Mag ik even kwijt #101

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #101

Bericht door Caspar »

Ronald schreef:
hauptbahnhof schreef:Hoe heb je dat voor mekaar gekregen?
De reis in Duitsland in tweëen hakken. Dan kun je profiteren van zowel een Niederlande-spezial als een Schweiz-special.
@Caspar: hoe kom je aan een ticket vanaf de grens, bij DB kan dat volgens mij niet. Of heb je de CityNightLine geboekt?
Aan een loket. (in dit geval in Duitsland) Maar is volgens mij ook gewoon bij NS-Hispeed balie te krijgen. De rechtstreekse CNL heeft dat tarief doorgaans nooit meer, en daar is de keuzedag/dagkaart/studenten ov volgens mij ook niet op geldig in combinatie met een kaartje voor het buitenlandse deel. Het tarief was nog te krijgen met de EC100 (nummer uit mijn hoofd) via Duisburg en Basel, en nog een andere ICE via Keulen Deutz en Mannheim. Het enige puntje is dan het afstempelen van de dagkaart/vrij reizen dag op de terugweg; er staat natuurlijk nergens een stempelkastje voor het NL deel tussen Emmerich Grens en Arnhem.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Mag ik even kwijt #101

Bericht door hauptbahnhof »

Ik zou het gewoon op het station waar ik instap of overstap stempelen. Heb ik eerder gedaan met een dagkaart toen ik uit Hamburg kwam. Gewoon in Duitsland gestempeld aangezien de datum er ook op staat. Maar helaas geen controle gehad in NL...
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Mag ik even kwijt #101

Bericht door Ronald »

Ok, duidelijk. Via de website van DB kun je volgens mij niet van/naar grenspunten boeken. En een loket van Hispeed is al gauw onvoordelig (je moet er heen en betaalt boekingskosten). Ik denk trouwens dat het ook geen probleem is als de conducteur van de ICE het vrij-reizen kaartje stempelt, zeker als je dan nog in Duitsland bent.
(Trouwens, die EC100 heb ik ook voor een deel in m'n reis zitten, die heeft nog wel eens voordelige tarieven).
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #101

Bericht door Suus »

Ronald schreef:Ok, duidelijk. Via de website van DB kun je volgens mij niet van/naar grenspunten boeken.
Lukt inderdaad niet.

NS Hispeed is eigenlijk alleen voordelig als je in Nederland vrijreizen hebt en in het buitenland SuperDiscount kan boeken, anders zou ik het in Duitsland of bij een agent van de DB (in Nederland alleen de Treinreiswinkel zover ik weet) proberen.

Ik ga in ieder geval de treinreis later dit jaar van Oslo naar Nederland wel daar boeken aangezien ik geen creditcard heb en er vanaf Oslo niet online geboekt kan worden en ik ook niet verwacht dat er iets goedkoops uitkomt bij de NS Hispeed balie op Amsterdam Centraal. Niet dat is sowieso verwacht dat er iets goedkoops uitkomt, maar het kan vast goedkoper dan wat ze daar bij NS Hispeed regelen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #101

Bericht door Geert »

Caspar schreef:De rechtstreekse CNL heeft dat tarief doorgaans nooit meer, en daar is de keuzedag/dagkaart/studenten ov volgens mij ook niet op geldig in combinatie met een kaartje voor het buitenlandse deel.
Ik weet niet of dat veranderd is, maar ik heb meerdere keren een CNL genomen met het Nederlandse gedeelte gratis icm studentenkaart. Of begrijp ik het verkeerd en is het probleem anders?
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #101

Bericht door Caspar »

Ja dat bedoelde ik; ik weet niet of je met een studentenkaart of vrij reizen dag 60+ etc in een CNL mag reizen op het Nederlandse deel van een reis, waarvan je voor het buitenlandse deel wel een kaartje+reservering hebt vanaf de grens.
Maar blijkbaar kan dat gewoon :pos:

Aan het loket in Alkmaar kan je vast ook wel een kaartje Alkmaar- Emmerich Grens krijgen? is de toeslag dan 50cent of 3,50€?
Ik zou zeggen 50 cent, omdat het een binnenlandse reis betreft?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #101

Bericht door Suus »

Met vrijreizen is een kaartje voor een stoel in de CNL van Amsterdam Centraal naar München Hbf 29,00, zonder ook. Je krijgt dus geen korting ondanks het vrijreizen.

Bij grenskaartjes is de lokettoeslag 3,50.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #101

Bericht door Thom91 »

Nog de beste wensen vanuit hier en sterkte fles!
Komt wel goed schatje.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #101

Bericht door deadlock »

Bee schreef:Met vrijreizen is een kaartje voor een stoel in de CNL van Amsterdam Centraal naar München Hbf 29,00, zonder ook. Je krijgt dus geen korting ondanks het vrijreizen.
Dat is dan ook niet meer dan logisch ;)
Bee schreef:Bij grenskaartjes is de lokettoeslag 3,50.
Alleen als hij uit de automaat gehaald kan worden. Als je een kaartje haalt naar Tienen bijvoorbeeld dan kost je dat niets extra.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #101

Bericht door deadlock »

Die Sparpreis geldt trouwens vanaf ieder station in Nederland en ik pak meestal gewoon Zwolle voor mijn retour, nog steeds 29,-.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #101

Bericht door Suus »

Je kan uit de automaat geen treinkaartjes TOT de grens halen, alleen VANAF de grens verder het buitenland in...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #101

Bericht door deadlock »

Bee schreef:Je kan uit de automaat geen treinkaartjes TOT de grens halen, alleen VANAF de grens verder het buitenland in...
Echt wel.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Mag ik even kwijt #101

Bericht door Ronald »

Ja, je kunt een kaartje naar Bad Bentheim, Kaldenkirchen, Essen e.d. kopen. Dat maakt niet zoveel verschil met de daadwerkelijke grens. Wat ik meer mis, is een enkeltje vanuit deze plaatsen naar een station in Nederland.
Of zijn er inmiddels weer nieuwe opties bijgekomen :?:
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #101

Bericht door webguy »

deadlock schreef:
Bee schreef:Met vrijreizen is een kaartje voor een stoel in de CNL van Amsterdam Centraal naar München Hbf 29,00, zonder ook. Je krijgt dus geen korting ondanks het vrijreizen.
Dat is dan ook niet meer dan logisch ;)
En om dat verhaal compleet te maken: dat is dus omdat het actietarieven zijn. Betaal je het volledige tarief krijg je wel de kms in NL vergoed met vrij reizen neem ik aan.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #101

Bericht door deadlock »

Dat klopt.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #101

Bericht door deadlock »

Ik heb zoveel plezier op het forum van Niburu :mrgreen:
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #101

Bericht door Ardan »

Nog even tv kijken voor het slapen gaan: ben tijdens het zappen blijven hangen op Rette die Million (de Duitse versie van Show me the money), en nu zie ik dat op de ARD zo Die schönsten Bahnstrecken Deutschlands komt... wil toch nog even blijven kijken, kan de computer toch nog niet uitzetten want ben alle onderdelen voor de Berlijnse metro aan het downloaden voor de TS.
Ik doe ook maar wat
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #101

Bericht door Thom91 »

Geen ham voor op de tosti :'(
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #101

Bericht door ODRAIL »

Dat wordt dus een kaastosti :wink:.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #101

Bericht door Thom91 »

Naar de supermarkt en deze omstandigheden is ook nog een optie, en die heb ik gekozen! ;)
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21266
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #101

Bericht door Meltrain »

Heel veel sterkte voor je oma, Fles. :pos:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #101

Bericht door AppleMoose »

En ik in November maar denken dat we niet echt hoogwater zouden krijgen vanwege de extreem lage waterstanden...
Nu kunnen de noodscenario's voor overstromingsgevaar en de kadeafsluitschotten weer uit de kast gehaald worden :')

Waterpeil in de IJssel, vlakbij m'n woonplaats, staat op 870 cm boven NAP. De verwachting is dat het peil verder zal stijgt naar 892 cm boven NAP morgenochtend om 07.00 uur. Morgen zal de grens van 900 cm overschreden worden, en de verwachting is dat het peil zaterdag boven de 920cm uitkomt. De lijn laat voorlopig nog geen daling zien, dus ben benieuwd wat de hoogste piek gaat worden.
Vorigjaar, rond 15 januari, was de hoogste piek meer dan 10 meter boven NAP. *O*
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #101

Bericht door STF »

Gistermiddag stond ik ruitenwisservloeistof bij te vullen, zie ik het bijna net zo hard er weer uit lopen... Gisteravond dus maar eens op onderzoek uitgegaan; wat zit dat tankje op een rampennummer plek, achter het zijscherm boven de wielkast...

Het zijscherm kan er pas af als je dit lijstje doorlopen hebt:
-Sierlijst onder voorraam er af
-Sierlijst onder zijraampje er af
-Spatlap er af
-Wielkastafdekking er uit
-Koplampen er uit
-Richtingaanwijzers er uit
-Richtingaanwijzer rechter zij-kant er uit
-Antenne er af
-Bodemplaat motorruimte los
-Bumper er af
-Motorkapsteun er af

Uiteindelijk er weinig aan kunnen repareren, het tankje is helaas gebarsten en had eigenlijk gehoopt dat het alleen een lekkend slangetje zou zijn. Gelukkig zit het barstje vrij hoog, dus een groot gedeelte van de vloeistof blijft er wel gewoon in.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #101

Bericht door Ardan »

Pimp my ride of De anatomie van een auto..
Ik doe ook maar wat
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #101

Bericht door STF »

Volgens mij heb ik nu ook echt elk deel van die auto weleens opengehad; volledige interieur er destijds uit wegens inbouw van centrale deurvergrendeling, twee jaar geleden de achterkant uit elkaar wegens aanleg van een 13 polige stekkerdoos bij de trekhaak, nu weer de voorkant uit elkaar vanwege dat lekkende tankje. :Y
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten