Dienstregeling GVB 2012 #3
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8665
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Dienstregeling GVB 2012 #2
Ik weet niet of het in dit topic thuishoort, maar wat is er eigenlijk met de voormalige Sternetwagens van het GVB gebeurd (wagenparknummers 234-250 uit mijn hoofd)? Zijn deze in de gewone GVB-kleur (blauw/wit) gespoten/beplakt?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
-
- Berichten: 3923
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Dienstregeling GVB 2012 #2
Nu maar hopen dat het ook in de tram is aangepast. Normaal worden bij de Combino's op maandagochtend de lijsten (lijnfilm/bestemmingsfilm e.d.) geladen dus waarschijnlijk worden dan alle updates doorgevoerd. Zal de bus ook hetzelfde zijn.- Ten eerste: ik geloof dat de halteafroepen nu wel redelijk 'hersteld' zijn en gestandardiseerd zijn. Ik heb iedere keer dat ik in 2012 in een GVB bus of tram zat gehoord: overstappen op lijn x, y, z. Enzovoorts.
Hier 3 youtubejes:
http://www.youtube.com/watch?v=Rc9A3M-dO3M
http://www.youtube.com/watch?v=TtvNUXvSmVc
http://www.youtube.com/watch?v=LlfLHRBfa5E
Re: Dienstregeling GVB 2012 #2
@Milco: Afgevoerd als boventallig.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Dienstregeling GVB 2012 #2
Zeer handig. Zullen ze straks wel weer tekort materieel hebben.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
-
- Berichten: 3923
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Dienstregeling GVB 2012 #2
Welke nummers hadden die bussen? Weet namelijk wel dat de oudste bussen een minder milieuvriendelijke motor hebben die sinds 1 januari niet meer mogen rijden.
Re: Dienstregeling GVB 2012 #2
Ik snap er helemaal de ballen van dat die laatste puntjes überhaupt op de "i" gezet moeten worden. We hebben een kwalitatief goed omroepsysteem inclusief overstap opties gehad in het verleden. GVB moet die bestanden gewoon nog in huis hebben, waarom deze niet gebruikt worden? Joost mag het weten.TLP schreef:[...]Maar voor de reizigers is dit in ieder geval al een hele verbetering, nu nog de laatste puntjes op de I zetten. :D
Ter reverentie hier een linkje met samples van hoe bijv. Louwesweg en Van Baerlestraat kunnen klinken. Download is ongeveer 2,2 MB.
https://www.wetransfer.com/dl/TrOe1tDk/ ... dbc21d05d9
Check hoe ik wel gewoon gebruik maak van "lijn" en "lijnen" en natuurlijk het woordje "en" toepas. Maar helaas, voor GVB is dit anno 2012 te lastig.
Laatst gewijzigd door R-Flow op di 17 jan 2012, 20:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Dienstregeling GVB 2012 #2
Maar de vraag is volgens mij: Wat is voor het GVB niet te lastig anno 2012?
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: Dienstregeling GVB 2012 #2
De juiste bestandjes selecteren en gebruiken is in ieder geval een brug te ver. Misschien hebben ze weer van die Polen ingehuurd die de Nederlandse taal niet beheersen... Wie zal het zeggen? :DJeffreyMeijer schreef:Maar de vraag is volgens mij: Wat is voor het GVB niet te lastig anno 2012?
EDIT Heb even de WeTransfer link aangepast, laatste letter miste.
Laatst gewijzigd door R-Flow op di 17 jan 2012, 20:44, 3 keer totaal gewijzigd.
Re: Dienstregeling GVB 2012 #2
In de afgelopen jaren is er een uitbreiding geweest van het aantal gelede bussen, zijn 70 Jonckheren vervangen door Citea's en is de dienstregeling aangepast waardoor een redelijk aantal lijnen niet meer gereden wordt, zoals bijna alle lijnen in het westhavengebied, het sternet is afgestoten en er zijn aardig wat kleine wijzigingen geweest waardoor het in principe mogelijk moet zijn met de laatste serie Jonckheren aanwezig nog voldoende wagens te hebben.JeffreyMeijer schreef:Zeer handig. Zullen ze straks wel weer tekort materieel hebben.
Heb je een jaarvoorraad citroenen ingeslagen ofzo, je bent altijd zo ontzettend zuur.R-Flow schreef:De juiste bestandjes selecteren en gebruiken is in ieder geval een brug te ver. Misschien hebben ze weer van die Polen ingehuurd die de Nederlandse taal niet beheersen...JeffreyMeijer schreef:Maar de vraag is volgens mij: Wat is voor het GVB niet te lastig anno 2012?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Dienstregeling GVB 2012 #2
En jij ontzettend betweterig. Zo heeft iedereen z'n ding. Verder ben ik hier niet echt zuur over hoor, vind het vooral erg grappig als ik in de tram zit.Bee schreef:Heb je een jaarvoorraad citroenen ingeslagen ofzo, je bent altijd zo ontzettend zuur.
Laatst gewijzigd door R-Flow op di 17 jan 2012, 20:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Dienstregeling GVB 2012 #2
Ik geloof niet dat dit statement zonder meer waar is? Een paar voorbeelden, te beginnen op pagina 8:R-Flow schreef:En jij ontzettend betweterig. Zo heeft iedereen z'n ding. Verder ben ik hier niet echt zuur over hoor, vind het vooral erg grappig als ik in de tram zit.
Paar berichten later:Jongens even serieus; wie is er in godsnaam verantwoordelijk voor dat omroepsysteem?
Kom net bij een vriendin vandaan in Nieuw Sloten terug naar huis met de 2:
...
Moest hier overstappen op de 10, maar daar lag de omroep plat. Audio tenminste.
-Bij gros van de locaties wordt er niet meer omgeroepen welk belangrijk gebouw er in de buurt staat, ronduit slecht gewoon;
...
Maar deze is toch wel het grappigst:Zat net in tram 1, omroepsysteem is een grote kolerezooi. Nog erger dan dat het al was bedoel ik dan. Samen met die afschuwelijke stikkers waarmee alle trams schots en scheef zijn onder gekalkt gaat GVB het nieuwe jaar weer lekker van start. :neg:
Ik kan eigenlijk alleen maar reageren met lol, lig nu nog dubbel.Omroep net:
Van Baerlestraat. Overstappen op lijn 2, 3, 12, streekvervoer.
Hobbemastraat. Overstappen op 2.
Leidseplein. Overstappen op [pauze] stad- en streekvervoer.
Heeft een geestelijk gehandicapte dit uitgevoerd of zo?
Overigens had ik de filmpjes over de halteafroepopnames bekeken. Daarbij viel bij filmpje nummer 3 op dat er inderdaad vreemde halteafroepen worden ingesproken:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=LlfLHRBf ... re=related[/youtube]
Voor het leukste/grappigste/meest falende fragment moet je even doorspoelen naar 1:20.
Nogmaals, lol.
Re: Dienstregeling GVB 2012 #2
Was ook deels als grap bedoeld i.p.v. héél serieus, mooi dat jij het wel snapt. ;) Maar check die fragmentjes maar die ik heb geüpload voor je, alles wat ze nodig hebben voor een vloeiende(re) omroep hebben ze bij GVB.
Re: Dienstregeling GVB 2012 #2
Ik heb geluisterd, maar mag ik vragen van welke dienstregeling dit was? In de drgl 2011 werden sowieso geen overstapmogelijkheden genoemd in tram en bus, en uit mijn ervaring was dat ook in drgl 2009 + 2010 niet het geval... :?R-Flow schreef:Was ook deels als grap bedoeld i.p.v. héél serieus, mooi dat jij het wel snapt. ;) Maar check die fragmentjes maar die ik heb geüpload voor je, alles wat ze nodig hebben voor een vloeiende(re) omroep hebben ze bij GVB.
Re: Dienstregeling GVB 2012 #2
Dit was vrij in het begin toen die Combino's nog gloednieuw waren. 2003 of zo? Het is in ieder geval al een tijdje terug.
Edit: Heb even geluisterd, maar vanaf 1:20 wordt het inderdaad erg vraag. Waarom ze hem "Station Sloterdijk, overstappen op 12, 15 etc." laten inspreken kan ik eigenlijk niet goed bedenken... Misschien dat er later in de edit nog "de lijnen" tussen geplakt had moeten worden maar dat dit niet gedaan is? Ze maken er ook een beetje rommeltje van qua volgorde.
Edit: Heb even geluisterd, maar vanaf 1:20 wordt het inderdaad erg vraag. Waarom ze hem "Station Sloterdijk, overstappen op 12, 15 etc." laten inspreken kan ik eigenlijk niet goed bedenken... Misschien dat er later in de edit nog "de lijnen" tussen geplakt had moeten worden maar dat dit niet gedaan is? Ze maken er ook een beetje rommeltje van qua volgorde.
Re: Dienstregeling GVB 2012 #2
Oh gut, dan begrijp ik het wel! GVB moet natuurlijk weer een beetje opstarten want ze zijn het natuurlijk weer 'verleerd' ... Ach ja, je kunt het natuurlijk ook positief bekijken. Ik bedoelde de 'puntjes op de i' ook enigszins eufemistisch wegens deze opmerking:
Hij heeft natuurlijk wel een punt waar ik me wel deels bij aansluit.Bee schreef:Ik vind wel dat je een beetje respect mag houden voor de werknemers van het GVB.
Re: Dienstregeling GVB 2012 #2
Anderzijds is het respectloos naar de reiziger toe dat deze foutieve omroep is geüpload naar de trams en bussen en na 3 weken nog steeds foutief is. Maar goed, daar hebben we het maar niet over.TLP schreef:Hij heeft natuurlijk wel een punt waar ik me wel deels bij aansluit.
Re: Dienstregeling GVB 2012 #2
Je wilt dus zeggen dat de beste afroep er eentje is die het niet doet R-Flow?
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: Dienstregeling GVB 2012 #2
Rare conclusie. Wat ik wil zeggen is dat deze nieuwe versie nooit geüpload had mogen worden voordat de gigantische hoeveelheid fouten eruit gehaald waren. Tot die tijd hadden ze de bestaande versie kunnen gebruiken, die functioneerde naar mijn weten prima. Het is duidelijk een rush job geweest die blijkbaar niet/amper gecheckt is op conflicten.JeffreyMeijer schreef:Je wilt dus zeggen dat de beste afroep er eentje is die het niet doet R-Flow?
Je moet voor jezelf maar even bedenken hoeveel mensen dagelijks gebruik maken van het OV in Amsterdam. Dan kan een bedrijf dit soort grapjes eigenlijk niet veroorloven.
Laatst gewijzigd door R-Flow op di 17 jan 2012, 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Dienstregeling GVB 2012 #2
Typisch Nederlands dus weer.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: Dienstregeling GVB 2012 #2
Jij hebt liever direct de nieuwe omroep die mensen op verkeerde momenten de tram uit stuurt voor een overstap dan dat je even een weekje of twee langer met de oude versie zonder overstap mogelijkheden zit? Dat is uiteindelijk waar we het over hebben.
Re: Dienstregeling GVB 2012 #2
Je kunt ook een beetje ruim van te voren beginnen met dit doen. Dat bedoel ik. Dat ik na 14,5 uur op niet meer geweldig scherp ben kan ik ook niks aan doen
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: Dienstregeling GVB 2012 #2
Geen idee wanneer ze van de SRA deze opdracht gekregen hebben, daar kan hauptbahnhof misschien meer over vertellen. Maar goed, als je als bedrijf zijnde merkt dat je het niet op tijd goed kan krijgen moet je dit terugkoppelen naar de opdrachtgevers en een nieuwe datum afspreken.
Was zaterdag op een verjaardag waar ik op een gegeven moment ook vier mensen over "vreemde omroepberichten in de tram" hoorde praten. Het is echt niet zo dat alleen ons dit opvalt en/of eraan storen. :)
Was zaterdag op een verjaardag waar ik op een gegeven moment ook vier mensen over "vreemde omroepberichten in de tram" hoorde praten. Het is echt niet zo dat alleen ons dit opvalt en/of eraan storen. :)
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Dienstregeling GVB 2012 #2
Er is dit jaar toch een nieuwe concessie ingegaan? Zal wel een concessie-eis zijn geweest waar aan voldaan moest worden.
Re: Dienstregeling GVB 2012 #2
Ik erger mij vooral aan het feit dat die "grappige" opmerkingen behoorlijk ver gaan. Je kan mensen niet zomaar toeroepen dat ze een verstandelijke beperking hebben (wat daarvoor de enige juiste term is) en in een femme haal beledig je met een stereotype ook nog eens de Polen. Ik kan dat echt niet fatsoenlijk discussievoeren noemen.
Ja, er zitten wat vreemde zaken in de omroepen maar je kan het ook normaal zeggen. Nu weten we het wel dat het je dwars zit.
Ja, er zitten wat vreemde zaken in de omroepen maar je kan het ook normaal zeggen. Nu weten we het wel dat het je dwars zit.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 97 gasten