OVer je reiservaringen in januari 2012
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in januari 2012
Ik kwam op het station om te horen dat er bij Gouda een defecte bovenleiding was en dat er vanuit Den Haag voorlopig nog geen treinen vertrokken richting Utrecht. Nu dus in Leiden, aan het wachten totdat de s8800 vertrekt.
In de s2600 die ik nam vanaf Den Haag richting Leiden waren de deuren al aan het sluiten toen er perse nog iemand mee moest. Gevolg: persoon zat klem tussen de deur en kon met moeite weer loskomen. De deur sloot na een tijdje halfopen te staan vanzelf. Wat een idioot zeg, ik zou niet graag tussen DDAR-deur terecht willen komen :')
In de s2600 die ik nam vanaf Den Haag richting Leiden waren de deuren al aan het sluiten toen er perse nog iemand mee moest. Gevolg: persoon zat klem tussen de deur en kon met moeite weer loskomen. De deur sloot na een tijdje halfopen te staan vanzelf. Wat een idioot zeg, ik zou niet graag tussen DDAR-deur terecht willen komen :')
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39115
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in januari 2012
Hoewel er (volgens de reisinfo) geen verstoring was op m'n traject vanmorgen lag toch de s2800 eruit tussen Utrecht en Deventer. Aannemelijke oorzaak hoorde ik in de t1716 die met +12 reed: een vermoedelijke aanrijding te Deventer.
Uiteindelijk door dit alles met -5 op m'n bestemming, dus nergens last van gehad :) Klantvriendelijk was ook wel dat men reizigers uit de t5816, die normaal op de nu opgeheven t2818 aansluit, nog de gelegenheid bood om over te stappen op de 1716 :pos:
Uiteindelijk door dit alles met -5 op m'n bestemming, dus nergens last van gehad :) Klantvriendelijk was ook wel dat men reizigers uit de t5816, die normaal op de nu opgeheven t2818 aansluit, nog de gelegenheid bood om over te stappen op de 1716 :pos:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in januari 2012
Gisterenavond zat ik vanuit Duitsland in de t140 die met ongeveer +19 vanuit Osnabrück vertrok, door wat sportief rijden en snel fluitwerk van de HC's kwamen we met ongeveer +4 in Amf aan (de klok versprong net naar 22.26u).. Uiteraard was het te veel gevraagd om de t578 even 2 minuten vast te houden... -o-
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: OVer je reiservaringen in januari 2012
Er reed een 100140 met stel 4034 tussen Es-Amf. Alleen de reizigers uit Duitsland hadden dus wat aan die overstap.
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: OVer je reiservaringen in januari 2012
Ik zit net in de sprinter van Utrecht naarDen Haag die twee minuten achter loopt op z'n scherm. Ik wilde oorspronkelijk even naar Den Haag voor ik met m'n zus van Schiedam naar Rilland zo reizen, maar gezien de storingen tussen Gouda en Den Haag en Leiden en Den Haag ga ik maar rechtstreeks naar Rotterdam. Ik heb m'n zus gevraagd om de bus of een iets eerdere trein naar Totterdam te nemen, hopelijk rijdt er nog iets met een redelijke aansluiting op de stoptrein in Roosendaal.
Re: OVer je reiservaringen in januari 2012
Gisteren een soortgelijke situatie op Amf. De trein van Groningen/Leeuwarden was iets vertraagd. De trein van Enschede naar Schiphol wachtte niet en ging weg. Terwijl dat die wegging kwam de trein vanuit Groningen/Leeuwarden binnenrijden. Had de trein naar Schiphol niet even kunnen wachten?Stefan schreef:Gisterenavond zat ik vanuit Duitsland in de t140 die met ongeveer +19 vanuit Osnabrück vertrok, door wat sportief rijden en snel fluitwerk van de HC's kwamen we met ongeveer +4 in Amf aan (de klok versprong net naar 22.26u).. Uiteraard was het te veel gevraagd om de t578 even 2 minuten vast te houden... -o-
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in januari 2012
Helaas is het bij NS dus gebruikelijk om in dit soort situaties (wat heel veel voorkomt) niet te wachten.
In Utrecht is dit tenminste dagelijkse kost.
In Utrecht is dit tenminste dagelijkse kost.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: OVer je reiservaringen in januari 2012
De situatie op de zuid-as is dermate krap dat als er gewacht wordt in Amersfoort het daar in de soep loopt. Zeker nu veel treinen uit almere zijn doorgetrekken naar Leiden en verder. Daarom wordt er in Amersfoort zelfden gewacht. Richting Utrecht heb je nog wel een paar minuten speling.Michael schreef:Gisteren een soortgelijke situatie op Amf. De trein van Groningen/Leeuwarden was iets vertraagd. De trein van Enschede naar Schiphol wachtte niet en ging weg. Terwijl dat die wegging kwam de trein vanuit Groningen/Leeuwarden binnenrijden. Had de trein naar Schiphol niet even kunnen wachten?Stefan schreef:Gisterenavond zat ik vanuit Duitsland in de t140 die met ongeveer +19 vanuit Osnabrück vertrok, door wat sportief rijden en snel fluitwerk van de HC's kwamen we met ongeveer +4 in Amf aan (de klok versprong net naar 22.26u).. Uiteraard was het te veel gevraagd om de t578 even 2 minuten vast te houden... -o-
Komt wel goed schatje.
Re: OVer je reiservaringen in januari 2012
In Rotterdam was het een aardige puinhoop, veel uitgevallen treinen en conflicterende reisinfo. Ik zit nu in de sprinter naar Roosendaal die niet (veel) te laat vertrok en nu ruim op tijd in Dordt is, maar die stond in Rotterdam op +8. Een medereiziger vertelde me dat een NS-medewerker zei dat er niks uit Leiden voorbij Mariahoeve kon. Maar nu zie ik de intercity naar Vlissingen op +19 staan...
-
- Berichten: 1198
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Re: OVer je reiservaringen in januari 2012
Ik heb zelf de ervaring dat de IC naar Rotterdam/Den Haag wel eventjes wacht als de aansluitende trein te laat is. Richting Schiphol heb ik geen zicht op.Thom91 schreef:Daarom wordt er in Amersfoort zelfden gewacht. Richting Utrecht heb je nog wel een paar minuten speling.
Re: OVer je reiservaringen in januari 2012
Dat is wat ik ook zeg, alleen dan wat korter ;)
Komt wel goed schatje.
Re: OVer je reiservaringen in januari 2012
Zelf heb ik vanochtend geluk gehad wat betreft verstoringen. Ik horde toen ik in de trein zat dat er door een defecte bovenleiding er minder treinen reden tussen Utrecht en zowel Rotterdam als Den Haag minder treinen. Was dus gewoon op tijd op mijn werk.
Tijdens mijn werk ging ik naar Eindhoven in plaats van Zwolle. Kon toen de trein van een half uur eerder dan volgens het rooster zoute moeten pakken, want die reed met +40. Later vanmiddag zag ik vanuit mijn trein bij binnenkomst van Den Bosch 3 stellen plan V over het linker spoor rijden, komend uit Oss en Nijmegen. Aannemelijk een s3600
Tijdens mijn werk ging ik naar Eindhoven in plaats van Zwolle. Kon toen de trein van een half uur eerder dan volgens het rooster zoute moeten pakken, want die reed met +40. Later vanmiddag zag ik vanuit mijn trein bij binnenkomst van Den Bosch 3 stellen plan V over het linker spoor rijden, komend uit Oss en Nijmegen. Aannemelijk een s3600
-
- Berichten: 6431
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in januari 2012
Gisteravond rijden we met de bus weg van een halte, de overweg die om de bocht ligt was al enige tijd gesloten dus er stond een hele rij auto's voor te wachten maar de bus hoeft toch het spoor niet over dus de chauffeur dacht gewoon over de andere weghelft te kunnen rijden, tja dat had een buschauffeur aan de andere kant ook bedacht dus halverwege stonden ze ineens neus aan neus...
Onze bus achteruit terug, twee bochten door met een 15 meter wagen tussen de wachtende auto's vergt wel enige voorzichtigheid zou je denken maar de chauffeur trapte het gas me toch diep in.
Goed de andere bus was voorbij, de chauffeur van onze bus begon weer vooruit te rijden maar kwam direct weer een bus ons tegemoet, voor de tweede keer terug in zijn achteruit, haha.
Onze bus achteruit terug, twee bochten door met een 15 meter wagen tussen de wachtende auto's vergt wel enige voorzichtigheid zou je denken maar de chauffeur trapte het gas me toch diep in.
Goed de andere bus was voorbij, de chauffeur van onze bus begon weer vooruit te rijden maar kwam direct weer een bus ons tegemoet, voor de tweede keer terug in zijn achteruit, haha.
Re: OVer je reiservaringen in januari 2012
Ach ja, de s2200 reed niet verder dan Gv vandaag... en eveneens enkele s5100-den die met +15 vanuit Rsd kwamen zoals eerder hier vermeld was...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
Re: OVer je reiservaringen in januari 2012
Maar in Amersfoort is in de richting van de Randstad geen wachttijden scenario meer. Volgens mij had ik het al eens gepost, maar NS vindt de kwartierdienst vanuit Amersfoort richting Utrecht, Amsterdam (ook de sprinter telt hierin mee) en Schiphol royaal genoeg om niet op elkaar te wachten. De vertragingen voor de reizigers zijn met deze kwartierdiensten nog binnen de perken. Naar Enschede, Groningen en Leeuwarden bestaat er nog wel een WRT (=wachttijden reizigers treinen) in de TAD (=trein afhandelings- document)Michael schreef:Gisteren een soortgelijke situatie op Amf. De trein van Groningen/Leeuwarden was iets vertraagd. De trein van Enschede naar Schiphol wachtte niet en ging weg. Terwijl dat die wegging kwam de trein vanuit Groningen/Leeuwarden binnenrijden. Had de trein naar Schiphol niet even kunnen wachten?Stefan schreef:Gisterenavond zat ik vanuit Duitsland in de t140 die met ongeveer +19 vanuit Osnabrück vertrok, door wat sportief rijden en snel fluitwerk van de HC's kwamen we met ongeveer +4 in Amf aan (de klok versprong net naar 22.26u).. Uiteraard was het te veel gevraagd om de t578 even 2 minuten vast te houden... -o-
Re: OVer je reiservaringen in januari 2012
Werd er op Den Haag HS gekeerd? Dat lijkt me krap worden met maar vijf sporen en ook nog doorgaande treinen van/naar Den Haag CS.Justin schreef:Ach ja, de s2200 reed niet verder dan Gv vandaag...
Overigens zie ik tot morgenavond beperkt treinverkeer tussen Den Haag CS en Leiden en dus vertragingen, zou dit betekenen dat HS - Leiden wel ok is? Daar ga ik vast op de moeilijke manier achter komen...
Re: OVer je reiservaringen in januari 2012
2200 keert in 6(!) minuten op Gv. Daar is wel plek voor te vinden. (spoor 4 in dit geval), 28 minuten op Ledn en zal wel worden omgereden via het kopspoortje aldaar.
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: OVer je reiservaringen in januari 2012
Op spoor 4 zou er inderdaad gekeerd worden in 6 minuten tijd. En dat lukte ook gewoon. Alleen in mijn geval werd er gekeerd op spoor 1, dus we mochten vanaf Rsw al links rijden :).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in januari 2012
Als je het nog leest: de s2200 rijdt niet, dus HS - Leiden kan alleen nog met de s2100 of met een overstap via Den Haag C.iljitsch schreef:Werd er op Den Haag HS gekeerd? Dat lijkt me krap worden met maar vijf sporen en ook nog doorgaande treinen van/naar Den Haag CS.Justin schreef:Ach ja, de s2200 reed niet verder dan Gv vandaag...
Overigens zie ik tot morgenavond beperkt treinverkeer tussen Den Haag CS en Leiden en dus vertragingen, zou dit betekenen dat HS - Leiden wel ok is? Daar ga ik vast op de moeilijke manier achter komen...
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39115
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in januari 2012
Apart eigenlijk, naar Den Haag is de vertraging immers net zo groot als naar Enschede/Groningen/Leeuwarden wanneer je de aansluiting in Amersfoort mist. Immers biedt de s2800 geen aansluiting op de s2000. En ook als je via Schiphol zou reizen blijft de vertraging een halfuur.Caspar schreef:Maar in Amersfoort is in de richting van de Randstad geen wachttijden scenario meer. Volgens mij had ik het al eens gepost, maar NS vindt de kwartierdienst vanuit Amersfoort richting Utrecht, Amsterdam (ook de sprinter telt hierin mee) en Schiphol royaal genoeg om niet op elkaar te wachten. De vertragingen voor de reizigers zijn met deze kwartierdiensten nog binnen de perken. Naar Enschede, Groningen en Leeuwarden bestaat er nog wel een WRT (=wachttijden reizigers treinen) in de TAD (=trein afhandelings- document)
Overigens heeft NS momenteel erg snelle IRMs kennelijk... de t2818 had te Amersfoort +10 waardoor de t12518 als eerste richting Utrecht mocht. Daar aangekomen bleek de vertraging van de 2818 volgens de TBPs gehalveerd te zijn Bijzonder knap gezien de trein er op dat moment nog niet was en het reeds 6 minuten na de oorspronkelijke vertrektijd was
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in januari 2012
Naar Den Haag kan je te gouda altijd nog overstappen op de s9800.Daniel schreef:Apart eigenlijk, naar Den Haag is de vertraging immers net zo groot als naar Enschede/Groningen/Leeuwarden wanneer je de aansluiting in Amersfoort mist. Immers biedt de s2800 geen aansluiting op de s2000. En ook als je via Schiphol zou reizen blijft de vertraging een halfuur.Caspar schreef:Maar in Amersfoort is in de richting van de Randstad geen wachttijden scenario meer. Volgens mij had ik het al eens gepost, maar NS vindt de kwartierdienst vanuit Amersfoort richting Utrecht, Amsterdam (ook de sprinter telt hierin mee) en Schiphol royaal genoeg om niet op elkaar te wachten. De vertragingen voor de reizigers zijn met deze kwartierdiensten nog binnen de perken. Naar Enschede, Groningen en Leeuwarden bestaat er nog wel een WRT (=wachttijden reizigers treinen) in de TAD (=trein afhandelings- document)
Overigens heeft NS momenteel erg snelle IRMs kennelijk... de t2818 had te Amersfoort +10 waardoor de t12518 als eerste richting Utrecht mocht. Daar aangekomen bleek de vertraging van de 2818 volgens de TBPs gehalveerd te zijn Bijzonder knap gezien de trein er op dat moment nog niet was en het reeds 6 minuten na de oorspronkelijke vertrektijd was
En het is heel goed mogelijk dat de vertraging gehalveerd is, omdat er niet continue gemeten wordt maar op diverse meetpunten. (nu weet ik wel niet precies waar die voor de s2800 liggen) Maar hierdoor krijg je dus inderdaad ook dat een trein op het moment dat hij vertrekt wordt omgeroepen met bijvoorbeeld +5 of vertrekt over enkele minuten.
Verder over het overnemen van aansluitingen: Heel vervelend als je natuurlijk je aansluiting mist, maar het is ook nog zo dat er in die trein ook nog vele reizigers zitten die verderop ook een aansluiting willen halen, zo zou je dus door het overnemen van aansluitingen de ene reiziger blij maken, terwijl je de ander daarmee weer dupeert.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in januari 2012
Gisteren stond ik in Woerden te wachten op een s8800 die ongeveer 20 minuten vertraging had. De TBP wisselde steeds tussen +15 en +20 minuten vertraging, ik keek op mijn mobiel mee en pas vanaf +19 werd de vertraging op +20 gezet. +18 minuten volgens mobiel was +15 op de TBP.
Re: OVer je reiservaringen in januari 2012
Verschil met de oude borden is ook dat er nu een + staat en geen +/-.
Re: OVer je reiservaringen in januari 2012
Er zitten op het moment zeker 20 mensen te wachten in de wachtkamer op perrons 3/4 in Roosendaal. Zo zie je maar weer, sommige ouderwetsigheden zijn het bewaren waard.
Re: OVer je reiservaringen in januari 2012
Erg weinig mensen op Rtd op dit moment!
Verder zie ik nu net als gister een spurt geloof ik, van Arriva. Rijdt rAriva in Rotterdam??
Verder zie ik nu net als gister een spurt geloof ik, van Arriva. Rijdt rAriva in Rotterdam??
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten