OVer Missers in de Reisinformatie #18

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
TLP
Berichten: 1553
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door TLP »

Ik word zo te zien niet begrepen + in het ongelijk gesteld, dus wat mij betreft houden we erover op.
MdJ schreef:Bedoeld wordt dat de 5700 te Ut de bestemming "Weesp" had, Vanaf Hvs "Schiphol" en vanaf Wp "Leiden Centraal".
Dat zeg ik toch:
Dat Dordrecht niet gelijk weergegeven werd was logisch, maar dat het in zoveel kleine stappen gebeurde is wat vreemd.
Maar dat het al die tijd al normaal is, wist ik niet.
tsov
Berichten: 4083
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door tsov »

Gekko123 schreef:Dat gedoe rondom de eindbestemmingen bij EBS: ik weet uit eigen ervaring dat Arriva daar exact hetzelfde deed bij bepaalde lijnen. Zo filmde de 93 in Amsterdam Landsmeer, ook als die na Landsmeer doorreed naar Purmerend.
Niet standaard in ieder geval. Al werkte dat bij Arriva nog allemaal handmatig, dus er zullen vast wel chauffeurs zijn geweest die dat zo deden.
Afbeelding
Afbeelding
Maargoed, het blijft muggenzifterij :)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door Joshua »

Deze foto is eigenlijk gemaakt door --Stefan--. Maar die is niet meer zo actief hier. Vandaar dat ik hem even post.
Ik was zelf in de Kiosk aan het werk waardoor ik de foto niet heb kunnen nemen. Maar Stefan kwam als nog even langs om het voor me te doen.

Afbeelding

Het eerste waar ik aan dacht was de Nick & Simon reclame van de NS.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door Geert »

Vanavond gezien op een ARGOS-bord in Woerden:
Door een defecte bovenleiding rijden er tussen Woerden en Bodegraven geen treinen. Reizigers naar Alphen a/d Rijn reizen om via Woerden.
Uhhhh...
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door webguy »

Het ging op heel veel fronten mis vanmiddag in Nijmegen (waarom een trein aankondigen als Intercity naar Den Helder als deze maar tot Arnhem gaat, zonder enige aan of opmerking)
Maar eh, tja, wat is het nou?
Afbeelding
En ja NS, dit krijg je nou van die stomme "ondermeldingen" die nergens op slaan...
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door Ardan »

Bij vertragingen in de s3600 worden nog wel eens de stations tussen Ah en Nm overgeslagen, maar dat is dus niet helemaal doorgekomen blijkbaar xD
Ik doe ook maar wat
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door webguy »

De vertraging alterneert, hij had +15, dus werd er doorgereden, maar tja, dan krijg je dus dit.
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door Etienne »

De IC's richting Westen werden in Apeldoorn op de TB7 aangekondigd op spoor 4, maar in werkelijkheid vertrokken ze allen van spoor 3. Tuffy kon dus voor elke IC omroepen dat deze van spoor 3 vertrok. :roll:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door Daniel »

De Sprinter naar Breukelen zou vanmiddag niet verder rijden dan Breukelen... verrassend :lol:
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door Daelea »

Vanochtend was OBIS in de s8800 een beetje van slag,

Eerst stond op Utrecht Centraal in de trein richting Leiden dit op de schermen:
Volgend station Gouda | Verwachte aankomsttijd: 8:53
Utrecht Centraal 8:35
Dit werd snel na vertrek gecorrigeerd naar de s8800, maar bij Alphen a/d Rijn werd vervolgens de overstap op de s19500 niet getoond en werd de trein binnengenomen op spoor 1 (normaal spoor 2, maar deze was nu helemaal leeg).
Daarna was Leiden Lammenschans volgens OBIS ineens 2 perrons rijker:
Volgend station Leiden Lammenschans | Verwachte aankomsttijd: 9:32 Spoor 2
U kunt hier overstappen voor de richting:
Sprinter Gouda | Spoor 3
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door Suus »

Vanwege de vakantie rijdt de s19500 deze week niet, maar rijdt de s9500 ook in de spits, maar dat is verder slechts een klein detail.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door Daniel »

Een overstap op de s19500 is deze week zowiezo niet mogelijk, die rijdt niet in de vakantiedienstregeling :wink: (Waarbij me wel opviel dat de TB7 in Alphen a/d Rijn blauw zag van de "Rijdt niet"-jes bij de 19500, terwijl de data uit de NS-API (via de Rijdendetreinen-app) deze treinserie net als OBIS geheel niet liet zien.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door Suus »

Het rijden van de s19500 wordt op de vertrekstaten ook niet aangeduid als rijdt niet, maar juist als rijdt wel in een bepaalde periode. Dat is best verwarrend heb ik gemerkt, sommigen dachten dat de trein nu wel zou rijden maar na de vakantie juist niet. Maargoed.

De reisinformatie op de schermen van GVB lijn 69 is ook niet helemaal in orde. Vanaf Schiphol worden slechts de haltes tot Schiphol Noord getoond. Pas na vertrek van Schiphol Noord gaat de reisinformatie weer verder en volgen er drie naamloze haltes (die wel gewoon omgeroepen worden). Hoe krijgt men dat nu weer voor elkaar :shock:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door Daniel »

Wat die s19500 betreft: ik ben er dus ook van in de war geraakt... het was juist de s9500 die nu als "Rijdt niet" op de TB7 stond (.23 en .53 uit Alphen) gezien die nu uiteraard op het andere kwartier rijdt i.p.v. de 19500.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door Suus »

Je hoeft je niet te schamen, er zijn echt heel erg veel mensen die het lastig vinden om de vertrektijden in bijvoorbeeld Boskoop te onthouden en er zijn ook al behoorlijk wat mensen in een van de dienstregelingsgaten gevallen die er drie keer per dag invallen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
MdJ
Berichten: 4533
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door MdJ »

Meltrain schreef:Twee opvallendheden bij deze TBP in Heerlen:
Afbeelding
1) Slechts het voorste stel gaat naar Düren, het achterste stel rijdt na Stolberg Hbf verder naar Stolberg-Altstadt. Bij de s800 wordt de TBP ook opgedeeld in een a-zijde en b-zijde, dus waarom hier niet? :?
"
Op de TB7's en TBP's van Heerlen wordt inmiddels "rijdt via een andere route" getoond bij deze treintjes. Vervolgens kon de omroep het weer corrigeren: "De stoptrein naar Duren en Stolberg van 28 over het hele uur rijdt, in tegenstelling tot wat op de treinaanwijzers op de perrons staat, WEL de normale route"
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door Meltrain »

Daniel schreef: (Waarbij me wel opviel dat de TB7 in Alphen a/d Rijn blauw zag van de "Rijdt niet"-jes bij de 19500, terwijl de data uit de NS-API (via de Rijdendetreinen-app) deze treinserie net als OBIS geheel niet liet zien.
Een vergelijkbaar geval zag ik maandag op Rtz, waar de s5000 --> Gvc van 13:10 op de TB7 als "Rijdt niet" werd aangegeven. Als is het daar wel iets logischer dat het wordt aangegeven, aangezien de s5000 in de vakantie tussen de spitsen wel één keer per uur rijdt. :roll:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door webguy »

De Stoptrein van Syntus werd op Arnhem Velperpoort omgeroepen door Tuffy als "Sprinter", ondanks dat er op de TBPs gewoon "Stoptrein" staat.

Eigenlijk best slecht dat de TBPs of 5 minuten precisie naar beneden vertraging afronden. 9 minuten vertraging bleef gewoon 5 minuten, terwijl iedereen weet dat 9 dichter bij 10 is.

De omroeper in Arnhem had het mbt tot blikseminslag vanochtend in het engels over "Stroke of lightning", weet niet hoor maar das een "lightning strike", "stroke" is heel wat anders.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door Daniel »

De omgeleide s800 werd in Utrecht aangekondigd met slechts de eindbestemming Alkmaar en "rijdt via een andere route". Tja, op zich is het mogelijk om naar Alkmaar te rijden zonder in Amsterdam Centraal te komen (Je kunt op Ledn van de sporen uit Apn naar spoor 3 toe), maar die route zal de trein vast niet genomen hebben :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Michael
Berichten: 11742
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door Michael »

Meltrain schreef:Een vergelijkbaar geval zag ik maandag op Rtz, waar de s5000 --> Gvc van 13:10 op de TB7 als "Rijdt niet" werd aangegeven. Als is het daar wel iets logischer dat het wordt aangegeven, aangezien de s5000 in de vakantie tussen de spitsen wel één keer per uur rijdt. :roll:
De s5000 rijdt in de vakantie alleen maar tussen Ddr en Bd. Alleen 's ochtends vroeg rijdt er een s5000 van Gvc naar Bd
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door Raymond »

In Breda heb je dus dezelfde situatie als die Daniel eerder aangaf rond Breukelen: Dordrecht. Rijdt niet verder dan Dordrecht.

Post Eindhoven is ondertussen overgestapt op InfoPlus voor de aansturing van de TBP's en dat levert nu bij de s1900 de situatie op dat er een regel is gekomen: Stopt niet op Blaak. Opvallend genoeg ontbreekt dan wel weer: Stopt niet op Schiedam Centrum. Beide zijn echter IC-stops geworden voor de overige treinseries, dus vanwaar het onderscheid.. (al heb ik liever dat die regel gewoon helemaal weg blijft)
Michael
Berichten: 11742
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door Michael »

@raymond

In Breda staat inderdaad ook rijdt niet verder dan Dordrecht. Normaal rijdt die trein naar Den Haag. Dus ergens is het logisch ookal staat dordrecht gewoon als eindbestemming op de TB14 en TBP.

De s1900 is de enige IC die langs Blaak en Schiedam komt en er ook niet stopt. Dus is het wel een handige vermelding vind ik. Al is die melding meer van toepassing op Dordrecht omdat daar ook de s2100 en s2200 komen
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door Meltrain »

Michael schreef:
Meltrain schreef:Een vergelijkbaar geval zag ik maandag op Rtz, waar de s5000 --> Gvc van 13:10 op de TB7 als "Rijdt niet" werd aangegeven. Als is het daar wel iets logischer dat het wordt aangegeven, aangezien de s5000 in de vakantie tussen de spitsen wel één keer per uur rijdt. :roll:
De s5000 rijdt in de vakantie alleen maar tussen Ddr en Bd. Alleen 's ochtends vroeg rijdt er een s5000 van Gvc naar Bd
Ehm, ik weet echt wel waar ik het over heb hoor. :)
De s5000 rijdt in de vakantiedienst (als mijn bronnen kloppen behoort ook alleen de kerstvakantie daartoe) slechts één keer per uur tussen Ddr en Gvc en dat ook alleen tussen de spitsen (+ nog een enkele vroege en late rit). In de spits rijdt hij inderdaad alleen tussen Bd en Ddr. Dit heeft te maken met een kering in Dordrecht die buiten de spits anders veel te lang zou worden.
Michael schreef:@raymond

In Breda staat inderdaad ook rijdt niet verder dan Dordrecht. Normaal rijdt die trein naar Den Haag. Dus ergens is het logisch ookal staat dordrecht gewoon als eindbestemming op de TB14 en TBP.

De s1900 is de enige IC die langs Blaak en Schiedam komt en er ook niet stopt. Dus is het wel een handige vermelding vind ik. Al is die melding meer van toepassing op Dordrecht omdat daar ook de s2100 en s2200 komen
Het is inderdaad handig dat bij de s1900 staat aangegeven dat hij niet op Rtb en Sdm stopt, maar Raymond bedoelt juist dat er op Ehv op de TBP alleen staat dat hij niet te Rtb stopt. Over het niet stoppen te Sdm wordt niks gezegd.
Laatst gewijzigd door Meltrain op do 05 jan 2012, 14:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door Gekko123 »

De s5000 rijdt tussen Dordrecht en Den Haag in het andere halle uur als het deel tussen Dordrecht en Breda. Dan zit je buiten de spits nu dus met 2 kerende transities in Dordrecht.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5859
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door reisthijs »

Daniel schreef:De omgeleide s800 werd in Utrecht aangekondigd met slechts de eindbestemming Alkmaar en "rijdt via een andere route".
Bij de omgeleide s3500 vanochtend hetzelfde beeld (maar dan met eindbestemming Schiphol natuurlijk). Terwijl die niet alleen via een andere route rijdt maar ook nog een extra tussenstop maakt.

Op de oude CTA's stond in zo'n geval tenminste wel netjes "stopt ook in Duivendrecht", dat was nu ook wel handig geweest.

Diezelfde IC stond ook wel op originele wijze in de reisplanner:
Utrecht Centraal 8:13
Duivendrecht 8:51
Amsterdam Zuid 8:37 +22

En dat dan vergezeld van "reistijd 24 minuten" en "let op latere aankomst".
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten