OVer je reiservaringen in januari 2012

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Stefan »

Arriva is lekker bezig hier in HWGO! Ze voegen beetje bij beetje nieuwe omroepen toe in de bussen. Gewoon ingesproken door een 'echt' persoon en niet door een of andere gare computer. Nog niet alle haltes zijn te horen in de bussen met de nieuwe stem, maar beetje bij beetje komt het lijkt het wel. Daarnaast wordt nu niet alleen de haltenaam meer omgeroepen, maar ook de plaatsnaam. Die van Mijnsheerenland, Provincialeweg is daar weer een buitenbeentje in, die wordt 'andersom' omgeroepen, dus: "Provincialeweg, Mijnsheerenland".

Opnametje van de nieuwe stem volgt nog voor de geïnteresseerden. :)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
stefanos
Berichten: 36
Lid geworden op: do 10 nov 2011, 15:00
Locatie: Oud-Beijerland

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door stefanos »

Stefan schreef:Arriva is lekker bezig hier in HWGO! Ze voegen beetje bij beetje nieuwe omroepen toe in de bussen. Gewoon ingesproken door een 'echt' persoon en niet door een of andere gare computer. Nog niet alle haltes zijn te horen in de bussen met de nieuwe stem, maar beetje bij beetje komt het lijkt het wel. Daarnaast wordt nu niet alleen de haltenaam meer omgeroepen, maar ook de plaatsnaam. Die van Mijnsheerenland, Provincialeweg is daar weer een buitenbeentje in, die wordt 'andersom' omgeroepen, dus: "Provincialeweg, Mijnsheerenland".

Opnametje van de nieuwe stem volgt nog voor de geïnteresseerden. :)
Hoop dat de 171 en 172 wordt overgeslagen met de plaatsnaam. Anders hoor je alleen maar oud-beijerland bij elke halte (A)
Dagelijks Oud-Beijerland <->Zuid-Beijerland(lijn 162)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Daniel »

De eerste echte vrijdagmiddagspits van 2012 was een goed heftige vandaag... zag de t1759 nog vertrekken uit Utrecht van voor tot achter zitvol en zelfs in de achterste bak nog goed gevulde balkons. Als er iets uitzonderlijk in die trein dan zijn het wel staanplaatsen helemaal achterin...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door ODRAIL »

Het is me opgevallen dat de Smullers op Rta al een tijdje weg is.

Heeft iemand enig idee wat er voor in de plaats komt?
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door VIRM »

Gisteravond van Zaandam naar Den Haag HS...
Op Zaandam had de Sprinter richting Sloterdijk al +5, zonder dat Tuffy haar mond opentrok...
Op Sloterdijk wilde ik de s2100 van 19:02 nemen, die om 19:45 in Den Haag zou aankomen. Ineens sprong het bord op +10 en werd er omgeroepen dat de treinenloop richting Leiden/Den Haag een beetje was verstoord door een personeelswisseling op Amsterdam Centraal en een defecte trein tussen Leiden en Den Haag HS; we zouden op de hoogte worden gehouden van eventuele vertragingen. Personeelswisseling? Daar heb je toch de afdeling PLANNING voor?
Uiteindelijk na het raadplegen van de mobiele website naar boven gestormd en in de Sprinter naar Schiphol gestapt. Toen de deuren sloten werd er omgeroepen dat op spoor 7 de s2100 klaarstond.
Op Schiphol op de s600 overgestapt, die om 19:55 op Den Haag HS aankwam. De eerdergenoemde s2100 had inmiddels een aankomstvertraging van +13 en moest nog binnenkomen. :mrgreen:
Beul van de blindegeleidelijn
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Caspar »

Er zit nu aardig wat schot in de aanleg van liften en nieuwe trappen op station Hoorn:
Afbeelding
Ben benieuwd hoe lang die chipkaart paaltjes het overleven met al die graafmachines etc. Zal er vast wel eerdaags eentje omver worden gemaaid...

De 3 trappen van de traverse worden geheel verwijdert en komen nieuwe, minder steile exemplaren voor terug. De loopbrug zelf blijft dezelfde, maar krijgt wel een nieuwe overkapping, en nieuwe ondergrond. Daarvoor wordt de brug in zijn geheel weggehaald, en een week later weer teruggeplaatst. Het eerste weekend van februari zal er dan ook geen treinverkeer naar Heerhugowaard en Purmerend mogelijk zijn. Ook moeten de ongeveer 10.000 dagelijkse gebruikers van de traverse dan een week lang ongeveer 800 meter omlopen via de overweg aan de Keern.

Zo moet het worden:
Afbeelding
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Thom91 »

KM46 schreef:Het is me opgevallen dat de Smullers op Rta al een tijdje weg is.

Heeft iemand enig idee wat er voor in de plaats komt?
Wordt een grote Ah to go, nu in verbouwing en maandagochtend als het goed is weer open
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door ODRAIL »

Thom91 schreef:
KM46 schreef:Het is me opgevallen dat de Smullers op Rta al een tijdje weg is.

Heeft iemand enig idee wat er voor in de plaats komt?
Wordt een grote Ah to go, nu in verbouwing en maandagochtend als het goed is weer open
Bedankt, inmiddels heb ik vanmiddag het briefje op de Ah ook gezien.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Gekko123 »

Vandaag had de bijsturing besloten om bij de t744 het deel uit Groningen voorop te laten rijden en het Leeuwarden-deel achteraan. Resultaat was een merkwaardige situatie in Zwolle en +5 bij vertrek aldaar. In Amersfoort kwamen we om vertrektijd binnen. Gelukkig was de s1700 nog vastgehouden, zodat iedereen de overstap kon halen.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Stefan »

stefanos schreef:Hoop dat de 171 en 172 wordt overgeslagen met de plaatsnaam. Anders hoor je alleen maar oud-beijerland bij elke halte (A)
Ik verwacht het niet eigenlijk... ;)

Maar goed zoals beloofd: klikkerdeklik!

Geen idee hoelang Dropbox 't trekt overigens, maar dat hoor ik vanzelf wel geloof ik. :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door iljitsch »

Ik ben op schiphol 25 min voor tijd aan de gate en net als ik de trap naar sporen 5/6 afloop komt de trein van 19.06 naar Gvc binnen. Die stond aangekondigd met +2 maar dat werd +1. We waren in Leiden om 19.21, ruim op tijd om de vertrektijd can 19.25 te halen, hoewel er nog +1 aangeven stond. Maar we waren om 19.24.45 al weg.

Kijk, dat schiet lekker op. En in zo'n DDAR heb je ook het gevoel dat je lekker hard gaat. En ik werd zelfs gecontroleerd.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door iljitsch »

Die machinist had echt peper in z'n reet, niet alleen waren we met -3 in Den Haag, maar we haalden in de wisselstraat nog even snel een VIRM in.

En bij het verlaten van het station rijdt gelijk team 17 voor. Wel met een kapotte linkerdeur voorin, die de HTM'er die instapt zegt niet te kunnen repareren.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Caspar »

Kan je dat niet samen in 1 berichtje plaatsen? Anders krijg je zo'n Twitter toestanden?
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door VIRM »

Wat opvallende dingetjes vandaag:

1. Waar zijn de uitpuilende prullenbakken op stations? Staken alle schoonmakers wel?

2. Latere treinen (zoals de laatste Sprinter naar Den Helder vanz aterdag) en bijvoorbeeld de s4000 op zondag hebben denk ik wel wat behoefte aan wat meer capaciteit. Valt nog steeds op dat er op sommige stukken staanplaatsen zijn. Lijkt mij niet echt prettig.

3. Eerder vanmiddag stapte ik op Amsterdam Centraal in in trammetje 4. Zoals altijd groet ik gewoon de bestuurder bij het instappen, maar vandaag geen reactie. Toen ik even wat beter keek zat daar dus gewoon niemand (kennelijk zat hij nog even buiten van het zonnetje te genieten ofzo?). Leuk hoor, slechtziend zijn en dan lucht begroeten. :mrgreen:
Beul van de blindegeleidelijn
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Caspar »

Er staat een City Night line in Zaandam nu. Zag dat de loc nu aan het omrijden is.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Michael »

Storing bij Schiphol zal wel de oorzaak zijn
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Daniel »

Eeh, de CNL komt normaal helemaal niet op Schiphol...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Michael »

Woeps foutje. Dacht dat ie naar Schiphol ging.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Vinny »

CNL keert toch op Zaanstraat? Het lijkt mij overigens wel nuttig om ergens in het Westelijk Havengebied een mooi nieuw emplacement a la Hoofddorp Opstel te bouwen voor kerende internationale treinen en wellicht nog wat treinseries die nu keren rond Amsterdam Centraal.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door MdJ »

CNL/EN keert op de Watergraafsmeer. Maakt dus kop op Amsterdam Centraal, met behulp van een loc van EETC.
Bij twijfel: gebruik beton.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Jef400 »

Caspar schreef:Er zit nu aardig wat schot in de aanleg van liften en nieuwe trappen op station Hoorn:
Leuk wordt Purmerend Overwhere weer een weekendje keerstation
Laatst gewijzigd door Wubbo op ma 16 jan 2012, 22:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote ingekort
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Klaasje »

Vinny schreef:CNL keert toch op Zaanstraat? Het lijkt mij overigens wel nuttig om ergens in het Westelijk Havengebied een mooi nieuw emplacement a la Hoofddorp Opstel te bouwen voor kerende internationale treinen en wellicht nog wat treinseries die nu keren rond Amsterdam Centraal.
Bij het westelijk havengebied kan je idd prima treinen opstellen. Treinen keren zou ik wel iets dichter bij het station doen als het niet langer gewenst is om dat op een perronfase te doen zoals dat nu het geval is. (Kerende treinen gebruiken nu nooit meer dan een half spoor, het andere uiteinde van het halve spoor kan dus tegelijkertijd als kopspoor gebruikt worden.)
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Caspar »

Het is tegenwoordig planmatig dat de loc van de CNL in Zaandam omrijdt hoor ik net van een insider :lol: . Weer eens wat anders dus :D
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Thom91 »

Je maakt een grapje hoop ik? Zal wel door de verbouwingen zijn te Asd..
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Daniel »

Lekker rustig in de t1759 vandaag, waren zelfs nog meerdere vrije zitplaatsen voorin. Ook op een andere manier was het lekker rustig: zat nieteens in de stiltecoupé maar desondanks was 't doodstil... Met een bijzonder fraaie zonsondergang erbij echt een ritje om lekker weg te dromen na 'n drukke werkdag, eigenlijk jammer dat het na een kwartier alweer voorbij was :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten