Treinspotten

Voor OV-gerelateerde hobby's, computerspelletjes, gezelschapsspellen, etcetera
Plaats reactie
peterb
Berichten: 2
Lid geworden op: di 17 jan 2012, 18:43

Treinspotten

Bericht door peterb »

Hallo allemaal,

Ik zal me eerst even voorstellen, mijn naam is Peter en ik ben hier nieuw.
Al mijn hele leven heb ik een obsessie voor treinen, dit komt vooral omdat ik dit meegekregen heb van mijn opa (heeft een modelspoorbaan en reist vaak nationaal en internationaal met de trein als hobby).
Zelf reis ik regelmatig met de trein (voornamelijk als hobby, en dan het liefst zo ver mogelijk, zo ben ik laatst gewoon een dagje naar Duitsland geweest).

Ik wil de komende tijd graag gaan treinspotten (filmen, foto's maken etc etc), en aangezien ik hier nieuw mee ben, ben ik benieuwd of jullie nog tips voor mij hebben! Een goede plek om te filmen is gelukkig nabij, en ik heb een HD camera + statief tot mijn beschikking :-).

Ik kijk uit naar jullie tips en reacties!
Peter
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Treinspotten

Bericht door Thom91 »

Een tip, als je ze op Flickr zet kunnen er mensen tussen zitten die lopen te zaniken over een verkeerde zonnestraal of een bovenleidingportaal in het beeld. Mijn mening hierover is dat je die mensen totaal moet negeren en als je zelf vindt dat je foto geslaagd is, is het prima.
Dit is eigenlijk vooral om je er mogelijk op voor te bereiden dat dit kan gebeuren, je zal niet de eerste zijn namelijk.

Voor spotplekken, op somda is er wel een gedeelte met spotpunten: http://somda.nl/spotpunten/alles/
Nu weet ik alleen niet of je ongeregistreerd daarbij kan, en ook of die up to date is.

Verder, geniet ervan en als jij tevreden bent dan kan niemand je dat afnemen.
Komt wel goed schatje.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Treinspotten

Bericht door Fles »

Hoi, welkom :)
peterb schreef:Zelf reis ik regelmatig met de trein (voornamelijk als hobby, en dan het liefst zo ver mogelijk, zo ben ik laatst gewoon een dagje naar Duitsland geweest).
Er zijn hier veel mensen die met enige regelmaat zoiets doen. Of een dagje naar Tsjechië, Denemarken, Frankrijk.

Maar vertel eens wat meer? Waar woon je bijvoorbeeld? Als je in Den Helder woont is iedere plaats in Duitsland al een hele opgave :Y Als je in Hengelo woont, wat minder ;) En hoe lang is "al je hele leven"?

Iedereen is natuurlijk op zoek naar leuke tips en ideeën, maar wat voor de één (vaste baan, geen zeikende vrouw, vlak bij de grens wonend) heel haalbaar lijkt, is het voor de ander (student, arm, Noord-Holland) misschien niet :) Vandaar dat ik dat vraag :)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 57 gasten