Zichtkaart in bussen voor grenspendelaars
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Zichtkaart in bussen voor grenspendelaars
Zichtkaart in bussen voor grenspendelaars
Geplaatst op: zaterdag 7 januari 2012 13:40
Laatst bijgewerkt: zaterdag 7 januari 2012 13:41
NIJMEGEN - Een aantal reizigers is deze week in de bus tussen Nijmegen en Kleef in de problemen gekomen. Bij gebruik van een ov-chipkaart met abonnement in bus 58 boekte de Duitse vervoerder NIAG de ritkosten van het kaartsaldo af. Bij een negatief saldo raakte de ov-chipkaart dan onbruikbaar.
Connexxion heeft voor het Nederlands-Duitse grensgebied vorige maand als oplossing bedacht dat passagiers met een abonnement op de Duitse bus niet meer hoeven in- en uitchecken.
Lees verder
Geplaatst op: zaterdag 7 januari 2012 13:40
Laatst bijgewerkt: zaterdag 7 januari 2012 13:41
NIJMEGEN - Een aantal reizigers is deze week in de bus tussen Nijmegen en Kleef in de problemen gekomen. Bij gebruik van een ov-chipkaart met abonnement in bus 58 boekte de Duitse vervoerder NIAG de ritkosten van het kaartsaldo af. Bij een negatief saldo raakte de ov-chipkaart dan onbruikbaar.
Connexxion heeft voor het Nederlands-Duitse grensgebied vorige maand als oplossing bedacht dat passagiers met een abonnement op de Duitse bus niet meer hoeven in- en uitchecken.
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Zichtkaart in bussen voor grenspendelaars
Ja want de Duitsers vertellen dat ze hun software moeten verbeteren is natuurlijk not done...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Zichtkaart in bussen voor grenspendelaars
Dat de software geleverd wordt door Breng vertellen ze er niet bij.
Re: Zichtkaart in bussen voor grenspendelaars
Brengt u niet verder...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Zichtkaart in bussen voor grenspendelaars
Huh? Waarom zou je bij sommige niet mee mogen dan?Passagiers met zichtkaart die van een Duitse chauffeur niet mee mogen, kunnen een kaartje kopen en daarna hun geld terugvragen bij Connexxion.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Zichtkaart in bussen voor grenspendelaars
Er zal vast wel eens een Duitse chauffeur rondrijden die nog nooit over dit probleem en de genomen maatregel heeft gehoord...
Re: Zichtkaart in bussen voor grenspendelaars
Personeel inlichten is ook lastig...Geert schreef:Er zal vast wel eens een Duitse chauffeur rondrijden die nog nooit over dit probleem en de genomen maatregel heeft gehoord...
Re: Zichtkaart in bussen voor grenspendelaars
Dat busbedrijf, de NIAG is met 750 medewerkers nog een behoorlijk groot bedrijf, kan best zijn dat iemand daar wat mist.
Bovendien is het ticketsysteem daar ook nog eens omgegooid omdat ze nu deel uitmaken van de VRR.
Bovendien is het ticketsysteem daar ook nog eens omgegooid omdat ze nu deel uitmaken van de VRR.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Zichtkaart in bussen voor grenspendelaars
Kwestie van het personeel goed inlichten dat op de lijn naar Nederland werkt.Bee schreef:Dat busbedrijf, de NIAG is met 750 medewerkers nog een behoorlijk groot bedrijf, kan best zijn dat iemand daar wat mist.
Re: Zichtkaart in bussen voor grenspendelaars
Wat doet dat af aan dat er toch chauffeurs iets kunnen missen? Als je bijvoorbeeld net terugkomt uit de Copacabana, ga je echt niet eerst je hele postkastje lezen.
Re: Zichtkaart in bussen voor grenspendelaars
Gewoon mensen op de hoogte brengen voordat hun shift begint. Echt jongens, zo gedaan.M57 schreef:Wat doet dat af aan dat er toch chauffeurs iets kunnen missen? Als je bijvoorbeeld net terugkomt uit de Copacabana, ga je echt niet eerst je hele postkastje lezen.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6237
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Zichtkaart in bussen voor grenspendelaars
Ach, dat kunnen ze hier in Nederland ook niet. Tegenwoordig is het volgens mij niet meer zo erg maar ik ben ooit door een chauffeur 's ochtends wakker gemaakt (was enige passagier) met de vraag of ik wist hoe hij in Gemert moest rijden, want de weg was afgesloten. De betreffende chauffeur was net terug van vakantie en had de omleidingsinformatie niet gekregen (en hij was niet de eerste op die lijn).
Maar wat grensoverschrijdende tarieven tussen Brabant en Gelderland aan ging, ging het tot het einde van de dagkaartjes regelmatig niet goed met personeel wat niet precies wist wat nu de exacte geldigheid van welke kaartjes was (KAN kaartje was geldig t/m halte Kazerne in Grave en het (Daluren)dagkaartje was geldig t/m halte Graafseweg/Broekstraat in Nederasselt). Dus dat was dan soms wel uitleggen waarom je vier strippen erbij wilde naar Nijmegen in plaats van de gebruikelijke vijf vanaf Grave (of een KAN-kaartje van 3,30 ipv 4,40) of waarom je bij die halte tijdens de rit in- of uitcheckt. Dat is het enige wat ik niet mis.
Maar wat grensoverschrijdende tarieven tussen Brabant en Gelderland aan ging, ging het tot het einde van de dagkaartjes regelmatig niet goed met personeel wat niet precies wist wat nu de exacte geldigheid van welke kaartjes was (KAN kaartje was geldig t/m halte Kazerne in Grave en het (Daluren)dagkaartje was geldig t/m halte Graafseweg/Broekstraat in Nederasselt). Dus dat was dan soms wel uitleggen waarom je vier strippen erbij wilde naar Nijmegen in plaats van de gebruikelijke vijf vanaf Grave (of een KAN-kaartje van 3,30 ipv 4,40) of waarom je bij die halte tijdens de rit in- of uitcheckt. Dat is het enige wat ik niet mis.
"Een touringcar is geen bus"
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Zichtkaart in bussen voor grenspendelaars
Jij beschrijft de theorie, M57 de praktijk ;) Natuurlijk zou iedere chauffeur alle berichten moeten lezen enzovoorts, maar je weet gewoon nu al dat er wel eens een chauffeur rondrijdt die dat niet heeft gedaan, het vergeten is, noem maar op.R-Flow schreef:Gewoon mensen op de hoogte brengen voordat hun shift begint. Echt jongens, zo gedaan.M57 schreef:Wat doet dat af aan dat er toch chauffeurs iets kunnen missen? Als je bijvoorbeeld net terugkomt uit de Copacabana, ga je echt niet eerst je hele postkastje lezen.
Re: Zichtkaart in bussen voor grenspendelaars
Met de OV-Chipkaart worden problemen pas duidelijk op het moment dat ze in de uitvoering zitten. Ik snap opeens waarom het soms makkelijker lijkt dan de praktijk is.
Voor sterabonnementen is het noodzakelijk dat de reiziger reist binnen zones. Om grensoverschrijdend vervoer mogelijk te maken is in het verleden Duitsland de zone 8000 toegewezen. Bij het verchippen van sterabonnementen maakt Cxx gebruik van een zonekaart zoals die landelijk wordt gemaakt. Daarbij is echter de zone 8000 niet ingetekend. Duitsland heeft dus geen zone. Als er dus wordt ingecheckt met een verchipt sterabo en men reist naar Duitsland checkt men dus uit buiten de zone waardoor er van alles mis gaat in de eindafrekening. Vandaar de tijdelijke oplossing van een zichtkaart voor grenspendelaars. Gedacht wordt nu aan een oplossing om alle Duitse haltes toe te voegen aan een Nederlandse zone, maar ook daar zitten natuurlijk ook weer een aantal haken en ogen aan.
Voor sterabonnementen is het noodzakelijk dat de reiziger reist binnen zones. Om grensoverschrijdend vervoer mogelijk te maken is in het verleden Duitsland de zone 8000 toegewezen. Bij het verchippen van sterabonnementen maakt Cxx gebruik van een zonekaart zoals die landelijk wordt gemaakt. Daarbij is echter de zone 8000 niet ingetekend. Duitsland heeft dus geen zone. Als er dus wordt ingecheckt met een verchipt sterabo en men reist naar Duitsland checkt men dus uit buiten de zone waardoor er van alles mis gaat in de eindafrekening. Vandaar de tijdelijke oplossing van een zichtkaart voor grenspendelaars. Gedacht wordt nu aan een oplossing om alle Duitse haltes toe te voegen aan een Nederlandse zone, maar ook daar zitten natuurlijk ook weer een aantal haken en ogen aan.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 104 gasten