Storing treft distributie saldo ov-chipkaart

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Storing treft distributie saldo ov-chipkaart

Bericht door Fles »

Storing treft distributie saldo ov-chipkaart

Door een storing in het systeem rond de ov-chipkaart is het niet mogelijk om besteld saldo of abonnementen op te halen.
Reizigers met een laag saldo kunnen daardoor geen gebruik maken van het openbaar vervoer zonder eerst een reguliere automaat te zoeken.
Bron en meer

:')
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Storing treft distributie saldo ov-chipkaart

Bericht door fogeltje »

Ik las het net. Gaat automatisch opladen (niet ao op je kaart zetten maar het daadwerkelijke ao bij inchecken) wel goed? Als ik het artikel zo lees zou ik zeggen ja, maar artikelen over de OVC kloppen wel eens vaker inhoudelijk niet.
"Een touringcar is geen bus"
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Storing treft distributie saldo ov-chipkaart

Bericht door Justin »

Hmmmm, dit zou eigenlijk best die hele lange rij voor het loket op metrostation Beurs in Rotterdam om 12:45 kunnen verklaren...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Storing treft distributie saldo ov-chipkaart

Bericht door Chauf21 »

Het is een storing bij het ophalen van producten (en via Internet besteld saldo).
Geld opladen of producten kopen met een pinpas kan wel gewoon. Ook automatisch opladen werkt gewoon.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Storing treft distributie saldo ov-chipkaart

Bericht door reisthijs »

Justin schreef:Hmmmm, dit zou eigenlijk best die hele lange rij voor het loket op metrostation Beurs in Rotterdam om 12:45 kunnen verklaren...
Waar kan je op de Rotterdamse metrostations normaal gesproken eigenlijk bestellingen ophalen? Ik kwam er niet achter laatst op Centraal en heb toch maar bij de automaat maar wat saldo geladen.
fogeltje schreef:Als ik het artikel zo lees zou ik zeggen ja, maar artikelen over de OVC kloppen wel eens vaker inhoudelijk niet.
Het klopt inhoudelijk gewoon met wat er op http://www.ov-chipkaart.nl staat.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Storing treft distributie saldo ov-chipkaart

Bericht door Chauf21 »

reisthijs schreef:Waar kan je op de Rotterdamse metrostations normaal gesproken eigenlijk bestellingen ophalen? Ik kwam er niet achter laatst op Centraal en heb toch maar bij de automaat maar wat saldo geladen.
Daar heb ik me ook al eens over verbaasd: dat kan niet.
Je kan alleen iets aanschaffen bij de automaten.
Op bijvoorbeeld Rotterdam Centraal heb je bij het RET-loket wél een afhaalmachine, maar ook genoeg NS-automaten met ophaalfunctie, dus de toegevoegde waarde ervan is beperkt.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Storing treft distributie saldo ov-chipkaart

Bericht door Stefan »

Bij de AH2Go staat toch ook nog een ophaalautomaat?
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Storing treft distributie saldo ov-chipkaart

Bericht door Justin »

Aan de zijkant van het RET kantoor op Rotterdam Centraal staan twee gele ophaalpunten

Bij Beurs staat er ook een aan weerszijden van de loket, buiten de rijen...

De rest weet ik niet... zo vaak reis ik niet met de metro (alleen op Gvc, Laa, Nootdorp, Melanchtonweg, Rtd, Beurs, Blaak, Gerdesiaweg en Alexander)
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Tristan
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 19:03

Re: Storing treft distributie saldo ov-chipkaart

Bericht door Tristan »

Fles schreef:
Storing treft distributie saldo ov-chipkaart
:')
Waarom ben ik niet verbaasd? :roll: :6
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Storing treft distributie saldo ov-chipkaart

Bericht door webguy »

Chauf21 schreef:Op bijvoorbeeld Rotterdam Centraal heb je bij het RET-loket wél een afhaalmachine, maar ook genoeg NS-automaten met ophaalfunctie, dus de toegevoegde waarde ervan is beperkt.
Maar dat is pas relatief recent dat NS automaten ook RET producten kunnen ophalen en vice versa...
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Storing treft distributie saldo ov-chipkaart

Bericht door Fles »

blijkbaar (melding op de site) is de storing nog steeds niet opgelost :? Da's wel serieus dan. Zouden ze gehackt zijn of zo?
midnet
Berichten: 671
Lid geworden op: di 07 jul 2009, 12:38

Re: Storing treft distributie saldo ov-chipkaart

Bericht door midnet »

vervolg: hedenochtend zefls op het nieuws-storing nu verholpen. De vervoerbedrijven zijn nu zo kwaad op TransLink dat ze uitleg en excuses en beterschap willen. Hr. Hettema van ARRIVA zou hoogstpersoonlijk zijn controleurs hebben opgedragen voor zolang het duurt geen boetes uit te schrijven.
Dat van de RET verbaast me-lees dit nu voor het eerst-dacht dat het dezelfde automaten waren als bij metro GVB-Amsterdam. Dus daarom heeft de RET nog zoveel bediende verkooppunten?!
Kan niemand nou eens een wat pakkender naam als dat belegen ''reisprodukt'' bedenken en dat ''ophalen''? Of voor die s..tkaart zelf?
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Storing treft distributie saldo ov-chipkaart

Bericht door reisthijs »

webguy schreef:Maar dat is pas relatief recent dat NS automaten ook RET producten kunnen ophalen en vice versa...
Daar heb je ook weinig aan als je al in de hal van het metrostation bent waar alleen maar RET-automaten staan. Ik had natuurlijk geen zin om weer helemaal terug naar de NS-automaten te moeten lopen.
Stefan schreef:Bij de AH2Go staat toch ook nog een ophaalautomaat?
Ook die vind je niet in de hal van het metrostation.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Storing treft distributie saldo ov-chipkaart

Bericht door Vinny »

Kan niemand nou eens een wat pakkender naam als dat belegen ''reisprodukt'' bedenken en dat ''ophalen''?
:')
Het is gewoon traditioneel begrijpelijk Nederlands. Ik wil geen semi-hip houtskolenengels... :roll:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Storing treft distributie saldo ov-chipkaart

Bericht door Suus »

Mash nu je Jubelpakket op je Superduperkaart en krijg altijd 20% knalvoordeel op je reispoen!
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
stefanos
Berichten: 36
Lid geworden op: do 10 nov 2011, 15:00
Locatie: Oud-Beijerland

Re: Storing treft distributie saldo ov-chipkaart

Bericht door stefanos »

reisthijs schreef:
Justin schreef:Hmmmm, dit zou eigenlijk best die hele lange rij voor het loket op metrostation Beurs in Rotterdam om 12:45 kunnen verklaren...
Waar kan je op de Rotterdamse metrostations normaal gesproken eigenlijk bestellingen ophalen? Ik kwam er niet achter laatst op Centraal en heb toch maar bij de automaat maar wat saldo geladen.
Op Zuidplein in het ret-kantoortje beneden staan ook 2 gele automaten ervoor.
Dagelijks Oud-Beijerland <->Zuid-Beijerland(lijn 162)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 70 gasten