OVer je reiservaringen in januari 2012

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Daniel »

Nieuw persoonlijk record mede mogelijk gemaakt door NS... net de overstap van 0 minuten uit de s2200 op de s20500 gehaald op Rotterdam C. :D
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door ODRAIL »

Dit was zeker op een crossoverplatform :wink:?
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door ODRAIL »

Wubbo schreef:
Bee schreef:Verder liepen er op het station van Amersfoort verdacht veel mensen met een boodschappentas met daarop een oude plattegrond van de Rotterdamse metro rond.
Die kreeg je vandaag mee bij aankopen in de winkel van de NVBS. Volgens mij zijn ze er allemaal doorheen gegaan vandaag, het was best druk ivm de nieuwjaarsreceptie.
Hmm... zo'n tas zoek ik ook nog. Wie kan mij helpen?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Daniel »

KM46 schreef:Dit was zeker op een crossoverplatform :wink:?
Nee van spoor 8 naar 14 op Rotterdam Centraal... al stapte ik wel vlakbij de trap uit de t2260 en net voor het fluitsignaal sprong ik de t12569 in. Al heb ik nog nieteens gerend door de tunnel, maar gewoon doorgelopen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
TLP
Berichten: 1554
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door TLP »

Daniel schreef:
KM46 schreef:Dit was zeker op een crossoverplatform :wink:?
Nee van spoor 8 naar 14 op Rotterdam Centraal... al stapte ik wel vlakbij de trap uit de t2260 en net voor het fluitsignaal sprong ik de t12569 in. Al heb ik nog nieteens gerend door de tunnel, maar gewoon doorgelopen.
Waarschijnlijk vertrok de t12569 met 4 minuten vertraging, want volgens Somda heb je in Rotterdam -4 minuten overstaptijd. Of de t2260 was extreem snel, dat kan ook...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Daniel »

Volgens de NS-reisplanner komt de t2260 om 18.35 uur aan en vertrekt de t12569 om 18.35 uur :wink: Ik zie nu dat OVNL nog linkt naar drgl 2011 op Somda, vanavond even aanpassen :oops:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
TLP
Berichten: 1554
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door TLP »

Vandaag weer m'n eerste forensenritjes gemaakt. Er waren wel wat opvallende momenten:

Dankzij een snelle 142 kon ik de metro vertrek 07.39 Amstelveenseweg net halen. Het GVB schijnt een beetje te goochelen met de materieelomlopen, deze rit reed namelijk met LHB wat meestal niet zo is. Waar dat goochelen ook uit bleek, was het feit dat op Isolatorweg al een ander setje LHB stond! (Dat betekent 2x LHB achter elkaar :oops: )

In mijn pauze ben ik weer even naar het metrostation gegaan (verveelde me :X ) en daar bleek dat het materieel voor de rit van 13.31 van de tailtrack moest komen. Zoals waarschijnlijk bekend is GVB niet zo handig met plannen wanneer een voertuig van de tailtrack gehaald moet worden, deze rit vertrok dan ook met +5 (en dat is al de derde keer op rij zo wanneer er een metro van de tailtrack gehaald moest worden toen ik erbij was, het materieel voor de rit van 13.41 kwam zelfs eerder aan :!: ).

De terugrit was nog grappiger. Naast het feit dat ik opnieuw in een LHB zat was er een lachwekkend moment in de bus. Chauffeur gooide bij Amstelveenseweg de deur dicht en wilde een jongen bij zich roepen. Die jongen bleek dus mijn dove klasgenoot te zijn, hij was al achterin de bus gaan zitten en zat op zijn BlackBerry te pingen. Een man die met de chauffeur aan het praten was moest hem erop attenderen dat de chauffeur hem wilde spreken maar het duurde nog tot voorbij de VU totdat mijn klasgenoot ook daadwerkelijk kwam. De chauffeur bleek te willen zeggen dat hij het onacceptabel en -beleefd vond dat mijn klasgenoot geen gedag had gezegd en snel doorliep (daarom doe ik het altijd :) ) en verdacht hem dat hij niet had ingecheckt. Dat was (helaas, anders kon ik hem lekker voor gek zetten :P ) wel zo (had het gezien), dus omdat ik wel vond dat de chauffeur gelijk had wat betreft het gedag zeggen, maar hij eigenlijk voor niks mijn klasgenoot op het matje geroepen had, geef ik ze allebei een dikke :neg: Kon het overigens niet laten om te gniffelen, want ik vond het eigenlijk best wel grappig.

Als kers op de taart kwam ik toen ik uitstapte nog een 'vriend' tegen die ik normaal gesproken om 15:15 uur maandagmiddag niet tegen kom.
Daniel schreef:Volgens de NS-reisplanner komt de 2260 om 18.35 uur aan en vertrekt de 12569 om 18.35 uur Ik zie nu dat OVNL nog linkt naar drgl 2011 op Somda, vanavond even aanpassen :oops:
Ik heb het gezien, vroeg idd bij de t2260 in eerste de dienstregeling 2011 op. Alvast succes met aanpassen :P
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door hauptbahnhof »

Het GVB schijnt een beetje te goochelen met de materieelomlopen, deze rit reed namelijk met LHB wat meestal niet zo is. Waar dat goochelen ook uit bleek, was het feit dat op Isolatorweg al een ander setje LHB stond! (Dat betekent 2x LHB achter elkaar :oops: )
Ik heb even de wagenlopen bij gehaald:
Beide wagens behoren met LHB te rijden. De wagen waar jij in zat rijdt tot 9:15 en de andere is wel een wagendienst die de hele dag rijdt. Dus al die andere keren was dat dus een afwijkende inzet, wellicht meer defecte LHB's of wie weet wat de reden ook is.
Enige wat ik niet snap is dat er na de ochtendspits 3 wagens inrukken: 2 naar TT-ITW en 1 naar TT-Gein. Die LHB die tot 9:15 inrukt, doet dat naar TT-ITW. Maar 's middags rukken weer 2 diensten uit van TT-ITW als CAF. Ach jah, maakt verder ook niet uit.
Zoals waarschijnlijk bekend is GVB niet zo handig met plannen wanneer een voertuig van de tailtrack gehaald moet worden, deze rit vertrok dan ook met +5
Je trekt weer (wellicht) (verkeerde) conclusies.
De allereerste vraag is of de wagens moesten worden geruild of dat er gekoppeld/ontkoppeld moest worden?
Overigens hebben de wagens maar 8 minuten buffertijd. Als er iets van bovenstaande handelingen moest gebeuren, dan duurt het even langer. Een wagen in dienst nemen duurt ook even. Dus het kan best gebeuren dat je wagen te laat kan vertrekken...
Laatst gewijzigd door hauptbahnhof op ma 09 jan 2012, 18:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Stefan »

Het viel me vandaag op dat lijn 174 sinds vandaag geen sneldienst meer is volgens de bestemming op de bus. Voorheen was dat altijd "R'dam Zuidplein Sneldienst" maar nu weer "Rotterdam Zuidplein". :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door STF »

Vanmiddag weer eens met een Luxemburgse buslijn meegeweest die (bijna) altijd met 15 meter bussen gereden wordt, waarvan niemand begrijpt waarom. Meestal zit ik er alleen in, deze keer ging ik eens in de avondspits met die lijn; zaten we er met vijf passagiers in. De hele route is een aan-een-schakeling van weggetjes door kleine dorpjes met scherpe bochten, ja zo'n dubbele achter-as bus is daar echt op zijn plek, maar niet heus...

Sommige lijnen of ritten moeten verplicht van het ministerie van transport met 15 meter worden gereden, maar dat is bij deze lijn niet van toepassing, het vervoersbedrijf kiest er echt zelf voor.
Al is het ministerie van transport soms ook zo gek als een deur; om 16.10 en 17.10 uur heb je een snelrit van Luxemburg-stad naar Echternach, de rit van 17.10 uur moet verplicht met 15 meter worden gereden, zit een handje vol reizigers in. De rit van 16.10 uur moet met 12 meter gereden worden, reizigers staan in het gangpad tot aan de voordeur klem...
Het vervoersbedrijf krijgt er veel klachten over maar kan er helemaal niks aan doen, moeten zich aan de regels van het ministerie houden... :neg:

Maargoed, op den duur zal de 12 en 18 meter bus vrijwel volledig uitsterven in Luxemburg, alles gaat over op 15 meter. (En nee het is absoluut niet noodzakelijk bij driekwart van de lijnen/ritten.)
ben80

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door ben80 »

De sprinter t4725 tussen Uitgeest en Amsterdam Centraal reed nog een keer vandaag met een los SLT4. Veel te kort voor een spits-trein...

Trouwens, in de kerstvakantie reed deze trein met een combinatie SLT6-SLT4...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Suus »

STF, ik zou als ik jou was lid worden van een politieke partij in Luxemburg en proberen het te schoppen tot minister van verkeer :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door STF »

Haha, dan hef ik direct lijn 108 op, daar reist al jaren totaal niemand mee maar het vervoersbedrijf geeft dit bewust niet door aan het ministerie van transport, want dan raken ze de lijn kwijt en hebben ze minder inkomsten. :lol:
TLP
Berichten: 1554
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door TLP »

hauptbahnhof schreef:Je trekt weer (wellicht) (verkeerde) conclusies.
De allereerste vraag is of de wagens moesten worden geruild of dat er gekoppeld/ontkoppeld moest worden?
Overigens hebben de wagens maar 8 minuten buffertijd. Als er iets van bovenstaande handelingen moest gebeuren, dan duurt het even langer. Een wagen in dienst nemen duurt ook even. Dus het kan best gebeuren dat je wagen te laat kan vertrekken...
In elk geval een van de twee (de aankomende wagen ging naar de tailtrack), ik geloof dat de hele omloop geruild werd. Het kan ook mede liggen aan het feit dat de wagen die naar de tailtrack ging ook met +2 aankwam. De nieuwe wagen vertrok uiteindelijk om 13:36, dus dat zou betekenen dat voor het gehele proces 10 minuten nodig is wil je het op z'n snelst doen? Maar als je een omloop ruilt, er is immers toch (extra) personeel aanwezig op de eindpunten van metrostations, kunnen dan 2 á 3 van die lui het afnemen en opstellen van de metro's die uit dienst gaan niet regelen en dat de metrobestuurder dan alvast de in dienstdoende wagen(s) prepareert? Of is hier echt voor elk proces de volledige mankracht nodig? Dat zou dan betekenen dat een metro dus regelmatig te laat vertrekt alleen maar door het proces van opstellen/af-/aankoppelen/prepareren etc. Ik hoop toch echt dat het PvE daar rekening mee houdt, anders heb je als bedrijf toch wel een heel erg groot probleem! :N
(en waarom ik wat overhaast mijn conclusies trok is omdat ik net alweer de vierde keer op rij dat ik weer met de metro reis hoorde dat er metro's uitgevallen zijn, ook leuk :N Ik vraag me toch echt weleens af hoe dat komt...)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Meltrain »

Vanochtend (in elk geval rond 8:00) was er een seinstoring tussen Rlb en Rtd, waardoor de s5000 niet tussen deze twee stations reed. De s5000 uit Ddr keerde op Rtst.
Ter compensatie stopte de s2100 extra te Rlb. :D :pos:
(Omdat deze niet stopte te Dtz en ik geen zin had om over te stappen op de s5100, ben ik maar doorgereden naar Dt en heb daar de bus genomen. :wink: )

Deze bus (lijn 69) rijdt 's middags een kwartiersdienst, maar komt precies op het station aan als de s5000/s5100 naar Dordrecht vertrekken. :x
Dus ik neem zo maar bus 69 naar het station, de IC naar Rtb en dan de Sprinter naar Rlb. :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Geert »

TLP schreef:Dat zou dan betekenen dat een metro dus regelmatig te laat vertrekt alleen maar door het proces van opstellen/af-/aankoppelen/prepareren etc. Ik hoop toch echt dat het PvE daar rekening mee houdt, anders heb je als bedrijf toch wel een heel erg groot probleem! :N
Wat heeft het PvE hiermee te maken? En noem 'tailtrack' gewoon lekker kopspoor :N
TLP
Berichten: 1554
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door TLP »

Geert schreef:
TLP schreef:Dat zou dan betekenen dat een metro dus regelmatig te laat vertrekt alleen maar door het proces van opstellen/af-/aankoppelen/prepareren etc. Ik hoop toch echt dat het PvE daar rekening mee houdt, anders heb je als bedrijf toch wel een heel erg groot probleem! :N
Wat heeft het PvE hiermee te maken? En noem 'tailtrack' gewoon lekker kopspoor :N
In het PvE staat dat metro's, trams, en bussen van het GVB op een beginpunt anders dan CS binnen 1 minuut na de officiële vertrektijd moeten vertrekken. En wat is er trouwens mis met 'tailtrack'? De definitie van kopspoor die jij noemt klopt in dit geval ook niet, want achter het perron staat een opstelterrein :6.
TLP
Berichten: 1554
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door TLP »

Ik wilde trouwens nog melden dat toen ik uitstapte bij Amstelveen Busstation de EBS 3023 heb gespot. Ik had geen goede camera bij me, heb wel met mijn 2 mp mobiele telefooncamera een foto gemaakt die niet erg gelukt is. Ik was aangenaam verrast, had trouwens toen Arriva nog in Waterland reed al een Qliner Integro op dezelfde plek gespot, dus het is al eens eerder voorgekomen. Wat deze bus er nu trouwens te zoeken had, geen idee. De bestemmingsdisplay stond in ieder geval uit. Misschien wilde de chauffeur naar de Riekerpolder en daarbij de snelweg vermijden. :?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Daniel »

Meltrain schreef:Deze bus (lijn 69) rijdt 's middags een kwartiersdienst, maar komt precies op het station aan als de s5000/s5100 naar Dordrecht vertrekken. :x
Ah, dat zal een probleempje zijn wat vooral in steden met een D speelt :P (In Dordrecht is Arriva ookal vergeten de dienstregeling aan te passen op de nieuwe treintijden, ondanks dat dat heel simpel mogelijk is)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Thom91 »

De RET kan er ook wat van, bijvoorbeeld lijn 30 -.- In beide richtingen vertrektijd/aankomst gelijk aan de IC's te Rta
Komt wel goed schatje.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door mb90 »

Dat is ook niet zo gek met verschillende frequenties. Bovendien heeft Schollevaar zelf een station, dus is het ook niet logisch om lijn 30 aan te laten sluiten op de IC's te Rta. Lijn 31 van en naar Capelle Centrum en Oostgaarde en buiten de spitsuren lijn 35 van en naar o.a. Hillegersberg zijn de enige lijnen die echt aansluiten op de IC's te Rta.
Laatst gewijzigd door mb90 op di 10 jan 2012, 21:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Thom91 »

mb90 schreef:Dat is ook niet zo gek met verschillende frequenties. Bovendien heeft Schollevaar zelf een station, dus is het ook niet logisch om lijn 30 aan te laten sluiten op de IC's te Rta. Lijn 31 van en naar Capelle Centrum en Oostgaarde is de enige lijn die echt aansluit op de IC's te Rta.
Overdag gewoon 4x per uur, die dus waardeloos aansluiten..
Komt wel goed schatje.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Stefan »

In Schollevaar sluit het ook niet echt denderend aan geloof ik, 's avonds zie ik wel eens de 30 voorbij rijden terwijl de trein het station binnen rijdt..
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Meltrain »

mb90 schreef:Lijn 31 van en naar Capelle Centrum en Oostgaarde en buiten de spitsuren lijn 35 van en naar o.a. Hillegersberg zijn de enige lijnen die echt aansluiten op de IC's te Rta.
Lijn 37 ook gedeeltelijk: IC --> 37 heeft een overstap van 4 minuten en 37 --> IC heeft een overstap van 14 minuten.
Daniel schreef:
Meltrain schreef:Deze bus (lijn 69) rijdt 's middags een kwartiersdienst, maar komt precies op het station aan als de s5000/s5100 naar Dordrecht vertrekken. :x
Ah, dat zal een probleempje zijn wat vooral in steden met een D speelt :P (In Dordrecht is Arriva ookal vergeten de dienstregeling aan te passen op de nieuwe treintijden, ondanks dat dat heel simpel mogelijk is)
Nou ja, ik kan me voorstellen dat Veolia ergens een grens moet stellen waar ze de bussen op laten aansluiten, want in totaal gaan er per uur natuurlijk 20 treinen vanaf Delft. :P Alleen voor reizigers naar de stoptreinstations in zuidelijke richting is het wel een beetje jammer ja...
In de praktijk was de bus trouwens ongeveer 7 minuten te vroeg op het station, want toen ik het perron op kwam, moest zelfs de s2200 nog komen (terwijl er een 0 minuten overstap op de s5100 was). 8-)
(En na vandaag zal ik toch weer zelden met de bus gaan, dus mij maakt het verder ook niet veel uit. :lol: )
Laatst gewijzigd door Meltrain op di 10 jan 2012, 21:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door mb90 »

Thom91 schreef:
mb90 schreef:Dat is ook niet zo gek met verschillende frequenties. Bovendien heeft Schollevaar zelf een station, dus is het ook niet logisch om lijn 30 aan te laten sluiten op de IC's te Rta. Lijn 31 van en naar Capelle Centrum en Oostgaarde is de enige lijn die echt aansluit op de IC's te Rta.
Overdag gewoon 4x per uur, die dus waardeloos aansluiten..
Aankomst van de IC's uit Ut is om .01/.16/.31/.46 en die vanuit Rtd om .13/.28/.43/.58. Vertrek van lijn 30 is om .04/.19/.34/.49. 3 (vanuit Ut) en 6 (vanuit Rtd) minuten vind ik haalbaar daar.
Andersom is de aankomsttijd van lijn 30 om .04/.19/.34/.49 en regelmatig wat later door winkel/verkeersdrukte bij Alexandrium. Dat zijn ook geen slechte sluitseinaansluitingen.

Nu wil ik niet zeggen dat overal de aansluitingen perfect zijn (absoluut niet), maar hier is het wel acceptabel vind ik.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten