OVer Missers in de Reisinformatie #18

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door Wubbo »

Daniel schreef:De omgeleide s800 werd in Utrecht aangekondigd met slechts de eindbestemming Alkmaar en "rijdt via een andere route".
Ik zag ook nog een s3500 die in Utrecht richting Eindhoven werd aangekondigd met 'rijdt via een andere route'. Volgens mij had ie die al wel gehad toen ie in Utrecht was ;-)
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door Caspar »

Ik hoorde gisterochtend op Ass twee omroepberichten tegelijk (door elkaar heen); eentje handmatig omgeroepen en eentje door Tuffy. Ik wist niet eens dat het kon... Zou wel storing zijn.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door Marc »

Op de site van NS staat het volgende: "Nu bieden wij digitale trajectoverzichten aan. Ook is het mogelijk om een geprinte versie van de trajectoverzichten op te vragen bij onze klantenservice". Een paar dagen gelden heb ik een mail gestuurd dat ik een geprinte versie wil ontvangen van de trajectoverzichten. Gisteravond kreeg ik het volgende bericht terug (inclusief tikfout):

Code: Selecteer alles

Geachte heer,

Hartelijk dank voor uw reactie. Graag beantwoord ik uw e-mail.

U geeft aan een papieren versie van het Spoorboek te ontvanen
NS heeft het voornemen het gedrukte Spoorboekje niet meer uit te geven. Door de voortdurende ontwikkelingen op het gebied van dynamische, actuele reisinformatie worden er steeds minder verkocht. In de behoefte aan reisinformatie wordt vrijwel volledig voorzien door andere informatiemiddelen zoals de reisplanner en de actuele vertrektijden op ns.nl en mobiel.ns.nl, de te downloaden spoorvertrekstaten van alle stations, de geprinte reisadviezen aan de servicebalies, telefonische reisadviezen etc. In tegenstelling tot het Spoorboekje worden deze informatiedragers voortdurend bijgewerkt met actuele veranderingen. 
De productie-inspanningen en -kosten van het Spoorboekje wegen niet meer op tegen de belangstelling en de informatiewaarde. Door de steeds snellere aanpassing van de dienstregeling aan de marktontwikkelingen is het Spoorboekje al weer verouderd als het van de drukker komt. 
NS heeft met het LOCOV besproken in hoeverre het verdwijnen van het Spoorboekje eventueel nog problemen zou kunnen geven die door de bestaande andere informatiemiddelen niet worden opgelost. 
We kijken naar aanvullende informatie op ns.nl die in deze lacunes zou kunnen voorzien. 
Een deel van de informatie die vroeger in het Spoorboekje was opgenomen (bijvoorbeeld tariefinformatie) heeft de afgelopen jaren al elders een plaats gekregen. Niet alleen op ns.nl maar ook in afzonderlijke folders, die regelmatig vernieuwd worden. 

Daarnaast is NS voornemens om het Spoorboekje wel op de site op te nemen. Zodat de liefhebbers toch gebruik kunnen maken van het spoorboekje. 

Mocht u nog vragen hebben, dan beantwoorden wij deze graag.

Met vriendelijke groet,
Ik heb nogmaals een mail gestuurd om te vragen hoe het nu precies zit...
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door Meltrain »

Vanmiddag zag ik een lijn 2 die slechts t/m de halte Bredenoord ging (i.p.v. Groene Tuin) om dan daarna naar remise Beverwaard te gaan.
De bestemmingsdisplays van de Zgt waren het er echter niet mee eens en toonden "Woudestein". :P Qua lengtegraad zal het nog niet eens zo veel schelen, maar het is wel een enorme omweg om een tram daar zo te krijgen. :P
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door Vinny »

Marc schreef:Op de site van NS staat het volgende: "Nu bieden wij digitale trajectoverzichten aan. Ook is het mogelijk om een geprinte versie van de trajectoverzichten op te vragen bij onze klantenservice". Een paar dagen gelden heb ik een mail gestuurd dat ik een geprinte versie wil ontvangen van de trajectoverzichten. Gisteravond kreeg ik het volgende bericht terug (inclusief tikfout):

Ik heb nogmaals een mail gestuurd om te vragen hoe het nu precies zit...
Voor een simpel overzichtje met patroontijden raadpleeg ik tegenwoordig de OV Wiki, dankzij de vele vrijwilligers hier een goede bron van informatie. :pos: Van de NS moet je het helaas niet hebben... :evil:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Reiziger Delft
Berichten: 1200
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door Reiziger Delft »

Deze pagina wel eens gezien?
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door Vinny »

Als ze folders uitdelen op station Sloterdijk met de strekking: "Over twee weken gaat de nieuwe dienstregeling in. Er gaan meer treinen rijden in de Randstad", dan zou ik graag willen weten wat dan het exacte patroon wordt, dan kun je je reizen daarop plannen. Maar dat doen ze dus niet meer... :N
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door Marc »

Om 05:41 reden twee klassieke stellen leeg door Mtr, op weg richting Mt. De informatievoorziening van Mt is niet echt duidelijk over de vertrekkende trein:
- Volgens de TB14 vertrok er een trein naar Luik om 06:50
- De AV bleef volhouden dat de trein naar Luik om 06:20 ging vertrekken
- Op Railtime stond trein 5376 aangekondigd en die zou om 06:10 vertrekken
- En dan hebben we nog de vertrekstaat, daarop vertrekt de eerste trein naar Luik op zaterdag pas om 07:10

En nu natuurlijk de grote vraag: welke informatiebron geeft de juiste informatie??
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door Stefan »

Wie heeft die bestemmingen op de nachtbussen van EBS bedacht? Zag de N01 en N04 rijden met "Purmerend" op de film.. Erg duidelijk.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door Michael »

Gekko123 schreef:De s5000 rijdt tussen Dordrecht en Den Haag in het andere halle uur als het deel tussen Dordrecht en Breda. Dan zit je buiten de spits nu dus met 2 kerende transities in Dordrecht.
Okee. Ik dacht dus dat de s5000 in de vakantieperiode dus alleen maar tussen Ddr en Bd rijdt. Mijn excuses
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door Suus »

Op station Bijlmer ArenA toonde een bus van lijn 328 op de zijkant de bestemming Besloten Vervoer, en op de film op de voorkant afwisselend (!) een scrollende B en een scrollende 8 :shock:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door Klaasje »

Een bus richting Holendrecht? De displays doen het overigens niet altijd goed bij die bussen wanneer de bestemmingen groot worden weergegeven. Zo rijdt er langs mijn huis soms een bus naar Ams, soms naar terdam Amstel...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door Suus »

Geen idee waar hij heen ging, niet op gelet want ik probeerde een buschauffeuse van de 300 uit te leggen dat de achterdeur dicht moest zijn als de rolstoelplank uitgeschoven moest worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door Daniel »

Hmm, OBIS in de t20538 is wel in de war. Stond dat we op spoor 10 zouden binnenkomen te Gouda terwijl we op 8 binnenreden. Zowiezo had 10 dan rood moeten zijn als gewijzigd spoor...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Cygnum
Berichten: 70
Lid geworden op: za 12 dec 2009, 11:33

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door Cygnum »

Daniel schreef:Hmm, OBIS in de t20538 is wel in de war. Stond dat we op spoor 10 zouden binnenkomen te Gouda terwijl we op 8 binnenreden. Zowiezo had 10 dan rood moeten zijn als gewijzigd spoor...
Mijn vader sprak afgelopen woensdag over soortgelijk probleem. De trein zou Gouda binnenrijden op spoor 10 en vertrekken van spoor 8 (of andersom).
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8665
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door Milco »

Op www.connexxion.nl staat er bij de dienstregeling van lijn 320 bij de zondagritten (die niet tussen Muiden en Amsterdam rijden) een a.
Onderaan de tabel staat er een voetnoot:
a: Vanaf Muiden P&R reist u met lijn 152 en lijn 157 verder naar Amsterdam Amstelstation en met lijn 158 verder naar Amsterdam Bijlmer/ArenA.
Eh... lijn 152, 157, 158? :roll: (152=322, 157=327, 158=328)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door Daniel »

De zomervakantiedienstregeling voor Dordrecht is nog niet bekend, dus heeft Arriva in die kolom op de vertrekstaat maar nogmaals de maandag t/m vrijdag-tijden gezet :roll: Trouwens ook niet zo handig dat nergens op de vertrekstaat staat wanneer die vakantiedienst geldt...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door Vinny »

Mensen die bij de ANWB een kaart van Amsterdam kopen, krijgen een heel bijzonder tramnetwerk te zien. Lijn 10 is nog niet doorgetrokken naar het Azartplein, de niet meer bestaande trams 6 en 11 staan op de kaart, en van lijn 7 staat de route ingetekend zoals deze lijn in de jaren '90 reed. Opmerkelijk genoeg staat lijn 26 wél op de kaart...

De kaart zou de situatie vanaf 2007 moeten weergeven, aangezien de nieuwe biblotheek wel vemeld staat... :')
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door Geert »

Tja, de ANWB... :')
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door Jef400 »

Oh ja. Volgens de informatie in de trein reed de s3300 vandaag tussen Hoofddorp en Hoogkarspel. Volgens mij heeft er nooit een trein daar gekeerd :D
Laatst gewijzigd door Daniel op ma 09 jan 2012, 22:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: verwijzing gefixt
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
TLP
Berichten: 1559
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door TLP »

Ik ben net ff een luchtje gaan scheppen bij het busstation en er vielen mij een aantal dingen op:

- Als eerste kwam er op perron B een lijn 187 naar Amstelveen Kronenburg aantuffen die in de richting van Amsterdam vertrok. :?: :?: :?:
De enige verklaring die ik kon bedenken is dat de chauffeur een vergissing had gemaakt bij het instellen van de bestemmingsdisplay, en dat hij als lijn 186 naar Schiphol vertrok aangezien op de DRIS was aangegeven dat deze over 2 minuten zou vertrekken. Het was niet de lijn 187 die ook daadwerkelijk even later naar Kronenburg zou gaan, deze werd namelijk met de 3965 terwijl de bus die de misser maakte de 3961 was. Anders zou het wel heel erg zijn.
- Verder nog een lijn 149 nar het KLM Hoofdkantoor die aangaf dat hij geen dienst had, evenals lijn 216 naar Almere. Laatstgenoemde lijn werd overigens gereden met een Amba.
- Het begon om 17:30 behoorlijk druk te worden voor het busverkeerslicht richting het zuiden. De 216 blokkeerde de kruising waardoor er weer even getoeterd moest worden. De 215 was de laatste in een rij bussen die o.a. bestond uit de 175, de 300, de 171, de 215 en de 216, en besloot daarom heel keurig even te wachten. Helaas voor hem duurde het toen weer even voordat hij wit licht kreeg.

Kortom, het is weer gezellig druk in de spits bij mij op het busstation! :P
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door Suus »

Je moet niet alles proberen te verklaren, dat maakt het leven een stuk makkelijker :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door Stefan »

TLP schreef:De enige verklaring die ik kon bedenken is dat de chauffeur een vergissing had gemaakt bij het instellen van de bestemmingsdisplay
Dat wordt allemaal geregeld via de Infoxx..
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door MdJ »

Je kunt in Infoxx naar een alternatieve bestemming zoeken (zie ook de "Prettige Feestdagen" bus (PF), of "Zwarte Pietenbus" etc...)
Bij twijfel: gebruik beton.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door Stefan »

Jawel, dat weet ik. Maar om een totaal andere bestemming te kiezen lijkt me iet wat sterk.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten