Stilstaande trein op spoor bij Amsterdam Zuid

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Stilstaande trein op spoor bij Amsterdam Zuid

Bericht door Daniel »

Stilstaande trein op spoor bij Amsterdam Zuid
Geplaatst op: dinsdag 3 januari 2012 11:30
Laatst bijgewerkt: dinsdag 3 januari 2012 11:31


SCHIPHOL Het treinverkeer tussen Schiphol en Bijlmer Arena is gestremd door een defecte trein, die daar flinke tijd met passagiers en al heeft stilgestaan.

Volgens de NS konden de passagiers ter plekke overstappen op een andere trein. Het duurde enige tijd voor deze oplossing kon worden ingezet. De trein stond namelijk stil op een brug tussen Amsterdam-Zuid en Schiphol. Op last van de politie mochten de passagiers vanwege de harde wind de trein niet direct verlaten.
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
TLP
Berichten: 1554
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Stilstaande trein op spoor bij Amsterdam Zuid

Bericht door TLP »

Ook het treinverkeer tussen Amsterdam Zuid en Duivendrecht ligt hierdoor plat, las ik net op Teletekst...
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Stilstaande trein op spoor bij Amsterdam Zuid

Bericht door hauptbahnhof »

Dat zal de (bovenleidingloze) Schinkelbrug zijn geweest...
TLP
Berichten: 1554
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Stilstaande trein op spoor bij Amsterdam Zuid

Bericht door TLP »

wou net zeggen...
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Stilstaande trein op spoor bij Amsterdam Zuid

Bericht door R-Flow »

hauptbahnhof schreef:Dat zal de (bovenleidingloze) Schinkelbrug zijn geweest...
Ik weet nog dat de NS dat gingen testen, stond toen toevallig bij de sluizen beneden. Ze lieten toen iedere keer een enkele hondenkop met een aanloopje heen en weer gaan. :P
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Stilstaande trein op spoor bij Amsterdam Zuid

Bericht door Michael »

De Trein stond anders nog wel gewoon met de pantograaf tegen de draad aan. Aldus de foto op de site.
midnet
Berichten: 671
Lid geworden op: di 07 jul 2009, 12:38

Re: Stilstaande trein op spoor bij Amsterdam Zuid

Bericht door midnet »

TLP schreef:Ook het treinverkeer tussen Amsterdam Zuid en Duivendrecht ligt hierdoor plat, las ik net op Teletekst...
Radio nrd Holland had al de heel ochtend waarschuwing-ook Schiphol-Sloterdijk zou gestremd zijn. tenminste 1 uur extra reistijd.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Stilstaande trein op spoor bij Amsterdam Zuid

Bericht door VIRM »

midnet schreef:
TLP schreef:Ook het treinverkeer tussen Amsterdam Zuid en Duivendrecht ligt hierdoor plat, las ik net op Teletekst...
Radio nrd Holland had al de heel ochtend waarschuwing-ook Schiphol-Sloterdijk zou gestremd zijn. tenminste 1 uur extra reistijd.
Als de trein stilstaat tussen de Riekerpolderaansluiting en Amsterdam Zuid (als ik het goed heb), dan heeft Sloterdijk-Schiphol er geen last van, tenzij er een reservetrein/loc wordt aangevoerd via die route.
Beul van de blindegeleidelijn
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Stilstaande trein op spoor bij Amsterdam Zuid

Bericht door Edwin »

Ik heb 3 uur lang vast gezeten in die betreffende trein. De trein ervoor was al niet gekomen waardoor op Almere Centrum de SLT al vol zat en ik op het balkon met 3 koffers stond. De conducteur riep op Weesp, toen iedereen was ingestapt, dat achterin nog genoeg ruimte was. Want voorin zat heel vol, omdat de SLT op Almere Centrum heel vroeg stopte. Daarna duwde de conducteur een oud vrouwtje en enkele koffers om om bij de machinist te komen. Hij had er duidelijk geen zin in. Op elk station enkele minuten vertraging en na Zuid werd er opeens flink geremd, geen noodstop maar een ingreep (?). Daarna 3 uur lang aan het lijntje gehouden door leugens. Trein stond inderdaad op de Schenkelburg. Er is een IC naar Den Haag Centraal opgeofferd, zoals ook al te lezen was op GeenStijl om de SLT te duwen, wat natuurlijk niet lukte. Mensen die zochten naar WCs, maar en plaszak heb ik niet gezien. Uiteindelijk na 3 uur van leugens (nog enkele schakelaar omzetten en we gaan zo weer rijden) werden we geëvacueerd naar de IC erachter die terugreed naar Zuid, terwijl andere treinen ri. Schiphol wel mondjesmaat passeerden. Op Zuid was het ook niet duidelijk welke trein nou wel naar Schiphol ging. Want er stonden er 2 en er werd omgeroepen dat de trein op spoor 3 naar Schiphol ging. Zat je erin, riep de machinist/conducteur om dat deze trein niet naar Schiphol ging. Toen werd omgeroepen dat de trein op spoor 4 naar Schiphol ging. Daarin werd ook omgeroepen dat deze trein niet naar Schiphol ging. Toen was ik het echt zat en de 310 naar Schiphol gepakt, die bomvol zat met vakantiegangers, piloten en steward(e)s(sen).

Gelukkig was de KLM zo vriendelijk om mijn vlucht naar Budapest gratis om te boeken. Maar een fijn begin van de vakantie was het totaal niet.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Stilstaande trein op spoor bij Amsterdam Zuid

Bericht door Caspar »

Ik heb wel eens in een Ddar gezeten waarmee we een andere gestrande trein op een spanningloze brug een zetje zouden geven. Alle reizigers om me heen bereidden zich toen helemaal voor op een sensatie, men had het al over ''de aanstaande treinbeuk'' :lol: maar uiteindelijk viel het allemaal reuze mee, en met een aardige stoot gaven we het andere stel een zetje en kon ie op eigen kracht weer verder. Het kan dus wel, maar met een SLT niet?
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Stilstaande trein op spoor bij Amsterdam Zuid

Bericht door Edwin »

Nee, ze kregen hem enkele centimeters vooruit meer niet meer dan dat, helaas.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 73 gasten