De studenten-OV-chipkaart in de trein

Hier kun je Blogs plaatsen over je reiservaringen of je ervaringen als personeelslid bij een OV-bedrijf. Reisverslagen met meerdere foto's kun je beter in OV in Beeld plaatsen.
Plaats reactie
Jo198881
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 02 jan 2012, 16:33

De studenten-OV-chipkaart in de trein

Bericht door Jo198881 »

Ik had er moeite mee toen het ov-systeem werd ingevoerd. Ik geef toe, ik ben iemand die tijd nodig heeft voordat hij alles begrijpt. Desalniettemin vond ik de ov-chipkaart een oneerlijk, misbruik makend systeem. De thema's 'boetes' en 'verkeerd in- en uitchecken'. Stonden bij mij in zowel 2010 als in 2011 centraal.

Uit de cijfers van de groep mensen waar ik onder val, de lerende student, kun je herleiden hoe weinig er weten hoe alles werkt: dertig procent. Ook best wel treurig dat een deel van de 400.000 mensen (in geloof ik het jaar 2012), die nog niks geactiveerd hebben, nu 'n boetes op de koop toe krijgen. Alleen omdat het systeem zo vaag werkt en niet duidelijk vermeldt wat de procedure inhoudt om je ov op te halen en te 'activeren'. Je zou denken dat moet makkelijker kunnen. Anders zouden er geen 400.000 boetes zijn.

Bovendien, de mensen die de controles uitvoeren zouden rekening moeten houden met iedere ov-chipkaart houder. De overgang van een nieuw systeem verloopt nooit soepel. Dat is op zo'n grote landelijke schaal meestal zo.

Deze nieuwe invoer mogen ze daarom niet misbruiken om geld te vangen van bijvoorbeeld arme studenten die straks ook al kunnen vrezen voor hun studiefinanciering. Vorig jaar toen ik nog studeerde kreeg ik een boete van 41 euro! Mijn ov was nog niet geactiveerd. In dezelfde wagon zag ik dat een andere studente (ze had ook een studentenkaart) dezelfde boete kreeg voor dezelfde 'overtreding'. Maar meneer de conducteur maakt geen uitzonderingen en schrijft zo twee bonnen van een waarde van tachtig euro uit. Op deze manier casht hij lekker wat overheidsgeld binnen. Wat leven we toch in een warme en tolerante samenleving!

Ik stel voor dat we in situaties als de mijne respectvol met elkaar leren omgaan. Geen gezanik met wetten en rechten. Ik geef toe dat het moeilijk is om ´ja´ te zeggen i.p.v. ´nee´. Want je wilt natuurlijk niet zóveel geld betalen. Maar eerlijkheid, waarden en normen moeten de boventoon voeren. Iedereen zou een beetje meer kunnen communiceren. In mijn geval had ik wat minder boos en heftig kunnen reageren. Gewoon accepteren en later bij thuiskomst een klachtenbrief sturen naar de NS-klantenservice. Dat is mijn advies stuur een klachtenbrief of ga naar het loket. Wees geen bange klant durf je mening te geven en blijf netjes. Werk niet tegen de haren in van een conducteur. Tenzij deze je de ruimte geeft om wat te kunnen zeggen.

Bovendien moeten we goed in gedachten houden dat er ook veel goed werk wordt verricht door de NS. Het zorgt voor veel frictie en heftige reacties wanneer je de conducteur in zijn ongelijk wilt stellen. Vooral op het einde van de week wanneer de conducteur met een pesthumeur bonnetjes gaat uitdelen. Wees dan als klant geen zaniker en accepteer de bon. De klantenservice van de NS zal er voor je zijn. En als je daar niet tevreden over bent ga dan naar het loket. Zoek de juiste mensen die bereid zijn je te helpen. Er zijn er genoeg werknemers die wel bereid zijn je te helpen. Zo zie je maar dat het mensenwerk blijft. De één is dus wat schappelijker dan de ander.

Tot slot. De mensen hogerop zouden er voor moeten zorgen dat - zowel de hardwerkende burger en de vaak machteloze doch veeleisende klant - iedereen in zijn recht kan staan. We moeten elkaar niet onnodig benadelen omdat de bovenlaag dat zegt. Niet blind op de wet vertrouwen dus. Gelijk hebben is geen recht. Ieder mens is gelijk. Laten we wat toleranter naar elkaar zijn. Natuurlijk mag verkeerd gedrag bestraft worden. Zoals in de trein plassen of reizen zonder kaartje.

Echter, hebben we het over het invoeren van nieuwe vervoerbewijzen dan mogen we wat mij betreft de zware straffen/boetes verlichten. Als het hele NS -team zo met haar klanten omgaat zal ik ook nooit een poging wagen om een klachtenbrief te sturen.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: De studenten-OV-chipkaart in de trein

Bericht door huibf »

Jo198881 schreef:...Uit de cijfers van de groep mensen waar ik onder val, de lerende student, kun je herleiden hoe weinig er weten hoe alles werkt: dertig procent. Ook best wel treurig dat een deel van de 400.000 mensen (in geloof ik het jaar 2012), die nog niks geactiveerd hebben, nu 'n boetes op de koop toe krijgen.
En dat komt ook omdat het grootste deel studenten te beroerd is om zich ergens in te verdiepen, ook in hun studie. Het enige wat ze interesseert is. Hoe ben ik zo snel mogelijk thuis om te gaan werken om te gaan bieren in het cafe.
Jo198881 schreef: ...Deze nieuwe invoer mogen ze daarom niet misbruiken om geld te vangen van bijvoorbeeld arme studenten die straks ook al kunnen vrezen voor hun studiefinanciering. Vorig jaar toen ik nog studeerde kreeg ik een boete van 41 euro! Mijn ov was nog niet geactiveerd. In dezelfde wagon zag ik dat een andere studente (ze had ook een studentenkaart) dezelfde boete kreeg voor dezelfde 'overtreding'. Maar meneer de conducteur maakt geen uitzonderingen en schrijft zo twee bonnen van een waarde van tachtig euro uit. Op deze manier casht hij lekker wat overheidsgeld binnen. Wat leven we toch in een warme en tolerante samenleving!
De student hoort sinds vandaag in te checken. Als ze dat nu nog niet weten dan hebben ze onder een steen geslapen. Wel in het bezit van de nieuwste smartphone, maar niet weten dat ze moeten inchecken...
Ik vraag me dan dus af of die student wel thuis hoort op een opleiding.
Het niveau en de scholing en lesuren is al bedroevend te noemen de laatste jaren. Niet dat ik zozeer voor afschaffing ben van de basisbeurs. maar er moet een grens zijn. het kan nl niet zo zijn dat er massa's studenten na een half jaar afhaken en weer een compleet andere studie beginnen.
In het HBO zou een maximum duur van de beurs moeten gelden van 4 jaar. Alles lenger betekend dus zelf betalen, ook als je dus tussentijds wijzigd van studie. Wil je daarna van HBO naar Uni, dan krijg je er nog 2 jaar bij (max).
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: De studenten-OV-chipkaart in de trein

Bericht door MdJ »

Maar om even 100% duidelijkheid te krijgen...

Je moet dus inchecken en uitchecken. Maar in je vrij-reizen periode wordt er zowel bij NS, Connexxion en Syntus geen borg afgeschreven. Als je niet uitcheckt, mis je geen geld dus. Daarnaast zag ik elders op dit forum dat deze "gemiste check-outs" niet worden opgeslagen, waardoor je dus niet na 12x (in een jaar/maand whatever) je kaart geblokkeerd wordt. Met andere woorden: Om de NS en vervoerders dwars te zitten (zij willen immers kijken hoeveel/waarheen je reist) hoef je overal alleen maar in te checken.

Klopt dit en geldt dat ook voor de andere vervoerders dan CXX, Syntus en NS?
Bij twijfel: gebruik beton.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: De studenten-OV-chipkaart in de trein

Bericht door huibf »

MdJ schreef:Maar om even 100% duidelijkheid te krijgen...

Je moet dus inchecken en uitchecken. Maar in je vrij-reizen periode wordt er zowel bij NS, Connexxion en Syntus geen borg afgeschreven. Als je niet uitcheckt, mis je geen geld dus. Daarnaast zag ik elders op dit forum dat deze "gemiste check-outs" niet worden opgeslagen, waardoor je dus niet na 12x (in een jaar/maand whatever) je kaart geblokkeerd wordt. Met andere woorden: Om de NS en vervoerders dwars te zitten (zij willen immers kijken hoeveel/waarheen je reist) hoef je overal alleen maar in te checken.

Klopt dit en geldt dat ook voor de andere vervoerders dan CXX, Syntus en NS?
Ik mag hopen dat dit niet klopt.
Cygnum
Berichten: 70
Lid geworden op: za 12 dec 2009, 11:33

Re: De studenten-OV-chipkaart in de trein

Bericht door Cygnum »

Jo198881 schreef:Uit de cijfers van de groep mensen waar ik onder val, de lerende student, kun je herleiden hoe weinig er weten hoe alles werkt: dertig procent. Ook best wel treurig dat een deel van de 400.000 mensen (in geloof ik het jaar 2012), die nog niks geactiveerd hebben, nu 'n boetes op de koop toe krijgen. Alleen omdat het systeem zo vaag werkt en niet duidelijk vermeldt wat de procedure inhoudt om je ov op te halen en te 'activeren'. Je zou denken dat moet makkelijker kunnen. Anders zouden er geen 400.000 boetes zijn.
Ik denk dat je hier wel erg makkelijk de schuld bij 'het systeem' legt. Iedere student krijgt bij de eerste aanvraag van reisrecht een folder, informatie die overigens ook nog op de website staat. Daar staat globaal in wat alles inhoudt en verwijst naar de studenten-ov-website voor antwoorden op meer veelgestelde vragen. Ik durf er vergif op in te nemen dat een groot deel van de ontvangers van de folder hem niet of niet goed leest. Bovendien: studenten zijn geen no-brainers, daar mag wel enig gezond verstand en assertiviteit van worden verwacht. Dat ze dat niet of onvoldoende doen, is niet de schuld van het systeem, maar van laksheid van de student.
Bovendien, de mensen die de controles uitvoeren zouden rekening moeten houden met iedere ov-chipkaart houder. De overgang van een nieuw systeem verloopt nooit soepel. Dat is op zo'n grote landelijke schaal meestal zo.
Dat is onmogelijk. Uitvoerders van controles kunnen niet in de hoofden van anderen kijken en zolang men niet meer op elkaar kan vertrouwen heb je aan woorden ook vrij weinig.
Deze nieuwe invoer mogen ze daarom niet misbruiken om geld te vangen van bijvoorbeeld arme studenten die straks ook al kunnen vrezen voor hun studiefinanciering.
Mag ik je er even op wijzen dat je reisrecht een gift is (mits je aan een aantal voorwaarden voldoet natuurlijk), en niet zo'n kleintje ook. Voor niks mag je doordeweeks of in het weekend - afhankelijk van de productsoort - door heel Nederland reizen! Het lijkt mij niet vreemd dat men een aantal voorwaarden stelt aan het gebruik ervan, zoals het registreren van de rit.

Trouwens, waarom zo'n riante vergoeding? Ze kunnen ook een vergoeding geven voor je daadwerkelijke reisafstand. Als er wat mij betreft ergens in gesneden mag worden, dan is het het reisrecht van studenten.
Vorig jaar toen ik nog studeerde kreeg ik een boete van 41 euro! Mijn ov was nog niet geactiveerd. In dezelfde wagon zag ik dat een andere studente (ze had ook een studentenkaart) dezelfde boete kreeg voor dezelfde 'overtreding'. Maar meneer de conducteur maakt geen uitzonderingen en schrijft zo twee bonnen van een waarde van tachtig euro uit. Op deze manier casht hij lekker wat overheidsgeld binnen. Wat leven we toch in een warme en tolerante samenleving!
Waarschijnlijk geen gebruik gemaakt van de coulanceregeling van de NS? Of was het een andere vervoerder? Desalniettemin: het activeren van je reisrecht is aangegeven in de folder en toch wel vrij duidelijk in verschillende vormen. Dat je dat niet leest is niet de verantwoordelijkheid van de conducteur. Bovendien: dat soort mensen worden ook alleen maar van bovenaf opgedragen om uit te voeren, ook al willen ze dat niet. Ik denk niet dat de conducteur voor de lol al die boetes uitdeelt. Hij is in ieder geval wel eerlijk.
Ik stel voor dat we in situaties als de mijne respectvol met elkaar leren omgaan. Geen gezanik met wetten en rechten. Ik geef toe dat het moeilijk is om ´ja´ te zeggen i.p.v. ´nee´. Want je wilt natuurlijk niet zóveel geld betalen. Maar eerlijkheid, waarden en normen moeten de boventoon voeren. Iedereen zou een beetje meer kunnen communiceren. In mijn geval had ik wat minder boos en heftig kunnen reageren. Gewoon accepteren en later bij thuiskomst een klachtenbrief sturen naar de NS-klantenservice. Dat is mijn advies stuur een klachtenbrief of ga naar het loket. Wees geen bange klant durf je mening te geven en blijf netjes. Werk niet tegen de haren in van een conducteur. Tenzij deze je de ruimte geeft om wat te kunnen zeggen.
Respectvol met elkaar omgaan betekent ook gezag aanvaarden in plaats van overal tegenin te willen gaan (deze zin is niet persoonlijk bedoeld). Zonder wetten en rechten zouden we een stelletje ongeciviliseerde apen zijn. Er zijn - helaas - genoeg mensen die misbruik maken van de goedheid van mensen. Die conducteur kan niet zien dat jij een oprecht persoon bent of dat je een notoire zwartrijder bent die onder een boete uit probeert te komen, die ziet alleen iemand zonder geldig vervoerbewijs. Weten dat je fout bent en het accepteren is iets wat helaas niet veel mensen meer kunnen tegenwoordig. Het lijkt wel of men alleen in zijn eigen waarheid gelooft. Wat je laatste stukje van bovenstaande aangehaalde tekst betreft ben ik het dan ook helemaal met je eens.
Bovendien moeten we goed in gedachten houden dat er ook veel goed werk wordt verricht door de NS. Het zorgt voor veel frictie en heftige reacties wanneer je de conducteur in zijn ongelijk wilt stellen. Vooral op het einde van de week wanneer de conducteur met een pesthumeur bonnetjes gaat uitdelen. Wees dan als klant geen zaniker en accepteer de bon. De klantenservice van de NS zal er voor je zijn. En als je daar niet tevreden over bent ga dan naar het loket. Zoek de juiste mensen die bereid zijn je te helpen. Er zijn er genoeg werknemers die wel bereid zijn je te helpen. Zo zie je maar dat het mensenwerk blijft. De één is dus wat schappelijker dan de ander.
Het is wel een tikkeltje naïef om te denken dat overal mensen zitten die bereid zijn je te helpen. Maar ook dat heeft te maken met de verhuftering van de samenleving: men moet het allemaal zelf maar uitzoeken en een beetje meedenken zit er vaak niet in.
Tot slot. De mensen hogerop zouden er voor moeten zorgen dat - zowel de hardwerkende burger en de vaak machteloze doch veeleisende klant - iedereen in zijn recht kan staan. We moeten elkaar niet onnodig benadelen omdat de bovenlaag dat zegt. Niet blind op de wet vertrouwen dus. Gelijk hebben is geen recht. Ieder mens is gelijk. Laten we wat toleranter naar elkaar zijn. Natuurlijk mag verkeerd gedrag bestraft worden. Zoals in de trein plassen of reizen zonder kaartje.
Ook naïef, hoewel ik het met de laatste drie zinnen eens ben. Het management van een privaat bedrijf heeft maar een doel: zoveel mogelijk winst en, indien het een beursgenoteerd bedrijf is, de aandeelhouders tevreden houden. Regels worden zoveel mogelijk nageleefd wanneer de wet dat verplicht, maar zelfs dan - en ook voor het overige - zoekt men altijd naar mazen om onder de wet uit te komen. Voorbeeld: luchtvaartmaatschappijen die onderhoud afdoen als overmacht om op die manier onder de wettelijke schadevergoeding uit te komen.
Echter, hebben we het over het invoeren van nieuwe vervoerbewijzen dan mogen we wat mij betreft de zware straffen/boetes verlichten. Als het hele NS -team zo met haar klanten omgaat zal ik ook nooit een poging wagen om een klachtenbrief te sturen.
Het kernwoord is communicatie. Wanneer men correct, tijdig en adequaat (kortweg: laten zien dat je er aan werkt) reageert op klachten zal je mij niet horen klagen. Eenmaal de mist in? Kan gebeuren, zal wel een rotte appel geweest zijn. Tweede keer ook de mist in? Dan wordt het al een stuk duidelijker wat de sfeer is binnen het bedrijf.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: De studenten-OV-chipkaart in de trein

Bericht door webguy »

Welk deel er van huib?

Vandaag overigens een drietal meisjes die in Nijmegen claimden te zijn ingecheckt bij de ingang aan de Tunnelweg (heet dat zo, ben daar iig zelf nooit geweest), maar volgende de HC waren ze niet ingechecked. Die maakte er iig meteen een melding van.

Wat ik zeer misleidend vind is dat de NS claimt dat je altijd moet in en uitchecken, behalve internationale reizen, en oh ja, je mag "voorlopig" (lees, iig nog een jaar...) ook met een kaartje met korting reizen. Dat dat laatste veel voordeliger is als je met twee of meer vervoerders reist vertelt de NS ook maar niemand.
The best
Berichten: 503
Lid geworden op: wo 01 jun 2011, 10:21

Re: De studenten-OV-chipkaart in de trein

Bericht door The best »

webguy schreef:Welk deel er van huib?



Wat ik zeer misleidend vind is dat de NS claimt dat je altijd moet in en uitchecken, behalve internationale reizen, en oh ja, je mag "voorlopig" (lees, iig nog een jaar...) ook met een kaartje met korting reizen. Dat dat laatste veel voordeliger is als je met twee of meer vervoerders reist vertelt de NS ook maar niemand.
De NS zegt gewoon netjes op de site dat het soms handiger is om kaartjes te kopen hoor.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: De studenten-OV-chipkaart in de trein

Bericht door Geert »

Hoi Jo198881, welkom op OV in Nederland!
Jo198881 schreef:Uit de cijfers van de groep mensen waar ik onder val, de lerende student, kun je herleiden hoe weinig er weten hoe alles werkt: dertig procent. Ook best wel treurig dat een deel van de 400.000 mensen (in geloof ik het jaar 2012), die nog niks geactiveerd hebben, nu 'n boetes op de koop toe krijgen. Alleen omdat het systeem zo vaag werkt en niet duidelijk vermeldt wat de procedure inhoudt om je ov op te halen en te 'activeren'. Je zou denken dat moet makkelijker kunnen. Anders zouden er geen 400.000 boetes zijn.
Voor mij zijn deze cijfers niet helemaal te herleiden naar 400.000 boetes. Niet iedereen die zijn ov-chipkaart niet heeft geactiveerd krijgt een boete, er zijn ook mensen die helemaal geen gebruik maken van hun ov-chipkaart omdat ze bijvoorbeeld altijd met de auto ergens naar toe gaan (ja, die studenten zijn wel in de minderheid maar ze bestaan).
Overigens vond ik het best duidelijk dat ik mijn chipkaart een paar jaar terug moest activeren voordat deze geldig was: ik kreeg een brief thuisgestuurd waarin dat werd uitgelegd, inclusief een foldertje waarin werd uitgelegd hoe de ophaalautomaat werkt. Is dat nu anders of heb jij niet zo'n brief gekregen?
Bovendien, de mensen die de controles uitvoeren zouden rekening moeten houden met iedere ov-chipkaart houder. De overgang van een nieuw systeem verloopt nooit soepel. Dat is op zo'n grote landelijke schaal meestal zo.
NS heeft aangegeven in het begin coulant te zijn en nog geen boetes uit te delen aan studenten die nog niet ingecheckt zijn, dus je kunt het voorlopig nog een paar keer vergeten. Ik kan me voorstellen dat je even moet wennen (dat zal ik zelf ook nog moeten) maar het is vast te doen, in de bus lukt het ook nietwaar?
Maar meneer de conducteur maakt geen uitzonderingen en schrijft zo twee bonnen van een waarde van tachtig euro uit. Op deze manier casht hij lekker wat overheidsgeld binnen. Wat leven we toch in een warme en tolerante samenleving!
Maar is het aan de conducteur om te bepalen of iemand wel of niet een boete moet krijgen omdat hij of zij zo zielig is? Voor hetzelfde geld licht je de boel op en heb je al een jaar geen recht meer op een studenten-ov. Ik denk dat het duidelijker is als de conducteur de boete uitschrijft, de klantenservice kan deze later nog kwijtschelden.
Ik stel voor dat we in situaties als de mijne respectvol met elkaar leren omgaan. Geen gezanik met wetten en rechten. Ik geef toe dat het moeilijk is om ´ja´ te zeggen i.p.v. ´nee´. Want je wilt natuurlijk niet zóveel geld betalen.
Wat dit betreft ben ik het helemaal met je eens.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: De studenten-OV-chipkaart in de trein

Bericht door webguy »

The best schreef:De NS zegt gewoon netjes op de site dat het soms handiger is om kaartjes te kopen hoor.
Ik tel op ns.nl:
- Klik op "Lees Meer" bij het item "Studentenreisproduct": niks over kaartjes met korting (Check ook in- én uit tijdens je vrij-reizen periode)
- Klik op Veelgestelde Vragen (2x)
- Klik een keer (na lang scannen in de rij met vragen) op "Mag ik niet meer met een papieren treinkaartje reizen buiten mijn vrij-reizen periode?"

Daar staat het inderdaad, maar dat is dus 4x klikken omdat ik weet wat ik precies zoek. Als je overigens bij de "campagne site" uitkomt en klikt op "Zo werkt het" (wat veel logischer is) dan staat er ook alleen "Check in- én uit, ook in je vrij-reizen periode. Dan heb je een geldig vervoerbewijs" en even verderop: Als je overstapt op een ander vervoermiddel of een ander vervoerbedrijf, check je eerst uit bij NS en daarna weer in bij de andere vervoerder..

Weet niet hoor, maar de NS verbergt het (zeer onterecht) wel.
TLP
Berichten: 1554
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: De studenten-OV-chipkaart in de trein

Bericht door TLP »

webguy schreef:Vandaag overigens een drietal meisjes die in Nijmegen claimden te zijn ingecheckt bij de ingang aan de Tunnelweg (heet dat zo, ben daar iig zelf nooit geweest), maar volgende de HC waren ze niet ingechecked. Die maakte er iig meteen een melding van.
Ik merk echt heel vaak dat een aantal schoolgenoten van mij verkeerd incheckt bij de metro (d.w.z. er wordt een foutmelding weergegeven), maar het poortje gaat wel open. Hoe dat komt, weet ik niet. Iig merken de meesten dat nooit omdat ze slechthorend zijn (het kan ook zijn dat ze per sé de metro willen halen). Regelmatig zijn er controleurs aanwezig en die geven dan idd aan dat ze niet zijn ingechecked, en zij maar claimen dat ze dat wel zijn. Vaak zijn die lui wel zo aardig om hen alsnog in te checken via hun apparaatjes.

Ik heb sommigen er wel eens op geattendeerd maar het interesseert hen gewoon niet. Dat brengt mij op het idee mooi maar eens te refereren aan onderstaande quote:
huibf schreef:De student hoort sinds vandaag in te checken. Als ze dat nu nog niet weten dan hebben ze onder een steen geslapen. Wel in het bezit van de nieuwste smartphone, maar niet weten dat ze moeten inchecken...
Ik vraag me dan dus af of die student wel thuis hoort op een opleiding.

...

En dat komt ook omdat het grootste deel studenten te beroerd is om zich ergens in te verdiepen, ook in hun studie. Het enige wat ze interesseert is. Hoe ben ik zo snel mogelijk thuis om te gaan werken om te gaan bieren in het cafe.
Sorry dat ik het moet zeggen, maar jullie studenten interesseert het dus geen biet hoe het allemaal werkt! Jullie hebben een smartphone die jullie compleet uitpluizen maar voor jullie onbelangrijke dingen zoals een OV-studentenproduct en zelfs je eigen studie willen jullie TOTAAL GEEN MOEITE doen! Ik ben ook nog een student (nou ja, eigenlijk nog een scholier zelfs) maar heb wel reden om jullie af te kraken aangezien ik: A. geen smartphone heb (wil 'm wel zsm kopen maar zal wrs geen iPhone 4S zijn) die ik compleet uitpluis, B. goed presteer op school (huiswerk altijd af, geen onvoldoendes!), C. Zelf ervoor heb gezorgd dat ik bij NS kan reizen met mijn OV-chipkaart en vandaag zelfs een klassewissel heb gedaan van 2e naar 1e klas (had er zin in :P)

Hmpf :twisted:
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: De studenten-OV-chipkaart in de trein

Bericht door Chauf21 »

Het kan aan mij liggen, maar als een poortje opengaat nadat ik mijn ov-chipkaart voor de lezer heb gehouden, ga ik ervan uit dat ik correct ben ingecheckt. Als er iets niet goed is gegaan of ik een ongeldig product heb, moet zo'n poortje gewoon niet open gaan.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: De studenten-OV-chipkaart in de trein

Bericht door Geert »

TLP schreef:Sorry dat ik het moet zeggen, maar jullie studenten interesseert het dus geen biet hoe het allemaal werkt! Jullie hebben een smartphone die jullie compleet uitpluizen maar voor jullie onbelangrijke dingen zoals een OV-studentenproduct en zelfs je eigen studie willen jullie TOTAAL GEEN MOEITE doen!
Je hebt nog veel te leren van de wereld zie ik :)
Even serieus, baseer je je wereldbeeld nu echt op één forumbericht? De meeste studenten weten over het algemeen best wel hoe het zit hoor (en handelen daar ook naar). Niet gelijk zo negatief doen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten