Dienstregeling Brabant 2012

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregeling Brabant 2012

Bericht door fogeltje »

Hermes liet lijn 25 in ieder geval op zondag door EHAD uit Helmond rijden met een 8-persoons bus. De chauffeur had een handheld validator. Wellicht zet Arriva die samenwerking gewoon voort, alleen moet EHAD dan inderdaad wel twee busjes inzetten. Logischer zou dan zijn als ze een bedrijf uit Veghel zoeken omdat de dienst begint en eindigt in Veghel en het dan dure matritten zijn. Arriva gaat vooral in zee met Van Driel, Van Dijk en Diamond Express (die laatste komen uit Veghel geloof ik) in Oost-Brabant, dus wellicht dat een van deze op zondag rijdt. Maar het kan natuurlijk ook dat Arriva in den beginne gewoon zelf rijdt met een grotere bus omdat ze meer reizigers verwachten met de uitbreiding van de lijn.
"Een touringcar is geen bus"
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Dienstregeling Brabant 2012

Bericht door Michael 1988 »

Ik zie ook vaak Fassbender en Dortmans op veel lijnen op vaste ritten rijden van en naar 's-Hertogenbosch (onder andere als versterkingsrit). Maar de enige die echt vaste lijnen hebben zijn inderdaad Van Driel en Taxi van Dijk. Diamond Executive travel services is meer een maatschappij dat enkele ritten (vooral van en naar Eindhoven) rijdt i.o.v. Arriva. Maar als ze voor een onderaannemer kiezen is eentje uit Veghel een betere keuze, al denk ik dat Diamond Executive travel services dan wel nieuwe (al dan niet tweedehands) bussen bij zal moeten halen. Want ze hebben naar mijn weten maar 5 bussen (3 ex-GVU gelede Den Oudsten B88 en 2 ex-Connexxion Gelede Berkhof Excellenxe) en ik denk dat gelede bussen te groot/te veel zullen zijn voor lijn 25. Dus wellicht dat ze korter materieel (Amba's of Citaro K of weet ik veel wat) zullen aanschaffen. Tenminste als zij het vervoer gaan uitvoeren.

Overigens weet iemand wat er aan de hand is met de Arriva Store in 's-Hertogenbosch. Ik zag vandaag ineens een keet buiten staan en buiten de store waren ze volgens mij aan het werk aan de stoep. Op de zijkant staat dat de fietsenstalling op 16 januari weggaat maar heeft dat er misschien iets mee te maken?
Laatst gewijzigd door Michael 1988 op ma 09 jan 2012, 23:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Dienstregeling Brabant 2012

Bericht door Meltrain »

Michael 1988 schreef:Lijn 162 rijdt niet op zondag en daar rijdt altijd een Procity op, dus mogelijk dat ze dat zullen gaan doen. Maar van de stadsdienst van Oss zelf zal er geen afgehaald worden. Daar hebben ze de hele week zeker 4 Procity's nodig om de dienstregeling te kunnen rijden. 2 op lijn 1, 1 op lijn 2 en 1 op lijn 3/4. Maar ik kom bijna nooit in Veghel of in Helmond, dus ik zou het zo niet weten. Maar wat ik wel weet is dat voor lijn 25 op zondag 2 bussen nodig zijn (anders kan de dienstregeling nooit gehaald worden).
Lijn 3 en 4 rijden ook niet op zondag, dus dat levert weer een extra Procity op. :)
Zou dus goed kunnen dat lijn 25 op zondag met Procity;s rijdt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Dienstregeling Brabant 2012

Bericht door Michael 1988 »

Klopt ik keek voor Oss op de verkeerde dag :oops: , maar de rest is wel allemaal correct wat ik zei.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Dienstregeling Brabant 2012

Bericht door Meltrain »

:Y
Verder zag ik ook dat lijn 1 en 2 op zondag 1x/uur rijden, terwijl ze op andere dagen 2x/uur rijden. Lijkt me sterk dat dat niet nog een extra Procity oplevert op zondag.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Dienstregeling Brabant 2012

Bericht door Michael 1988 »

Klopt je hebt helemaal gelijk ik zat echt flink naast te kijken. Ik zat in de zaterdagdienstregeling van Oss te kijken. Maar voor zondag zijn 2 Procities voor stadsdienst Oss en lijn 96 voldoende

Deze kunnen aan elkaar worden gekoppelt met hun ritten:

Bus 1: Rit 7003 van lijn 1 (Ruwaard-CS) --> 7004 van lijn 2 (CS-Ussen) --> rit 7003 lijn 2 (Ussen-CS) --> rit 7004 lijn 96 (CS-Schaijk) --> rit 7007 lijn 96 (Schaijk-CS) --> rit 7008 lijn 1 (CS-Ruwaard) --> rit 7011 lijn 1 (Ruwaard-CS) enz.
Bus 2: Rit 7003 van lijn 96 (Schaijk-CS) --> rit 7004 van lijn 1 (CS-Ruwaard) --> Rit 7007 van lijn 1 (Ruwaard-CS) -->Rit 7008 van lijn 2 (CS-Ussen) --> Rit 7007 van lijn 2 (Ussen-CS) --> Rit 7008 van lijn 96 (CS-Schaijk) --> Rit 7011 van lijn 96 (Schaijk-CS) enz.

Beide rolaties duren in totaal 2 uur per roulatie en er is een speling van 1 tot 3 minuten. Daarmee speel je nog 1 Procity vrij wat op een totaal van 4 Procity's komt die dan beschikbaar kunnen zijn. Maar ja dan heb je misschien wel een probleem met pauzes, maar dan moet er maar een wisseling van de wacht of zo komen. Maar het is dus wel mogelijk en het scheelt 1 Procity voor alle 3 de lijnen en een x-aantal minuten wachttijd voor alle 3 de lijnen. Zo voer je eigenlijk zeg maar het buurtbussysteem in (daar sluiten ook alle ritten met 1 of 2 minuten speling op elkaar af en blijf je steeds rondjes om de kerk rijden). Dit gebeurt nu ook al met lijn 93 (tenminste volgens dienstregeling).

Sorry voor het ongemakt trouwens. Ik snap zelf ook niet hoe ik zo'n grote fout kon maken door bij heel de stadsdienst van Oss op de verkeerde dag te kijken :oops: .

Edit: Bovenstaande geldt alleen voor zondag. Doordeweeks kan er niet echt direct een logische koppeling gemaakt worden tussen de stadsdienst (lijn 1 en 2) en de streekdienst (lijn 162 en lijn 96). En mogelijk wel lijn 2 met lijn 96, maar dan heb je na de ritten van Schaijk naar Oss veel minuten waarin een bus niets doet (wat nu ook het geval is als de koppeling er niet is). Lijn 3 en 4 kunnen wel makkelijk aan elkaar gekoppeld worden, maar ja die doen er ook minder dan een half uur (per lijn) over om van het station naar hun eindpunt en terug te komen en de aankomsttijden op het station liggen dicht bij de vertrektijden van het station van beide lijnen. Overigens rijdt lijn 162 op de zaterdag ook al niet.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregeling Brabant 2012

Bericht door fogeltje »

Gebruikt Diamond Express die B88 bussen nog? DE reed tot 2009 vast een omloop, eerst als 157 of 152 naar Eindhoven en dan als 121 naar Uden, daar kwam die bus bijna altijd in voorbij. Die gelede Berkhof rijdt vaste rondjes op lijn 99, om 7:22 naar Nijmegen (hopelijk haal ik die vandaag wel) en om 17:11 naar Uden.
"Een touringcar is geen bus"
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Dienstregeling Brabant 2012

Bericht door Michael 1988 »

Ik heb in de ochtendspits vaak een van de B88 in 's-Hertogenbosch op lijn 156 gezien. Tenminste dat was nog in 2011. Ik heb ze in 2012 nog niet gezien omdat ik nu later op school aanwezig hoeft te zijn en vorige week vakantie had. Maar er rijdt er nog wel (minimaal) eentje rond. Misschien nog alle drie (of alle twee), maar dat weet ik niet zeker.

Btw het is: Diamond Executive Travel Services en niet Diamond Express ;). Overigens zag ik op google dat ze wel 9-persoonstaxibusjes hebben (8 passagiers+chauffeur). Maar om daarmee te gaan rijden :S.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Dienstregeling Brabant 2012

Bericht door Michael 1988 »

Speciaal voor de mensen die nog busboekjes van Arriva en Veolia in Brabant zoeken/nodig hebben:

De busboekjes van de Stadsdienst van 's-Hertogenbosch zijn niet meer verkrijgbaar. Die van de streek van Arriva zijn (nog) wel verkrijgbaar en ik heb ze sinds deze week gespot in de bussen. Als je nog zoekt naar een boekje voor de stadsdienst van 's-Hertogenbosch, probeer die dan via www.arriva.nl te bestellen. Ik weet niet of dit mogelijk is, maar je kunt het altijd proberen. De busboekjes van Veolia zijn sowiezo ook via internet te verkrijgen (www.veolia-transport.nl). Want in 's-Hertogenbosch waren ze helaas al op en toen kon ik er gelukkig nog eentje via internet bestellen.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregeling Brabant 2012

Bericht door fogeltje »

Ik vind het sowieso raar dat ze niet in de bussen gelegen hebben dit jaar. Ja, er zullen dan meer meegenomen worden dan nodig denk ik, maar je dupeert wel mensen die niet even naar Veghel of 's-Hertogenbosch kunnen om zo een boekje te halen en dat zou dan toch zwaarder moeten wegen in mijn ogen. Desnoods aan de chauffeur zodat mensen er gericht naar moeten vragen in plaats van dat ze er zo maar twee of drie mee graaien terwijl ze het eigenlijk niet nodig hebben.

En om bepaalde reacties te voor te komen, ja er zijn mensen die de boekjes waarschijnlijk nodig hebben, niet iedereen heeft internet of onbeperkt internet op zijn mobiel en ik ben als het om bussen gaat vaak met mijn boekje sneller dan via mijn telefoon, hoewel de meest gebruikte tijden natuurlijk gewoon in mijn geheugen gegrift staan (inclusief de bij behorende vervoerder zodat ik weet wanneer ik moet reizen om de meeste korting te krijgen).
"Een touringcar is geen bus"
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Dienstregeling Brabant 2012

Bericht door Michael »

Het is maar een gok maar ik denk dat ze ze niet in de bussen gelegd hebben omdat de boekjes zo dik zijn. Althans die van Veolia wel aangezien de stadsdiensten van Bergen op Zoom, Roosendaal en alle streeklijnen van heel midden- en west Brabant in 1 boekje staan
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Dienstregeling Brabant 2012

Bericht door Michael 1988 »

Uhm... die boekjes van Arriva liggen nu wel in de bussen!
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregeling Brabant 2012

Bericht door fogeltje »

De boekjes zijn niet veel dikker dan in voorgaande jaren volgens mij (kan ik niet beoordelen, het boekje wat ik heb heeft wat "waterschade" en is daardoor sowieso wat dikker) dus dat kan prima.

En ik had je berichtje gelezen, maar ik heb ze gisteren nog niet gezien. Eens kijken of er straks eentje ligt in de bus.
"Een touringcar is geen bus"
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Dienstregeling Brabant 2012

Bericht door Michael »

Die van Veolia is 484 pagina's dik en dat is het boekje van de streeklijnen
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregeling Brabant 2012

Bericht door fogeltje »

Arriva heeft schijnbaar flink wat contracten met toerboeren opgezegd. Mij viel gisteren al op dat Van Dijk niet meer om 15:41 vanuit Nijmegen op lijn 99 rijdt. Daar reed een reguliere Arriva bus (en ook nog wel de meest aftandse grafbus die ze hebben kunnen opgraven, een Commander uit het DAV gebied volgens mij). Volgens de chauffeuse van Diamond vanmorgen rijdt Diamond inmiddels de rit van 17:11 ook niet meer. Die werd tot dan toe door hen gereden met een gelede touringcar. Van Driel rijdt voorlopig om 16:11 nog, maar dat zou er volgens die chauffeuse ook wel eens uit kunnen gaan.

In de ochtend rijdt Diamond op lijn 99 nog om 7:22 vanuit Uden en de Van Dijk rit van 7:52 rijdt volgens mij ook nog, ik zie in ieder geval altijd rond half 8 een Van Dijk bus Uden inrijden richting busstation. De verwachting van de chauffeuse was dat Diamond zeker wel blijft rijden in de ochtend, gezien het aantal mensen in de bus is de capaciteit van de gelede bus dan ook echt nodig (hij was vanochtend weer zitvol). Toen ze het zei viel me op dat ik inderdaad Dortmans de laatste week niet meer gezien heb in Uden. Die waren meestal met in de ochtend in ieder geval te zien. Het enige wat ik gisterenmiddag gezien heb was 2x Van Driel, de 99 waar ik in zat en volgens mij een 160 uit 's-Hertogenbosch. Ze reden daarna gezamenlijk weg.

Waarom doet Arriva al deze toerboeren van de hand? Worden die ritten juist te duur? De rit van Diamond van 17:11 is nog wel te verklaren. Diamond rijdt daar met een gelede en volgens de chauffeuse is het nooit druk op die rit. De rit van 15:41 was altijd heel wisselvallig. Sowieso reed Van Dijk soms met een 18 persoonsbus, soms met een touringcar. Soms was het kleine busje te klein, een andere keer de grote bus vrijwel leeg, heel wisselvallig. Of moet Arriva van de concessieverlener meer met eigen materieel rijden? Of hebben ze nog een blik bussen en chauffeurs opengetrokken dat ze nu genoeg eigen capaciteit hebben? Want er rijdt tegenwoordig minstens 1 Commander (buiten gisteren heb ik er in Uden al regelmatig een op andere lijnen gezien) die vroeger hier nog niet reed.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling Brabant 2012

Bericht door Suus »

Touringcars zijn niet toegankelijk (voorzien van een lage vloer of een rolstoellift) en ook niet van adequate apparatuur voor de OV-Chipkaart. Groot gelijk dat Arriva nu zo'n beetje als laatste de touringcars uit de dienstregeling gooit.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dienstregeling Brabant 2012

Bericht door Daniel »

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat ze de vrijkomende Wrights uit het DAV-gebied ter beschikking hebben gesteld aan de touringcarbedrijven om de lijndienstritten mee te rijden. Net zoiets als Connexxion met Pouw Vervoer, Kassing en Betuwe Express heeft gedaan in de provincie Utrecht.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregeling Brabant 2012

Bericht door fogeltje »

Bee schreef:Touringcars zijn niet toegankelijk (voorzien van een lage vloer of een rolstoellift) en ook niet van adequate apparatuur voor de OV-Chipkaart. Groot gelijk dat Arriva nu zo'n beetje als laatste de touringcars uit de dienstregeling gooit.
Daar staat tegenover dat die ritten vaak ritten zijn die niet makkelijk in het dienstrooster passen (omdat het vaak om spitsritten gaat) waardoor men vaak een extra bus en chauffeur moet hebben. De kosten zullen in dat geval niet opwegen tegen het inkomstenverlies en de misschien ene rolstoelreiziger per vijf maanden die niet mee kan. Voor 99,9% is de bus gewoon toegankelijk en de chauffeurs zijn meestal behulpzamer dan streekvervoer chauffeurs (die van Van Driel assisteert wel eens een oudere persoon bij het instappen of uitstappen).
Daniel schreef:Het kan natuurlijk ook zo zijn dat ze de vrijkomende Wrights uit het DAV-gebied ter beschikking hebben gesteld aan de touringcarbedrijven om de lijndienstritten mee te rijden. Net zoiets als Connexxion met Pouw Vervoer, Kassing en Betuwe Express heeft gedaan in de provincie Utrecht.
In Brabant worden wel eens chauffeurs van touringcarbedrijven gehuurd, maar die rijden dan altijd in Arriva bussen. Zover ik kon zien ging het gisteren zelfs om een gewone Arriva chauffeur.
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregeling Brabant 2012

Bericht door huibf »

Bee schreef:Touringcars zijn niet toegankelijk (voorzien van een lage vloer of een rolstoellift) en ook niet van adequate apparatuur voor de OV-Chipkaart. Groot gelijk dat Arriva nu zo'n beetje als laatste de touringcars uit de dienstregeling gooit.
Eindelijk heeft Hermes dit ook gedaan.
Op lijn 26 is de ellendige touringcar de deur uit. Er is een een Hermesbus (in SRE stijl) gestald bij de uitvoerder Hebben tours in Liessel.
Hiermee zijn voor deze lijn de problemen met de handheld voorbij..... althans overdag....
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregeling Brabant 2012

Bericht door fogeltje »

huibf schreef:
Bee schreef:Touringcars zijn niet toegankelijk (voorzien van een lage vloer of een rolstoellift) en ook niet van adequate apparatuur voor de OV-Chipkaart. Groot gelijk dat Arriva nu zo'n beetje als laatste de touringcars uit de dienstregeling gooit.
Eindelijk heeft Hermes dit ook gedaan.
Op lijn 26 is de ellendige touringcar de deur uit. Er is een een Hermesbus (in SRE stijl) gestald bij de uitvoerder Hebben tours in Liessel.
Hiermee zijn voor deze lijn de problemen met de handheld voorbij..... althans overdag....
Is dat een van de reguliere bussen of is hiervoor een extra bus gekomen (al dan niet uit een andere concessie)? En hoe lezen ze die data uit?

Bij OAD moesten ze in het begin elke zondag met alle bussen op en neer naar Nijmegen om de boordcomputer uit te lezen en nieuwe gegevens te laden. Een van hun vijf bussen reed reguliere lijndienst op zondag (en kreeg waarschijnlijk zaterdag al zijn voer), voor de rest reed de hele dag een chauffeur op en neer tussen Zeeland en Nijmegen, leeg. Ze hebben uiteindelijk schijnbaar een apparaat gekregen om dat zelf te kunnen doen. Was immers ook kapitaalvernietiging (met 1 bus is het misschien nog te doen van Liessel naar Helmond)
"Een touringcar is geen bus"
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Dienstregeling Brabant 2012

Bericht door Michael 1988 »

fogeltje schreef:Arriva heeft schijnbaar flink wat contracten met toerboeren opgezegd.
Dat viel mij ook al op. Ik zag Diamond niet meer op lijn 156 tijdens de ritten waar ze eerst reden en voor de kerst zag ik op de versterkingsrit van lijn 160 om 17:10 en 16:10 nog een touringcar. Gisteren en vandaag zag ik een gewone streekbus.

Ik zag nog wel een gelede touringcar van Diamond die reed op lijn 158 van Veghel naar 's-Hertogenbosch. Die reed vanaf het station als extra bus verder naar het Koning Willem 1 College op de Vlijmenseweg (versterkingsbus van lijn 68 en 69 i.v.m. de voortdurende werkzaamheden). Het is geen vaste rit en is een enkele rit die rond kwart over 8 vertrekt. misschien dat die ook nog een extra rit rijd, maar ik zag hem niet terugkomen.

Maar mij viel me gisterochtend op dat er ook een Scania (ik meen een OmniCity gezien de 3 deuren) reed. Er stond een papiertje met Geen Dienst op dus ik kon niet zien voor wie die reed. Het is een witte bus en heeft een Zweeds kenteken. Het logo van Scania bevind zicht achteraan de bus op de zijkant. Maar die Wright(s) heb ik al een paar maanden niet gezien. In 's-Hertogenbosch komen die dus misschien niet. Overigens rijden de Ambassadors die op de stadsdienst reden nog steeds op de stadsdienst (voor zover ik zag). Dus de enige optie die ik zie zijn ex-waterlandbussen en/of ex-DAVbussen die hier naartoe zijn gestuurd en zijn bestickerd (de Amba's tenminste).

Overigens. Veolia besteeds nog steeds enkele ritten uit aan Zwaluw Reizen en BBA Tours. Die maatschappijen rijden nog steeds met touringcars! Op zich heb ik daar niets op tegen, want het zijn vaak versterkingsritten. Vaak rijdt er dus ook een gewone lagevloers streekbus vlak voor of vlak achter. Dus laat die mensen gewoon nog met (degelijker) touringcars rijden i.p.v. speciaal een (vaak een tweedehands of afgedankte) lagevloersbus aanschaffen voor die paar ritten per dag :S. Maar ja helaas, een rolstoelgebruiker moet volgens de regering veel meer dingen zelfstandig kunnen doen en ze denken dat mensen hun niet even willen helpen :N . Ik heb afgelopen 7 jaar dat ik de bus nem ook maar 4x iemand die mindervalide was in de bus gezien. Dat is ongeveer 0,000000001% van de totaal aantal riten. En dat waren nog eens gewone ritten. Maar ik wijk van het onderwerp af.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregeling Brabant 2012

Bericht door fogeltje »

Diamond heeft inderdaad in de middag moeten inleveren. De ochtendrit op lijn 99 van 7:22 blijft volgens de chauffeuse wel omdat daar gewoon een gelede bus nodig is en Arriva in Brabant daar niet over beschikt. Op die rit is dat gewoon nodig.
"Een touringcar is geen bus"
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Dienstregeling Brabant 2012

Bericht door Michael 1988 »

Dat is iets wat ik nooit heb begrepen van Arriva. BBA had wel gelede bussen in dienst en Arriva in het begin ook (o.a. Arriva 148, ex-GVB Groningen) en zoveel extra ritten zijn er niet bijgekomen (op de lijnen waar de gelede bussen werden gebruikt). Maar ik ben blij dat er nog altijd diamond is met hun (ex-connexxion en ex-GVU) gelede bussen.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregeling Brabant 2012

Bericht door fogeltje »

Ik heb in oostelijk Brabant Arriva en BBA nooit met geleed materieel zien rijden. Voor Arriva reed Diamond vroeger in de ochtend een rit van Oss naar Eindhoven en dan als 121 naar Uden, dat was het enige gelede wat ik voorbij zag komen. Meestal was dat een ex-GVU bus, die ze ook nog altijd hebben. Chauffeuse vertelde dat er regelmatig busfanaten opbellen voor een afspraak om foto's te maken van die bussen. Helaas rijden ze daar geen OV ritten meer mee.

Het enige gelede materieel wat vroeger wel eens in oost-Brabant zag was die aftandse Connexxion toelie op lijn 99 voordat het onder de naam Breng verder ging. En natuurlijk de geledes van Hermes op de 121, maar niets van BBA of later Arriva.
"Een touringcar is geen bus"
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Dienstregeling Brabant 2012

Bericht door Michael »

Veolia heeft in Brabant diverse contracten met touringcarbedrijven opgezegd en heeft nou een contract met TCR die met diverse lijnbussen rondrijden die speciaal in de Brabantse kleuren zijn gespoten. Ze rijden in de omgeving Breda onder ander ritten op lijn 117, 126, 132 en 617 en 622. Daarvoor hebben ze de 85 (Alliance), 86 (Mercedes O405), 88(Mercedes Citaro LE), 91 (Gelede Mercedes Citaro) en nog wat ex Qliner Waterland integro's omgespoten
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten