OVer Missers in de Reisinformatie #18

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8666
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door Milco »

Lijn 169 (Alphen a/d Rijn - Leiden) heeft een omleiding in Alphen.
Op Connexxion.nl staat de volgende tekst:

Omschrijving Werkzaamheden Pr Kennedylaan Ridderhof
Toelichting Wegens werkzaamheden is de halet Ridderhof ri Alphen a/d rijn station de komende maanden afgesloten wegens werkzaamheden. De passagiers worden verwezen naar de halte flat Meerzicht.
Periode 12-10-2011 t/m 31-01-2012
Dagen ma | di | wo | do | vr | za | zo |
Richting
Aard [blanco]
Oorzaak werkzaamheden
Gevolg vervallen halte(s)
Betreft halte(s) Vervallen: Alphen a/d Rijn, Ridderhof

Vervangend: Alphen a/d Rijn, Flat Meerzicht
--
Dus, het is duidelijk dat het om de werkzaamheden gaat...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door Daniel »

Station Giessendam West, wat later de naam Blauwe Zoom kreeg en op de bordjes het (feitelijk onjuiste) Hardinxveld Blauwe Zoom heeft staan blijkt nu op de lijnennetkaart van Arriva juist weer Giessendam Blauwe Zoom te heten :lol:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door Suus »

Milco1995 schreef:Dus, het is duidelijk dat het om de werkzaamheden gaat...
Het voorplein van het winkelcentrum wordt opnieuw bestraat en daarom is de bushalte ook afgesloten.

Edit: Oh nee, de bushalte richting Centrum is de andere. Dat stuk van de Kennedylaan wordt als het goed is verbreed van een eenbaans naar een tweebaans weg. Dat stuk was nog niet gedaan bij de verbreding een paar jaar geleden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door Suus »

Ik stapte vanochtend om 9:23 op station Alphen in een koploper naar Leiden maar op de beeldschermen in de trein stond dat de trein om 9:23 in Enkhuizen moest vertrekken als intercity naar Amersfoort Schothorst. Ik dacht even dat ik bij het instappen door een placewarp was gestapt, maar een blik naar buiten gaf toch aan dat ik nog steeds in Alphen was :lol:

In Leiden had een TPB zoveel blauwe regeltjes nodig (6 stuks) dat zelfs de enige tussenstop van de intercity naar Den Haag Centraal niet meer getoond konden worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
TLP
Berichten: 1559
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door TLP »

Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door Klaasje »

Bee schreef:In Leiden had een TPB zoveel blauwe regeltjes nodig (6 stuks) dat zelfs de enige tussenstop van de intercity naar Den Haag Centraal niet meer getoond konden worden.
Welke tussenstop..?
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8666
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door Milco »

Op Schiphol zag ik nog drie CTA-fouten (op Schiphol hangen nog de oude flapperborden...):

2600:
13:24 Intercity

Amsterdam Lelylaan, Amsterdam Sloterdijk

Amersfoort

---

4300:
14:08 Sprinter

Amsterdam Zuid, Duivendrecht, Weesp, Naarden-B., Hilversum

Leiden Centraal

---

3700:
14:22 Intercity

Leiden Centraal, De Vink

Den Haag Centraal
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door MdJ »

De 5307 (die in ZHO zit en geel/wit is) heeft op zijn display aan de binnenkant nog "Syntus Gelderland" staan. Busje reed op de 96 (Nijverdal West-Rijssen) en komt daarbij geheel niet in Gelderland. :mrgreen:
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door Daniel »

Daar is toch niks raars aan?

Net te Zwolle toonden de TBPs dat de t558 in z'n geheel naar Den Haag zou gaan. Dat doet die trein al sinds de herfst niet meer... (trein heeft ook een deel naar Rotterdam)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
waldo79
Berichten: 7634
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door waldo79 »

Volgens de nieuwe CTA in Ah op spoor 3 zou t3618 vanochtend als stoptrein rijden naar Zl. Gelukkig bleven de stops beperkt tot Dr, Zp, Dv, Ost en Wh.
TLP
Berichten: 1559
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door TLP »

Uhh, volgens mij rijden beide lijnen sinds 11 december door naar Purmerend Tramplein? :idea:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door Daniel »

Niet alle ritten rijden door :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door Jef400 »

Inderdaad Daniel. Om nog duidelijker te wezen de 110 rijdt s'avonds en zondag niet door.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
TLP
Berichten: 1559
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door TLP »

JeffreyMeijer schreef:Inderdaad Daniel. Om nog duidelijker te wezen de 110 rijdt s'avonds en zondag niet door.
Jullie hebben allebei gelijk, maar met behulp van de informatie van Jeff kan ik dus concluderen dat het wel degelijk een misser is, want op busfoto staat dat de foto op maandag 12 december is genomen. Dat wordt nog eens verduidelijkt door dit bericht:
testtest schreef:Re: EBS is er helemaal klaar voor
door testtest op ma 12 dec 2011, 21:40

Sinds 11 december 2011 (gisteren dus) rijdt EBS het openbaar vervoer in de Regio Waterland (tussen Amsterdam, Purmerend en Edam), met onder meer een hele vloot gloednieuwe R-net bussen).

Vandaag naar Amsterdam en Het Schouw geweest om de nieuwe bussen van EBS op de lijndienst te fotograferen. Vrijwel alle materieelseries op straat en van binnen (interieur) in iets meer dan 100 foto's:

...
Aangezien het nog licht was is de foto niet voor 17:45 uur genomen (doorkomst eerste rit die maar tot Edam rijdt), want de zon gaat op 12 december om 16:28 uur onder.
Hebben jullie nu nog wat te zeggen?
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door mb90 »

Zou deze bestemming niet gewoon een verduidelijking van de route zijn, zodat er in Amsterdam of bij De Schouw geen reizigers naar Purmerend in deze lijn stappen? Qbuzz doet en deed dat bijvoorbeeld in de regio Rotterdam op een aantal lijnen. Dezelfde lijn 118 filmt namelijk vanuit Purmerend tot Edam (en wellicht verder maar dat weet ik niet) de bestemming Volendam via Edam, terwijl de lijn dan toch echt doorrijdt naar Amsterdam:
Afbeelding
TLP
Berichten: 1559
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door TLP »

Daar dacht ik ook aan, maar dan nog vind ik het een erg vage actie. :N
Laatst gewijzigd door Geert op ma 02 jan 2012, 21:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Overbodige quote verwijderd
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door Vinny »

Het zou ook helpen trouwens als je een klein beetje context geeft over wat er fout is. Ik zie dat voor buslijn 118 nog steeds niet...

En dit:
http://www.ebs-ov.nl/actueel/nieuws/nie ... erziektes/
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door Raymond »

Als ik de reactie van mb90 lees is het gewoon de busvariant op wat NS doet met de s5700. In Utrecht dus niet gelijk Dordrecht als bestemming geven, maar Weesp, in Hilversum Schiphol enz. Alleen doet EBS dat dus met Edam/Volendam als tussenbestemming.
TLP
Berichten: 1559
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door TLP »

Vinny schreef:Het zou ook helpen trouwens als je een klein beetje context geeft over wat er fout is. Ik zie dat voor buslijn 118 nog steeds niet...

En dit:
http://www.ebs-ov.nl/actueel/nieuws/nie ... erziektes/
Ik heb volgens mij duidelijk aangegeven dat de 118 sinds 11 december naar Purmerend Tramplein rijdt, 7 berichten terug?
Op de foto staat dat de lijn naar Edam via Volendam gaat.
Vier berichten terug gaf JeffreyMeijer aan dat de lijn 's avonds en 's weekends maar tot Edam rijdt, maar ik heb de naslagwerken doorzocht en geconcludeerd dat deze voorwaarden niet van toepassing zijn op de weergegeven situatie. mb90 had in het bericht daarna overigens nog een mogelijke oorzaak voor deze fout gegeven.

En dat bericht van EBS is gewoon oud nieuws, ik snap niet wat daar zo raar aan is?

@Raymond: De 5700 was exploitatief weliswaar gekoppeld met de 5000, maar niet administratief. Dat Dordrecht niet gelijk weergegeven werd was logisch, maar dat het in zoveel kleine stappen gebeurde is wat vreemd.
Lijn 118 is echter tegenwoordig zowel exploitatief als administratief één lijn. Daarom is het daar al helemaal een vreemde situatie.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door Jef400 »

Nee hoor Tim. De 93 :arrow: 124 tegenwoordig filmt altijd Landsmeer i.p.v Amsterdam CS. Is ook maar een omweg van 3 kwartiertjes
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door mb90 »

Ik zal mijn Qbuzz-voorbeeld indien nodig nog wat verduidelijken. Buslijn 145 reed tot 11 december jl. de route Rotterdam Zuidplein -> Ridderkerk -> Rotterdam Kralingse Zoom. Omdat het filmen van de bestemming Kralingse Zoom niet zo handig is, het kan immers met de metro veel sneller, filmde deze lijn vanaf het Zuidplein alleen Ridderkerk. Pas in Ridderkerk werd er Rotterdam Kralingse Zoom gefilmd. Niks fouts of raars aan en het zou mij niks verbazen als EBS bij lijn 118 hetzelfde doet. Veel handiger dan Purmerend via Edam of Amsterdam via Volendam.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door MdJ »

TLP schreef:@Raymond: De 5700 was exploitatief weliswaar gekoppeld met de 5000, maar niet administratief. Dat Dordrecht niet gelijk weergegeven werd was logisch, maar dat het in zoveel kleine stappen gebeurde is wat vreemd.
Lijn 118 is echter tegenwoordig zowel exploitatief als administratief één lijn. Daarom is het daar al helemaal een vreemde situatie.
Bedoeld wordt dat de s5700 te Ut de bestemming "Weesp" had, Vanaf Hvs "Schiphol" en vanaf Wp "Leiden Centraal". Of het ook exact zo was (dus Hvsn ipv Hvs, en Ndb ipv Wp) weet ik niet en doet het er niet toe: dit soort constructie werd zeker toegepast.
Bij twijfel: gebruik beton.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door STF »

Volgens mij niet alleen een misser in de reisinformatie maar ook een misser in het busontwerp; wat zijn die koplampen absurd klein, daar zie je op een slecht verlichte of geheel onverlichte weg toch totaal niets mee...
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door Gekko123 »

Dat gedoe rondom de eindbestemmingen bij EBS: ik weet uit eigen ervaring dat Arriva daar exact hetzelfde deed bij bepaalde lijnen. Zo filmde de 93 in Amsterdam Landsmeer, ook als die na Landsmeer doorreed naar Purmerend.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten