OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Bericht door Suus »

Het is 28 december ook gebeurd maar voor die tijd eigenlijk nog nooit. De aflevering van de nieuwe trams gaat wel redelijk snel nu dus het zou wel eens tijd worden dat ze gaan rijden...

Lijn 7 komt pas na de verbouwingen in Kralingen volgend jaar inderdaad.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #13

Bericht door Jurre »

Het is weer zover op lijn 121 Hilversum-Uithoorn. Rond half 2 vertrok uit Hilversum de Lions City 3932 i.p.v. een 42xx Amba.

Nog een nabrandertje: metrostellen 70 + 72 reden op donderdag 22-12 rond 11.00 op lijn 54 Amsterdam CS-Gein, gezien te Amstel.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #13

Bericht door Daniel »

De andere Twents Lint bleek op Zutphen - Oldenzaal te rijden. Da's al iets meer in de juiste richting :-P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #13

Bericht door STF »

Ik probeer deze rotbusjes altijd te vermijden, wat normaal gesproken altijd heel eenvoudig is want ze rijden alleen een aantal ritten op lijn 475, waarvan ik redelijk weet op welke tijden je deze kleine busjes kunt aantreffen en op welke tijden je gegarandeerd een normale bus hebt. Sta ik vanmiddag op de halte van lijn 108 te wachten, komt de chauffeuse met zo'n brik aanzetten... :?
Ze snapte er zelf ook niks van waarom ze geen gewone bus had meegekregen, ze zijn hier in Luxemburg meestal zeer goed in staat om de juiste bus op de juiste lijn te houden. Lijn 108 heeft vrijwel het gehele traject ontzettend slecht asfalt, wat in combinatie met zo'n busje dat vrijwel geen vering heeft, nou niet bepaald een succes is. Ook moet je een drukke 90 km weg oversteken, wat een behoorlijk zware opgave is met een busje dat nog langzamer optrekt dan een goederentrein...

Afbeelding
Abracadabram
Berichten: 241
Lid geworden op: za 18 dec 2010, 02:56

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #13

Bericht door Abracadabram »

010jongen schreef:Op meerdere lijnen ga je ze niet zien want ze rijden al op alle lijnen behalve lijn. 7 waar ze voorlopig de eerst komende jaar nog niet op gaan rijden.
Niet helemaal... Vanaf begin Januari wordt tram 7 ingekort tot Willemsplein - Oostplein en dat stuk is geheel geschikt voor de nieuwe trams. Dus wie weet gaan ze komend jaar ook op Tram 7 rijden.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #13

Bericht door Milco »

Op Schiphol zag ik Connexxion Ambassador 8531 op R-Net-buslijn 310.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #13

Bericht door Etienne »

Op de buurtbus alhier reed vandaag een gehuurd Sprintertje van een garagebedrijf, echter bleek nergens uit dat het om de buurtbus ging. Handig.... :N
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
TLP
Berichten: 1554
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #13

Bericht door TLP »

Milco1995 schreef:Op Schiphol zag ik Connexxion Ambassador 8531 op R-Net-buslijn 310.
Ik heb geloof ik één of twee keer eerder een Amba op lijn 310 gezien! :N
TLP
Berichten: 1554
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #13

Bericht door TLP »

@ STF, Milco, Etienne: :lol:

Ik zag ook een keer een Amba op lijn 176 naar Amsterdam Zuid die vol zat _O-
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #13

Bericht door Jurre »

Op lijn 70 Amersfoort-Hilversum reed vanmiddag CXX 8795. Opvallend was dat er zowel voor als achter het nummer een 'T' stond.
TLP schreef:
Milco1995 schreef:Op Schiphol zag ik Connexxion Ambassador 8531 op R-Net-buslijn 310.
Ik heb geloof ik één of twee keer eerder een Amba op lijn 310 gezien! :N
Lijn 320 kent enkele (planmatige?) inzetten met een CXX Lions City. Betreft overigens alleen de slagen Hilversum-Huizen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #13

Bericht door Suus »

Die 8795 zal wel een "Tunnelbus" zijn, waarmee wordt aangegeven dat deze geschikt is voor de lijnen die station Veenendaal-de Klomp aandoen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #13

Bericht door microshit »

In verband met dat krankzinnige tunneltje aan de westkant van het station zeker? (welke in een zwembad verandert bij regen :P)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #13

Bericht door Suus »

Ja, dat tunneltje daar ja. De sporen van aanrijdingen zijn ook goed te zien ja :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #13

Bericht door 010jongen »

Zit in de intercity Den Haag - Venlo. Icm3 tje helemaal overvol vanaf rotterdam tot Eindhoven. Ze moeten in deze serie echt eens gaan kijken naar de verdeling van treinen. Want vaak genoeg rijden er veel te lange treinen die dan leeg rond rijden
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #13

Bericht door Daniel »

Eerder vandaag in Leiden 'n Interliner Volvo op lijn 49... hoort daar niet helemaal thuis volgens mij :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #13

Bericht door Michael »

Vandaag 4 bakken VIRM in t2856 Was best wel druk. Maar er waren nog staanplaatsen zat. Dus van een overvolle trein was geen spraken.

In t1965 zat 10 bakken ICM IS langer dan normaal. Normaal rijdt ICM in die serie met 7 bakken. Maar het was wel nodig die 10 bakken.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #13

Bericht door Daniel »

Daniel schreef:Eerder vandaag in Leiden 'n Interliner Volvo op lijn 49... hoort daar niet helemaal thuis volgens mij :P
Ding reed overigens later op de dag ook nog op stadslijnen 11 en 12 :P

Edit: een fototje zegt meer als 1000 woorden. Hier de bewuste 3539 op lijn 49...
Afbeelding

En op lijn 12...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #13

Bericht door Stefan »

De ex-Connexxion 8744 rijdt in opdracht voor de provincie Noord-Holland in en rond eeh... Bremen. :mrgreen: De foto is echt hopeloos van kwaliteit omdat ik m'n camera niet bij had, maar goed.. Wil 'm jullie toch niet onthouden (heb er nog 1 van de voorkant, maar die's helemaal hopeloos :') ). :P

Afbeelding

De bus rijdt nu overigens voor Buschmann gevestigd in Osterholz-Scharmbeck, bij Bremen. Leuk om te zien dat ze er een rood neusje opgeplakt hebben en de rest maar het zelfde gelaten hebben. :')
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #13

Bericht door marvinkok »

Ik kwam vandaag even na 0930 in Oldenzaal op de Essenlaan bij het doorsteekje voor lijn 66 naar de provinciale weg een Mercedes Citaro (12m) tegen, in wat leek op de kleurstelling van Brabant (rood voor, wit achter met op 1/3 van voor een boog als overgant) met op de lijnfilm "PECHGEVAL", er zat een vrouw achter het stuur en nog minstens 2 man voorin waarvan er 1 naast de bestuurster stond.
Later, zo rond 1400, zag ik hem vanaf het Gemeentehuis over de doorgaande weg rijden richting Oldenzaal.
Geen idee wat ie verder daar moest, meende in Oldenzaal eerst al dat er een van de rode geledes aan kwam zetten, zo met de rode neus maar dat bleek dus niet zo te zijn...
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #13

Bericht door Etienne »

Zal deze wel zijn, die kwam ik gisteren tegen in de stalling in Apeldoorn:

Afbeelding (verkleinde foto vanaf Facebook)
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #13

Bericht door MdJ »

Vrijdag stond er 1 (maar dan de Zwaluw Reizen 7), maandag was er een tweede gearriveerd, inclusief chauffeurs. "Zal hem wel weer op komen halen, na een dagje TSN-Apeldoorn". Niet dus.
Bij twijfel: gebruik beton.
Citaro
Berichten: 206
Lid geworden op: di 01 nov 2011, 13:21
Locatie: Breda

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #13

Bericht door Citaro »

Stefan schreef:De ex-Connexxion 8744 rijdt in opdracht voor de provincie Noord-Holland in en rond eeh... Bremen. :mrgreen: De foto is echt hopeloos van kwaliteit omdat ik m'n camera niet bij had, maar goed.. Wil 'm jullie toch niet onthouden (heb er nog 1 van de voorkant, maar die's helemaal hopeloos :') ). :P

Afbeelding

De bus rijdt nu overigens voor Buschmann gevestigd in Osterholz-Scharmbeck, bij Bremen. Leuk om te zien dat ze er een rood neusje opgeplakt hebben en de rest maar het zelfde gelaten hebben. :')
Dat Connexxion dat toestaat en dat die Duitsers dat accepteren, verbaas me over beide.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #13

Bericht door Vinny »

Waarom dat dan weer? Net alsof er anders nooit buitenlands materieel uitgewisseld wordt. Reed er niet een Weense tram in Utrecht rond in de huisstijl van het Weense openbaar vervoersbedrijf?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #13

Bericht door marvinkok »

Etienne schreef:Zal deze wel zijn, die kwam ik gisteren tegen in de stalling in Apeldoorn:

Afbeelding (verkleinde foto vanaf Facebook)
Die inderdaad
Citaro
Berichten: 206
Lid geworden op: di 01 nov 2011, 13:21
Locatie: Breda

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #13

Bericht door Citaro »

Vinny schreef:Waarom dat dan weer? Net alsof er anders nooit buitenlands materieel uitgewisseld wordt. Reed er niet een Weense tram in Utrecht rond in de huisstijl van het Weense openbaar vervoersbedrijf?
NS bijv. eist dat logo's e.d. worden verwijderd als locs worden overgenomen, verbaast me dat dat in dit geval ook niet is geeist door CXX. Daarnaast werkt het ook verwarrend voor de gebuikers. En uit het oogpunt van het handhaven van een huisstijl van een bedrijf is het ook vreemd. Genoeg argumenten zo? Dat die Weense onveranderd in Utrecht rondreden vind ik ook raar/vreemd.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten