Verhoging tarieven CXX concessie Amstel-/Meerlanden

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Verhoging tarieven CXX concessie Amstel-/Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Dit weekend 2 ritjes gemaakt met CXX in Amsterdam/Amstelveen.
Die hebben er aardige prijsverhogingen doorheen gejaagd!
Ritje Kalfjeslaan - Busstation A'veen: voorheen € 1,03 nu € 1,12 = + 9%
Ritje van Nijenrodeweg - Leidseplein: voorheen € 1,37 nu € 1,53 = + 12% (!) :neg:
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8666
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Verhoging tarieven CXX concessie Amstel-/Meerlanden

Bericht door Milco »

Ook in de regio Zaanstreek is het duurder geworden :(, staat op Connexxion.nl.
Nachtbuskaartje kost 5 euro en de Meerrittenkaart (10 strippen) kost 16 euro en overstappen mag niet: bij iedere nieuwe rit, een nieuwe stempel... Zo vliegt je geld je portemonnee wel uit. :(
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Verhoging tarieven CXX concessie Amstel-/Meerlanden

Bericht door VIRM »

Milco1995 schreef:Ook in de regio Zaanstreek is het duurder geworden :(, staat op Connexxion.nl.
Nachtbuskaartje kost 5 euro en de Meerrittenkaart (10 strippen) kost 16 euro en overstappen mag niet: bij iedere nieuwe rit, een nieuwe stempel... Zo vliegt je geld je portemonnee wel uit. :(
Ouch, dat is maar liefst een tariefsverhoging van 25% voor de nachtbus -o-. Hebben ze ook uitgelegd waarom dat zo is? De nachtbussen ontvangen toch geen subsidie?
Beul van de blindegeleidelijn
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Verhoging tarieven CXX concessie Amstel-/Meerlanden

Bericht door Stefan »

Zal ongetwijfeld te maken hebben met de bezuinigingen. Ritje met de nachtbus met de OV-chipkaart kost nu overigens €4,50.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Verhoging tarieven CXX concessie Amstel-/Meerlanden

Bericht door VIRM »

Stefan schreef:Zal ongetwijfeld te maken hebben met de bezuinigingen. Ritje met de nachtbus met de OV-chipkaart kost nu overigens €4,50.
Een los kaartje is inmiddels duurder dan in/uitchecken? Waar halen ze dat opeens vandaan?
Beul van de blindegeleidelijn
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Verhoging tarieven CXX concessie Amstel-/Meerlanden

Bericht door Stefan »

Terugdringen van de kaartverkoop op de bus.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Verhoging tarieven CXX concessie Amstel-/Meerlanden

Bericht door VIRM »

Stefan schreef:Terugdringen van de kaartverkoop op de bus.
Dacht ik al. Maar vreemd dat ze dat niet eerder hebben gedaan, aangezien je al een poosje kunt inchecken met je OV-chipkaart op de nachtbus bij Connexxion.
Beul van de blindegeleidelijn
TLP
Berichten: 1559
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Verhoging tarieven CXX concessie Amstel-/Meerlanden

Bericht door TLP »

fred1954 schreef:Dit weekend 2 ritjes gemaakt met CXX in Amsterdam/Amstelveen.
Die hebben er aardige prijsverhogingen doorheen gejaagd!
Ritje Kalfjeslaan - Busstation A'veen: voorheen € 1,03 nu € 1,12 = + 9%
Ritje van Nijenrodeweg - Leidseplein: voorheen € 1,37 nu € 1,53 = + 12% (!) :neg:
Heb je geen abonnement, Fred? Reis je niet zo frequent met het OV?
(zo te horen mag ik blij zijn dat ik er wel een heb!)

Omdat we het nu toch over de regio hebben: toen ik papier ging wegbrengen en daarna de laatste stand van zaken even wilde bekijken bij de bussen, kwam de 170 over de rotonde bij de kruising Keizer Karelweg/Groen van Prinstererlaan aanrijden. Alleen toen dacht een man met een Mercedes SL nog wat dat hij wel ff belangrijker was en er nog ff voor piepte. De chauffeur die toeterde toen een paar keer achter elkaar, zo, dat het een leuk ritme was!

Toen ik eenmaal ff aan het uitrusten was op het Busstation kwam er trouwens een man aanrennen, het leek erop dat hij met de 171 mee moest die op het punt stond te vertrekken. Maar hij was de weg kwijt omdat hij richting het CS moest. Heb hem ff gewezen en gelukkig voor hem kwam al snel de 170 aan. Was jij dat niet toevallig, Fred?
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: Verhoging tarieven CXX concessie Amstel-/Meerlanden

Bericht door M57 »

Ja overal zijn sinds 1 januari de prijzen weer iets hoger. Gelukkig had ik gisteravond weer eens korting doordat de bus dacht dat-ie nog bij de vorige halte was :pos:
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Verhoging tarieven CXX concessie Amstel-/Meerlanden

Bericht door fred1954 »

TLP schreef:
fred1954 schreef:Dit weekend 2 ritjes gemaakt met CXX in Amsterdam/Amstelveen.
Die hebben er aardige prijsverhogingen doorheen gejaagd!
Ritje Kalfjeslaan - Busstation A'veen: voorheen € 1,03 nu € 1,12 = + 9%
Ritje van Nijenrodeweg - Leidseplein: voorheen € 1,37 nu € 1,53 = + 12% (!) :neg:
Heb je geen abonnement, Fred? Reis je niet zo frequent met het OV?
(zo te horen mag ik blij zijn dat ik er wel een heb!)

Omdat we het nu toch over de regio hebben: toen ik papier ging wegbrengen en daarna de laatste stand van zaken even wilde bekijken bij de bussen, kwam de 170 over de rotonde bij de kruising Keizer Karelweg/Groen van Prinstererlaan aanrijden. Alleen toen dacht een man met een Mercedes SL nog wat dat hij wel ff belangrijker was en er nog ff voor piepte. De chauffeur die toeterde toen een paar keer achter elkaar, zo, dat het een leuk ritme was!

Toen ik eenmaal ff aan het uitrusten was op het Busstation kwam er trouwens een man aanrennen, het leek erop dat hij met de 171 mee moest die op het punt stond te vertrekken. Maar hij was de weg kwijt omdat hij richting het CS moest. Heb hem ff gewezen en gelukkig voor hem kwam al snel de 170 aan. Was jij dat niet toevallig, Fred?
Nee, dat was ik niet.
Overigens is een abo voor mij niet interessant. Naar het werk met de auto. Dus alleen plezierritjes gaan met de bus. Ik zal er ook niet wakker van liggen van die paar dubbeltjes, maar toch, het zijn flinke verhogingen, dat viel me op.
midnet
Berichten: 671
Lid geworden op: di 07 jul 2009, 12:38

Re: Verhoging tarieven CXX concessie Amstel-/Meerlanden

Bericht door midnet »

dat valt nog mee- in de regio AMS is het km-tarief van 10,xx naar 12,6 cent gegaan. Maar bij het GVB naar 14,xx cent-dus bijna 40% hoger, een ritje dat ik maakte (was 1 zone- 1 eur vroeger) was 1,12 op de chip in '11 en nu 1,37. de losse kaartjes zijn van 2,60 naar 2,70 verhoogd-maar door de veel hogere KMprijs, is het nu voordeliger al op kortere afstand maar te betalen en niet te chippen.
EBS-de nieuwe Waterland bus heeft een tussenstap- uit goodwill is de Kmprijs per 1/1/12 naar 11 ct gegaan-en op 1/4 gaat het dan verder naar 12,6 ct.
Laagste prijs op NS (tot 8 km) op korting is van 1,20 naar 1,30-dus ook 5,xx % erbij.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Verhoging tarieven CXX concessie Amstel-/Meerlanden

Bericht door Suus »

Dankzij de prijsinformatie die nu is opgenomen in de routestrips van alle lijnen van het GVB kan je al van te voren bereken wat goedkoper is :idea:

Kijk maar: boven is reistijd in minuten, onder is het kilometertarief. Bij elke halte zijn de reiskosten opnieuw berekend :)
Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 90 gasten