Staking schoonmaakbranche GVB
Staking schoonmaakbranche GVB
Staking schoonmaakbranche GVB
Geplaatst op: vrijdag 13 januari 2012 18:09
Laatst bijgewerkt: vrijdag 13 januari 2012 21:31
AMSTERDAM De schoonmaakbranche staakt sinds donderdagavond 12 januari waardoor onze bussen en metro's minder schoon kunnen zijn dan u van ons gewend bent. Dit geldt voor de bussen in Noord en West en voor onze metro's. De vakbonden hebben aangegeven dat de staking nog tot en met maandag 16 januari zal duren.
Onze excuses voor het eventuele ongemak.
Bron
Ik geloof dat het GVB zich maar eens moet afvragen of met name de metrovoertuigen überhaupt wel zo zo schoon zijn...
Geplaatst op: vrijdag 13 januari 2012 18:09
Laatst bijgewerkt: vrijdag 13 januari 2012 21:31
AMSTERDAM De schoonmaakbranche staakt sinds donderdagavond 12 januari waardoor onze bussen en metro's minder schoon kunnen zijn dan u van ons gewend bent. Dit geldt voor de bussen in Noord en West en voor onze metro's. De vakbonden hebben aangegeven dat de staking nog tot en met maandag 16 januari zal duren.
Onze excuses voor het eventuele ongemak.
Bron
Ik geloof dat het GVB zich maar eens moet afvragen of met name de metrovoertuigen überhaupt wel zo zo schoon zijn...
Laatst gewijzigd door TLP op vr 13 jan 2012, 21:31, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 3904
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Staking schoonmaakbranche GVB
Denk dat ze dat ook wel weten hoor:
...waardoor onze bussen en metro's minder schoon kunnen zijn dan u van ons gewend bent.
Re: Staking schoonmaakbranche GVB
Dus nu zit er meer graffitti op de metro's dan de reiziger normaal gesproken gewend is/
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Staking schoonmaakbranche GVB
Wat, werden de metro's in Amsterdam schoongemaakt dan??
In de metro interesseren ze zich bij GVB überhaupt niet.TLP schreef:Ik geloof dat het GVB zich maar eens moet afvragen of met name de metrovoertuigen überhaupt wel zo zo schoon zijn...
Re: Staking schoonmaakbranche GVB
In de metro was de hoeveelheid vuilnis vandaag enorm, op een plek dacht ik even dat het vuilnis al tot leven was gekomen maar er bleek een slapende zwerver onder te liggen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Staking schoonmaakbranche GVB
@hauptbahnhof: Nou, dat vraag ik me af. Het enige wat volgens mij gedaan wordt, is graffiti verwijderen.R-Flow schreef:In de metro interesseren ze zich bij GVB überhaupt niet.VIRM schreef:Dus nu zit er meer graffitti op de metro's dan de reiziger normaal gesproken gewend is/hauptbahnhof schreef:Denk dat ze dat ook wel weten hoor:
@hauptbahnhof / R-Flow: Het interieur interesseert hen waarschijnlijk niet, dat is toch echt vaak een aardige rommelboel.
@VIRM: Het klopt inderdaad dat er vrij veel graffiti nu blijft zitten op de metro. Met name de LHB's zitten onder, de meeste CAF's lijken wat ik de afgelopen dagen gezien heb enigszins mee te vallen. Maar daar zijn een aantal vast ook volledig bekladderd. :N
Het grove vuilnis zoals kranten wordt dan wel inderdaad verwijderd ja. Maar de interieurs van de stellen zouden weleens een grondige schoonmaakbeurt mogen krijgen...Bee schreef:In de metro was de hoeveelheid vuilnis vandaag enorm...
Lol. Ach ja, dat krijg je dan hé...op een plek dacht ik even dat het vuilnis al tot leven was gekomen maar er bleek een slapende zwerver onder te liggen.
Re: Staking schoonmaakbranche GVB
Het intérieur van de metro is over het algemeen schoon te noemen, het grootste probleem zijn slingerende krantjes. Wat ik gisteren echter aantrof in de sneltram was echter verre van schoon te noemen, dat waren bergen afval in alle hoeken, waaronder veel etensresten zoals afgekloven kipkluifjes en snack- en snoepverpakkingen. Het feit dat het materieel vanwege de brandveiligheid niet voorzien is van prullenbak verergert de situatie nog meer.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Staking schoonmaakbranche GVB
Dat is erg opvallend, blijkbaar is het toch veel erger dan dat ik en ik denk vele anderen ons voorstellen. Nou ja, zoals bekend gaat er vanaf dinsdag weer schoongemaakt worden...
-
- Berichten: 3904
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Staking schoonmaakbranche GVB
Toen de acties net waren begonnen kregen we via de mobilofoon het verzoek om alle grofvuil bij deur 1 te verzamelen bij het binnenlopen. Dit maakt het wel makkelijker voor de paar schoonmakers die wel aan het werk zijn.
Nou... wat ik al niet gehoord heb:
* Daar ben ik niet voor
* Heb wel wat beters te doen
* Dat is staking breken dus dat doen we niet
* Dat is niet eerlijk t.o.v. de stakende schoonmakers
Ik hoefde het gewoon niet te doen want mijn tram was al schoon (kwestie van tijdens de gehele dienst afval uit de tram halen indien nodig).
Nou... wat ik al niet gehoord heb:
* Daar ben ik niet voor
* Heb wel wat beters te doen
* Dat is staking breken dus dat doen we niet
* Dat is niet eerlijk t.o.v. de stakende schoonmakers
Ik hoefde het gewoon niet te doen want mijn tram was al schoon (kwestie van tijdens de gehele dienst afval uit de tram halen indien nodig).
Re: Staking schoonmaakbranche GVB
Ik had als GVB-directie toch al mijn rijdend personeel per direct gesommeerd het achterblijvende grofvuil bij de eindhalte even op te rapen en in de prullenbak te gooien.
Staken doe je maar in je eigen tijd...
Staken doe je maar in je eigen tijd...
-
- Berichten: 3904
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Staking schoonmaakbranche GVB
Heb je mijn post boven die van jou niet gelezen?
Re: Staking schoonmaakbranche GVB
Zoveel verschil zal het niet uitmaken
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: Staking schoonmaakbranche GVB
De GVB-directie kan zoveel willen, de wet verbied het een staking te breken.Alargule schreef:Ik had als GVB-directie toch al mijn rijdend personeel per direct gesommeerd het achterblijvende grofvuil bij de eindhalte even op te rapen en in de prullenbak te gooien.
Staken doe je maar in je eigen tijd...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 3904
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Staking schoonmaakbranche GVB
Dat is geen staking breken. Staking breken is als GVB andere schoonmakers (wellicht ander bedrijf) inzet.
Re: Staking schoonmaakbranche GVB
De NS heeft ook op de kop gekregen toen hun eigen personeel vuilnis ging ruimen op diverse stations. Er is een contract met de schoonmakers, als andere mensen dat werk gaan doen terwijl het vaste personeel staakt is dat het breken van een staking.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Staking schoonmaakbranche GVB
Worden de voertuigen tijdens stilstand op de eindpunten, normaal gesproken, door een schoonmaakbedrijf opgeruimd? Een beetje chauffeur of bestuurder loopt zelf zo af en toe een rondje door het voertuig om de ergste troep weg te gooien. Zolang daar geen schoonmaakbedrijf aan te pas komt (en zij alleen 's avonds/'s nachts schoonmaken) lijkt mij dat er geen sprake is van het breken van een staking, maar gewoon van het uitvoeren van je werk.
-
- Berichten: 3904
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Staking schoonmaakbranche GVB
De metro's worden overdag tijdens de ritten door een groep verstandelijk gehandicapten schoongemaakt (zwerfvuil/kranten).
De trams alleen op CS. En die doen nog steeds hun werk, Ook tijdens de stakingen.
Ik ruim zelf ook grotendeels troep op, afhankelijk van de lijn. Lijnen die op CS keren lukt gewoon niet. Maar de overige wel, als ik toch naar achteren loop...
En voor de rest natuurlijk in de remises en op de emplacementen.
De trams alleen op CS. En die doen nog steeds hun werk, Ook tijdens de stakingen.
Ik ruim zelf ook grotendeels troep op, afhankelijk van de lijn. Lijnen die op CS keren lukt gewoon niet. Maar de overige wel, als ik toch naar achteren loop...
En voor de rest natuurlijk in de remises en op de emplacementen.
Re: Staking schoonmaakbranche GVB
Het doen van "besmet werk" ligt inderdaad erg gevoelig, maar is bij mijn weten niet strikt verboden. Als bij een bedrijf 30% van de werknemers staakt, dan mag de productie worden teruggeschroeft tot 70%. Al moet ik wel zeggen dat vakbonden nogal snel een kort geding aanspannen, toen enige jaren geleden het spoor plat lag werd het inititatief om tussen de grote steden met bussen te gaan rijden al snel effectief om zeep geholpen...Bee schreef:De NS heeft ook op de kop gekregen toen hun eigen personeel vuilnis ging ruimen op diverse stations. Er is een contract met de schoonmakers, als andere mensen dat werk gaan doen terwijl het vaste personeel staakt is dat het breken van een staking.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten