op saldo kun je als busreiziger in Brabant kiezen uit twee voordelige reisproducten. Deze producten zijn alleen te gebruiken met een persoonlijke OV-chipkaart:

- 40% dalkorting, voor € 10,90* per jaar.
Geldig op werkdagen na 09.00 uur en in het weekend en op nationale feestdagen de hele dag. Deze korting loopt in combinatie met leeftijds- en jongerenkorting automatisch op tot 60% van de orginele ritprijs.

- Jeugdabonnement, voor € 81,70* per maand.
Onbeperkt reizen met de bus in heel Brabant voor 12 t/m 18 jarigen (niet geldig in het nachtvervoer)


Naast de OV-chipkaart zijn er ook nog andere kaartjes waarmee je kunt reizen:

- Ritkaartje, € 3,50
Te koop in de bus en is geldig voor één enkele rit, dus zonder overstap.

MAAR DAN: Brabant en SRE hebben het over een OV Visie en willen een tarievenhuis.
De inkt is op het papier nog niet opgedroogd. en Brabant komt met afbraaktarieven....


- Dalurendagkaartje € 5,50 (nieuw)
De hele dag onbeperkt reizen met de bussen van Arriva en Veolia Transport in Brabant. Niet geldig in de bussen van Hermes, SRE. Het Dalurendagkaartje is geldig op werkdagen ná 9.00 uur en in het weekend en op nationale feestdagen de hele dag. De kaart is verkrijgbaar vanaf 20 januari 2013.

- Kinderen gratis mee
Er is meer goed nieuws. Betalende reizigers mogen vanaf 1 januari 2013 per persoon 2 kinderen van 4 t/m 11 jaar gratis meenemen. Dit geldt voor iedereen die reist met een OV-chipkaart of een Dalurendagkaartje. Kinderen tot 4 jaar reizen altijd gratis!
Het staat er niet maar ook hier niet in de bussen van Hermes, SRE.
midnet
Berichten: 671
Lid geworden op: di 07 jul 2009, 12:38

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door midnet »

nu even rekenen: 5,50-als je het als retour gebruikt, dan is dat 2,75/rit, en je komt dus wat voordeliger uit als chippen vanaf 2,75-0,86=1,89:13,1 ct= (uit m'n hoofd): 15/16 km-of 4-5 oude zones. De overgrote bulk van de rezigers reist niet zo ver in Brabant, lijkt me-meest 3 oude zones (bvb Oosterhout-Breda). Was al vreemd met dat kaartje van 3 eur dat voor bvbv Waalwijk-Tilburg/den Bosch goedkoper uitkwam als chippen.
En ik schat dat tenminste 50% van de doorsnee weekdagreiziger toch al scholier is die al profiteert van andere lage tarieven? De Provincie Limburg vergoedt vanaf 1/1 alle OV-ABO's van Limburgse MBO (of zoiets) scholieren die nog buiten het OVS vallen.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door fogeltje »

Als ik op en neer van mijn dorp naar Eindhoven ga, dan betaal ik al meer vol tarief (overigens geldt die kaart dus niet bij ons, maar goed). Gezien Dalurenkorting Noord-Brabant ook bestaat, kun je nog sneller voordeliger uit zijn met de chip. Die kaart zal denk ik in trek zijn bij mensen die enkeltjes van 3 euro kopen en eventueel ook overstappen en voor incidentele reizigers (die ook meestal geen OVC hebben en dus ook een kaartje kopen).

Ik vind die kaart vrij bezopen, prijs is sowieso te laag. Zou toch minstens de prijs van twee enkeltjes moeten zijn in mijn ogen. En dat we teruggaan naar de oude situatie, waar de provincie Brabant, die nog ergens een zak geld heeft liggen, kaarten gaat invoeren waar SRE niet mee wil of kan doen, is ook niet handig. Gebruik het geld liever om het kilometertarief wat omlaag te gooien. Of in een abonnement voor reizigers tussen 18 en 65 jaar binnen Brabant.

Verder blijven enkeltjes op sommige tarieven inderdaad goedkoper dan de chip. Voorheen was vanaf mijn dorp zowel een rit naar Uden of Eindhoven vol tarief goedkoper met een enkeltje. Nu de prijs van een enkeltje naar 3,50 is gegaan is het naar Eindhoven goedkoper om te chippen. Na 9 uur is het met DNB goedkoper om te chippen in beide richtingen. Ik vind het raar, maar klagen hoor je me niet, scheelde me 61 cent per dag dat ik voor 9 uur naar Nijmegen ging, had ik op weekbasis toch weer en enkeltje terugverdiend. Het scheelt me nog steeds iets, maar wel minder.
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door huibf »

het is vanaf 13.8 km (5,50/2 - 0.86 / 0.137).
Maar bedenk dat dit kaartje na 9.00 geldig is maar wel meteen ook voor 3 kinderen GRATIS.

doe dan iets met goedkopere P-kaarten (50%) waarop je met korting (50%) meteen daluren aanschaft.
daarmee voorkom je ook dat mensen buiten brabant (die niet in brabant reizen) een p-kaart aanschaffen.
of km tarief naar 12 cent o.i.d.
Dan stimuleer je mensen om de chipkaart te gebruiken... dan heb je die groep binnen. Want ook die dalurenkaart stopt en dan weer ligt iedereen te huilen.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door Michael 1988 »

huibf schreef: Maar bedenk dat dit kaartje na 9.00 geldig is maar wel meteen ook voor 3 kinderen GRATIS.
Volgens mij maakte je hierin even een fout. Ja het is voor 3 kinderen gratis als 2 kinderen tussen de 4 en 11 jaar oud zijn en nummer 3 jonger is als 4 jaar. Maar er zijn ook meer combinaties mogelijk. 2 kinderen van onder de 4 en 2 tussen 4 en 11 of 2 volwassenen en 4 kinderen tussen 4 en 11 of 3 betalende reizigers (2 volwassen en 1 kind tussen 4 en 11) en 6 kinderen tussen 4 en 11 en zo kun je verder gaan. Of vergis ik mij nu met dat laatste?

Ps. op http://www.arriva.nl las ik het volgende bericht. Als ik het zo goed lees wordt het dus voor 16- en 17-jarigen nog goedkoper om met de bus te gaan dan wat huibf al eerder suggereerde. Ongeveer de helft goedkoper. Overigens vraag ik mij af of dit ook geldt voor de bussen van Veolia afkomstig uit Zeeuws-Vlaanderen en Zeeland, voor de bussen afkomstig uit Rivierenland en DAV, voor de bussen van Hermes afkomstig van SRAN, voor bussen/lijnen uit Brabant die concessieoverschrijdend rijden (bijvoorbeeld met lijn 121 van Wijk en Aalburg naar Gorinchem) en voor de Brabantliner.
______________________________

Voordelig Brabants busabonnement voor 16- en 17-jarigen vanaf april 2013 te koop
Geplaatst op 24 december 2012

Vanaf begin april 2013 wordt het reizen met de bus voor alle 16- en 17-jarigen die dagelijks gebruik maken van bus in Brabant een stuk voordeliger. Vanaf deze datum is het abonnement ‘Brabant vrij 16- en 17-jarigen maand’ verkrijgbaar.

Het maandabonnement is aan te schaffen voor € 40,85 per maand. Met het abonnement kunnen 16- en 17-jarigen de hele maand op werkdagen (ma. t/m vr.) onbeperkt reizen met de bussen van Arriva, Veolia Transport en Hermes in Brabant. Het abonnement kan in combinatie met een persoonlijke OV-chipkaart gebruikt worden.
Lees verder
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door huibf »

Moet inderdaad zijn:
Dalurendagkaartje: 1 persoon + 2 kinderen (4 t/m 11).

Dat abonnement is al eerder aangehaald. De geldigheid is gelijk aan de rest van de Brabantse producten. Alleen voor 99 wordt nog wat bedacht (of niet).
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door fogeltje »

huibf schreef:Moet inderdaad zijn:
Dalurendagkaartje: 1 persoon + 2 kinderen (4 t/m 11).

Dat abonnement is al eerder aangehaald. De geldigheid is gelijk aan de rest van de Brabantse producten. Alleen voor 99 wordt nog wat bedacht (of niet).
Arriva blijft vooralsnog zijn producten op de hele lijn laten gelden inclusief het duurdere Brabo tarief. Breng gaat de kortingen en tarieven allebei invoeren. Nijmegen - Grave KAN tarief en Dalurenoost en Grave - Uden Brabo tarief en DNB. Dus dat gaat weer duurder aangezien je niet met meerdere producten op 1 kaart kunt bij Breng en sowieso met dubbel opstaptarief zou zitten. Arriva zal het allemaal een worst wezen, die hoeven geen winst te maken met de reizigersopbrengst.
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door huibf »

Fogeltje:

ken je deze nieuwe folder.
http://www.breng.nl/data/upload/Breng_F ... 130104.pdf

Kunnen ze nu ineens wel de chipkaart technisch de lijn opsplitsen in grave.
en dus kunnen er 2 producten op een kaart ?
verder snap ik het verschil niet tussen lijn 99 en 'gehele lijn' ???
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door fogeltje »

huibf schreef:Fogeltje:

ken je deze nieuwe folder.
http://www.breng.nl/data/upload/Breng_F ... 130104.pdf

Kunnen ze nu ineens wel de chipkaart technisch de lijn opsplitsen in grave.
en dus kunnen er 2 producten op een kaart ?
verder snap ik het verschil niet tussen lijn 99 en 'gehele lijn' ???
Ja, vandaar die opmerking van mij. Je wordt dus bij Breng nu genaaid (hoe ze dat technisch opgelost hebben weet ik niet, twee producten blijf elkaar in ieder geval nog bijten heeft Twitterman inmiddels al gezegd). Dat lijn 99 en gehele lijn is vaag, denk dat ze hetzelfde bedoelen, Arriva "knipt" niks op. Wat ook raar is dat zowel bij KAN als Brabo tarief in de Arriva kolom de hele lijn staat. Ja, welk tarief is het nu? Waarschijnlijk Brabo tarief over hele lijn, doen ze nu ook.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door fogeltje »

Deze week stond in de online editie al een hetze tegen Hermes bij het Eindhovens Dagblad. De papieren versie was net iets genuanceerder door iets beter er op in te gaan waarom Hermes niet meedoet:
https://dl.dropbox.com/u/39024733/Image ... gio-ed.jpg

Ik weet niet precies van wanneer dit artikel is, ik kreeg het woensdag, dus het stond uiterlijk woensdag in de krant. Online artikel was van maandag 7 januari, dus mogelijk dat dit dinsdag in de krant stond.
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door huibf »

fogeltje schreef:
huibf schreef:Fogeltje:

ken je deze nieuwe folder.
http://www.breng.nl/data/upload/Breng_F ... 130104.pdf
De folder is niet meer te bereiken via een link op de site. De folder wordt aangepast omdat deze fouten bevat en onduidelijkheden.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door fogeltje »

huibf schreef:
fogeltje schreef:
huibf schreef:Fogeltje:

ken je deze nieuwe folder.
http://www.breng.nl/data/upload/Breng_F ... 130104.pdf
De folder is niet meer te bereiken via een link op de site. De folder wordt aangepast omdat deze fouten bevat en onduidelijkheden.
Men gaat onder meer erin zetten dat beide dalurenproducten elkaar bijten voordat onwetenden beide producten op 1 kaart gaan zetten.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1130
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door Tochjo »

Ik neem aan dat "elkaar bijten" simpelweg betekend dat een van beide een hogere prioriteit heeft en dus altijd herkend wordt, ook al reis je alleen in het geldigheidsgebied van de ander?
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door huibf »

Tochjo schreef:Ik neem aan dat "elkaar bijten" simpelweg betekend dat een van beide een hogere prioriteit heeft en dus altijd herkend wordt, ook al reis je alleen in het geldigheidsgebied van de ander?
De tekst wordt:
Let op: Zet geen twee dalkortingproducten op uw kaart. Dalkorting Brabant 40% wordt alleen gegeven op het traject Uden- Grave. Dalkorting Oost geldt alleen op het traject Nijmegen-Grave. Een combinatie van de twee is technisch niet mogelijk. Bekijk dus goed van tevoren welk kortingproduct u het meeste voordeel oplevert.
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1130
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door Tochjo »

Jammer dat er niet wordt ingegaan op wat er gebeurt als je dat toch doet. Dat moet toch bekend zijn? Waarom dat soort dingen verzwijgen?
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door fogeltje »

Tochjo schreef:Ik neem aan dat "elkaar bijten" simpelweg betekend dat een van beide een hogere prioriteit heeft en dus altijd herkend wordt, ook al reis je alleen in het geldigheidsgebied van de ander?
Bij Arriva werkt het volgens eigen zeggen van Arriva goed. Reis je binnen Brabant, krijg de DNB, reis je binnen Gelderland, krijg je DO. Bij Connexxion weten de kaartlezers niet welk product ze prioriteit moeten geven en reis je voor de handigheid gewoon altijd vol tarief.

Dat het technisch niet mogelijk is, is onzin. Connexxion wil gewoon geen geld hierin steken. Immers, zo krijgen ze extra "inkomsten".
"Een touringcar is geen bus"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 69 gasten