Maar één bieder op vertramming Kamperlijntje
Re: Maar één bieder op vertramming Kamperlijntje
Waar lees je dan dat er deze maand al trams zouden rijden?
Re: Maar één bieder op vertramming Kamperlijntje
Foutje, 2011 moest uiteraard 2012 zijn.
Re: Maar één bieder op vertramming Kamperlijntje
Wees toch blij dat Arriva heeft geboden i.p.v. Qbuzz of CXX *O* , die hebben totaal geen (positieve) ervaring met tram-/treinvervoer. :N
Re: Maar één bieder op vertramming Kamperlijntje
Dat wat hier qua organisatiestructuur nog het meest op lijkt (Tram op Prorail-rails) rijdt anders al jaren in het cxx-groen/midnet-geel door Utrecht.
Re: Maar één bieder op vertramming Kamperlijntje
Dan kan Arriva daar misschien verbetering in brengenKlaasje schreef:Dat wat hier qua organisatiestructuur nog het meest op lijkt (Tram op Prorail-rails) rijdt anders al jaren in het cxx-groen/midnet-geel door Utrecht.
Re: Maar één bieder op vertramming Kamperlijntje
Vast. Maar ga dan niet lopen kraaien dat CXX geen ervaring met tramvervoer heeft :NTLP schreef:Dan kan Arriva daar misschien verbetering in brengenKlaasje schreef:Dat wat hier qua organisatiestructuur nog het meest op lijkt (Tram op Prorail-rails) rijdt anders al jaren in het cxx-groen/midnet-geel door Utrecht.
Re: Maar één bieder op vertramming Kamperlijntje
Mee eens, daarnaast is het voornamelijk Utrecht zelf die de steek laat vallen wat betreft de trams daar.
Re: Maar één bieder op vertramming Kamperlijntje
Hierbij nog de impressie van de aangeboden tram (Dualis) door Alstom.
Re: Maar één bieder op vertramming Kamperlijntje
Waarom moest het eigenlijk een tramlijn zijn en geen kwartierdienst met GTW's?
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
Re: Maar één bieder op vertramming Kamperlijntje
Tram klinkt stoerder.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6238
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Maar één bieder op vertramming Kamperlijntje
Kan aan mij liggen, maar ik vind Lightrail dan weer stoerder klinken.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Maar één bieder op vertramming Kamperlijntje
Of er op het kamperlijntje nou met trams die 100 km per uur kunnen rijden, of met lightrail treinen wordt bereden, qua reistijd maakt het niks uit. Ik vind dat er momenteel teveel haltes gepland zijn aan het kamperlijntje.
Hoe dan ook, ze mogen wel een beetje tempo maken om die tram snel rijdend te krijgen. Een opleveringsdatum in 2014 kun je echt niet maken, ik hoop nog steeds eind 2013.
Hoe dan ook, ze mogen wel een beetje tempo maken om die tram snel rijdend te krijgen. Een opleveringsdatum in 2014 kun je echt niet maken, ik hoop nog steeds eind 2013.
Re: Maar één bieder op vertramming Kamperlijntje
Morgen wordt bekend gemaakt of de provincie in zee gaat met Arriva. Ook heeft Prorail aangegeven dat de ombouw+testen van het tracé en de trams 20 maanden zal gaan duren.
Re: Maar één bieder op vertramming Kamperlijntje
Als ze dan nu eens gaan beginnen met de voorbereidende werkzaamheden, zoals ze in het begin ook al wilden doen. Dan moeten ze eind 2013 begin 2014 wel gaan halen.
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Maar één bieder op vertramming Kamperlijntje
Als ik dit zo zie, lijkt het wel op de treinen die op de Vechtdallijnen rijden. Alleen bij de treinen (GTW's) vind ik het er persoonlijk veel mooier uitzien.flipje schreef:Hierbij nog de impressie van de aangeboden tram (Dualis) door Alstom.
Re: Maar één bieder op vertramming Kamperlijntje
Tram kan je altijd nog door de stad doortrekken, dat werkt met een trein toch minder lekker.Stéphane schreef:Waarom moest het eigenlijk een tramlijn zijn en geen kwartierdienst met GTW's?
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Maar één bieder op vertramming Kamperlijntje
Maar dat is dan ook wel zo'n beetje het enige voordeel van een tram op deze lijn. Zijn de vage plannen om misschien ooit de lijn door te trekken deze forse investering nu wel waard? (Dan heb ik het nog niet eens gehad over de lange periode dat de lijn er straks helemaal uit ligt, wat niet nodig zou zijn als er gewoon treinen blijven rijden.)
Dat is ook precies de bedoeling Het is tenslotte de huisstijl van de provincie.Michael 1988 schreef:Als ik dit zo zie, lijkt het wel op de treinen die op de Vechtdallijnen rijden.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Maar één bieder op vertramming Kamperlijntje
Bovendien ligt deze lijn ten opzichte van het centrum van Zwolle ook niet echt praktisch. Als je na het station nog naar het centrum van Zwolle wil kan je het beste op het station kopmaken :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Maar één bieder op vertramming Kamperlijntje
Enige wat ik eventueel kan bedenken is dat treinen minder geschikt zijn voor stations op zulke korte afstanden. En tja, wat maakt het verder uit of je nou nieuwe treinen aanschaft of trams? Dan zijn trams denk ik goedkoper. Helemaal als je het traject hoe dan ook elektrisch wil hebben.reisthijs schreef:Maar dat is dan ook wel zo'n beetje het enige voordeel van een tram op deze lijn. Zijn de vage plannen om misschien ooit de lijn door te trekken deze forse investering nu wel waard? (Dan heb ik het nog niet eens gehad over de lange periode dat de lijn er straks helemaal uit ligt, wat niet nodig zou zijn als er gewoon treinen blijven rijden.).
Re: Maar één bieder op vertramming Kamperlijntje
Sorry dat ik het zeg hoor. Maar waarom moet er in godsnaam trams daar rijden. Dan koop je toch S-Bahn materieel. Typisch Nederlandse geldverspilling
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: Maar één bieder op vertramming Kamperlijntje
Want metro/sneltram materieel is per definitie stukken goedkoper en biedt veel meer voordelen?JeffreyMeijer schreef:Sorry dat ik het zeg hoor. Maar waarom moet er in godsnaam trams daar rijden. Dan koop je toch S-Bahn materieel. Typisch Nederlandse geldverspilling
Re: Maar één bieder op vertramming Kamperlijntje
Bij grote series klopt dat maar ik durf te betwijfelen of een tram hier goedkoper is dan een electrische trein die onderdeel uitmaakt van een grotere serie van de "vechtdallijnen". Zeker ook omdat je voor de omloop Zwolle-Kampen maar drie composities materieel nodig hebt. Als je voor zo'n kleine serie een voorraad onderdelen nodig hebt, onderhoudspersoneel daarvoor opgeleid moet zijn enz enz.. dan is dat ook niet goedkoop.
Re: Maar één bieder op vertramming Kamperlijntje
De stentor vandaag waarin René Vegter van Prorail aan het woord komt.NintendoC schreef:Als ze dan nu eens gaan beginnen met de voorbereidende werkzaamheden, zoals ze in het begin ook al wilden doen. Dan moeten ze eind 2013 begin 2014 wel gaan halen.
Dus dat wordt ergens tussen augustus/september 2014..De ombouw van het tracé begint 2013 en duurt tot het derde kwartaal van 2013. Daarna volgt een testperiode van een jaar. Het eerste half jaar is voor de aannemer, die dan ook de voeding voor de tramstellen op orde kan brengen (er wordt dan waarschijnlijk met een proeftram gereden) en in het tweede half jaar kan met tramstellen worden proefgereden.
De ombouw van een spoorbaan naar een systeem van lightrails met een tram zorgde in de regio Den Haag (naar Delft en Leiden) voor kopzorgen: treinstellen ontspoorden zelfs. Maar volgens Vegter is het schema gebasseerd op 'ervaring en inzicht' en hoeft niet met een vertraging te worden gerekend.
Re: Maar één bieder op vertramming Kamperlijntje
Om te janken werkelijk waar. Dit gaan ze uiteindelijk ook merken in de reizigersaantallen, als de tram eenmaal wel rijdt. Gewoon bijna 2 jaar niks, is veel en veel te lang. Ze kunnen nu ook al meer als genoeg voorbereidingen treffen. Bovenleiding plaatsen, tram haltes ruw aanleggen bijvoorbeeld.
Re: Maar één bieder op vertramming Kamperlijntje
Volgens mij doelt de Stentor op RandstadRail maar hoe ze er in vredesnaam bijkomen dat die vanaf Den Haag naar Delft en Leiden loopt is mij een volstrekt raadsel :?
Een testperiode van een jaar lijkt mij wel heeeeeeeeeeeeel erg ruim overigens.
Een testperiode van een jaar lijkt mij wel heeeeeeeeeeeeel erg ruim overigens.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 74 gasten