'Hef ov-chipkaartbedrijf TransLink op'

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

'Hef ov-chipkaartbedrijf TransLink op'

Bericht door Fles »

'Hef ov-chipkaartbedrijf TransLink op'

De Tweede Kamer neigt naar het opheffen van het bedrijf TransLink Systems, dat verantwoordelijk is voor de ov-chipkaart.

De SP maakte zich er al langer sterk voor, omdat het bedrijf in de ogen van Kamerlid Farshad Bashir ''flink en vaak heeft gefaald'' en bovendien 'ongetalenteerde' bestuurders heeft die boven de balkendenorm verdienen. Hij vindt nu de PvdA en de VVD in zekere zin aan zijn zijde.
Bron en meer
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: 'Hef ov-chipkaartbedrijf TransLink op'

Bericht door deadlock »

Goed idee 8-)
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Stéphane
Berichten: 790
Lid geworden op: do 22 dec 2011, 10:25
Locatie: België

Re: 'Hef ov-chipkaartbedrijf TransLink op'

Bericht door Stéphane »

Maar wie neemt de taken van dat bedrijf dan over? Rijkswaterstaat?
Verder is het wel een mooie en nuttige besparing waarmee je niet veel mensen pijn doet.
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: 'Hef ov-chipkaartbedrijf TransLink op'

Bericht door Suus »

Het enige verschil is dat het geen bedrijf meer is maar een ambtelijke organisatie. Ambtenaren krijgen ook salaris en je zal niet opeens met minder mensen hetzelfde werk kunnen doen. Echt zo'n oplossing waar je niets mee wint en niets meer verliest. Je kan volgens mij eerder zorgen dat de eigendomsstructuur van de organisatie veranderd, waardoor dus bijvoorbeeld alle OV-bedrijven inspreekrecht hebben in plaats van alleen de NS + de OV-bedrijven van de G3.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: 'Hef ov-chipkaartbedrijf TransLink op'

Bericht door Edwin »

Ik denk dat Brenno de Winter staat te springen om met iets te starten ten gunste van de de OV-chipkaart.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Tristan
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 19:03

Re: 'Hef ov-chipkaartbedrijf TransLink op'

Bericht door Tristan »

deadlock schreef:Goed idee 8-)
Slechter dan TLS kan in elk geval niet, dus idd een goed idee om ze op te heffen
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: 'Hef ov-chipkaartbedrijf TransLink op'

Bericht door Ronald »

Het grootste probleem is het gebrek aan regie door een centrale (onafhankelijke) partij. De VVD kan nu ook wel gaan zeuren, maar de minister wil alles aan de markt en onderlinge afspraken overlaten. Puinhoop gegarandeerd.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: 'Hef ov-chipkaartbedrijf TransLink op'

Bericht door Freek »

Volgens mij hebben we een pracht rapport van de Commissie Meijdam met een oplossing voor de situatie TLS. Als de kamerleden de aanbevelingen daaruit nou eens zouden lezen en opvolgen....
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: 'Hef ov-chipkaartbedrijf TransLink op'

Bericht door Fles »

Tristan schreef:
deadlock schreef:Goed idee 8-)
Slechter dan TLS kan in elk geval niet, dus idd een goed idee om ze op te heffen
Want jij hebt al een heel goed idee over hoe het WEL moet :Y namelijk:.......
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: 'Hef ov-chipkaartbedrijf TransLink op'

Bericht door Michael 1988 »

Als ze Translink opheffen, mogen ze van mij ook de OV-chipkaart voorgoed opheffen. De afgelopen jaren kampte dat onding met tig problemen (hackers, storingen enz.) Ik snap uberhaupt niet waarom in Rotterdam waar dat ding al 5 jaar dienst doet (als het niet langer is) en testgebied was voor de kaart niet met de problemen naar voren kwam. Zij draaien van heel Nederland het langst met de kaart en totdat de kaart in heel Nederland werd ingevoerd heb ik vanuit Rotterdam nooit problemen gehoord over de kaart. Ligt het aan mij of klopt er iets niet en hield TLS erg lang zijn mond dicht over de problemen met de kaart?

Eerst dacht ik leuk, de chipkaart is wel heel erg handig uhum.... *kuch* *kuch*. Nu ik dat ding heb denk ik er zelf behoorlijk anders over. Overigens hoop ik dat ze met een beter bedrijf komen en inderdaad alle OV-bedrijven inspraak laten hebben en niet alleen Connexxion, Arriva en Veolia.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: 'Hef ov-chipkaartbedrijf TransLink op'

Bericht door Stefan »

Wel leuk om te zien dat veel mensen hier een 'oplossing' denken te hebben.. :')
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: 'Hef ov-chipkaartbedrijf TransLink op'

Bericht door deadlock »

Stefan schreef:Wel leuk om te zien dat veel mensen hier een 'oplossing' denken te hebben.. :')
Ik heb geen kant-en-klare oplossing, ik heb wel een paar ideeën over hoe het wel moet trouwens.

De reden waarom ik voor ben dat de organisatie opgeheven wordt is omdat deze door en door verrot is. Er is geen overeenstemming, er zijn slechts vier OV-bedrijven in vertegenwoordigd en er is geen centrale sturing. De organisatie is daarnaast intransparant, ze liegt (onmogelijk dat die kaart gehackt kan worden) en gaat keer op keer weer onderuit. Dat is voor mij genoeg reden om een nieuwe organisatie op te richten waar álle vervoersbedrijven verplicht in vertegenwoordigd zijn met de Rijksoverheid als controlerend orgaan.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: 'Hef ov-chipkaartbedrijf TransLink op'

Bericht door Geert »

Michael 1988 schreef:Als ze Translink opheffen, mogen ze van mij ook de OV-chipkaart voorgoed opheffen. De afgelopen jaren kampte dat onding met tig problemen (hackers, storingen enz.) Ik snap uberhaupt niet waarom in Rotterdam waar dat ding al 5 jaar dienst doet (als het niet langer is) en testgebied was voor de kaart niet met de problemen naar voren kwam. Zij draaien van heel Nederland het langst met de kaart en totdat de kaart in heel Nederland werd ingevoerd heb ik vanuit Rotterdam nooit problemen gehoord over de kaart. Ligt het aan mij of klopt er iets niet en hield TLS erg lang zijn mond dicht over de problemen met de kaart?
Veel problemen zijn ontstaan door de afstemming tussen vervoersbedrijven onderling: kijk maar naar het voorbeeld van het meisje met een chip-abonnement die niet bij Syntus in mocht checken. Bizar toch dat zulke dingen niet goed geregeld worden? Zulke dingen zijn technisch best wel op te lossen, maar er is gewoon geen coordinatie tussen de bedrijven. Is dat de schuld van TLS? Niet helemaal, in ieder geval. De minister heeft er bewust voor gekozen om de tarieven te decentraliseren en om maar weinig kaartsoorten landelijk te accepteren, dus dan valt het wel te verwachten dat er producten ontstaan die niet compatible zijn tussen twee concessies. Zowel de minister als de vervoersbedrijven realiseren zich blijkbaar niet hoe irritant dit is en welke problemen er hierdoor allemaal ontstaan.

Verder: het blijft mogelijk dat er storingen zijn. Geen enkel stuk techniek is storingsvrij en het zou naief zijn om te denken dat de chipkaart nooit een landelijke storing zal hebben. Er dient gewoon een goed en reizigersvriendelijk plan te zijn om de overlast voor reizigers zoveel mogelijk te beperken. Nu moet je maar via de media en een slecht vindbaar bericht op de website zien dat er problemen zijn, die informatievoorziening mag wel een stuk beter (evenals de garantie dat eventuele kosten weer makkelijk verhaald kunnen worden).
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: 'Hef ov-chipkaartbedrijf TransLink op'

Bericht door deadlock »

Het bizarste is nog wel dat exact hetzelfde onverchipte abonnement wél geaccepteerd wordt....
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: 'Hef ov-chipkaartbedrijf TransLink op'

Bericht door Chauf21 »

Michael 1988 schreef:Ik snap uberhaupt niet waarom in Rotterdam waar dat ding al 5 jaar dienst doet (als het niet langer is) en testgebied was voor de kaart niet met de problemen naar voren kwam. Zij draaien van heel Nederland het langst met de kaart en totdat de kaart in heel Nederland werd ingevoerd heb ik vanuit Rotterdam nooit problemen gehoord over de kaart. Ligt het aan mij of klopt er iets niet en hield TLS erg lang zijn mond dicht over de problemen met de kaart?
Nou moet je de RET ook wel meegeven dat zij alles afhandelen via het OV-chipkaartsysteem. Waar andere vervoerders nog gewoon papieren kaartjes verkopen of abonnementen op zicht accepteren, gaat bij de RET alles met OV-chipkaarten. Nu blijkt dat er vervoerders zijn die geen zones in hun systemen (willen) opnemen, waardoor je weer een duaal systeem moet hanteren en komen er allerlei problemen en ongemakken. Sommige problemen zijn dus ook terug te voeren op een beperkt gebruik van de OV-chipkaart.
Daarnaast waren er ook in Rotterdam problemen met de kaart, maar daar werd ofwel een oplossing voor bedacht (bijvoorbeeld toegangskaarten voor groepen) of het was/werd een 'systeemkeuze'. Bij ieder systeem heb je voor- en nadelen en zo ook bij de OV-chipkaart. De vraag is welke voor- en nadelen je kiest te accepteren. Ook Rotterdam kent problemen (keuzes, zo je wilt) met kortingsabonnementen of met meerdere reisproducten op een kaart.
Tristan
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 19:03

Re: 'Hef ov-chipkaartbedrijf TransLink op'

Bericht door Tristan »

Fles schreef:
Tristan schreef:
deadlock schreef:Goed idee 8-)
Slechter dan TLS kan in elk geval niet, dus idd een goed idee om ze op te heffen
Want jij hebt al een heel goed idee over hoe het WEL moet :Y namelijk: Translink Systems opheffen, ov-chipkaart afschaffen, strippenkaart en andere papieren vervoersbewijzen herinvoeren
Zie mijn aanvulling ^^
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: 'Hef ov-chipkaartbedrijf TransLink op'

Bericht door Stefan »

Ja, dan zijn ineens alle problemen opgelost. Dream on.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: 'Hef ov-chipkaartbedrijf TransLink op'

Bericht door deadlock »

Tristan schreef:Zie mijn aanvulling ^^
Je aanvulling is een drogreden.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: 'Hef ov-chipkaartbedrijf TransLink op'

Bericht door deadlock »

Ik blijf er trouwens bij dat ik het een prachtig systeem vind maar dat het regelrecht ruk is ingevoerd.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: 'Hef ov-chipkaartbedrijf TransLink op'

Bericht door deadlock »

Stefan schreef:Ja, dan zijn ineens alle problemen opgelost. Dream on.
Euh, ja, technisch gezien wel.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: 'Hef ov-chipkaartbedrijf TransLink op'

Bericht door Daniel »

deadlock schreef:Ik blijf er trouwens bij dat ik het een prachtig systeem vind maar dat het regelrecht ruk is ingevoerd.
Kan ik het alleen maar mee eens zijn... de OV-chipkaart heeft zat eigenschappen die het een praktisch vervoerbewijs maken, maar is weer te gefragmenteerd om de situatie echt ideaal te maken. En natuurlijk al die technische beperkingen die er niet hadden hoeven zijn als je het gewoon goed ingevoerd had.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten