Het Grote Blundertopic #8

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #8

Bericht door Suus »

Ben ik zo dom of is het boeken van vliegtickets echt zo ingewikkeld.

Ik wil een vliegticket naar Oslo. Nu vliegen er vanaf Schiphol drie maatschappijen naar Oslo. KLM, SAS en een budgetmaatschappij.

Die budgetmaatschappij is lekker goedkoop maar je komt zo ongeveer om 23:00 aan in Oslo, dus die optie viel af. De KLM is stervensduur, dus blijft SAS over. Ook een vlucht op een mooi tijdstip rond 11:00 in de ochtend, heel mooi dus. Dus ik wil een vliegticket bestellen.

Nu heeft SAS een actietarief voor mensen die 26 jaar of jonger zijn, lekker goedkoop volgens hun site. Dan zou het 98 euro zijn voor een enkele reis. Toch even gekeken wat het normale tarief dan is: 74 euro. Hoezo goedkoop actietarief?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #8

Bericht door webguy »

Het valt best mee, maar voor de CNL zijn toch ook 3 of 4 tarieven. Die jongerenkorting gaat over de volledige prijs, en het niet-flexibele tarief is lager dan dat kennelijk. Vliegtuigstoelen hebben alleen stuk of 10 tarieven ipv de 3 of 4 die treinstoelen hebben.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Het Grote Blundertopic #8

Bericht door Caspar »

Bij het uitstappen net in een ICMm, loopt er een mw met een lange jas tot bijna aan de grond voor me. Aan die jas hangen nog wat koortjes tot op de grond. Zonder het te zien stap ik op zo'n koortje, en toen mw de traptrede afging bij het uitstappen trok ik min of meer haar jas uit doordat ik dat koortje door mijn gewicht op zijn plaats hield, terwijl de rest van de jas vooruit en naar beneden ging.

Nog eentje; ik zat paar dagen geleden met Dexter wat te eten in een restautrant, opeens: KRAAK. Ojee, ben door een stoel heen gezakt, er was een dwarsbalk gespleten en de linkerkant van de zitting van de stoel zat nu 5 cm lager dan de rechterkant. Naar verluid liep ik spontaan rood aan...

Voor de mensen die meteen een of andere reus voor zich zien, ik ben 75 kilo dus dat valt wel mee 8-)
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het Grote Blundertopic #8

Bericht door Thom91 »

Caspar schreef:Bij het uitstappen net in een ICMm, loopt er een mw met een lange jas tot bijna aan de grond voor me. Aan die jas hangen nog wat koortjes tot op de grond. Zonder het te zien stap ik op zo'n koortje, en toen mw de traptrede afging bij het uitstappen trok ik min of meer haar jas uit doordat ik dat koortje door mijn gewicht op zijn plaats hield, terwijl de rest van de jas vooruit en naar beneden ging.

Nog eentje; ik zat paar dagen geleden met Dexter wat te eten in een restautrant, opeens: KRAAK. Ojee, ben door een stoel heen gezakt, er was een dwarsbalk gespleten en de linkerkant van de zitting van de stoel zat nu 5 cm lager dan de rechterkant. Naar verluid liep ik spontaan rood aan...

Voor de mensen die meteen een of andere reus voor zich zien, ik ben 75 kilo dus dat valt wel mee 8-)
Je begint al een echte Dexter te worden! Hoe heb je eruit gered bij die mevrouw? :P
Komt wel goed schatje.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Het Grote Blundertopic #8

Bericht door Justin »

Ik heb het idee dat "Dexter" in het woordenboek maar moet worden opgenomen als ik jullie geloof :').
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Het Grote Blundertopic #8

Bericht door Dexter »

Toch niet zoals in: "Ik beging me een Dexter" of: "Ik maakte me toch een Dexter" :@
Caspar schreef:Nog eentje; ik zat paar dagen geleden met Dexter wat te eten in een restautrant, opeens: KRAAK. Ojee, ben door een stoel heen gezakt, er was een dwarsbalk gespleten en de linkerkant van de zitting van de stoel zat nu 5 cm lager dan de rechterkant. Naar verluid liep ik spontaan rood aan...
Haha, nou je werd inderdaad knalrood. We dachten eerst nog aan complottheorie met een geprepareerde stoel. :lol:

Ik heb ook weer een knijterrrr van een blunder begaan en deze was ook in het bijzijn van Caspar. We waren in Annecy aan de oever van het Lac d'Annecy waar je een prachtig uitzicht hebt over het heldere meer met op de achtergrond de besneeuwde bergen:

Afbeelding

Mooie plek dus voor een plaatje met zijn twee erop, dus ik besloot dat te vragen aan een tweetal mensen die daar druk aan het fotograferen waren in allerlei houdingen met een statief en alles. Dus toen ze voorbij kwamen lopen, vroeg ik: "Excusez-moi, madame, monsieur, voulez-vous prendre une photo de nous s'il vous plait?"

Blijken het twee vrouwen te zijn... :oops: Nu zaten ze wel helemaal ingesnoerd in dikke winterjassen met sjaals en cappuchons, dus ik dat probeerde ik nog als verzachtende omstandigheden te kunnen aanvoeren. :lol:
Laatst gewijzigd door Dexter op wo 18 jan 2012, 02:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Vallend blad maakt rails glad.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het Grote Blundertopic #8

Bericht door Fles »

Justin schreef:Ik heb het idee dat "Dexter" in het woordenboek maar moet worden opgenomen als ik jullie geloof :').
in de OVNL Wiki :Y
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het Grote Blundertopic #8

Bericht door Thom91 »

Dexter schreef:Toch niet zoals in: "Ik beging me een Dexter" of: "Ik maakte me toch een Dexter" :@
Aan die constructie had ik zelf nog niet eens gedacht :')
Komt wel goed schatje.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #8

Bericht door deadlock »

Dexter schreef:Toch niet zoals in: "Ik beging me een Dexter" of: "Ik maakte me toch een Dexter" :@
Ik zat precies vanmiddag dit te denken :mrgreen:
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #8

Bericht door Suus »

Ik beging gisteren een blunder en voordat de getuigen het mij gaan inpeperen zal ik het zelf maar doen.

Ik ging 10 euro op een chipkaart zetten bij een automaat van het GVB. Daar zitten tegenwoordig nieuwe pinautomaten in vanwege het pinnen met een chip. Op een gegeven moment verschijnt het bericht verwijder pas op het schermpje van die automaat en in plaats van mijn pinpas eruit te halen haal ik mijn ov-chipkaart uit de automaat. Het gevolg was dat die 10 euro werd omgezet in een GVB-tegoedbon in plaats van nieuw saldo :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Het Grote Blundertopic #8

Bericht door Dexter »

Voor de verandering eens geen blunder van mijzelf, maar van een reizigster op Gvc. Er waren nog zeker 10 minuten over tot ik moest vertrekken, dus ik liep op mijn gemak naar de voorkant. Daarbij werd ik ingehaald door een rennende dame op leeftijd, ze liep me bijna ondersteboven en dus zei ik: "U hoeft zich niet te haasten hoor, zonder mij vertrekt de trein niet!" (Dat zou wel heel erg raar zijn) :mrgreen:

Vervolgens rende ze naar een incheckpaal en begint nerveus met een pasje te wapperen, met een snelheid alsof ze een brandje moest blussen. Geen reactie van de paal en even later roept ze: "!@#$%^&* HIJ DOET HET NIET!!!" Ik loop naar haar toe en zie dat ze met een oranje ING-bankpasje staat te zwaaien. Ik zeg: "Misschien kunt u het beter met een ander pasje proberen, dit is uw bankpas!" Mevrouw loopt vervolgens rood aan. :oops:

Reizigers, je gaat vanzelf van ze houden.:lol:
Vallend blad maakt rails glad.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #8

Bericht door STF »

De medewerkers van het APK keuringsstation hebben een brilletje nodig volgens mij, vanmiddag werd onze bestelbus weliswaar goedgekeurd maar met de vermelding dat het stadslicht rechts stuk was. Nou het werkt toch echt...

Elk jaar hebben die lui wel een opmerking dat iets niet zou werken o.i.d. terwijl het gewoon in orde is... :neg:
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #8

Bericht door Etienne »

Vandaag meer een pijnlijke blunder.

Elke dag op kantoor loop ik over de stoep tussen een aantal stenen blokken door, maar vanochtend zat ik niet op te letten en struikelde over zo'n blok, hetgeen me een bijna kapotte broek en geschaafde handen kostte :|
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Het Grote Blundertopic #8

Bericht door Dexter »

Beter ga je niet met iemand in bed liggen kroelen, terwijl je nog in een driedelig pak bent gekleed. Toen ik opstond, kwam de split van mijn colbertje ineens tot okselhoogte. :shock: En de grootste blunder: Daar kom ik vandaag, na 2 dagen werken pas achter. Maar misschien wordt het wel een trend en loopt iedereen er in 2012 wel zo bij met een mega-split.
Vallend blad maakt rails glad.
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #8

Bericht door Michael »

:lol:
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het Grote Blundertopic #8

Bericht door Thom91 »

Dexter schreef:Beter ga je niet met iemand in bed liggen kroelen, terwijl je nog in een driedelig pak bent gekleed. Toen ik opstond, kwam de split van mijn colbertje ineens tot okselhoogte. :shock: En de grootste blunder: Daar kom ik vandaag, na 2 dagen werken pas achter. Maar misschien wordt het wel een trend en loopt iedereen er in 2012 wel zo bij met een mega-split.
Kunnen we je iig wel herkennen ^^
Komt wel goed schatje.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Het Grote Blundertopic #8

Bericht door Justin »

ARGH... moet voor werk een bestand van 600 MB aan data downloaden -- dus ik open het download venster, om te zien dat ie na 30 minuten op 97% staat (we hebben wat downloadrestricties namelijk). Vervolgens wil ik met mijn rechterhand weer naar mijn muis bewegen....Alleen mijn duimnagel tikte onderweg naar de muis nog NET EFFE de ENTER op het toetsenbord aan. BAMN, cancel -_-'... 30 minuten verspild...

en nee, er was geen resume mogelijkheid :(.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #8

Bericht door deadlock »

:mrgreen: 8-) :neg:
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #8

Bericht door Daantje »

Dexter schreef:Beter ga je niet met iemand in bed liggen kroelen, terwijl je nog in een driedelig pak bent gekleed. Toen ik opstond, kwam de split van mijn colbertje ineens tot okselhoogte. :shock: En de grootste blunder: Daar kom ik vandaag, na 2 dagen werken pas achter. Maar misschien wordt het wel een trend en loopt iedereen er in 2012 wel zo bij met een mega-split.
Vorige week pakte ik op het werk 's ochtends een labjas uit de kast zoals ik altijd doe. Toen ik aan het werk ging merkte ik al op dat de zoom van m'n mouw los was, later merkte een collega op dat de split ook uitgescheurd was, verder zat er een gat in m'n jaszak en wat er een drukknoop uitgescheurd. Heb maar alles aangevinkt wat er niet goed was op het herstelformulier :P Deze week hingen er ineens nieuwe jassen.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Het Grote Blundertopic #8

Bericht door Jef400 »

Wij zouden vandaag naar het Theater gaan met school, leuk geld mee voor 2 enkele rit kaarten aangezien ik gister vergeten was om die ov-shitkaart op te laaien. Kom ik op school aan schijnt het de dag ervoor ( Toen ik er niet was ) afgelast. Met als gevolg dat ik geen boeken mee had. Normaliter moet ik me dan melden bij mijn mentor. Ware het niet dat die sukkels van het Agbell een Digiboard cursus houden in onze leerlingen aula. Dat ik niet naar beneden kan. Leraar was gelukkig in een vrolijke bui.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39182
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #8

Bericht door Daniel »

Recentelijk had ik een nieuw toegangspasje voor 't werk besteld wat vandaag binnenkwam, maar met de melding dat het ding niet werkte ging ik in de loop van de ochtend richting receptie die voordat ik uitgesproken was al wist waarvoor ik kwam.
Desondanks heeft het nog geruime tijd geduurd voordat ik me bedacht dat het niet zo gek is dat ze het zo opsturen vanuit Amerika uit veiligheidsoverwegingen. De toegangsrechten worden er dus ter plaatse op geladen :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #8

Bericht door Daantje »

Wij hebben voor specifieke ruimten (medisch archief, chemicaliënruimte) een pasje wat je om de twee dagen moet opladen, anders werkt het niet. Om te voorkomen dat als je het verliest mensen alsnog naar binnen kunnen. Met je gewone toegangspas voor het gebouw hoeft dat niet.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #8

Bericht door Geert »

Waarom moet een plastic pasje helemaal vanuit Amerika worden overgestuurd?

@Daantje, dat klinkt wel een beetje omslachtig of niet? :)
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #8

Bericht door Daantje »

Mja, ik vraag me af hoe groot de kans is dat als mensen dat vinden ze weten dat ze daarmee bij gevaarlijke stoffen kunnen en dat ook daadwerkelijk doen. Maar in het verleden zijn er incidenten geweest (met mensen van binnenuit waarschijnlijk dus dat los je zo niet op) dus nu willen ze geen risico lopen. Binnenkort moeten we ook bij de pc inloggen met dat pasje en als je binnenkomt loop je langs het oplaadding dus zoveel moeite is het niet, als het eenmaal in je systeem zit.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39182
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #8

Bericht door Daniel »

@Geert: Dat zal erin zitten dat wij wereldwijde pasjes hebben, die zijn dus bruikbaar op elke locatie wereldwijd (mits je daar toegangsrechten hebt natuurlijk). En die komen zodoende van de afdeling Global Security in Allentown vandaan.

Ook een leuke trouwens: ze kunnen specifiek voor locatie Utrecht apart toegang geven tot "lab deur links" en "lab deur rechts", maar die komen beide op dezelfde in U-vorm lopende gang uit :mrgreen:
En toen ik vorig jaar op de plant in Marl (DLD) was had ik juist weer niks aan een wereldwijd pasje, want daar heb je al een bezoekerspas nodig om überhaupt het bedrijventerrein op te komen (en heeft het gebouw zelf geen paslezer)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten