Dienstregeling GVB 2012 #2

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door Suus »

De sticker met de nieuwe wagennummers zijn gebroken wit, aangezien je het niet als sticker waarneemt bij de trapkarren terwijl het bij de Combino's, die meer spookwit zijn wel duidelijk herkenbare stickers zijn.

Overigens is het 9292 logo ook anders ten opzichte van andere maatschappijen, het is een ander lettertype en verwijst naar de nieuwe site 9292.nl (overige vervoerders verwijzen naar de oude site 9292ov.nl)

De blokkendozen zijn inderdaad niet gedaan, hoewel ik toch niet het idee heb dat ze volgende week niet meer nodig zijn. Vandaag reden ze bijvoorbeeld nog op de 7 en de 9 rond.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door JWM »

Heb ook al een paar Citea's gezien met 9292 stickers.

Verder zijn op diverse metrostations de vertrektijden al vervangen, rijkelijk vroeg.
FLJ
Berichten: 476
Lid geworden op: vr 05 feb 2010, 16:06

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door FLJ »

De Blokkendozen 782 en 809 hebben de stickers wel, dus de rest zal ook nog wel volgen.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door Vinny »

Vandaag erachter gekomen waarom lijn 21 niet doorgetrokken kan worden over de Haarlemmerweg. De stadsregio "kan de doorstroming niet garanderen". Hierdoor kan lijn 60 niet het lusje Staatsliedenbuurt overnemen, waardoor de basis onder de lijn wegvalt en terecht wordt opgeheven. Volgens mij gaat dit wel behoorlijk slecht uitpakken voor de 21 zelf. Ik neem voortaan gewoon de 18... :Y
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
hauptbahnhof
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door hauptbahnhof »

Vandaag in metro 50 gemerkt dat de halteafroep voor de eerste keer op tijd is aangepast (overstapmogelijkheden).
Alargule

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door Alargule »

De nieuwe plattegronden staan vanaf vandaag ook online. Wat dat betreft is GVB wel keurig op tijd.

Wat me wel opvalt: vanochtend stond de metroplattegrond van Mijksenaar nog online, maar nu niet meer...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door Suus »

Helaas, de Centrumplattegrond is niet vervangen. Er moest een addertje onder het gras zitten :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door JWM »

hauptbahnhof schreef:Vandaag in metro 50 gemerkt dat de halteafroep voor de eerste keer op tijd is aangepast (overstapmogelijkheden).
Nouja op tijd, wat mij betreft eigenlijk wat te vroeg. De nieuwe afroepen zijn al een week lang te horen.
hauptbahnhof
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door hauptbahnhof »

Nou jah, ik reis nooit richting West dus heb het nu pas gehoord.
Maar een week van te voren is prima. Ze kunnen echt niet meer dan 100 metrostellen van nieuwe afroepen voorzien in 1 nacht, aangezien alles per wagen moet, in tegenstelling tot de tram en bus waar het via een draadloze verbinding gaat.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door Suus »

JWM schreef:
hauptbahnhof schreef:Vandaag in metro 50 gemerkt dat de halteafroep voor de eerste keer op tijd is aangepast (overstapmogelijkheden).
Nouja op tijd, wat mij betreft eigenlijk wat te vroeg. De nieuwe afroepen zijn al een week lang te horen.
Maar natuurlijk nog niet in de Zilvermeeuwen. Hallo lijn 136 bij het Amstelstation.

Ik had het eerlijk gezegd ook niet verwacht dat dat al gebeurt zou zijn, dat is nogal een rotklus.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
hauptbahnhof
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door hauptbahnhof »

Hahahaha, je praat alsof je het zelf moet doen :P
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door Suus »

Godzijdank niet, ik hoef er alleen maar naar te luisteren :lol:

In Citea 1120 kwam ik trouwens ook een perfect werkend informatiesysteem tegen. Het ziet er netjes uit en het werkt heel erg goed. Ik heb slechts een minpuntje maar dat is zo klein dat het absoluut geen naam mag hebben: Overal is Station afgekort tot Stat. terwijl er meer dan genoeg ruimte is voor het volledige woord.

Over de nieuwe dienstregelingen bij de bushaltes ben ik ook erg te spreken, je kan nu heel makkelijk zien hoeveel je reis gaat kosten want per halte is het kilometertarief berekend. Nog even het instaptarief erbij optellen en klaar. Ook grappig dat bij de dienstregelingen van de nachtbus altijd 4 euro staat :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
FLJ
Berichten: 476
Lid geworden op: vr 05 feb 2010, 16:06

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door FLJ »

Hier een aantal dingen die mij gister opvielen:

- Phileas 007 reed op lijn 22; dit type bus is dus eindelijk in dienst gekomen.
- Op lijn 22 reden twee standaards terwijl op lijn 15 en lijn 61/69 ook in ieder geval één standaardbus gereden heeft.
- Ik heb twee ritjes met lijn 61 gemaakt en beide keren was ik voor een groot deel van de route de enige passagier. Ik vraag mij toch sterk af waarom ze hier gelede bussen inzetten, een 12-meterbus zou hier beter passen.
- Veel bussen van lijn 36 en 48 filmden nog de oude eindbestemming (Meeuwenlaan en Centraal Station), maar dit werd in de meeste gevallen wel (handmatig?) aangepast.
hauptbahnhof
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door hauptbahnhof »

De GVB-nachtbussen hebben nu als bestemming: "Nachtbus xxx" (Bijv.: 355 Nachtbus Gein).
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door Suus »

Wat is daar nu weer het nut van. Alsof je al niet weet dat het 's nachts is en het voertuig een bus is :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door Geert »

Lijkt me in ieder geval duidelijk om aan te geven dat het een nachtbus is met apart tarief.
hauptbahnhof
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door hauptbahnhof »

Niet zo negatief Bee. GVB doet zijn best om de reisinfo te verbeteren. Ook al heeft het geen nut, het kost niks maar het maakt het wel duidelijker voor de passagier.

Ik denk dat het ook een goede onderscheid maakt tussen de vele 300-lijnen die nu in/rond A'dam rijden.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door R-Flow »

Wat is er precies verbeterd qua informatievoorzieningen? Heb zelf nog niet in de bus/metro gezeten en in de trams lijkt niks veranderd.

PS €4 voor de nachtbus tegenwoordig? Relaxt hoor ieder jaar er gewoon een halve euro bovenop tyfen... Ga nog effe zo door en de taxi is straks vrijwel net zo duur als je met z'n tweeën op stap bent en kan je het nachtnet opheffen. Maar goed dat is waarschijnlijk ook het idee bij de regio: de nachtbus steeds onaantrekkelijker maken zodat er straks amper meer vraag naar is en dan hebben ze een excuus om het nachtnet helemaal op te heffen. :roll:
TLP
Berichten: 1559
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door TLP »

Deze vakantie tijdelijk even geen enkele reis met GVB voor mij, maar vanaf maandag ga ik weer gezellig pendelen in een waarschijnlijk stampvolle metro. Pfft...
Wtf de website is nu vernieuwd gelanceerd :!:
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door R-Flow »

Waarom zijn de deuren van de M5 blauw gephotoshoped?

http://www.gvb.nl/nieuws/Pages/Nieuwemetro.aspx

De titel is nieuwe metro's verwacht in maart maar in het verhaal zelf hebben ze het weer over augustus.
hauptbahnhof
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door hauptbahnhof »

Anyway...

Ik wilde het net zeggen van die site...
Ik vind het een verbetering qua layout. Handig is ook dat er nu op de site zelf naar een reisadvies via 9292 kan worden gezocht.

Ze waren trouwens al meer dan een jaar bezig... Precies een jaar geleden is aan de medewerkers gemeld dat de site vernieuwd wordt met enige screenshots van de nieuwe site.
Nu nog ons intranet en iedereen is blij :D
De titel is nieuwe metro's verwacht in maart maar in het verhaal zelf hebben ze het weer over augustus.
In Maart komen de nieuwe metro's naar Amsterdam, dan nog onder verantwoordelijkheid van AMSYS, waar ze uitvoerig op het metronet getest gaan worden. Wellicht vallen de instructies er ook onder, en anders nadat ze in augustus aan GVB zijn overgedragen.
Laatst gewijzigd door hauptbahnhof op di 03 jan 2012, 14:28, 1 keer totaal gewijzigd.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door R-Flow »

Ach so!

Nieuwe website ziet er beter uit idd. Maarreh, wat zijn nou precies de verbeteringen binnen de reizigersinfo in de bus?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door Suus »

R-Flow schreef:Waarom zijn de deuren van de M5 blauw gephotoshoped?

http://www.gvb.nl/nieuws/Pages/Nieuwemetro.aspx

De titel is nieuwe metro's verwacht in maart maar in het verhaal zelf hebben ze het weer over augustus.
De foto is niet gephotoshopped, dat is een foto van de mock-up die in de werkplaats in Diemen heeft gestaan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
FLJ
Berichten: 476
Lid geworden op: vr 05 feb 2010, 16:06

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door FLJ »

Bij mijn weten had die mock-up ook rode deuren en niet blauw zoals de foto ons doet geloven.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door Suus »

Ik dacht dat ze blauw waren, maar na wat Googlen vond ik nog een filmpje op AT5 en daar waren ze inderdaad rood: http://www.at5.nl/gespot/50231/nieuwe-m ... -en-veilig.

Maar wat boeit het, alleen R-Flow gaat meteen weer over de zeik.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 83 gasten