EBS is er helemaal klaar voor

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
DSJM
Berichten: 44
Lid geworden op: wo 21 dec 2011, 22:17

Re: EBS is er helemaal klaar voor

Bericht door DSJM »

Dale schreef:Er wordt trouwens ook R-Net materieël ingezet op normale lijnen. Laatste rit 110 Edam/Volendam naar Amsterdam Centraal vandaag was met een R-Net Scanina Omnilink Geleed.
Door overmacht (calamiteit/foute buswissel/tekort van een bepaalde kleur wagen) zou zoiets een keer kunnen gebeuren.
Laatst gewijzigd door DSJM op vr 25 okt 2019, 12:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: EBS is er helemaal klaar voor

Bericht door Michael 1988 »

DSJM schreef:Q-liner is Arriva-formule
Fout. Q-liner was Arriva-Formule. Het is bedacht door Arriva, maar wordt nu in opdracht van de concessieverleners ook gebruikt bij Connexxion en Qbuzz. Arriva droeg de formule over aan ondere andere de concessieverleners in de Noordelijke provincies en Flevoland over om daar de formule te laten gebruiken door andere vervoerders.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: EBS is er helemaal klaar voor

Bericht door Klaasje »

En nu zijn Q-buzz en Arriva effectief de enige vervoerders die er nog gebruik van maken. Al was Q-liner natuurlijk sowieso niet echt aan de orde omdat het bijbehorende jasje (Blauw) niet op deze lijnen gebruikt mocht worden.
Dale
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 23 nov 2011, 13:17

Re: EBS is er helemaal klaar voor

Bericht door Dale »

DSJM schreef:
Dale schreef:Er wordt trouwens ook R-Net materieël ingezet op normale lijnen. Laatste rit 110 Edam/Volendam naar Amsterdam Centraal vandaag was met een R-Net Scanina Omnilink Geleed.
In principe wordt er geen R-Net materieel ingezet op ontsluitende lijnen. Zo zijn de diensten niet ingedeeld. Door overmacht (calamiteit/foute buswissel/tekort van een bepaalde kleur wagen) zou zoiets een keer kunnen gebeuren, maar het klinkt niet waarschijnlijk. Ook zou het kunnen dat iemand met een rode dienst gevraagd is een (paar) rit(ten) van een gele dienst uit te rijden omdat er een collega op geel is afgestapt of zo. Weet je trouwens wel zeker dat je in een late 110 zat en niet in een vroege N10? De nachtlijnen worden namelijk wel met gelede R-Net Scania's gereden. De filmaanduiding is daar ook nog niet zoals die wezen moet: "10N10" i.p.v. "N10", zodat men misschien over het hoofd ziet dat in een nachtlijn gestapt wordt.
Er stond echt "110 Amsterdam Cs" maar ik zat er zelf niet in. Ik zat in een andere bus en kwam de bus tegen bij Splitsing rond 1 uur. Het zal denk ik de laatste rit van de 110 zijn die op vrijdagavond rijdt en een uitzondering zijn van R-Net materieel op een normale lijn. Kon alleen niet zien of die passagiers vervoerde of daar gewoon stond om tijd te doden voordat het nachtnet begint.
TLP
Berichten: 1554
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: EBS is er helemaal klaar voor

Bericht door TLP »

Dat eerste waarschijnlijk. De laatste rit van de 110 staat gepland om om 01.16 Het Schouw te passeren. Ik denk dan inderdaad dat de chauffeur direct na aankomst op het CS ingedeeld was om een nachtlijn te gaan rijden.
DSJM
Berichten: 44
Lid geworden op: wo 21 dec 2011, 22:17

Re: EBS is er helemaal klaar voor

Bericht door DSJM »

@ Dale / TLP

Een 110 richting Amsterdam op zaterdagnacht rond 1 uur op de Splitsing blijft vreemd.
Laatst gewijzigd door DSJM op vr 25 okt 2019, 12:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: EBS is er helemaal klaar voor

Bericht door Daniel »

Michael 1988 schreef:[Fout. Q-liner was Arriva-Formule. Het is bedacht door Arriva, maar wordt nu in opdracht van de concessieverleners ook gebruikt bij Connexxion en Qbuzz. Arriva droeg de formule over aan ondere andere de concessieverleners in de Noordelijke provincies en Flevoland over om daar de formule te laten gebruiken door andere vervoerders.
'tis alleen de naam Qliner die overgegaan is, waarbij toen in 't noorden een nieuwe blauwe kleurstelling hoorde... de oorspronkelijke Qliner-formule (nog gewoon die van Arriva dus) komt alleen nog voor in Zuid-Holland :wink: Qua interieur zijn die bussen ook duidelijk wat luxer en kennen ze, i.t.t. het hoge noorden, nog een toeslag (maar dan verwerkt in het km-tarief)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
TLP
Berichten: 1554
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: EBS is er helemaal klaar voor

Bericht door TLP »

DSJM schreef:Een 110 richting Amsterdam op zaterdagnacht rond 1 uur op de Splitsing blijft vreemd.
Volgens mij heeft Dale toen niet op zijn horloge gekeken hoor. Dat dacht ik in eerste instantie al, scheelt immers maar een kwartier met de doorkomst van de laatste rit. :)
Rene34
Berichten: 1
Lid geworden op: di 27 dec 2011, 00:06

Re: EBS is er helemaal klaar voor

Bericht door Rene34 »

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum. Ik woon zelf in Volendam en reis regelmatig met EBS en zie de bussen ook dagelijks rijden. Ik heb op clubs de site Arriva/TCR Waterland gehad. Deze ligt nu stil omdat Arriva weg is en ik moet nog beslissen of ik een doorstart naar een EBS site maak.

Wat betreft TCR een eerste reactie. De scholierenlijnen worden inderdaad verzorgt door TCR en ze rijden met eigen bussen. Ik zie ze bijna elke werkdag als ik op weg ben naar mijn werk. Leuk is dat ze met eigen bussen rijden, wisselt nog een beetje af in Waterland. Opvallend is dat ze de 63, 86, 89, 396, 397, 399, 414 en 415 er niet meer voor inzetten in Waterland.
De scholierenlijnenvloot die ik afgelopen weken op de dienst heb gezien bestond uit de: TCR 90, 402, 442, 447, 448, 449, 494. Benieuwd of dit 9 januari nog zo is. Nu rijdt er even niks (vakantie).
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: EBS is er helemaal klaar voor

Bericht door Michael »

414 of 415. 1 van die 2 zit sowieso in Brabant en is overgespoten in de Brabantse kleuren dus die zul je niet meer terug zien in Waterland
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: EBS is er helemaal klaar voor

Bericht door Stefan »

399 rijdt (of reed) inmiddels in HWGO.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: EBS is er helemaal klaar voor

Bericht door Michael 1988 »

Michael schreef:414 of 415. 1 van die 2 zit sowieso in Brabant en is overgespoten in de Brabantse kleuren dus die zul je niet meer terug zien in Waterland
Weet je heel zeker van die nummers?? Ik kom bij TCR uit op Berkhof 2000NL-bussen. En bij Arriva bestaan die nummers niet.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: EBS is er helemaal klaar voor

Bericht door Stefan »

Jup, dat is heel zeker. Zijn ex-BBA Volvo's. ;)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: EBS is er helemaal klaar voor

Bericht door Michael 1988 »

Ik weet het, dit is offtopic, maar waar komen die bussen dan te rijden en op welke mogelijke lijnen? Het enige wat mij mogelijk lijkt zijn enkele schoollijnen in West-Brabant.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: EBS is er helemaal klaar voor

Bericht door Michael »

TCR rijdt enkele scholierenlijnen en versterkingsritten voor Veolia brabant. Zo wordt lijn 622 met de overgespoten TCR 88 gereden. TCR 85 is ook overgespoten en is een aantal keer gezien op de versterkingsrit lijn 132 vertrek 15.56 vanaf station Breda. TCR 91 is ook in Brabantse kleuren gezien maar ik heb geen idee welke ritten die rijdt. De rit 117 die rond 7.15 vanaf Willemstad vertrekt wordt ook door TCR gereden daar reed vorige week Qliner Integro 65 op
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: EBS is er helemaal klaar voor

Bericht door mb90 »

De TCR 448 zit in ieder geval niet meer in Waterland, want die reed vanavond om 18:22 uur een rit op lijn 136 van Arriva van Rotterdam Zuidplein naar Stellendam.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: EBS is er helemaal klaar voor

Bericht door Daniel »

Tja, Chinese kwaliteit die bussen die EBS voor de Bizzliners inzet...
EBS schreef:Tijdelijk geen internet in Bizzliners
Door een constructiefout in de Bizzliners is er waterschade opgetreden waardoor er in deze bussen tijdelijk helaas geen internetverbinding mogelijk is.

Het is nog niet duidelijk wanneer de gratis service weer kan worden aangeboden. Wij bieden onze excuses aan voor het ongemak.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: EBS is er helemaal klaar voor

Bericht door Michael 1988 »

Ze stellen de reizigers wel goed op de hoogte op hun internetsite en bieden wel netjes hun excuses aan, derde keer in 1 maand tijd al volgens mij. Maar ja elke nieuwe concessie heeft opstartproblemen en vooral als het een nieuw bedrijf is (zie bijvoorbeeld Qbuzz in Friesland, die een lange tijd met huurbussen reed of Syntus Gelderland met dienstregelingen die niet gehaald konden worden).
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: EBS is er helemaal klaar voor

Bericht door tsov »

Vandaag eens mijn probeerkaartjes en lijnfolders ontvangen die ik had besteld voordat EBS überhaupt ging rijden... Maargoed, wel leuk dat ze alsnog gekomen zijn *bus*
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
TLP
Berichten: 1554
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: EBS is er helemaal klaar voor

Bericht door TLP »

Van JeffreyMeijer heb ik vandaag begrepen dat de A30's ook ingezet worden door Oostenrijk BV. We liepen rond 13.05 naar de Eliasstraat en toen zagen we er eentje oversteken op de Vening Meineszlaan...
FLJ
Berichten: 476
Lid geworden op: vr 05 feb 2010, 16:06

Re: EBS is er helemaal klaar voor

Bericht door FLJ »

Ik zie die A30's overal en nergens verschijnen, heb ze al 2 keer bij Muiderpoortstation zien staan.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: EBS is er helemaal klaar voor

Bericht door Caspar »

Gisteren voor het eerst met een Bizzliner gereden vanaf Monnickendam tot op 50 meter van mijn voordeur :D
Voor een Nederlandse streekbus zijn deze bussen best een hoop comfort. Ik kon bijna liggen met mijn 1.86 meter als de stoel in de laagste stand achterover stond. :D (zijn er überhaupt andere streekbussen/Q liners met verstelbare stoelen?) Verder is het lekker donker in de bus 's avonds, al kan je wel een leeslampje aanzetten als je iets wilt lezen of wilt werken. Prima bus :pos:

Overigens hangt onder de ''STOP" lamp nog een display met de datum, temperatuur en een percentage. Het percentage was 31% Zou het de luchtvochtigheid kunnen zijn?
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: EBS is er helemaal klaar voor

Bericht door tsov »

@TLP & FLJ: Klopt, die dingen zijn van EBS, maar worden gereden door chauffeurs van Oostenrijk. Daar staan ze ook gestald (in Diemen). Blijkbaar worden ze ook voor niet-EBS-ritten gebruikt.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: EBS is er helemaal klaar voor

Bericht door Suus »

Dat is ook in een interview met de directie van EBS bekendgemaakt, door ze buiten de spitsuren als touringcar in te zetten is het goedkoper voor Oostenrijk die redelijk goedkoop een groot deel van het wagenpark kon vervangen en goedkoper voor EBS aangezien de vergoeding voor Oostenrijk lager kan zijn omdat die ook andere dingen met de bussen mogen doen.

Of dat verder nog gevolgen heeft voor het imago van R-NET zou ik echter niet weten, maar het staat wel een beetje raar.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: EBS is er helemaal klaar voor

Bericht door Michael 1988 »

Hopelijk plannen ze die bussen dan goed in, want ze zijn tijdens de spitsuren allemaal nodig (op 1 reserve na).
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 69 gasten