Dienstregeling GVB 2012 #2

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
hauptbahnhof
Berichten: 3905
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door hauptbahnhof »

Ik hoorde net van een vriend/collega dat in ieder geval in de trams van lijn 5 nu ook overstapinfo wordt omgeroepen. Alleen zijn bij die haltes de bezienswaardigheden + engelse afroep verwijderd... :|
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door Suus »

hauptbahnhof schreef:Ik hoorde net van een vriend/collega dat in ieder geval in de trams van lijn 5 nu ook overstapinfo wordt omgeroepen. Alleen zijn bij die haltes de bezienswaardigheden + engelse afroep verwijderd... :|
Alle tramlijnen gereden door de remise Havenstraat zouden nu voorzien zijn. Dus de lijnen 1, 2, 5, 13, 16, 17 en 24. Het zou verder niet om aan te horen zijn, maar ik heb mijn oor nog niet ten luister gelegd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door R-Flow »

Jongens even serieus; wie is er in godsnaam verantwoordelijk voor dat omroepsysteem? :?

Kom net bij een vriendin vandaan in Nieuw Sloten terug naar huis met de 2:

Laan van Vlaanderen: Laan van Vlaanderen, opstappen op lijn 61, 69.
Louwesweg: Louwesweg, overstappen op lijn 18.
Johan Huizingalaan: Johan Huizingalaan, overstappen op lijn 18, 62
Heemstestraat: Heemstestraat, overstappen op lijn 50.
Van Baerlestraat: Van Baerlestraat, overstappen op lijn 5.
Hobbemastraat: Hobbemastraat, Rijksmuseum, overstappen op. (Nee dit is geen fout, er volgde niks)
Leidseplein: Leidesplein.

Moest hier overstappen op de 10, maar daar lag de omroep plat. Audio tenminste.

-Bij gros van de locaties wordt er niet meer omgeroepen welk belangrijk gebouw er in de buurt staat, ronduit slecht gewoon;
-Geen gebruik van "lijn" of "lijnen" afhankelijk van meerdere opties of niet;
-Geen gebruik van het woord "en" (indien van toepassing uiteraard);
-Er wordt geen gebruik gemaakt van "metro etc., tram etc., bus etc." zoals in de metro. Enkel "lijn".;
-Geen "streekbus" of "trein" zoals in de metro. In tegenstelling tot de metro worden streekbussen überhaupt helemaal niet genoemd;
-Sommige overstap opties worden niet gegeven (Van Baerlestraat stopt tegenwoordig alleen nog lijn 5?);
-Geen "Dit is lijn X naar"/"Dit is tram X naar";
-Ene keer wel in het Engels de locaties, andere keer niet.


EDIT hauptbahnhof, je zegt het al deels idd zie ik net. Ik dacht dat alles opnieuw ingesproken zou worden? :|
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door JWM »

Je hoort wel heel erg duidelijk dat het knip en plakwerk is.
Geen "streekbus" of "trein" zoals in de metro. In tegenstelling tot de metro worden streekbussen überhaupt helemaal niet genoemd;
Bij de Lelylaan is het: Station Lelylaan, overstappen op stad- en streekvervoer en trein.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door R-Flow »

Op station Lelylaan worden in de metro geen afhankelijke lijnen meer omgeroepen? :?
JWM schreef:Je hoort wel heel erg duidelijk dat het knip en plakwerk is.
Dat was in het begin ook wel zo al waren de zinnen toen mooier omdat er van "overstappen op lijn 25" of "overstappen op de lijnen 1, 7 en 10" gebruik werd gemaakt. Dit in plaats van gewoon "overstappen op lijn 25" of "overstappen op lijn 1, 7, 10" wat nu opeens het geval is.

Snap er vrij weinig van want die bestanden moet het GVB nog gewoon hebben. Anders heb ik ze nog wel op me iMac staan voor ze. :P
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door JWM »

Jawel, maar in de tram dus niet.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door R-Flow »

Vreemd. In tram 2 gisteren werd helemaal niks aan streekvervoer omgeroepen. Niet op de Johan Huizingalaan, niet bij de Hobbemastraat en niet op het Leidseplein.
hauptbahnhof
Berichten: 3905
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door hauptbahnhof »

Het is echt een verschutting! Slechte knip en plakwerk. En soms worden ook dingen omgeroepen die helemaal niet kloppen.

Een simpel voorbeeld:
*gong* Nicolaas Lublincstraat. Overstappen op 44. 46. streekvervoer

Het was netter geweest als als ze "overstappen op LIJN" hadden gebruikt, i.p.v. punten, komma's hadden gebruikt en voor streekvervoer het woordje "en". (overigens stopt er helemaal geen streekvervoer daar).
Nou rijdt bus 46 een groot gedeelte met lijn 9. Bij vrijwel elke halte werd deze lijn ook als overstapmogelijkheid genoemd. Behoorlijk overbodig dus...

Het was idd de bedoeling dat alles opnieuw zou worden ingesproken maar kennelijk komt dat nog of hebben ze besloten het toch niet meer doen. Je hoort de verschillende toonhoogtes van de oude en nieuwe fragmenten.

Nog zo'n mooie:
*gong* Waterlooplein. Overstappen op 14. 51. 53. 54. Hermitage aan de Amstel.

Ik heb alles maar gewoon laten afspelen behalve bij de haltes in Diemen waar er helemaal geen streekvervoer komt.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door Vinny »

Wat mij betreft zijn de overstappen vrijwel niet nuttig om te melden. Mensen die hun reis hebben voorbereid weten dat ze moeten overstappen, mensen die dat niet hebben gedaan, hebben waarschijnlijk ook niet zoveel aan een lijnnummer. Wat wel zou kunnen is (net als bij de NS) op belangrijke punten drie overstapverbindingen noemen en dan ook de richting:
*doing* Volgende halte: Leidseplein, overstappen op het streekvervoer richting Amstelveen, Schiphol. Nieuwe de la Mar, Stadsschouwburg, Paradiso. Next stop: Leidseplein, entertainment area: Nieuwe de la Mar, Thearte. Verlaat u het voertuig? Vergeet niet uit te checken. Wij danken u met GVB gereisd te hebben en zien u graag terug. Leaving the verhicle? Don't forget to check out with your public transport chipcard. Thanks for travelling with GVB and hope to see you again soon.

Zelfs dan is het een hele mond vol... :lol:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door STF »

Nächtsten Halt: Leidseplein, Nieuwe de la Mar, Kino, Paradiso. Steigen Sie aus dem Fahrzeug? Vergessen Sie nicht ab zu melden. Wir mochten ihnen danken mit GVB zu Fahren und wir hoffen Sie bald wieder zu sehen.
hauptbahnhof
Berichten: 3905
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door hauptbahnhof »

De discussie over het wel of niet omroepen van overstapmogelijkheden is nutteloos. Het is namelijk een eis die SRA (al jaren) stelt aan GVB...
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door R-Flow »

Zat net in tram 1, omroepsysteem is een grote kolerezooi. Nog erger dan dat het al was bedoel ik dan. Samen met die afschuwelijke stikkers waarmee alle trams schots en scheef zijn onder gekalkt gaat GVB het nieuwe jaar weer lekker van start. :neg:
STF schreef:Nächtsten Halt: Leidseplein, Nieuwe de la Mar, Kino, Paradiso. Steigen Sie aus dem Fahrzeug? Vergessen Sie nicht ab zu melden. Wir mochten ihnen danken mit GVB zu Fahren und wir hoffen Sie bald wieder zu sehen.
Leidse Platz bedoel je. ;)
hauptbahnhof schreef:Het was netter geweest als als ze "overstappen op LIJN" hadden gebruikt
In de 2 gisteren hoorde ik wel "overstappen op lijn 61, 69" maar dus niet zoals vroegâh "overstappen op de lijnen 61, 69".
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door Vinny »

Prochaine arrêt: Place du Leyden. Theatre Nouveau Mar, Theatre Hôtel de Ville, Cinéma City, Paradiso. Correspondances possibles serait: ligne 1, 2, 5, 7 et les buses suburbaines. Quand vous sortez le vehicule n'oubliez pas vous desinscrie avec votre carte de chip. Merci pour voyager avec GVB et nous vous souhaitons un agréable séjour et nous esperons vous revoir.

Ik kan het ook :lol:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door R-Flow »

Minimaal ook nog in het Chinees, Arabisch en Turks.

Dat die overstapmogelijkheden verplicht worden gesteld snap ik niet helemaal. Doe dat anders gewoon op de displays. Kost ook minder moeite qua aanpassen... In de lichtkranten van de trams en oudere bussen kan je het zo doen:

20:49 LIJN 20 NAAR:
Centraal Station
Volgende halte:
Van Baerlestraat
Overstappen op:
Lijn 2, 3, 5, 12
Van Baerlestraat
20:49 LIJN 20 NAAR:
Etc.

Tadaaaa! *O*
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door Klaasje »

Connexxion had die overstappen in 2004 in Almere:
Volgende halte: Station Almere CS, u kunt hier overstappen voor de lijnen 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 156, 215 en 263. U kunt hier uitstappen voor....
Tegen de tijd dat het klaar was, was de bus alweer vertrokken. Toen zag men in dat een omroep niet te lang moet zijn om functioneel te zijn. Daarna is het snel afgeschaft.
Laatst gewijzigd door Klaasje op za 07 jan 2012, 21:19, 1 keer totaal gewijzigd.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door R-Flow »

Op het Centraal Station hier werden/worden nooit de overstap mogelijkheden (in detail) vermeld. Vrij logisch.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door R-Flow »

Omroep net:

Van Baerlestraat. Overstappen op lijn 2, 3, 12, streekvervoer.

Hobbemastraat. Overstappen op 2.

Leidseplein. Overstappen op [pauze] stad- en streekvervoer.

Heeft een geestelijk gehandicapte dit uitgevoerd of zo?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door Suus »

Ik vind wel dat je een beetje respect mag houden voor de werknemers van het GVB. :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
midnet
Berichten: 671
Lid geworden op: di 07 jul 2009, 12:38

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door midnet »

Frans lesje: meervoud van le bus is jawel, gewoon les bus! (al zeggen ze bijna altijd autobus)=zeg ootoobuus. Buses is engels.
Nu met deze nieuwe dienst zijn we er erg op vooruitgegaan- nu lijn 136 is opgeheven (is alleen niet doorgedrongen tot de folderinstekers - er zijn er nog 1000en van) hebben we ook op zondagen, als er in een uurdienst hooguit 2/3 mensen per uur meegingen, vanaf nog vroeger de hele dag een 30'dienst, en op het lijndeel via Duiivendrecht-waar al jaren op ZO geen bus kwam, dito. En de bejaarden in Duivendrecht maar klagen dat er een halte vlakbij van de 41 is weggesaneerd. (stadsnieuws van deze week).
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door JWM »

midnet schreef:Frans lesje:
Excuseer me dat ik het zeg hoor, maar kan je zelf ook niet een lesje Nederlands gebruiken? Er valt weer eens geen touw aan vast te knopen.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door R-Flow »

Bee schreef:Ik vind wel dat je een beetje respect mag houden voor de werknemers van het GVB. :roll:
Doe ik op het moment dat de verantwoordelijken hiervoor respect hebben voor de reizigers en de bestuurders/conducteurs. Beloofd! :D
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door Vinny »

hauptbahnhof schreef:De discussie over het wel of niet omroepen van overstapmogelijkheden is nutteloos. Het is namelijk een eis die SRA (al jaren) stelt aan GVB...
Connexxion Amstelland geeft op een schermpje de vertrektijden en lijnnummers van de aansluitende bussen en treinen,soms zelfs met vertragingsinformatie. Ik vind het een geweldig systeem :)
Ik heb het liefst dat het GVB daarin investeert en de halteomroep gewoon kort en zakelijk houdt.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door Suus »

In de laatste serie Citaro's en de volledige serie Citea's zou dat een optie zijn, maar in de oudere Citaro's wordt dat al lastiger bijvoorbeeld. In de tram zou ik de lichtkranten gewoon volledig vervangen door een beeldscherminstallatie aan het plafond, want hoewel er al schermpjes in de tram zitten zijn deze niet zo goed te zien als het druk is.

Ik denk aan zo iets:
Afbeelding
Links de informatie over deze rit, bij elke halte verschijnt een scherm met overstappen. Op het rechterscherm kunnen dan reclames en algemene reisinformatie (bijvoorbeeld omleidingen e.d. getoond worden). Goede informatie en ultiem vermaak voor elke reiziger *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door R-Flow »

Bee schreef:In de laatste serie Citaro's en de volledige serie Citea's zou dat een optie zijn, maar in de oudere Citaro's wordt dat al lastiger bijvoorbeeld.
R-Flow schreef:In de lichtkranten van de trams en oudere bussen kan je het zo doen:

20:49 LIJN 20 NAAR:
Centraal Station
Volgende halte:
Van Baerlestraat
Overstappen op:
Lijn 2, 3, 5, 12
Van Baerlestraat
20:49 LIJN 20 NAAR:
Etc.
PS Waarom zou het in de oudere Citaro's een groter probleem zijn t.o.v. Combino's uitrusten met nieuwe schermen?
Vinny schreef:Ik heb het liefst dat het GVB daarin investeert en de halteomroep gewoon kort en zakelijk houdt.
Helemaal mee eens. Omroep van haltes gewoon beperken tot halte + belangrijke locatie. Eventueel "Dit is lijn X richting X" omdat dat interessant klinkt. :P
hauptbahnhof
Berichten: 3905
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door hauptbahnhof »

En toch gaat het niet gebeuren :wink: .

Vandaag dienstje op lijn 25... Weer een foute overstapmogelijkheid:
Halte Ceintuurbaan stad uit: daar kun je overstappen op lijn 3 en 12.

Op lijn 14 schijnt halte Burgemeester Fockstraat te worden omgeroepen als Burgemeester de Vlugtlaan, inclusief de overstapmogelijkheden (14,21,50).
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 68 gasten