Mag ik even kwijt #102

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #102

Bericht door deadlock »

Lol :D
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #102

Bericht door Suus »

In de strijd tegen de eeuwige arboregels is er nu een nieuwe uitvinding: Het rolkarretje met ingebouwde liftconstructie.

Met een voet kan je het karretje oppompen en de krat komt dan tot ongeveer een meter omhoog. Door je voet lang op het pedaal te plaatsen komt de krat weer naar beneden en kan je er weer mee rijden. :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Mag ik even kwijt #102

Bericht door Ennes »

Zo toch weer even wat gebruikers van een weekOV wat verlichting gebracht door ze onder een steen waar ze al zeker 2 maanden onder hebben gezeten vandaan te trekken. Nog NOOOOOOOOOIT van gehoord dat je per 1-1-12 bij reizen op saldo en in de vrije reis periode moet in-uitchecken.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Mag ik even kwijt #102

Bericht door Klaasje »

Tjah, ik kan je geen ongelijk geven. Het is irritant vaak omgeroepen en het was op irritant veel borden te zien. NS valt dus niets te verwijten.
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #102

Bericht door Michael »

Mag ik even kwijt dat ik over ongeveer 9 uurtjes 4 dagen weekend heb. Ga er echt van genieten :lol:
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #102

Bericht door Justin »

Beuh, vole me toch zo beroerd: constant koude rillingen, hoofdpijn en voornamelijk duizeligheid... Lijkt wel alsof ik in de Villa Volta zit, met draaiende muren en ruimten :S.

Voelde me gisterenmiddag plots niet zo lekker, dus heb me maar ziek gemeld op werk, en al mijn afspraken afgezegd. Grrr, ik haat dit :(.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #102

Bericht door Fles »

Michael schreef:Mag ik even kwijt dat ik over ongeveer 9 uurtjes 4 dagen weekend heb. Ga er echt van genieten :lol:
Michael schreef:Alleen vandaag en morgen nog werken en dan heb ik 4 dagen WEEKEND :D Moet nog veel voor school doen dus dat kan ik dan mooi doen
Genieten zegtie :') _O-
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #102

Bericht door Fles »

Over een klein uurtje staat m'n maat Nico op de stoep en dan gaan we de zomervakantie plannen *O*

We weten alleen dat het een boot-auto-trein-medley wordt en dat we naar Noorwegen gaan. Verder nog niks *O*
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #102

Bericht door Meltrain »

Uit Mijn goede voornemen is..
Fles schreef:Oh ja wel trouwens

* Narvik
Hmm, ik heb zo'n vermoeden waar je heen gaat in Noorwegen. :P
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #102

Bericht door Fles »

ja en de Flamsbana wil ik ook wel doen. En nog wel wat dingetjes. Maar we weten nog niet wanneer we gaan of hoe lang of zo, dus dat gaan we straks eerst eens invullen :)
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Mag ik even kwijt #102

Bericht door htm_tram »

@Fles

Met Nico die beroemd is om zijn treintjes site? xD
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #102

Bericht door Fles »

nee, een andere Nico.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #102

Bericht door deadlock »

Flamsbana 8-)
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #102

Bericht door Meltrain »

Grr, tandartsen en zorgverzekeraars. :x
Ik ben in 2011 van tandarts veranderd en bij mijn nieuwe tandarts moet ik zelf gelijk de nota betalen (behalve bedragen > €100,- : daarvoor mag ik een machtiging uitschrijven) en kan ik het daarna declareren bij de zorgverzekeraar, want ik heb een tandartsverzekering.
Oke, dat kost heel even tijd, maar is nog niet eens een probleem. :)
Dus eind 2011 was ik naar de tandarts voor een periodieke controle en twee röntgenfoto's, ik heb daar betaald en een declaratieformulier ingevuld voor de zorgverzekeraar.
Krijg ik vandaag een antwoord: de €29 van de foto's is wel vergoed, maar de €19,63 van de controle niet. :?
Dus ik belde gelijk maar naar de zorgverzekeraar met de vraag waarom het niet vergoed werd. Het antwoord kwam erop neer dat de tandarts een verkeerde code had gebruikt: de code C11 is voor een eerste keer periodieke controle in het jaar en C12 en C13 voor latere keren en elke code mag maar één keer gebruikt worden. Het enige wat ik hoefde te doen, was bellen naar de tandarts en vragen om de nota aan te passen met een andere code, zodat ik het geld wel terug zou krijgen. :)
Dus ik belde naar de tandarts, maar zijn assistent wilde niet meewerken omdat het bij hun wé de eerste keer was en 'ze geen nota's meer kunnen aanpassen en het fraude zou zijn'. :shock: Die tandarts verliest er niks op en het kost hem ook geen geld (behalve misschien €0,07 om een blaadje uit te printen), dus waarom ik niet geholpen kan worden, snap ik ook niet.
Dus ik belde nog een keer naarde zorgverzekeraar en daar vroeg ik of het nog op een andere manier kon. Nee, dat kon helaas niet: de tandarts is de enige die het kan doen. Ik zei ook nog dat de tandartsassisitente had gezegd dat het fraude zou zijn, maar volgens deze mevrouw was dat complete onzin, want voor de zorgverzekeraar was allemaal gewoon goed, aangezien ik nog onder mijn maximumbedrag zat.
Conclusie: voorlopig kan ik naar die €19,63 fluiten... :roll:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt #102

Bericht door Jef400 »

Dat ik na Zaterdag meer kilometers in het Duitse OV erop heb zitten dan in het Nederlandse.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #102

Bericht door Daantje »

Bee schreef:In de strijd tegen de eeuwige arboregels is er nu een nieuwe uitvinding: Het rolkarretje met ingebouwde liftconstructie.

Met een voet kan je het karretje oppompen en de krat komt dan tot ongeveer een meter omhoog. Door je voet lang op het pedaal te plaatsen komt de krat weer naar beneden en kan je er weer mee rijden. :')
Wij hebben zo'n grote platte kar op het werk voor als er grote apparaten verplaatst moeten worden, dan is het wel erg fijn.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #102

Bericht door STF »

Wat een fantastische weg is dit toch om met de bus overheen te rijden, zelfs met 5 km/u rammel je helemaal door elkaar...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De bus, een paar minuten voordat ie die dat kansloze weggetje op moet draaien.
Afbeelding
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Mag ik even kwijt #102

Bericht door Raymond »

Eigenlijk zou ik op dat weggetje een heel nieuw prachtig bushokje verwachten bij de halte *bus*
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #102

Bericht door Meltrain »

Dat is toch die lijn die jij (= STF) wilde opheffen omdat hij bijna altijd leeg is? :P
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #102

Bericht door Stefan »

Fles schreef:nee, een andere Nico.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=VTSufgL16QI[/youtube]

:mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #102

Bericht door STF »

Raymond schreef:Eigenlijk zou ik op dat weggetje een heel nieuw prachtig bushokje verwachten bij de halte *bus*
Er staat ook een bushokje hoor (voor die twee bussen per dag van ma t/m vr en die ene bus op zaterdag), is niet meer echt nieuw te noemen maar valt nou ook weer niet van ellende uit elkaar ofzo:

Afbeelding

Vertrektijden: 7.20 uur (werkdagen) en 15.07 uur (werkdagen + zaterdag)
Meltrain schreef:Dat is toch die lijn die jij (= STF) wilde opheffen omdat hij bijna altijd leeg is? :P
Klopt dat is lijn 108 inderdaad, die lijn vervoert om precies te zijn vier mensen; drie scholieren en mij. :Y
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt #102

Bericht door Jef400 »

Ik wil niet heel brutaal zijn hoor. Maar de Keetzijde in Edam lag er vroeger nog beroerder in.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6031
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #102

Bericht door AppleMoose »

Wel. De tijd dat je nog een echte bank instapte is, ook in Dieren, voorbij...

De Rabobank in Dieren is vernieuwd/vernielt* (doorhalen wat niet van toepassing is) naar een "hippe", "moderne", "Design" filiaal.

Er is geen bali meer. In plaats daarvan zit het beetje personeel wat er nog zit, op "werkeilandjes" met "design"schermen er omheen, en is er een "design"tafel met ipads op standaarts (die het nog niet doen....) en een zuil voor slechtzienden/slechthorenden/bejaarden waarop je kunt internetbankieren.

Denk je gewoon even naar "De Bank" te gaan, om gewoon aan een bali een nieuwe bankpas aan te vragen...
Die koek ging dus niet op.
Het is nu een "Doe het zelf, maar betaal wel lekker veel"-zaak geworden. :N
Werd dan nog wel geholpen, maar er werd toch wel even heel duidelijk gezegd dat dit soort zaken ook via internet kon, en ook uitgelegd hoe je dat dan moest doen. :roll:

Nog zoiets. Tegenwoordig krijg je niet meer automatisch rekeningafschriften op papier thuisgestuurd, maar alleen naar je mail.
Dat wilde ik dus niet, en nu betaal ik per kwartaal nog eens 2 euro extra, om die bankiers van mijn loon en spaargeld te kunnen profiteren. :N
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #102

Bericht door Suus »

Een ding Ronaldussen:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FHAcGgs3UWE[/youtube]
:wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6031
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #102

Bericht door AppleMoose »

ING krijgt mijn geld niet. Die is me o.a. teveel afhankelijk van de beurskoers. -o-
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 52 gasten