Ja, volgens de site van de NMBS zijn het 2 Eurocity's. De 90/91 (Vauban) en de 96/97 (Iris):
http://www.b-europe.com/Reizen/Treinen/EuroCity
mb90 on Tour #64: Een bliksembezoek aan Luxemburg
Re: mb90 on Tour #64: Een bliksembezoek aan Luxemburg
Apart dat die prijzen in België kennelijk op een andere datum verhoogd worden dan in Luxemburg, want volgens de site van de CFL zijn de tarieven al per 11 december verhoogd naar 165/258/108 euro.avl schreef:Voor wie een 5 dagen binnen een maand door de Benelux wil reizen is er nog de Beneluxtourrail.
http://www.b-europe.com/Reizen/Wereld/B ... 20Tourrail
2e klas € 149 / 1e klas € 219 / 2e klas t/m 25 jaar € 99
(mogelijk tariefsverhoging na 1 febr i.v.m. jaarlijkse aanpassing)
Op de Belgische site kun je hem trouwens ook online bestellen, maar helaas alleen als je inwoner van België of Luxemburg bent .
Re: mb90 on Tour #64: Een bliksembezoek aan Luxemburg
De Vauban is in Zwitserland een IR:mb90 schreef:Ja, volgens de site van de NMBS zijn het 2 Eurocity's. De 90/91 (Vauban) en de 96/97 (Iris):
http://www.b-europe.com/Reizen/Treinen/EuroCity
http://www.sbb.ch/content/dam/sbb/de/pd ... wnload.pdf
v. 11.36
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: mb90 on Tour #64: Een bliksembezoek aan Luxemburg
Die trein heet in elk land anders. In Zwitserland is het een IR, in Frankrijk een IC, in Luxemburg is het niets. Gewoon niets. En in België is het dan weer een EC/IC. Ieder land zijn eigen beestje.
Het is overigens nog altijd sneller om van Basel naar Brussel via Parijs te gaan. Zelfs met 70 minuten overstaptijd met de metro heb je een tijdswinst van anderhalf uur.
Het is overigens nog altijd sneller om van Basel naar Brussel via Parijs te gaan. Zelfs met 70 minuten overstaptijd met de metro heb je een tijdswinst van anderhalf uur.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: mb90 on Tour #64: Een bliksembezoek aan Luxemburg
De laatste keer dat ik in Luxemburg was, was het wel wat. Ik ben alleen vergeten welk treintype er destijds op het actuele vertrektijdenbord stond. Ik meen me ook IR te herinneren.
Zit nu een beetje met de reisplanner te spelen: Zúrich-Brussel is inderdaad via Parijs sneller (scheelt iets meer dan een uur), maar je levert zoveel comfort in met overstappen dat ik toch zou opteren voor de rechtstreekse verbinding. Of gewoon vliegen natuurlijk...
Zit nu een beetje met de reisplanner te spelen: Zúrich-Brussel is inderdaad via Parijs sneller (scheelt iets meer dan een uur), maar je levert zoveel comfort in met overstappen dat ik toch zou opteren voor de rechtstreekse verbinding. Of gewoon vliegen natuurlijk...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten