Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door webguy »

"Dat zou te maken hebben met vakanties" - echt? Welke luie donder kunnen ze niet terughalen van vakantie. Dit is iets dat je niet even twee weken laat zitten...

Word zelf overigens spuugzat van al die bedrijven die de boel maar dichtgooien alsof de wereld even stopt met kerst. Maar heeft er misschien meer mee te maken dat ik gewoon doorwerk...
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door fogeltje »

Dat is niet mals! Ik hoop dat iedereen elke dag netjes een restitutieformulier invult, liefst zelfs eigenlijk gewoon dagelijks naar het antwoordnummer van Connexxion per post om ze extra op de kosten te jagen.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door Tochjo »

De zaak is blijkbaar al opgelost, aldus dit bericht van Rover in dit onderwerp: correcte bedragen worden weer berekend en te veel betaald saldo wordt automatisch op de kaart geschreven bij de eerstvolgende keer opladen.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door fogeltje »

Dat is wel netjes van Connexxion :)
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door Tochjo »

Meer van de concessieverleners als ik het goed begrijp. Connexxion wilde de aanpassingen eigenlijk pas over twee weken doen, toch?
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door fogeltje »

Ik had het meer over het automatisch terugstorten. Het pas over twee weken willen aanpassen vond ik ook een slechte zaak. Wel een goede zaak als ze daar van hogere hand druk achter gezet hebben.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door fogeltje »

Rover vroeg Connexxion reizigers op de bewuste trajecten gratis te vervoeren tot het probleem is opgelost. Dit zoveelste probleem met de OV-chipkaart dat de reiziger geld moet kosten, zal het vertrouwen in het product enkel verder beschadigen. Connexxion voelde er niets voor en stelde dat reizigers compensatie moesten aanvragen. Het probleem zelf zou pas rond 8 januari worden verholpen!
En zelfs dat wilde Connexxion eigenlijk niet. Bij deze reviseer ik mijn mening dus volledig en vind het uitermate triest van Connexxion om EN het probleem pas volgend jaar (klinkt lekker suggestief! Dus vooruit, over twee weken) te verhelpen EN reizigers maar restitutie te laten aanvragen, wetende dat lang niet iedereen dat zal doen. Wat dat betreft was mijn achting voor de ratten bij Connexxion al beneden een nulpunt gedaald.
"Een touringcar is geen bus"
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door Frank »

Bus tussen Renkum en Heteren komt eraan

RENKUM - Het plan voor een busverbinding tussen Wageningen en Heteren wordt mogelijk snel realiteit. De Stadsregio Arnhem Nijmegen wil In januari een knoop doorgehakken over deze lijn 53. Die moet gaat rijden van Wageningen naar Renkum en vandaar over de Rijnbrug naar Heteren en Arnhem-Zuid.

Lees meer
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door Frank »

rovin1995 schreef:Net even in Arnhem bij vvv langsgegaan. Ze hadden ondertussen al weer twee extra folders:
Regio Veluwezoom Oost: lijn 26,27,29,43 en 524.
Regio Arnhem Burgers'zoo / Openluchtmuseum: lijn 3 en 13.

mis nog altijd lijnen 6,76,20,21,31,51,86,88 en 109.
Ze hebben naast stadsdienst Arnhem, Veluwezoom Oost en Burgers' Zoo / Openluchtmuseum inmiddels ook Veluwezoom West met de lijnen 1, 51, 86, 109, 589, 590 en 12. Van Nijmegen heb ik nu stadsdienst Nijmegen, Wijchen, Molenhoek / Mook, P & R Waalsprinter, Beek / Millingen a/d Rijn. Zag van de week ook een boekje Beuningen / Druten liggen maar het loket was toen al gesloten.

Wordt nog een hele speurtocht volgend jaar.
rovin1995
Berichten: 165
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 15:23

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door rovin1995 »

oke, nu mis ik dus alleen nog lijnen 4,6,20,21,30,31,76 en 88.
rovin1995
Berichten: 165
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 15:23

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door rovin1995 »

Frank schreef:Bus tussen Renkum en Heteren komt eraan

RENKUM - Het plan voor een busverbinding tussen Wageningen en Heteren wordt mogelijk snel realiteit. De Stadsregio Arnhem Nijmegen wil In januari een knoop doorgehakken over deze lijn 53. Die moet gaat rijden van Wageningen naar Renkum en vandaar over de Rijnbrug naar Heteren en Arnhem-Zuid.

Lees meer
Waarom zou je die buslijn naar Arnhem Zuid trekken? Ik weet toevallig dat er juist veel potentie is voor lijn Heteren - Elst via driel. Kan die beter tot Elst station Rijden i.p.v station Arnhem ZUid. Die zijn namelijk met lijn 5+86 net zo snel in Wageningen. Elst moet nu eerst met trein of bus naar arnhem. Ook zou Elst sneller zijn voor reizigers uit Nijmegen.
Verder een mooi plan, Zou wel een 8pers. busje worden maar toch een goed idee!
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door Frank »

Je zou ook kunnen overwegen lijn 6 door te trekken (en de buslijn te hernoemen). Rij je wel met grote bussen, maar je hoeft minder traject extra te rijden. Arnhem - Heteren - Wageningen heeft nog tot 1993 gereden, eenmaal per uur; de andere keer ging de buslijn vanaf Heteren door richting Herveld. Zou een oude verbinding zijn die terugkeert. Vanaf Elst heeft ook ooit wel eens een bus richting Wageningen gereden, maar dat is allemaal nog langer geleden.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door fogeltje »

Novio faalt overigens nog meer met de dienstregeling, dit keer in de online busboekjes. De lijnen 31, 33, 300, 325 en 125 staan NIET in het boekje van Nijmegen, alleen in het boekje van Arnhem, terwijl alle lijnen toch echt wel in Nijmegen rijden, sterker nog, de 125/325 hebben niks met Arnhem te maken. Verder is de 300 behoorlijk op Nijmegen gericht door de week (Heyendaal).
"Een touringcar is geen bus"
david_meyer24
Berichten: 198
Lid geworden op: di 18 jan 2011, 01:23
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door david_meyer24 »

Ik had een vraag over lijn 42 en lijn 85 als die door een Breng wordt gereden dan mag je ook met de buzzer er op heb ik het zo goed anders niet.
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door koekje »

david_meyer24 schreef:Ik had een vraag over lijn 42 en lijn 85 als die door een Breng wordt gereden dan mag je ook met de buzzer er op heb ik het zo goed anders niet.
Correct :)
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door huibf »

fogeltje schreef:Dat is wel netjes van Connexxion :)
Nou ik denk dat Cxx nog op zijn flikker heeft gekregen... 2 weken wachten totdat het is opgelost. Het kan nl simpeler.
Gewoon de CiCo's uitzetten op de bewuste lijn.

De handheld van Hermes blijkt ook niet helemaal te werken. Er worden geen brabantse kortingen herkent, en straks dus ook niet de 12+ en 19- korting.
Voor zover ik kan nagaan wordt nu alleen de 79 cent geteld op de bewuste lijn.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door fogeltje »

huibf schreef:
fogeltje schreef:Dat is wel netjes van Connexxion :)
Nou ik denk dat Cxx nog op zijn flikker heeft gekregen... 2 weken wachten totdat het is opgelost. Het kan nl simpeler.
Gewoon de CiCo's uitzetten op de bewuste lijn.

De handheld van Hermes blijkt ook niet helemaal te werken. Er worden geen brabantse kortingen herkent, en straks dus ook niet de 12+ en 19- korting.
Voor zover ik kan nagaan wordt nu alleen de 79 cent geteld op de bewuste lijn.
Ik had mezelf al gecorrigeerd ;) Mijn ouders hebben overigens op lijn 25 wel de korting gehad een flink tijdje terug. Tenminste dat dacht ik.

EDIT: toch niet, dat was een week voordat DUNB uit kwam.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door fogeltje »

Ik was net even op de Arriva site aan het kijken naar de dienstregeling van lijn 99 en mij viel op toen ik Nijmegen selecteerde dat ik de keuze kreeg uit lijn 99 en lijn 289 als lijnen die in Nijmegen rijden. Dat laatste vond ik een beetje vreemd, Arriva rijdt toch helemaal geen ritten op de 289? Lijn 85 stond er ook niet bij terwijl Arriva daar juist wel ritten op rijdt. Als ik kijk in Druten zag ik daar dezelfde situatie, wel de 289 maar niet de 85.
"Een touringcar is geen bus"
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door M57 »

Een aantal ritten van lijn 99 rijden door als 289 naar Druten.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door fogeltje »

Welke zijn dat dan? Volgens mij laat de dienstregeling daar geen ruimte voor. Op werkdagen voor de middagspits keren de bussen meteen in Nijmegen als de rit terug, in de middagspits pauzeren alle bussen en chauffeurs en rijden dan een half uur later als lijn 99 naar Uden. De twee touringcarren die in de ochtend namens Arriva rijden doen dat ook niet, die rijden namelijk leeg weer weg, dat weet ik uit eigen ervaring.

Ik heb wel ooit vernomen van iemand dat OAD enkele ritten van lijn 289 rijdt, dat zou in de dienstregeling wel passen. Maar die rijden lijn 99 dan weer namens Novio en niet namens Arriva. Dus dan vind ik het nog steeds gek dat het op de Arriva site vermeldt wordt. In ieder geval kan geen Arriva bus doorrijden als lijn 289, dat laat het omloopschema gewoon niet toe.
"Een touringcar is geen bus"
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door Frank »

rovin1995 schreef:oke, nu mis ik dus alleen nog lijnen 4,6,20,21,30,31,76 en 88.
Zijn er inmiddels al meer dienstregelingboekjes uitgebracht inmiddels (zowel van Arnhem als Nijmegen)? Bij de balie te Nijmegen lijker er eerder minder dan meer te liggen tegenwoordig.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door fogeltje »

De dertigers en lijn 9/99 waren er begin deze week nog steeds niet. En lijn 25 ben ik nog steeds vergeten naar te vragen.
"Een touringcar is geen bus"
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door Frank »

De Gelderlander schreef:'Betuwebus' nekt Wolfheze

WOLFHEZE/RENKUM - De nieuwe busverbinding tussen Renkum en Heteren gaat ten koste van buslijn 109 naar Wolfheze en een aantal bussen van lijn 86 (Wageningen-Arnhem vv) in de spits.
Lees hier meer.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door fogeltje »

Dit keer helaas geen links naar onze wiki.
"Een touringcar is geen bus"
rovin1995
Berichten: 165
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 15:23

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #5

Bericht door rovin1995 »

Het schijnt dat al bekend is welk buurtbusmaterieel dit najaar in zal stromen bij Hermes.
kijk maar op deze website http://www.bbsd.nl/ ze zullen ook wel moeten aangezien er nu op lijn 35,64 en 65 en sommige ritten lijn 26 een 8pers.busje wordt ingezet dat niet aan de consessie eissen voldoet. Het zou namelijk lagevloermaterieel moeten zijn. Dit staat nu al op de breng site aangeven bij lijn 35,64 en 65. deze lijn rijd met een rostoeltoegankelijke bus :|
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten