Reizigers: Sprinters zijn te vol

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Reizigers: Sprinters zijn te vol

Bericht door Meltrain »

Thijs schreef:
Meltrain schreef:Ik mag dan wel niet in de eerste klas zitten, maar zover ik weet is het niet verboden om in de eerste klas te stáán. :wink:
Je mag met een tweedeklasse-vervoersbewijs niet in de eerste klasse staan.
Wat?! :shock:
Oke, deze regel moet gelijk afgeschaft worden.
Dat je niet mag zitten begrijp ik enorm goed (je kaapt dan immers een stoel van iemand die er wel/veel meer voor heeft betaald), maar wat is er tegen eerste klas staan? :roll:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Reizigers: Sprinters zijn te vol

Bericht door fogeltje »

Thijs schreef:
Meltrain schreef:Ik mag dan wel niet in de eerste klas zitten, maar zover ik weet is het niet verboden om in de eerste klas te stáán. :wink:
Je mag met een tweedeklasse-vervoersbewijs niet in de eerste klasse staan.
Dan zou je dus ook niet door de 1e klasse mogen lopen.
"Een touringcar is geen bus"
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Reizigers: Sprinters zijn te vol

Bericht door Thom91 »

Thijs schreef:
Meltrain schreef:Ik mag dan wel niet in de eerste klas zitten, maar zover ik weet is het niet verboden om in de eerste klas te stáán. :wink:
Je mag met een tweedeklasse-vervoersbewijs niet in de eerste klasse staan.
Onwaar! Tijdje geleden is hier ook al discussie over gevoerd, het is niet maar dan ook niet waar! Je mag gewoon eerste klas staan!
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Reizigers: Sprinters zijn te vol

Bericht door fogeltje »

Thom91 schreef:
Thijs schreef:
Meltrain schreef:Ik mag dan wel niet in de eerste klas zitten, maar zover ik weet is het niet verboden om in de eerste klas te stáán. :wink:
Je mag met een tweedeklasse-vervoersbewijs niet in de eerste klasse staan.
Onwaar! Tijdje geleden is hier ook al discussie over gevoerd, het is niet maar dan ook niet waar! Je mag gewoon eerste klas staan!
Dat lijkt mij ook juist omdat je dan ook niet door de eerste klasse zou mogen lopen op zoek naar een volgend 2e klasse rijtuig.
"Een touringcar is geen bus"
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Reizigers: Sprinters zijn te vol

Bericht door Thom91 »

Dit zegt de ns erover:

eerste klas staan

In erg drukke treinen is het toegestaan om met een 2e klas vervoerbewijs te staan in het gangpad van de 1e klas. Als er genoeg ruimte is, heeft het onze voorkeur dat u een plaats zoekt in de klasse waarvoor u een vervoerbewijs gekocht heeft.
Komt wel goed schatje.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Reizigers: Sprinters zijn te vol

Bericht door Caspar »

Trouwens, de NS zegt iedere keer dat door het open interieur van de SLT de reizigers goed kunnen zien of er elders in de trein meer ruimte is, maar ik nodig die managers die dat zeggen eens uit om dat zelf te gaan testen. Als je in een SLT instapt waar op het balkon al 25 mensen staan, en tot halverwege de trein er ook mensen staan in het gangpad, kan je door alle mensen om je heen niet eens verder kijken dan 1 meter om je heen :roll: :?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Reizigers: Sprinters zijn te vol

Bericht door Suus »

Dan moet je schoenen met hoge hakken aandoen, dan kan je over iedereen heenkijken :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Reizigers: Sprinters zijn te vol

Bericht door Chauf21 »

En dan komt de volgende uitdaging: met die hoge hakken door de smalle en drukbezette gangpaden naar een potentieel rustigere kant proberen te komen ;)
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Reizigers: Sprinters zijn te vol

Bericht door Klaasje »

Je moet gewoon bij het fictieve cijferbord "7" wachten voor 10 bakken. Dat bevalt me erg goed. :Y
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Reizigers: Sprinters zijn te vol

Bericht door Ruben »

Chauf21 schreef:En dan komt de volgende uitdaging: met die hoge hakken door de smalle en drukbezette gangpaden naar een potentieel rustigere kant proberen te komen ;)
Dan doe je ze weer uit en loop je op sneakers. Die truc passen alle vrouwen toe; op 't feest met hoge hakken, maar de weg er naartoe was gewoon nog op de Adidas. :wink:
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Reizigers: Sprinters zijn te vol

Bericht door Ennes »

Caspar schreef:Trouwens, de NS zegt iedere keer dat door het open interieur van de SLT de reizigers goed kunnen zien of er elders in de trein meer ruimte is, maar ik nodig die managers die dat zeggen eens uit om dat zelf te gaan testen. Als je in een SLT instapt waar op het balkon al 25 mensen staan, en tot halverwege de trein er ook mensen staan in het gangpad, kan je door alle mensen om je heen niet eens verder kijken dan 1 meter om je heen :roll: :?
Toevallig vandaag weer een SLT waarbij het voorin uitpuilde, terwijl er na de 1e klas in het midden zelfs nog zitplaatsen waren, ik heb dit via de omroep (ja die werkte zonder stotteren) tot 2x toe omgeroepen, en niemand komt er van zijn plaats en blijven als een stel legbatterijkippen op elkaar gepakt staan.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Reizigers: Sprinters zijn te vol

Bericht door Geert »

Ennes schreef:de omroep (ja die werkte zonder stotteren)
Dat mag dan ook wel in de krant, ik reis het afgelopen halfjaar aardig wat ritjes met SLT en de handmatige omroep doet het vaker niet dan wel...
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Reizigers: Sprinters zijn te vol

Bericht door Michael 1988 »

Tja veel mensen willen gewoon blijven staan waar ze staan. De mensen die wel zich willen verplaatsen zijn hier de dupe van. Iedereen wil zo dicht mogelijk bij de deur zijn om zo snel mogelijk naar buiten te komen als ze moeten staan.

Dat soort problemen zie je overigens ook bij bussen met een low-entry en 2 deuren. Iedereen blijft tussen de eerste en tweede deur staan en staan vaak zelfs niet eens bij de vierzits, maar weinig mensen lopen door naar de verhoging. Waarom?? Heel simpel. Iedereen kent de motto "Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan ;)?" en de steunen bij de ophoging zitten lager en je staat net iets verder van de deur, dan in het voorste gedeelte en de ondersteuningen bij de vierzits zitten weer veel hoger, waardoor je eigenlijk gewoon in de bus meer hangt dan staat. Allebei kosten net iets meer moeite. Dus blijft iedereen op een kluitje staan bij de 2e deur of bij de chauffeur, waardoor de bus vol oogt en er (soms) passagiers moeten blijven staan of achterin (waar het dan nog krapper wordt) in moeten stappen. Dit gebeurt dus ook in de trein.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Reizigers: Sprinters zijn te vol

Bericht door Ennes »

Michael 1988 schreef:Tja veel mensen willen gewoon blijven staan waar ze staan. De mensen die wel zich willen verplaatsen zijn hier de dupe van. Iedereen wil zo dicht mogelijk bij de deur zijn om zo snel mogelijk naar buiten te komen als ze moeten staan.

Dat soort problemen zie je overigens ook bij bussen met een low-entry en 2 deuren. Iedereen blijft tussen de eerste en tweede deur staan en staan vaak zelfs niet eens bij de vierzits, maar weinig mensen lopen door naar de verhoging. Waarom?? Heel simpel. Iedereen kent de motto "Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan ;)?" en de steunen bij de ophoging zitten lager en je staat net iets verder van de deur, dan in het voorste gedeelte en de ondersteuningen bij de vierzits zitten weer veel hoger, waardoor je eigenlijk gewoon in de bus meer hangt dan staat. Allebei kosten net iets meer moeite. Dus blijft iedereen op een kluitje staan bij de 2e deur of bij de chauffeur, waardoor de bus vol oogt en er (soms) passagiers moeten blijven staan of achterin (waar het dan nog krapper wordt) in moeten stappen. Dit gebeurt dus ook in de trein.
Maar intussen wel massaal klagen!
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Reizigers: Sprinters zijn te vol

Bericht door Ennes »

Reportage Meldpunt.

klik
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Reizigers: Sprinters zijn te vol

Bericht door Suus »

Op de site hebben ze een lijst geplaatst: http://www.omroepmax.nl/up/ZwpeodpIcH_k ... reinen.pdf

Op het eerste gezicht zitten er ontzettend veel dubbele klachten bij, ik heb het idee dat het probleem nog relatief beperkt is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Reizigers: Sprinters zijn te vol

Bericht door Caspar »

De bovenste reacties op die site komen me wel bekend voor, vanuit Alkmaar rijdt naar Den Helder na het splitsen doorgaans een los 4tje door... In de vakantie dienstregeling rijdt de s800 niet door naar Schagen, waardoor het soms wel heel penibel wordt om fatsoenlijk mee te reizen in dat geval.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

NS zet langere Sprinters in voor meer zitplaatsen

Bericht door Daniel »

NS zet langere Sprinters in voor meer zitplaatsen
Geplaatst op: vrijdag 13 januari 2012 09:18
Laatst bijgewerkt: vrijdag 13 januari 2012 09:19


UTRECHT - Langere Sprinters in de spits moeten treinreizigers in de Randstad aan meer zitplaatsen helpen. De Nederlandse Spoorwegen (NS) kregen na de nieuwe dienstregeling klachten over volle treinen.
Een woordvoerder van de NS zei vrijdag dat het gaat om 14 ritten van Sprinters die verlengd worden. De langere treinen zijn per direct gaan rijden. Verder geven NS-medewerkers op stations reizigers tips om op een handige plek in te stappen.
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Reizigers: Sprinters zijn te vol

Bericht door Meltrain »

Oke, ik ben benieuwd of het helpt.
Dit verklaart trouwens wel waarom er gisteren midden op de dag 10 bakken SLT in de s5000 reden (die een tijd later wel in de spits vanaf Gvc richting Ddr reden).


Wat verder tussen Rtd en Ddr nog een mogelijke oplossing is: 6 Sprinters per uur in de spits i.v.p. 4 Sprinters per uur.
Als ik ven naar de tijden kijk, is dat best goed mogelijk door de s9700 door te trekken naar Dordrecht. In de spits ontstaat dan weliswaar een 7-8-15 interval, maar het geeft wel net meer lucht in de s5000 en s5100.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Reizigers: Sprinters zijn te vol

Bericht door Suus »

Maar met de de s9700 zal je dan wel het hele emplacement moeten oversteken :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Reizigers: Sprinters zijn te vol

Bericht door Daniel »

Je zou 'm vanaf Wspl via de goederenboog kunnen sturen, dan kom je kruisingsvrij richting spoor 4. De andere kant op is het vrij makkelijk om uit te voegen naar de hoge sporen op Rotterdam C. :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Reizigers: Sprinters zijn te vol

Bericht door Fles »

Meltrain schreef:
Thijs schreef:
Meltrain schreef:Ik mag dan wel niet in de eerste klas zitten, maar zover ik weet is het niet verboden om in de eerste klas te stáán. :wink:
Je mag met een tweedeklasse-vervoersbewijs niet in de eerste klasse staan.
Wat?! :shock:
Oke, deze regel moet gelijk afgeschaft worden.
Dat je niet mag zitten begrijp ik enorm goed (je kaapt dan immers een stoel van iemand die er wel/veel meer voor heeft betaald), maar wat is er tegen eerste klas staan? :roll:

Dumbass :roll:

Dan kan iederen die een conducteur aan ziet komen ineens opstaan en daarmee een boete vermijden. DUH.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Reizigers: Sprinters zijn te vol

Bericht door Caspar »

De hele voorpagina van het krantje Metro was geweid aan het verlengen van maar liefst 14 sprinters.
Alsof dat het belangrijkste nieuws is van vandaag? :roll:
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Reizigers: Sprinters zijn te vol

Bericht door Thom91 »

Caspar schreef:De hele voorpagina van het krantje Metro was geweid aan het verlengen van maar liefst 14 sprinters.
Alsof dat het belangrijkste nieuws is van vandaag? :roll:
Gisteren dat ze tekort waren :')
Komt wel goed schatje.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Reizigers: Sprinters zijn te vol

Bericht door iljitsch »

De Metro wordt voor het allergrootste deel in de trein gelezen dus voor hun publiek is dit zeker belangrijk nieuws. En dat Beatrix Geert Wilders afzeikt kan dan wel op pagina 3. :twisted:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten