Het grote computertopic! #5

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door Geert »

Nee.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door Daniel »

Het is eerder apart dat je 'm krijgt bij het afsluiten... volgorde is toch juist updates bij het afsluiten en wanneer een update dat vereist configureren bij het opstarten?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door microshit »

Nee, sommige updates doet een deel bij het afsluiten, en een deel bij het opstarten. Volkomen normaal.

En verdikkeme, mijn Logitech G15v2 (het oranje broertje van het toetsenbord dat hierboven genoemd is) begint te sterven... Reageer zo nu en dan helemaal niet meer op toetsaanslagen :S Het schermpje blijft echter wel werken. Zijn we dus ook weer mooi klaar mee, hopen dat Logitech met een leuk voorstel komt om 'm te vervangen (flinke korting op een G19 bijvoorbeeld :lol: )
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door STF »

Vandaag Windows 7 op de laptop van een kennis opnieuw geinstalleerd, reden daarvoor was dat ze sinds een paar dagen tijdens de opstart minutenlang naar een zandlopertje zat te kijken omdat de bio-metrische velden niet gevonden konden worden... :?
Systeemherstel vertikte het ook volledig, dus dan maar her-installeren. Dat ging overigens ook niet echt soepeltjes, paar keer tijdens de installatie gestopt op een foutmelding...
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door Stefan »

microshit schreef:Nee, sommige updates doet een deel bij het afsluiten, en een deel bij het opstarten. Volkomen normaal.

En verdikkeme, mijn Logitech G15v2 (het oranje broertje van het toetsenbord dat hierboven genoemd is) begint te sterven... Reageer zo nu en dan helemaal niet meer op toetsaanslagen :S Het schermpje blijft echter wel werken. Zijn we dus ook weer mooi klaar mee, hopen dat Logitech met een leuk voorstel komt om 'm te vervangen (flinke korting op een G19 bijvoorbeeld :lol: )
Bij mij beginnen m'n toetsen ook een beetje te slijten, goed... heeft geen gevolg voor de functionaliteit, maar toch. Het oog wil ook wat. :lol: Dus Logitech.. Wakker worden, we willen een G19 voor wat minder geld! :mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door webguy »

20% korting bij inruil?

En er is nu ook een G510, die verdacht veel lijkt op m'n G15v1 (waar ik overigens nog wel een van wil voor thuis :) ), zie http://www.logitech.com/nl-nl/keyboards ... vices/7246 - overigens wel RGB achterlicht zodat je dus die blauwe/oranje waas van kleur kan laten veranderen
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door microshit »

Jammer dat die 20% koring bij inruil meestal alsnog duurder is dan de goedkoopste webshop :P
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door Stefan »

Zit inderdaad ook een beetje naar die G510 te kijken. Heb nog een cadeaubon van €25 liggen voor Alternate in Ridderkerk... :P Daar kost 'ie nu €89,90 en met die cadeaubon nog 'maar' €64,90. Schappelijk. :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door microshit »

Wilde sowieso eigenlijk gaan overstappen naar de G19, dus eens kijken wat ze voorstellen :)
lint41
Berichten: 441
Lid geworden op: ma 09 jun 2008, 19:49

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door lint41 »

Betekent over het algemeen dat hij gewoon updates aan het installeren is, niks ernstigs dus. Als hij het erg vaak doet (zowat iedere keer als je 'm afsluit) loont het de moeite om even te kijken of je de updates even handmatig kan installeren.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door ODRAIL »

lint41 schreef:Betekent over het algemeen dat hij gewoon updates aan het installeren is, niks ernstigs dus. Als hij het erg vaak doet (zowat iedere keer als je 'm afsluit) loont het de moeite om even te kijken of je de updates even handmatig kan installeren.
Dat doe ik al. Probleem is inmiddels opgelost.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door Thom91 »

Even een vraagje. Ik ben van plan een Samsung SmartTV te kopen. Nu heb ik al enige informatie ingewonnen bij de MediaMarkt en mijn toestel is wifi loos. Dus ik had gevraagd of daar een adaptertje voor is, zo gezegd zo gedaan die is er. Nou ondersteund dat ding mijn TV die ik op het oog heb dus niet. Het model is UE37xxx5700. (37 kan ook 40 zijn, is de beelddiagonaal.) Nou wil ik dan dus wel van SmartTV gebruik maken, moet ik dan een UTP kabeltje trekken van de router naar de TV of kan ik ook een UTP kabel in mijn pc (Windows 7) duwen en die naar me tv toebrengen?
En nog een vraag, ik download nogal wat films, kan ik die dan ook via die ethernet kabel naar me tv sturen als dat mogelijk is of moet ik daar dan weer iets anders voor hebben? Een USB kabel? Een NAS hebben we hier thuis niet en daar heb ik ook momenteel de financiële middelen niet voor.
Ik hoop dat het een beetje begrijpelijk is, anders wil ik het graag nog een keer vertellen want ik wil geen miskoop doen. ;)
Komt wel goed schatje.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door webguy »

PC naar TV (als je pc tot ~ 5 jaar oud is, dan zit er namelijk meestal Autosensing op), kan op zich wel maar is lastig om in te stellen met IP adressen en internet delen: je moet echt weten wat je doet.

Wat betreft PC naar TV kan je gebruik maken van DLNA geloof ik, maar weet niet precies hoe dat werkt, lijkt er op dat Windows Media Player dat wel aan kan. Iemand wel ervaring?
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door microshit »

Als je pc een netwerkpoort over heeft, kun de daarvandaan een kabeltje trekken naar de tv. Dan bij Adapterinstellingen op de pc (ga voor het gemak ervan uit dat deze voorzien is van Windows XP of recenter) een netwerkbrug maken tussen die aansluiting en de annsluiting waar al een netwerkverbinding mee is. De TV krijgt dan toegang tot het hele netwerk en internet. Echter werkt deze oplossing alleen als de pc aan staat.

Over het afspelen van films: de meeste Samsung TV's die ik ken, zijn voorzien van een USB aansluiting waar je een USB-stick of externe hardeschijf op kunt aansluiten. De muziek/film/fotobestanden die daar op staan, kun je dan op de TV bekijken.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door deadlock »

Ja alleen Samsung ondersteunt pas een hele lijst met formaten bij de onbetaalbare 9 serie...
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door webguy »

Maar hoe zit het dan met DLNA en WMP? Doet dat nog aan on the fly transcoding, of moet het ook onderstuend worden door de tv?

EDIT: Oh, en alternatief voor kabel trekken vanaf je router is powerline netwerk, via het stroomnet. Setje kost ~ 50 euro maar heb je wel een goede verbinding. Heb een setje thuis dat ik mocht proefdraaien, en krijg er rond de 300Mb mee.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door deadlock »

Transcoding is aardig bedacht maar ik ben er geen fan van. Je hebt al snel een Core i7 nodig om een beetje film af te spelen.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door microshit »

deadlock schreef:Ja alleen Samsung ondersteunt pas een hele lijst met formaten bij de onbetaalbare 9 serie...
Mijn LE32C530 (paar honderd voor betaald) slikt vanaf de hdd onder andere .mkv bestanden, met een losse .srt ondertitel erbij! Met .iso bestanden gaat ie niet overweg, maar al het andere dat ik tot heden geprobeerd heb, heeft gewoon gewerkt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door Suus »

Zo, na 110 minuten kwijt geweest te zijn aan een imageprocedure hoef ik nu alleen nog maar 86 updates voor Windows installeren en de reservecomputer op het werk kan weer een paar maanden uit :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door ODRAIL »

Vandaag een legale versie van Winzip aangeschaft.
En ook een zooitje bloatware van mijn pc verwijderd.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door ODRAIL »

Bee schreef:Zo, na 110 minuten kwijt geweest te zijn aan een imageprocedure hoef ik nu alleen nog maar 86 updates voor Windows installeren en de reservecomputer op het werk kan weer een paar maanden uit :lol:
Ja gezellig he zo'n bezigheid :wink:.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door webguy »

KM46 schreef:Vandaag een legale versie van Winzip aangeschaft.
En ook een zooitje bloatware van mijn pc verwijderd.
Jammer, was nergens voor nodig.

7zip.org - doet alles...
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door ODRAIL »

webguy schreef:
KM46 schreef:Vandaag een legale versie van Winzip aangeschaft.
En ook een zooitje bloatware van mijn pc verwijderd.
Jammer, was nergens voor nodig.

7zip.org - doet alles...
Ja, dat weet ik ook wel, maar ik heb mijn 7zip.org een beetje slechte ervaringen.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door Fles »

winRAR heeft ook een eeuwig durende trial version trouwens :pos:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door Suus »

Zipbestanden kunnen ook zonder de tussenkomst van programma's geopend worden door Windows XP en hoger. Maken lukt ook, gewoon kiezen voor een nieuwe gecomprimeerde map.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 42 gasten