Dienstregeling GVB 2012 #2

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door Vinny »

Wel op Schiphol Plaza... :lol:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8601
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door Milco »

Lijn 69 is, net als de 369 overigens, gewoon een GVB-lijn. De 69 zag ik vorige week nog een aantal keer op Schiphol langscrossen met een GVB-Citaro G.
Maar Connexxion vermeldt de (3)69 wel op hun site, gek genoeg :( Net als GVB-spitsbus 247 overigens.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door R-Flow »

Vinny schreef:Lijn 69 is geen GVB lijn? :?:
Hij staat wel aangegeven op het schermpje bij Schiphol Plaza...
Buiten Schiphol om dan... Heb in ieder geval tram 16 en 24 nog nooit voorbij zien komen in de 197...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door Suus »

Milco1995 schreef:Lijn 69 is, net als de 369 overigens, gewoon een GVB-lijn. De 69 zag ik vorige week nog een aantal keer op Schiphol langscrossen met een GVB-Citaro G.
Maar Connexxion vermeldt de (3)69 wel op hun site, gek genoeg :( Net als GVB-spitsbus 247 overigens.
Op die lijnen na zijn alle bussen die in de concessie Amstelland komen van Connexxion en Connexxion is verplicht om de dienstregeling van alle buslijnen in Amstelland-Meerlanden komen op zijn site te zetten. Daarom vallen die lijnen van het GVB extra op terwijl het eigenlijk niet zo bijzonder is :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
TLP
Berichten: 1553
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door TLP »

Bee schreef:
Milco1995 schreef:Lijn 69 is, net als de 369 overigens, gewoon een GVB-lijn. De 69 zag ik vorige week nog een aantal keer op Schiphol langscrossen met een GVB-Citaro G.
Maar Connexxion vermeldt de (3)69 wel op hun site, gek genoeg :( Net als GVB-spitsbus 247 overigens.
Op die lijnen na zijn alle bussen die in de concessie Amstelland komen van Connexxion en Connexxion is verplicht om de dienstregeling van alle buslijnen in Amstelland-Meerlanden komen op zijn site te zetten. Daarom vallen die lijnen van het GVB extra op terwijl het eigenlijk niet zo bijzonder is :wink:
Ok, ik dacht dat dat eerder aan het feit lag dat de lijnen die Connexxion later gaat overnemen, alvast vermeld werden op de site. Lijn 69 staat immers gepland om verbetert te worden en binnen afzienbare tijd een R-netlijn te worden (vergelijkbaar met de voormalige Zuidtangent). Maar dan begrijp ik het nu.
Overigens is het opvallend dat lijn 354 dan weer niet vermeld staat op de CXX site. (nachtbus GVB naar Amstelveen) Of...
(ach ja, zoals Bee al eerder zei moet ik niet teveel verklaren :P Ik wacht wel een eventueel antwoord af.)
Bluearrow
Berichten: 286
Lid geworden op: za 23 jan 2010, 12:50
Locatie: Huizen

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door Bluearrow »

Even iets anders. Ik weet dat men over het algemeen bij het GVB niet echt heel snel is, maar het is inmiddels alweer ruim anderhalve week geleden dat de nieuwe dienstregeling is ingegaan, en in Weesp op de vervallen route van lijn 49 staan nog de haltepalen langs de weg. Zag vanmiddag nog 'vrolijk' iemand in het wachthokje staan, waarschijnlijk op wacht op een bus die er nimmer meer rijdt.
Dat de busroute is opgegeven staat alleen aangegeven in het vertrektijdenkastje. Misschien dat een 'oranje zak' over het haltebord wat eerder door evt. passagiers zal worden opgemerkt.
Buschauffeurs sporen niet, anders waren ze wel machinist geworden !
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door Suus »

Ondertussen heb ik een koekblik ontdekt waarin de omroep is aangepast, nummer 15.

Helaas is er iets grondig misgegaan daarbij, want voor en na het omroepbericht klinkt er een vastgelopen cassetebandgeluid door het voertuig. Maar dat is nog niet alles, ook het deursluitgeluid is misvormd, het is niet meer Taa-Daa, maar EEEEEEEE.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door R-Flow »

GONG Rembradtplein. Overstappen op 9.
GONG Het Spui. Overstappen op lijn 4, 9, 16, 24, 25

Overstappen op 9... Op 9 wat? Beheerst men de Nederlandse taal niet of is het nou echt zo lastig om het juiste geluidsfragement te selecteren en erin te plakken?
TLP
Berichten: 1553
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door TLP »

Bee schreef:Maar dat is nog niet alles, ook het deursluitgeluid is misvormd, het is niet meer Taa-Daa, maar EEEEEEEE.
Taa-Daa in de bus? Ik heb nog nooit Taa-Daa in een bus gehoord, zeker niet in een GVB-bus. Volgens mij is het geluid of EEEEEEEEEEE of helemaal niks. (ik neem toch wel aan dat je het net over een Citaro G had?)
Overigens zag ik vanmiddag op lijn 21 dat een Citaro G van de tweede versie routestrips van de eerstvolgende 4-5 haltes had gekregen op het DRIS. Maar dat is blijkbaar ten koste gegaan van de afroepen, handig voor blinden... :oops:
R-Flow schreef:GONG Rembradtplein. Overstappen op 9.
GONG Het Spui. Overstappen op lijn 4, 9, 16, 24, 25
@lijn 7: GONG Burgemeester FockstraatOverstappen op lijn 14, 21, 64 (zonder spatie!)
Thomas
Berichten: 223
Lid geworden op: do 26 jun 2008, 16:52
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door Thomas »

Bluearrow schreef:Even iets anders. Ik weet dat men over het algemeen bij het GVB niet echt heel snel is, maar het is inmiddels alweer ruim anderhalve week geleden dat de nieuwe dienstregeling is ingegaan, en in Weesp op de vervallen route van lijn 49 staan nog de haltepalen langs de weg. Zag vanmiddag nog 'vrolijk' iemand in het wachthokje staan, waarschijnlijk op wacht op een bus die er nimmer meer rijdt.
Dat de busroute is opgegeven staat alleen aangegeven in het vertrektijdenkastje. Misschien dat een 'oranje zak' over het haltebord wat eerder door evt. passagiers zal worden opgemerkt.
Nu weet ik niet waar en wanneer je diegene zag staan, maar er rijdt nu een pendelbusje (link en link) van een plaatselijke taxicentrale tussen station Weesp en het bedrijventerrein. Als het ergens langs dat deel van de route was, zou het kunnen dat diegene daarop wachtte.
Maar slordig is het wel, natuurlijk.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door Suus »

TLP schreef:
Bee schreef:Maar dat is nog niet alles, ook het deursluitgeluid is misvormd, het is niet meer Taa-Daa, maar EEEEEEEE.
Taa-Daa in de bus? Ik heb nog nooit Taa-Daa in een bus gehoord, zeker niet in een GVB-bus. Volgens mij is het geluid of EEEEEEEEEEE of helemaal niks. (ik neem toch wel aan dat je het net over een Citaro G had?)
Nee, ik had het over een metro.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
TLP
Berichten: 1553
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door TLP »

Ohja Koekblik natuurlijk. Koekblik... oude meuk.
Gistermiddag gewoon nog PING-PONG in een LHB, maar er was volgens mij geen 15 aanwezig in het setje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door Suus »

TLP schreef:Overigens zag ik vanmiddag op lijn 21 dat een Citaro G van de tweede versie routestrips van de eerstvolgende 4-5 haltes had gekregen op het DRIS. Maar dat is blijkbaar ten koste gegaan van de afroepen, handig voor blinden... :oops:
Nee hoor. De Citaro's van de derde serie en de Citea's hebben inderdaad een beeldscherm met daarop de volgende haltes maar de omroep is nog gewoon aanwezig.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
TLP
Berichten: 1553
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door TLP »

Bee schreef:
TLP schreef:Overigens zag ik vanmiddag op lijn 21 dat een Citaro G van de tweede versie routestrips van de eerstvolgende 4-5 haltes had gekregen op het DRIS. Maar dat is blijkbaar ten koste gegaan van de afroepen, handig voor blinden... :oops:
Nee hoor. De Citaro's van de derde serie en de Citea's hebben inderdaad een beeldscherm met daarop de volgende haltes maar de omroep is nog gewoon aanwezig.
Ik hoorde toch echt geen halteafroep hoor. (hij zal wel kapot zijn geweest, maar dat is vrij uitzonderlijk voor de GVB-bussen)
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door Ardan »

De afroepen en de vertreksignalen worden bij de metro afgespeeld door het EMROM-systeem. Aangezien de LHB's tot 35 jaar oud zijn is bij sommige stellen het systeem flink versleten. Vandaar dat ze soms vervormd zijn, of dat de afroep heeeel zacht klinkt, of soms juist heel hard. Vlak voor en na de afroep klinkt er bijna altijd een 'vastgelopen casettebandje'-geluid (kgggk BOING blablabla kggk') maar die hoor je eigenlijk niet te horen, alleen bij harde afroep hoor je het wel. Het volume is niet aan te passen door de bestuurder maar is afhankelijk van de instellingen in de bediende cabine.
Ik doe ook maar wat
TLP
Berichten: 1553
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door TLP »

Ardan schreef:De afroepen en de vertreksignalen worden bij de metro afgespeeld door het EMROM-systeem. Aangezien de LHB's tot 35 jaar oud zijn is bij sommige stellen het systeem flink versleten. Vandaar dat ze soms vervormd zijn, of dat de afroep heeeel zacht klinkt, of soms juist heel hard. Vlak voor en na de afroep klinkt er bijna altijd een 'vastgelopen casettebandje'-geluid (kgggk BOING blablabla kggk') maar die hoor je eigenlijk niet te horen, alleen bij harde afroep hoor je het wel. Het volume is niet aan te passen door de bestuurder maar is afhankelijk van de instellingen in de bediende cabine.
Dat klopt inderdaad. Als er een halteafroep komt in de LHB moet het systeem altijd eerst effe 'laden'. Dan hoor je dus het geluid van een ontspoorde cassetteband.
Het valt me ook op dat je de halteafroep ook veel luider hoort in de stellen waar ook de motor het meest hoorbaar is. Dat is met name (in een driewagenstel) in de middelste en iets minder in de achterste wagen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door Suus »

Ardan schreef:De afroepen en de vertreksignalen worden bij de metro afgespeeld door het EMROM-systeem. Aangezien de LHB's tot 35 jaar oud zijn is bij sommige stellen het systeem flink versleten. Vandaar dat ze soms vervormd zijn, of dat de afroep heeeel zacht klinkt, of soms juist heel hard. Vlak voor en na de afroep klinkt er bijna altijd een 'vastgelopen casettebandje'-geluid (kgggk BOING blablabla kggk') maar die hoor je eigenlijk niet te horen, alleen bij harde afroep hoor je het wel. Het volume is niet aan te passen door de bestuurder maar is afhankelijk van de instellingen in de bediende cabine.
Maar je hebt een beetje geluid en je hebt metro 15, waar het geluid wel heel nadrukkelijk aanwezig is. En daarnaast, als ook het sluitgeluid vervormd is, is er wel iets heel erg mis, dat heb ik met koekblikken nog nooit meegemaakt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door hauptbahnhof »

Dat geluid waar jij het over hebt, komt echt al heeeeeeeeeel lang voor. Is dus niet iets nieuws. Net als de vervormde deursluittonen van de S1/S2-serie.

En het gekraak wat je hoort voor de afroep heeft niks met "laden" te maken. Op dat moment wordt de speaker open/aan gezet door het systeem. Volgens mij is het zelfs zo dat je geluiden uit de bediende cabine hoort (bijv als de bestuurder met iemand aan het praten is).

Dat gekraak hoor je namelijk ook als de halteafroep niet is ingeschakeld. Het is gewoon standaard dat 15 seconde nadat er op het/de oprijden-knop(pen) is gedrukt dat de speakers op dat moment open gaan.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door Jef400 »

Ik doe de volgende keer wel mijn oordopjes op in de metro. :6

Edit: Grammaticale fout
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door Suus »

hauptbahnhof schreef:Dat geluid waar jij het over hebt, komt echt al heeeeeeeeeel lang voor. Is dus niet iets nieuws. Net als de vervormde deursluittonen van de S1/S2-serie..
LEZEN: Ik heb het over een vervormd sluitgeluid bij een koekblik.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bluearrow
Berichten: 286
Lid geworden op: za 23 jan 2010, 12:50
Locatie: Huizen

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door Bluearrow »

Thomas schreef:
Bluearrow schreef:Even iets anders. Ik weet dat men over het algemeen bij het GVB niet echt heel snel is, maar het is inmiddels alweer ruim anderhalve week geleden dat de nieuwe dienstregeling is ingegaan, en in Weesp op de vervallen route van lijn 49 staan nog de haltepalen langs de weg. Zag vanmiddag nog 'vrolijk' iemand in het wachthokje staan, waarschijnlijk op wacht op een bus die er nimmer meer rijdt.
Dat de busroute is opgegeven staat alleen aangegeven in het vertrektijdenkastje. Misschien dat een 'oranje zak' over het haltebord wat eerder door evt. passagiers zal worden opgemerkt.
Nu weet ik niet waar en wanneer je diegene zag staan, maar er rijdt nu een pendelbusje (link en link) van een plaatselijke taxicentrale tussen station Weesp en het bedrijventerrein. Als het ergens langs dat deel van de route was, zou het kunnen dat diegene daarop wachtte.
Maar slordig is het wel, natuurlijk.
Het was op de halte bij de Pampuslaan.
Maar....het is alsof ze bij het GVB meelezen op dit forum, vanavond toen ik er langs reed waren de halteborden weg.
Buschauffeurs sporen niet, anders waren ze wel machinist geworden !
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door JWM »

Valt het wel onder de verantwoordelijkheid van GVB aangezien het buiten het concessiegebied van het stadsvervoer Amsterdam ligt?
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door hauptbahnhof »

Bee schreef:
hauptbahnhof schreef:Dat geluid waar jij het over hebt, komt echt al heeeeeeeeeel lang voor. Is dus niet iets nieuws. Net als de vervormde deursluittonen van de S1/S2-serie..
LEZEN: Ik heb het over een vervormd sluitgeluid bij een koekblik.
Lieverd, misschien moet jij eens even lezen want ik heb het over de koekblik... En heb er ook aan toegevoegd, dat ook bij de S1/S2 vervormde deursluittonen voorkomen (welliswaar een andere variant)... :wink:
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door Jef400 »

Gaan we ook in deze discussie letten op het aantal miliseconden dat een deur sluit?
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door hauptbahnhof »

Goed idee. Zal het morgen even timen als ik naar het werk ga.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten