Dienstregeling GVB 2012 #3

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door Milco »

Ik weet niet of het in dit topic thuishoort, maar wat is er eigenlijk met de voormalige Sternetwagens van het GVB gebeurd (wagenparknummers 234-250 uit mijn hoofd)? Zijn deze in de gewone GVB-kleur (blauw/wit) gespoten/beplakt?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door hauptbahnhof »

- Ten eerste: ik geloof dat de halteafroepen nu wel redelijk 'hersteld' zijn en gestandardiseerd zijn. Ik heb iedere keer dat ik in 2012 in een GVB bus of tram zat gehoord: overstappen op lijn x, y, z. Enzovoorts.
Nu maar hopen dat het ook in de tram is aangepast. Normaal worden bij de Combino's op maandagochtend de lijsten (lijnfilm/bestemmingsfilm e.d.) geladen dus waarschijnlijk worden dan alle updates doorgevoerd. Zal de bus ook hetzelfde zijn.

Hier 3 youtubejes:
http://www.youtube.com/watch?v=Rc9A3M-dO3M
http://www.youtube.com/watch?v=TtvNUXvSmVc
http://www.youtube.com/watch?v=LlfLHRBfa5E
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door Suus »

@Milco: Afgevoerd als boventallig.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door Jef400 »

Zeer handig. Zullen ze straks wel weer tekort materieel hebben.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door hauptbahnhof »

Welke nummers hadden die bussen? Weet namelijk wel dat de oudste bussen een minder milieuvriendelijke motor hebben die sinds 1 januari niet meer mogen rijden.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door R-Flow »

TLP schreef:[...]Maar voor de reizigers is dit in ieder geval al een hele verbetering, nu nog de laatste puntjes op de I zetten. :D
Ik snap er helemaal de ballen van dat die laatste puntjes überhaupt op de "i" gezet moeten worden. We hebben een kwalitatief goed omroepsysteem inclusief overstap opties gehad in het verleden. GVB moet die bestanden gewoon nog in huis hebben, waarom deze niet gebruikt worden? Joost mag het weten.

Ter reverentie hier een linkje met samples van hoe bijv. Louwesweg en Van Baerlestraat kunnen klinken. Download is ongeveer 2,2 MB.
https://www.wetransfer.com/dl/TrOe1tDk/ ... dbc21d05d9

Check hoe ik wel gewoon gebruik maak van "lijn" en "lijnen" en natuurlijk het woordje "en" toepas. Maar helaas, voor GVB is dit anno 2012 te lastig.
Laatst gewijzigd door R-Flow op di 17 jan 2012, 20:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door Jef400 »

Maar de vraag is volgens mij: Wat is voor het GVB niet te lastig anno 2012?
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door R-Flow »

JeffreyMeijer schreef:Maar de vraag is volgens mij: Wat is voor het GVB niet te lastig anno 2012?
De juiste bestandjes selecteren en gebruiken is in ieder geval een brug te ver. Misschien hebben ze weer van die Polen ingehuurd die de Nederlandse taal niet beheersen... Wie zal het zeggen? :D

EDIT Heb even de WeTransfer link aangepast, laatste letter miste.
Laatst gewijzigd door R-Flow op di 17 jan 2012, 20:44, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door Suus »

JeffreyMeijer schreef:Zeer handig. Zullen ze straks wel weer tekort materieel hebben.
In de afgelopen jaren is er een uitbreiding geweest van het aantal gelede bussen, zijn 70 Jonckheren vervangen door Citea's en is de dienstregeling aangepast waardoor een redelijk aantal lijnen niet meer gereden wordt, zoals bijna alle lijnen in het westhavengebied, het sternet is afgestoten en er zijn aardig wat kleine wijzigingen geweest waardoor het in principe mogelijk moet zijn met de laatste serie Jonckheren aanwezig nog voldoende wagens te hebben.
R-Flow schreef:
JeffreyMeijer schreef:Maar de vraag is volgens mij: Wat is voor het GVB niet te lastig anno 2012?
De juiste bestandjes selecteren en gebruiken is in ieder geval een brug te ver. Misschien hebben ze weer van die Polen ingehuurd die de Nederlandse taal niet beheersen... :roll:
Heb je een jaarvoorraad citroenen ingeslagen ofzo, je bent altijd zo ontzettend zuur.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door R-Flow »

Bee schreef:Heb je een jaarvoorraad citroenen ingeslagen ofzo, je bent altijd zo ontzettend zuur.
En jij ontzettend betweterig. Zo heeft iedereen z'n ding. :wink: Verder ben ik hier niet echt zuur over hoor, vind het vooral erg grappig als ik in de tram zit.
Laatst gewijzigd door R-Flow op di 17 jan 2012, 20:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door Jef400 »

:wink: :lol:
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
TLP
Berichten: 1554
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door TLP »

R-Flow schreef:En jij ontzettend betweterig. Zo heeft iedereen z'n ding. :wink: Verder ben ik hier niet echt zuur over hoor, vind het vooral erg grappig als ik in de tram zit.
Ik geloof niet dat dit statement zonder meer waar is? Een paar voorbeelden, te beginnen op pagina 8:
Jongens even serieus; wie is er in godsnaam verantwoordelijk voor dat omroepsysteem?

Kom net bij een vriendin vandaan in Nieuw Sloten terug naar huis met de 2:
...

Moest hier overstappen op de 10, maar daar lag de omroep plat. Audio tenminste.

-Bij gros van de locaties wordt er niet meer omgeroepen welk belangrijk gebouw er in de buurt staat, ronduit slecht gewoon;
...
Paar berichten later:
Zat net in tram 1, omroepsysteem is een grote kolerezooi. Nog erger dan dat het al was bedoel ik dan. Samen met die afschuwelijke stikkers waarmee alle trams schots en scheef zijn onder gekalkt gaat GVB het nieuwe jaar weer lekker van start. :neg:
Maar deze is toch wel het grappigst:
Omroep net:

Van Baerlestraat. Overstappen op lijn 2, 3, 12, streekvervoer.

Hobbemastraat. Overstappen op 2.

Leidseplein. Overstappen op [pauze] stad- en streekvervoer.

Heeft een geestelijk gehandicapte dit uitgevoerd of zo?
Ik kan eigenlijk alleen maar reageren met lol, lig nu nog dubbel. :lol:

Overigens had ik de filmpjes over de halteafroepopnames bekeken. Daarbij viel bij filmpje nummer 3 op dat er inderdaad vreemde halteafroepen worden ingesproken:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=LlfLHRBf ... re=related[/youtube]
Voor het leukste/grappigste/meest falende fragment moet je even doorspoelen naar 1:20.

Nogmaals, lol. :lol:
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door R-Flow »

Was ook deels als grap bedoeld i.p.v. héél serieus, mooi dat jij het wel snapt. ;) Maar check die fragmentjes maar die ik heb geüpload voor je, alles wat ze nodig hebben voor een vloeiende(re) omroep hebben ze bij GVB.
TLP
Berichten: 1554
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door TLP »

R-Flow schreef:Was ook deels als grap bedoeld i.p.v. héél serieus, mooi dat jij het wel snapt. ;) Maar check die fragmentjes maar die ik heb geüpload voor je, alles wat ze nodig hebben voor een vloeiende(re) omroep hebben ze bij GVB.
Ik heb geluisterd, maar mag ik vragen van welke dienstregeling dit was? In de drgl 2011 werden sowieso geen overstapmogelijkheden genoemd in tram en bus, en uit mijn ervaring was dat ook in drgl 2009 + 2010 niet het geval... :?
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door R-Flow »

Dit was vrij in het begin toen die Combino's nog gloednieuw waren. 2003 of zo? Het is in ieder geval al een tijdje terug.

Edit: Heb even geluisterd, maar vanaf 1:20 wordt het inderdaad erg vraag. Waarom ze hem "Station Sloterdijk, overstappen op 12, 15 etc." laten inspreken kan ik eigenlijk niet goed bedenken... Misschien dat er later in de edit nog "de lijnen" tussen geplakt had moeten worden maar dat dit niet gedaan is? Ze maken er ook een beetje rommeltje van qua volgorde.
TLP
Berichten: 1554
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door TLP »

Oh gut, dan begrijp ik het wel! GVB moet natuurlijk weer een beetje opstarten want ze zijn het natuurlijk weer 'verleerd' :roll:... Ach ja, je kunt het natuurlijk ook positief bekijken. Ik bedoelde de 'puntjes op de i' ook enigszins eufemistisch wegens deze opmerking:
Bee schreef:Ik vind wel dat je een beetje respect mag houden voor de werknemers van het GVB.
Hij heeft natuurlijk wel een punt waar ik me wel deels bij aansluit.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door R-Flow »

TLP schreef:Hij heeft natuurlijk wel een punt waar ik me wel deels bij aansluit.
Anderzijds is het respectloos naar de reiziger toe dat deze foutieve omroep is geüpload naar de trams en bussen en na 3 weken nog steeds foutief is. Maar goed, daar hebben we het maar niet over.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door Jef400 »

Je wilt dus zeggen dat de beste afroep er eentje is die het niet doet R-Flow?
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door R-Flow »

JeffreyMeijer schreef:Je wilt dus zeggen dat de beste afroep er eentje is die het niet doet R-Flow?
Rare conclusie. Wat ik wil zeggen is dat deze nieuwe versie nooit geüpload had mogen worden voordat de gigantische hoeveelheid fouten eruit gehaald waren. Tot die tijd hadden ze de bestaande versie kunnen gebruiken, die functioneerde naar mijn weten prima. Het is duidelijk een rush job geweest die blijkbaar niet/amper gecheckt is op conflicten.

Je moet voor jezelf maar even bedenken hoeveel mensen dagelijks gebruik maken van het OV in Amsterdam. Dan kan een bedrijf dit soort grapjes eigenlijk niet veroorloven.
Laatst gewijzigd door R-Flow op di 17 jan 2012, 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door Jef400 »

Typisch Nederlands dus weer.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door R-Flow »

Jij hebt liever direct de nieuwe omroep die mensen op verkeerde momenten de tram uit stuurt voor een overstap dan dat je even een weekje of twee langer met de oude versie zonder overstap mogelijkheden zit? Dat is uiteindelijk waar we het over hebben.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door Jef400 »

Je kunt ook een beetje ruim van te voren beginnen met dit doen. Dat bedoel ik. Dat ik na 14,5 uur op niet meer geweldig scherp ben kan ik ook niks aan doen
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door R-Flow »

Geen idee wanneer ze van de SRA deze opdracht gekregen hebben, daar kan hauptbahnhof misschien meer over vertellen. Maar goed, als je als bedrijf zijnde merkt dat je het niet op tijd goed kan krijgen moet je dit terugkoppelen naar de opdrachtgevers en een nieuwe datum afspreken.

Was zaterdag op een verjaardag waar ik op een gegeven moment ook vier mensen over "vreemde omroepberichten in de tram" hoorde praten. Het is echt niet zo dat alleen ons dit opvalt en/of eraan storen. :)
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door Geert »

Er is dit jaar toch een nieuwe concessie ingegaan? Zal wel een concessie-eis zijn geweest waar aan voldaan moest worden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling GVB 2012 #2

Bericht door Suus »

Ik erger mij vooral aan het feit dat die "grappige" opmerkingen behoorlijk ver gaan. Je kan mensen niet zomaar toeroepen dat ze een verstandelijke beperking hebben (wat daarvoor de enige juiste term is) en in een femme haal beledig je met een stereotype ook nog eens de Polen. Ik kan dat echt niet fatsoenlijk discussievoeren noemen.

Ja, er zitten wat vreemde zaken in de omroepen maar je kan het ook normaal zeggen. Nu weten we het wel dat het je dwars zit.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten