Reizigers: Sprinters zijn te vol

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13547
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Reizigers: Sprinters zijn te vol

Bericht door Wubbo »

Michael 1988 schreef:Maar de ruimte is er. Tenminste.... als ze eindelijk eens al die oude treinstellen, treinen en bakken die echt niet meer gebruikt worden (o.a. de ICK's bij Nijmegen en Amsterdam) afvoeren heb je meer ruimte ter beschikking. Het is geen remise, maar je kunt daar wel enkele treinen kwijt.
Was de wereld maar zo makkelijk. Helaas vinden gemeentes er van alles van, als je in plaats van treinen ergens stilzetten ze ook nog een paar keer per dag gaat verplaatsen (dat maakt geluid) of nog erger: gaat schoonmaken of tanken...
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Reizigers: Sprinters zijn te vol

Bericht door Michael 1988 »

Die plekken staan bij de stations en dan nog geen 1 km op het uiterste punt, dus van overlast zelf zal denk ik niet veel meer een probleem worden. De overlast is al aanwezig van het huidige spoorgebruik.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Reizigers: Sprinters zijn te vol

Bericht door Suus »

Je moest eens weten wat voor geluiden er 's nachts allemaal op een terrein als de Watergraafsmeer geproduceerd worden, dat is als de wind verkeerd staat tot op station Diemen nog te horen :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Reizigers: Sprinters zijn te vol

Bericht door Meltrain »

Als er klachten binnenkomen over drukte in trein t5120 vandaag is dat toch echt de schuld van de reizigers. :?
Hij reed met 2x SLT-IV waarvan het voorste stel goed druk was en het achterste stel nog ruimte genoeg had (met zelfs nog een redelijke hoeveelheid zitplaatsen).
Op de terugweg had ik de t5067 welke met slechts 1x SLT-IV reed. Gelukkig paste dat nu nog, maar ik had dat niet één of twee treinen eerder willen zien. :X
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Reiziger Delft
Berichten: 1200
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Reizigers: Sprinters zijn te vol

Bericht door Reiziger Delft »

Dat is helaas altijd zo met deze sprinters.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Reizigers: Sprinters zijn te vol

Bericht door Michael 1988 »

Bee schreef:Je moest eens weten wat voor geluiden er 's nachts allemaal op een terrein als de Watergraafsmeer geproduceerd worden, dat is als de wind verkeerd staat tot op station Diemen nog te horen :wink:
Je wil niet weten wat voor maatregelen er tegen genomen kunnen worden ;). Vooral in de kozijnen en in de gevel. Het is niet goedkoop, maar je wint het wel terug doordat je ook meer warmte in de woning kunt houden (dus lagere stookkosten).
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Reizigers: Sprinters zijn te vol

Bericht door Justin »

Meltrain schreef:Als er klachten binnenkomen over drukte in trein t5120 vandaag is dat toch echt de schuld van de reizigers. :?
Hij reed met 2x SLT-IV waarvan het voorste stel goed druk was en het achterste stel nog ruimte genoeg had (met zelfs nog een redelijke hoeveelheid zitplaatsen).
Op de terugweg had ik de t5067 welke met slechts 1x SLT-IV reed. Gelukkig paste dat nu nog, maar ik had dat niet één of twee treinen eerder willen zien. :X
Naja, de t5022 van vandaag met een SLT-VI was anders ook aardig proppen in Zwd en Brd... Vreemd genoeg was precies dezelfde trein gisteren met dezelfde capaciteit normaal gevuld (bijna iedereen zitplek)... Er is gewoon geen touw aan vast te knopen :p.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Reizigers: Sprinters zijn te vol

Bericht door Ennes »

iljitsch schreef:Studenten hebben zo weinig contacturen dat ze echt niet allemaal om 8.30 of 9 uur beginnen. Aan de universiteit hadden we eigenlijk alleen college tussen 11 en 3. Aan de hogeschool met 15 keer zo veel studenten voor de studierichting kon het alle kanten op gaan.

Toen ik een baan had waren er altijd best redelijk wat mensen die voor 8 uur begonnen om de files te ontlopen. Het kan best wel maar iets meer aandacht voor spreiding zou zeker helpen.
Naast universiteiten en hogescholen is er bijvoorbeeld ook het MBO waar eventueel met tijden geschoven zou kunnen worden. En zoals ik al eerder heb gezegd, qua bedrijven, natuurlijk kan niet iedereen tijden aanpassen, maar er zijn genoeg sectoren waarin dat wel zou kunnen, en ik denk dat daar nog heel wat winst te behalen is.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 138 gasten