(BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2008

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2008

Bericht door JeePee »

Lijn 81/82 Ommen - Westerhaar zijn onderdeel van de concessie Twente die in bezit is van CXX. De noordwesthoek - dus de treindienst ALMA en de aansluitende lijnen 80, 81, 82 en volgens mij ook 83 zijn door CXX uitbesteedt aan Syntus, welke daar dan ook rijdt met eigen personeel. Vandaar dus dat Syntus bordje.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2008

Bericht door Freek »

Syntuslijn 52 werd vrijdag gereden door een gelede bus, een flinke overkill want normaal rijdt er een 8 persoonsbusje.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2008

Bericht door mb90 »

Goed nieuws over de mini-rotonde die in Rotterdam-Zuid te smal was voor de bussen en waar ik het al eerder over had. Zo was hij:
Afbeelding

En zo is hij, na 2 dagen werkzaamheden, nu:
Afbeelding

De tegels rondom het groen liggen nu dus schuin i.p.v. recht met een trottoirband. Dat betekent dat er hier na 20 weken van werkzaamheden weer bussen rijden. :) Alle lijnstickers en vertrektijden van de nieuwe Buslijnen 63/64 zijn gisteren alsnog opgehangen. Alles klopt dus weer.

Doordat de tegels nu schuin liggen gaan de bus er echt hangend langs. Wat foto's met gelijk de nieuwe buslijnen erop.
Buslijn 64 naar het Zuidplein hing nog niet zo erg:
Afbeelding

Maar, Buslijn 63 naar het Schulpplein en verder wel 8-) :
Afbeelding

Zoals jullie zien reden er Citaro's op deze lijnen. Normaal rijden hier veel Alliance's. Daarvan reed er nu 1. Wel reed er op Buslijn 44 een Alliance. Normaal een Citaro-lijn. Ook reed er op Buslijn 63 een Berkhofje (de 644 zonder werkend voordisplay...) en dat tijdens de vakantieperiode en op een lijn die langs veel zorgcentra en een ziekenhuis gaat. Erg handig dus. :roll: Dit is hem bij mij om de hoek, bij de halte Markerstraat (beetje wazig door het donkere weer):
Afbeelding
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2008

Bericht door Daan »

Goh, lijkt Eelde wel :lol: Iets aanleggen, tot de conclusie komen dat het niet werkt, en binnen een maand de hele handel weer op de schop :P
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2008

Bericht door Raymond »

Ik hoorde gisteren van m'n rijinstructeur ook een mooi verhaal: ze hadden in Utrecht iets aangelegd en er kwamen veel klachten over. Maar de verkeerskundige in kwestie had geen rijbewijs en veegde alle klachten opzij. Toen hij alsnog z'n rijbewijs wou gaan halen kwam hij tijdens een les op een geven moment over dat plein heen. Dat was dusdanig slecht bevallen dat ie gelijk de opdracht had gegeven om het maar weer te laten afbreken :lol:
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2008

Bericht door Daan »

Da's nog mooier idd :lol:
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2008

Bericht door mb90 »

- Vandaag reden er 3 koekblikken / Zilvermeeuwen op de Amsterdamse metrolijn 50 i.p.v. 3 CAF-jes.

- Verder waren er 2 Apeldoornse stadsbussen (de blauwe Volvo 7700'tjes) verdwaald. Eentje reed op Buslijn 102 naar Amersfoort en eentje op Buslijn 294 naar Zwolle.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2008

Bericht door M57 »

mb90 schreef:- Vandaag reden er 3 koekblikken / Zilvermeeuwen op de Amsterdamse metrolijn 50 i.p.v. 3 CAF-jes.
Dat is al langere tijd gebruikelijk. Ook rijden er een paar CAF-stellen op lijn 53/54.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2008

Bericht door Raymond »

Weliswaar geen echte reiservaring, maar sinds lange tijd heb ik weer een Phileas in Eindhoven gezien. Deze 1206 was blijkbaar nog niet van al z'n problemen af. Ik kwam hem tegen midden op de busbaan bij het Philips Stadion met z'n alarmlichten aan. Geen idee wat er aan de hand was, maar toen ik hem uiteindelijk na toch zeker minstens 10 minuten zag vertrekken viel me wel op dat het optrekken erg langzaam leek te gaan en het geluid zowat nog harder leek als dat het altijd al geweest is..
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2008

Bericht door Aking »

Vannacht ook is wat meegemaakt:

Ik was biertjes doen in Utrecht en had gepland om 02:15 lijn 412 te pakken naar huis...
Ik sta dus netjes om 02:04 bij de halte... 02:15 geen bus... 02:30... geen bus... 02:45... geen bus...
Ik de CVL maar is gebeld... bleek dat die hele bus niet reed (zowel bij de halte als op 9292ov.nl stond vermeld dat die bus gewoon had moeten rijden)

Uiteindelijk rond 03:00 met een taxi naar zeist gegaan... en net de klantenservice maar is gebeld hoe ik mn taxikosten terug ga krijgen... njah dat gingen ze uitzoeken en daar krijg ik bericht van :)

Maar toch... lekker geregeld weer :roll:
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2008

Bericht door Wubbo »

Volgens connexxion.nl rijdt die lijn niet.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2008

Bericht door Aking »

Njah ben benieuwd hoe het af gaat lopen....

Want als ik eerst op 9292ov.nl kijk en hem daar als reisadvies krijg, en vervolgens kom ik bij de halte en zie daar een vertrekstaat die geldig is waar hij ook gewoon opstaat. Hoop ik toch dat ik er vanuit mag gaan dat die bus gewoon rijdt. Zou wat zijn anders, moet je voordat je op reis gaat eerst 10 sites nakijken :roll:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2008

Bericht door Daniel »

Vanmorgen reed de Arriva 722 na z'n rit Stadspolders - Wielwijk een stukje extra door naar de brug over de A16 aan het einde van de Laan van Londen in Dordt om een passagier af te zetten. Die zal wel een uur eerder de rit die doorrijdt naar Dordtse Kil I hebben gemist en nu de chauffeuse lief hebben aangekeken (dat stukje kan de bus in z'n keertijd nog even doorrijden en 'tis een stuk minder ver lopen dan vanaf het normale eindpunt)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2008

Bericht door Geert »

keleti palyaudvar schreef:Njah ben benieuwd hoe het af gaat lopen....

Want als ik eerst op 9292ov.nl kijk en hem daar als reisadvies krijg, en vervolgens kom ik bij de halte en zie daar een vertrekstaat die geldig is waar hij ook gewoon opstaat. Hoop ik toch dat ik er vanuit mag gaan dat die bus gewoon rijdt. Zou wat zijn anders, moet je voordat je op reis gaat eerst 10 sites nakijken :roll:
Tja, het lijkt mij ook dat je er vanuit mag gaan dat een bus die op 9292ov.nl en in de vertrekstaten wordt genoemd gewoon rijdt. Ik had toevallig dat bericht op de Connexxion-site al eerder gelezen maar anders zou ik ook gewoon denken dat hij rijdt...
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2008

Bericht door Aking »

Vannacht weer een mooi verhaal... volgens 9292ov had ik een kaartje van 5 euro nodig voor de reis Werkhoven - Zeist (nachtbus 441 en 450) Volgens de chauffeur en het kaartje had ik echter 2 van deze kaartjes nodig omdat je met dit kaartje niet over kan stappen :|
(nou moet ik wel bekennen dat ik de mazzel had dat ik dezelfde chauffeur had en het dus met een kaartje heb gered, echter dit was dus niet volgens de regels)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2008

Bericht door Daniel »

In het mini-busje dat in het weekend op lijn 1 in Dordt rijdt was vandaag het stop-lampje defect... het ging niet meer uit als de deur geopend werd. Werd dus maar even een gil geven als je wilde uitstappen :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2008

Bericht door Ruben »

M57 schreef:
mb90 schreef:- Vandaag reden er 3 koekblikken / Zilvermeeuwen op de Amsterdamse metrolijn 50 i.p.v. 3 CAF-jes.
Dat is al langere tijd gebruikelijk. Ook rijden er een paar CAF-stellen op lijn 53/54.
Idd, ter aanvulling: de koekblikken waren al vlak na ingebruikname van de ringlijn nodig omdat de capaciteit in de spits niet afdoende was. De perrons op de ringlijn waren echter uitgevoerd voor 2,65m breed materieel, en de koekblikken zijn 3m.
Echter was er wel rekening gehouden met zoiets, dus kon men relatief gemakkelijk de stukken rand van het perron afzagen. Sindsdien rijden er dus koekblikken rond, en rijdt de CAF het gehele traject met de treeplanken uitgeklapt.
Raymond schreef:Maar de verkeerskundige in kwestie had geen rijbewijs en veegde alle klachten opzij.
Hier gaat het al ernstig fout. ONGELOFELIJK zo'n knuppel die baan te geven.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2008

Bericht door Fles »

Ik wil nog wel even melden dat ik ongeveer alle GVU-medewerkers een gruwelijke, pijnlijke en vooral langzame dood toewens :)

Gisteren voor de derde keer binnen een week 40 minuten staan wachten op een kwartierdienst.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2008

Bericht door Ruben »

Fles schreef:Ik wil nog wel even melden dat ik ongeveer alle GVU-medewerkers een gruwelijke, pijnlijke en vooral langzame dood toewens :)
Eerste keer dat ik een doodverwensing met een glimlach zie. ;)
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2008

Bericht door Meltrain »

Donderdag was ik met de bus naar Zeeland en daar vielen me wat dingen op:
-Als eerste reed er een lagevloers-Alliance op lijn 133. Die rijden daar vrijwel nooit.
-Ongeveer de hele dag vertragingen gehad, waarbij de ergste in bus 19 (Hulst-Antwerpen-Breda) was: door file voor Antwerpen en de afsluiting van de Waaslandtunnel kwamen we 37 minuten te laat aan in Breda. Dit had geen gevolgen voor de reizigers de andere kant op, de kering in Breda is 46 minuten.
-Verder ben ik erachter gekomen dat de dienstregeling van lijn 136 best ruim is: we vertrokken van Zuidplein met +4 en kwamen met -2 aan in Stellendam.
-O ja, het grappigste: ik reisde met een ZomerZwerfKaart en ik verbaade me erover dat iedere chauffeur die kende. Alleen de chauffeur van lijn 92 (Arriva :P) moest het weer verpesten. :lol:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2008

Bericht door Karl »

meltrain schreef:-Ongeveer de hele dag vertragingen gehad, waarbij de ergste in bus 19 (Hulst-Antwerpen-Breda) was: door file voor Antwerpen en de afsluiting van de Waaslandtunnel kwamen we 37 minuten te laat aan in Breda. Dit had geen gevolgen voor de reizigers de andere kant op, de kering in Breda is 46 minuten.
Maar hoe zit het met de rusttijd van de chauffeur? Misschien mag de bus vanuit Breda dan wel niet vertrekken...
Het is een spectrum.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2008

Bericht door webguy »

Als we het toch over doodsverwensingen hebben, mogen ze de planner van Connexxion voor Flevoland ook eens iets gruwelijks aandoen of in ieder geval terug naar de schoolbanken sturen :P Alsof Emmeloord, en specifiek Urk, niet ver genoeg van de bewonde wereld ligt, duurt het ruim 100% langer om verder dan Emmeloord Busstation te komen met lijn 141. Daar vind namelijk een personeelswissel plaats, die echt 15-20 minuten duurde, en Kampen - Emmeloord is ook ongeveer 20 minuten. En dat is dus al langer zo, maar als je naar Urk wil heb je dus pech, en moet je 20 minuten wachten op een buschauffeur...
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in augustus 2008

Bericht door Wubbo »

Je ervaringen van september mogen hier!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten