Punctualiteit Arriva-treinen ruim bovengemiddeld
Geplaatst op: zaterdag 14 januari 2012 09:36
Laatst bijgewerkt: zaterdag 14 januari 2012 09:38
Persbericht
De stiptheid van de Arriva-treinen is ruim bovengemiddeld. Dat blijkt uit de jaarlijks verstrekte gegevens van spoorbeheerder ProRail. Arriva scoort met de Noordelijke treinlijnen over het kalenderjaar 2011 een gemiddelde aankomstpunctualiteit van 96,82%. Voor de MerwedeLingelijn, het traject tussen Dordrecht en Geldermalsen, is dit 97,3% procent. Het landelijk gemiddelde over 2011 bedraagt 87,3%.
De jaarlijks door ProRail verstrekte aankomstpunctualiteit geeft aan hoeveel procent van de treinen met een vertraging van minder dan 3 minuten op de stations aankomt.
Lees verder
Punctualiteit Arriva-treinen ruim bovengemiddeld
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Punctualiteit Arriva-treinen ruim bovengemiddeld
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Punctualiteit Arriva-treinen ruim bovengemiddeld
Fijn dat Arriva nu gaat communiceren met de 3-minutennorm terwijl NS de 5-minutennorm hanteert. Dat vergelijkt zo handig.
Re: Punctualiteit Arriva-treinen ruim bovengemiddeld
en als het jaarlijks gemiddelde iets meer dan 87 % is, is dat dan met de 3 minutennorm?
want dan mag NS ook wel heel snel terug naar die norm, want schermen met hoge cijfers, terwijl dit behoorlijk afwijkt van ProRail cijfers geeft ook geen goed beeld...
want dan mag NS ook wel heel snel terug naar die norm, want schermen met hoge cijfers, terwijl dit behoorlijk afwijkt van ProRail cijfers geeft ook geen goed beeld...
Re: Punctualiteit Arriva-treinen ruim bovengemiddeld
ProRail levert allebei de cijfers gewoon aan. De bedrijven kiezen dan zelf welk cijfer ze in de pers brengen. Arriva pronkt dan liever met de 3-minutennorm omdat het verschil met NS dan groter lijkt. NS werkt met de 5-minutennorm omdat het dan hoger lijkt, ze het met andere Europese landen kunnen vergelijken en ze worden afgerekend op de 5-minutennorm.
Re: Punctualiteit Arriva-treinen ruim bovengemiddeld
Punctualiteit is voor Arriva ook niet zo'n heel moeilijk hoofdstuk. Ze zitten meestal op sporen waar enkel treinen van één bepaalde lijn komen enkel op grotere stations waar enkele lijnen samenkomen zoals Geldermalsen. Terwijl de NS wel stukken in handen heeft die een pak moeilijker te managen zijn, de Randstad bv. Nuja, we kunnen misschien nog wel zeggen dat een halfuurdienst op enkelspoor ook iets storinggevoeligs is?
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Punctualiteit Arriva-treinen ruim bovengemiddeld
Ik vraag me af hoe hoog de cijfers zullen zijn als elke treindienstverzorger in Nederland de 3-minutennorm en de 5-minutennorm (allebei dus) aangeven. Maar welk bedrijf/traject zit het gemiddelde eigenlijk? Dat geeft het artikel namelijk niet aan.
Wel las ik op ns.nl dat in het eerste kwartaal van 2011 90.1% van de NS treinen minder dan 3 minuten vertraging had en 94.9% minder dan 5 minuten. Ik vind dat een behoorlijk verschil tegenover iemand die minder lang ervaring heeft dan de NS.
Bron
Wel las ik op ns.nl dat in het eerste kwartaal van 2011 90.1% van de NS treinen minder dan 3 minuten vertraging had en 94.9% minder dan 5 minuten. Ik vind dat een behoorlijk verschil tegenover iemand die minder lang ervaring heeft dan de NS.
Bron
Re: Punctualiteit Arriva-treinen ruim bovengemiddeld
Ben bang dat de punctualiteit op de MLL naar beneden zal gaan sinds het invoeren van de kwartierdienstregeling en nieuwe stations. Hoe er ook gemeten wordt, met 3 of 5 minuten norm, de reiziger ervaart zijn eigen norm.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 144 gasten