Mag ik even kwijt #102

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Mag ik even kwijt #102

Bericht door AppleMoose »

Dieren hoeft niet geëvacueerd te worden, dan zou de ijssel met nog eens 10 meter moeten stijgen, en dan nog zal het water eerder de Liemers en de Achterhoek instromen, eer wij natte voeten gaan krijgen.

bij de recordhoogte in '95 hadden slechts enkele huizen wat last van ondergelopen tuinen en natte kelders. Maar het water kwam niet in de huizen zelf. Zelfs niet de 2 huizen die wat lager gelegen zijn bij 't veer.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #101

Bericht door Daniel »

Zo, de eerste werkdag na de vakantie zit er ook weer op. Gelijk lekker druk enzo...

Begon met m'n toegangspasje dat verlopen bleek te zijn, dus maar even bij 'n collega op 't raam geklopt om binnen gelaten te worden. Later op de dag even langs de receptie geweest om het weer te laten activeren, waarna het ding zich eerst spontaan weer deactiveerde. Na de tweede poging leek het weer te werken: de deur naar het lab kwam ik althans door, maar om een of andere duistere reden kon ik vanmiddag de buitendeur niet meer uit :mrgreen: Heb nu dus maar een nieuw pasje gekregen, dat gaf wat minder problemen met activeren :P

En dan nog gelijk 18 mails in de mailbox, ongebruikelijk veel voor na twee weekjes vrij in mijn geval. En nog een pakketje met afleverproblemen en een andere die was blijven hangen in een sorteercentrum in Oslo (tenminste, dat neem ik aan o.b.v. de trackingdata, de vervoerder gaat nu uitzoeken waar dat is gebleven...)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #101

Bericht door Stefan »

Vandaag m'n nieuwe bril opgehaald, dus een dagje last van de ogen.. Iets andere sterkte, moeten m'n ogen weer even aan wennen.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #101

Bericht door Daantje »

Ik heb sinds twee weken weer een nieuwe bril met net iets andere glazen. De eerste dag had ik toen ook hoofdpijn maar dat trok vrij snel weg. Ben er nu wel erg blij mee :)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #101

Bericht door Meltrain »

Ik heb mijn bril nu al twee weken niet opgehad en daarvoor ook erg weinig. :shock: (Tja, ik gebruik hem vrijwel alleen bij colleges...)
Wordt dat dan straks ook weer wennen voor mij?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #101

Bericht door STF »

Zo alle spullen staan weer hoog in het gebouw, bovenop tafels e.d. want het rivierwater staat tot net onder de drempel. Al lijkt de stijging er wel uit te zijn, blijft beetje stabiel nu.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #101

Bericht door AppleMoose »

Wordt het niet tijd voor iets van een muurtje metselen om het huis of een natuurlijke verhoging die het water tegenhoudt?
Of mag/kan dat (echt) niet?
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #101

Bericht door Daantje »

Meltrain schreef:Ik heb mijn bril nu al twee weken niet opgehad en daarvoor ook erg weinig. :shock: (Tja, ik gebruik hem vrijwel alleen bij colleges...)
Wordt dat dan straks ook weer wennen voor mij?
Zou best kunnen hoor. Ik moest ook vaak even wennen als ik hem een dagje ofzo niet op gehad had (als ik een dag m'n zonnebril op had die ik toen nog niet op sterkte had).
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #101

Bericht door STF »

Ronaldussen schreef:Wordt het niet tijd voor iets van een muurtje metselen om het huis of een natuurlijke verhoging die het water tegenhoudt?
Of mag/kan dat (echt) niet?
Dat is streng verboden inderdaad. Een kennis van ons had dat jaren geleden stiekem toch gedaan, nou toen ze er achter kwamen kon ie het mooi weer afbreken...
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #101

Bericht door Caspar »

Ik zat vanochtend met een stuk of 100 (stakende) schoonmakers in de trein tussen Amsterdam centraal en Sloterdijk. Geen idee waar die heen gingen?
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #101

Bericht door Justin »

Naar het Philips kantoor?
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #101

Bericht door Suus »

Er was een demonstratiemars in Amsterdam vandaag die eindigde bij het hoofdkantoor van Philips achter het Amstelstation. Er werd met schuim gespoten geloof ik en de schoonmakers zwaaiden met bezems en wc-borstels e.d.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #101

Bericht door STF »

De actuele waterstand:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #101

Bericht door Meltrain »

Bee schreef:Er was een demonstratiemars in Amsterdam vandaag die eindigde bij het hoofdkantoor van Philips achter het Amstelstation.
:shock:
Ik heb tot dit moment altijd gedacht dat het hoofdkantoor van Philips in Eindhoven zit. :oops:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Mag ik even kwijt #101

Bericht door htm_tram »

Zometeen net de meettram mee. :D
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #101

Bericht door Suus »

Meltrain schreef: :shock:
Ik heb tot dit moment altijd gedacht dat het hoofdkantoor van Philips in Eindhoven zit. :oops:
Het is eind jaren '90 naar Amsterdam verhuisd omdat Amsterdam wereldwijd bekender is dan Eindhoven en het dichter bij een internationaal vliegveld ligt. Toch associeer ook ik Philips met Eindhoven :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gertjan
Berichten: 302
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:30
Locatie: Zwijndrecht

Re: Mag ik even kwijt #101

Bericht door Gertjan »

Ah mooi, ik dacht ook al dat ik gek was :lol:
Oké, zal wel toegeven dat ik een heul klein beetje gek ben maar ben niet helemaal koekkoek
Most things are designed to be user friendly...
But nothing is ever designed to be idiot proof!
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #101

Bericht door STF »

Ardan mag als eerste van de waterglijbaan jongens:
Afbeelding
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #101

Bericht door Stefan »

Is het water al een beetje aan het zakken, of nog niet?
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #101

Bericht door Ardan »

STF schreef:Ardan mag als eerste van de waterglijbaan
Woehoe! :D
Maar waarom is een muurtje/dijkje zo verboden dan? Het is toch belachelijk dat jullie telkens het hele pand en terrein onder water hebben staan? Dan mag de gemeente, of van wie dat dan ook niet mag, mooi de schade bekostigen vind ik.. of er in ieder geval voor zorgen dat de afwatering verderop beter geregeld wordt.
Ik doe ook maar wat
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #101

Bericht door Fles »

Ardan schreef:
STF schreef:Ardan mag als eerste van de waterglijbaan
Woehoe! :D
Maar waarom is een muurtje/dijkje zo verboden dan? Het is toch belachelijk dat jullie telkens het hele pand en terrein onder water hebben staan? Dan mag de gemeente, of van wie dat dan ook niet mag, mooi de schade bekostigen vind ik.. of er in ieder geval voor zorgen dat de afwatering verderop beter geregeld wordt.

Omdat de rivier die ruimte gewoon nodig heeft. En alles wat jij met een muurtje dichttimmert, is EXTRA overlast voor de mensen downstream. Regels zijn er met een reden :idea:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #102

Bericht door Suus »

Zoals we het in Nederland zouden zeggen: De camping ligt buitendijks in de uiterwaard van de rivier. Dat gebied staat bij laag water droog maar met hoog water kan (en mag) het overlopen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #102

Bericht door STF »

Ik hoef al geen antwoord meer te geven op Ardan zijn vraag zie ik, Fles en Bee hebben het perfect geformuleerd. :wink:
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #102

Bericht door webguy »

Las dat in Nijmegen de Waalkade van zondag op maandag onder gaat lopen... Lijkt wel lente...
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #101

Bericht door STF »

Stefan schreef:Is het water al een beetje aan het zakken, of nog niet?
Heel heel heeeeeeeel langzaam daalt het ja, ik geloof dat het in een hele dag tijd iets van vijf à tien centimeter minder is geworden.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten