Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Door een storing in het systeem rond de ov-chipkaart is het niet mogelijk om besteld saldo of abonnementen op te halen.
Reizigers met een laag saldo kunnen daardoor geen gebruik maken van het openbaar vervoer zonder eerst een reguliere automaat te zoeken.
Ik las het net. Gaat automatisch opladen (niet ao op je kaart zetten maar het daadwerkelijke ao bij inchecken) wel goed? Als ik het artikel zo lees zou ik zeggen ja, maar artikelen over de OVC kloppen wel eens vaker inhoudelijk niet.
Het is een storing bij het ophalen van producten (en via Internet besteld saldo).
Geld opladen of producten kopen met een pinpas kan wel gewoon. Ook automatisch opladen werkt gewoon.
Justin schreef:Hmmmm, dit zou eigenlijk best die hele lange rij voor het loket op metrostation Beurs in Rotterdam om 12:45 kunnen verklaren...
Waar kan je op de Rotterdamse metrostations normaal gesproken eigenlijk bestellingen ophalen? Ik kwam er niet achter laatst op Centraal en heb toch maar bij de automaat maar wat saldo geladen.
fogeltje schreef:Als ik het artikel zo lees zou ik zeggen ja, maar artikelen over de OVC kloppen wel eens vaker inhoudelijk niet.
reisthijs schreef:Waar kan je op de Rotterdamse metrostations normaal gesproken eigenlijk bestellingen ophalen? Ik kwam er niet achter laatst op Centraal en heb toch maar bij de automaat maar wat saldo geladen.
Daar heb ik me ook al eens over verbaasd: dat kan niet.
Je kan alleen iets aanschaffen bij de automaten.
Op bijvoorbeeld Rotterdam Centraal heb je bij het RET-loket wél een afhaalmachine, maar ook genoeg NS-automaten met ophaalfunctie, dus de toegevoegde waarde ervan is beperkt.
Chauf21 schreef:Op bijvoorbeeld Rotterdam Centraal heb je bij het RET-loket wél een afhaalmachine, maar ook genoeg NS-automaten met ophaalfunctie, dus de toegevoegde waarde ervan is beperkt.
Maar dat is pas relatief recent dat NS automaten ook RET producten kunnen ophalen en vice versa...
vervolg: hedenochtend zefls op het nieuws-storing nu verholpen. De vervoerbedrijven zijn nu zo kwaad op TransLink dat ze uitleg en excuses en beterschap willen. Hr. Hettema van ARRIVA zou hoogstpersoonlijk zijn controleurs hebben opgedragen voor zolang het duurt geen boetes uit te schrijven.
Dat van de RET verbaast me-lees dit nu voor het eerst-dacht dat het dezelfde automaten waren als bij metro GVB-Amsterdam. Dus daarom heeft de RET nog zoveel bediende verkooppunten?!
Kan niemand nou eens een wat pakkender naam als dat belegen ''reisprodukt'' bedenken en dat ''ophalen''? Of voor die s..tkaart zelf?
webguy schreef:Maar dat is pas relatief recent dat NS automaten ook RET producten kunnen ophalen en vice versa...
Daar heb je ook weinig aan als je al in de hal van het metrostation bent waar alleen maar RET-automaten staan. Ik had natuurlijk geen zin om weer helemaal terug naar de NS-automaten te moeten lopen.
Stefan schreef:Bij de AH2Go staat toch ook nog een ophaalautomaat?
Ook die vind je niet in de hal van het metrostation.
Justin schreef:Hmmmm, dit zou eigenlijk best die hele lange rij voor het loket op metrostation Beurs in Rotterdam om 12:45 kunnen verklaren...
Waar kan je op de Rotterdamse metrostations normaal gesproken eigenlijk bestellingen ophalen? Ik kwam er niet achter laatst op Centraal en heb toch maar bij de automaat maar wat saldo geladen.
Op Zuidplein in het ret-kantoortje beneden staan ook 2 gele automaten ervoor.