Caspar schreef:Maar in Amersfoort is in de richting van de Randstad geen wachttijden scenario meer. Volgens mij had ik het al eens gepost, maar NS vindt de kwartierdienst vanuit Amersfoort richting Utrecht, Amsterdam (ook de sprinter telt hierin mee) en Schiphol royaal genoeg om niet op elkaar te wachten. De vertragingen voor de reizigers zijn met deze kwartierdiensten nog binnen de perken. Naar Enschede, Groningen en Leeuwarden bestaat er nog wel een WRT (=wachttijden reizigers treinen) in de TAD (=trein afhandelings- document)
Apart eigenlijk, naar Den Haag is de vertraging immers net zo groot als naar Enschede/Groningen/Leeuwarden wanneer je de aansluiting in Amersfoort mist. Immers biedt de
s2800 geen aansluiting op de
s2000. En ook als je via Schiphol zou reizen blijft de vertraging een halfuur.
Overigens heeft NS momenteel erg snelle IRMs kennelijk... de
t2818 had te Amersfoort +10 waardoor de
t12518 als eerste richting Utrecht mocht. Daar aangekomen bleek de vertraging van de 2818 volgens de TBPs gehalveerd te zijn

Bijzonder knap gezien de trein er op dat moment nog niet was en het reeds 6 minuten na de oorspronkelijke vertrektijd was
