Bee schreef:Dat heb je nooit met argumenten onderbouwt, ook al heb ik het meerdere keren gevraagd.
Je sprak over "zeer zware kritiek
en" waar geen argumentatie achter zat, je hebt het dus eigenlijk maar over ééntje...
Maar ik snap eigenlijk niet zo goed wat je verder beargumenteerd wil hebben. Een stadstram staat veel lager op de rails dan metromaterieel en is lichter gebouwd, vooral de Combino. Dus ongeluk tussen metro en tram levert hier een vergelijkbare situatie op als wat er zaterdag met die streekbus is gebeurd, inclusief koppelstuk dat recht door het raam (of iets lager) heen kan komen. Met als belangrijk verschil dat het bij tram 5 om grotere aantallen mensen gaat. Ging er eigenlijk van uit dat je dat zelf ook wel kon verzinnen. :?
Ben twee jaar geleden voor mijn studie bij de Connexxion standplaats geweest bij Nieuwegein en daar gesproken met een aantal mensen van BRU. Heel toevallig kwam tijdens het gesprek ter sprake dat ze daar geen sneltrammaterieel gecombineerd met lagevloertrams willen o.a. om het veiligheidsaspect. De vrees bestaat dat van een Combino of Citadis weinig overblijft op het moment dat er een sneltram met redelijke snelheid tegen op botst. Ze spraken toen over de Amstelveenlijn en dat die situatie daar potentieel gevaarlijk is. Denk persoonlijk dat ze een punt hebben.
Bee schreef:Maar door zomaar zonder argumentatie te roepen dat de Amstelveenlijn een dramatische lijn die alles en iedereen dood maait en waar gecombineerde inzet van verschillende materieelsoorten ook nog eens zeer gevaarlijk zou zijn. Nee, dat is gewoon ridicuul.
Zo theatraal was het niet dat maak je er echt zelf van.
Dat ik gezegd heb dat tram + metro op hetzelfde traject "zeer gevaarlijk" zou zijn is ook een hersenspinsel van je. Wat er wél staat is dat het
"niet de meest ideale situatie qua veiligheid" is. Van nuances heb je geen kaas gegeten of je gaat expres met m'n woorden aan de haal.