geen OV meer op 9292!

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Oud forumgebruiker

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door Oud forumgebruiker »

heb een aantal zaken over deze nieuwe site gemeld.
dan krijg je een e-mail, dat zaken aangaande de nieuwe site alleen maar geregistreerd worden en, dat er niet op geantwoord zal worden.
krijg ik een dag later toch een antwoord en een bedankje voor de uitgebreide uitleg (had er voor de duidelijkheid ook schermafbeeldingen bij gedaan)...

dus ook daarin kloppen de meldingen niet helemaal ;-)
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door webguy »

Die vond ik ook nogal slim ja, dat je toch een reactie krijgt.

Overigens is die nieuwe site al bijna een maand live, en nog tonen ze foutief niet meteen de goede kortingsprijs.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door Gekko123 »

Om het nog leuker te maken: ze kennen sinds de nieuwe site niet meer de reiskosten bij in ieder geval de RET. Lijkt me dat er daar iets niet helemaal goed is gegaan bij de overzetting :roll:

Verder valt me op dat de nieuwe site momenteel erg traag is. Daarnet kwam ik er pas na 5x proberen op..
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door webguy »

Komt omdat ze vanmiddag de oude site hebben uitgezet en iedereen de nieuwe site krijgt. Konden ze kennelijk niet aan...
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door Meltrain »

Hmm, ik krijg nu één of andere witte pagina waarmee ik nog nèt een reis kan plannen, maar zonder fancy kleurtjes.
Het lijkt wel een testpagina.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Oud forumgebruiker

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door Oud forumgebruiker »

dan hebben ze het dus nu echt verpest om hun poduct nog te gebruiken...
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door fogeltje »

lex1975 schreef:dan hebben ze het dus nu echt verpest om hun product nog te gebruiken...
Eens. Ik zie overigens wel reiskosten. Echter vermelden ze de vervoerder niet meer. Dat vind ik zeer hinderlijk. Op "mijn" lijn 99 rijden zowel Arriva als Novio. Bij Arriva rijdt ik goedkoper omdat ik daar 40% korting krijgt (tov 20% bij Novio), dus daar stem ik mijn reizen op af. 9292 gaf dit tot nu toe altijd accuraat weer. Gelukkig heb de meeste wel in mijn hoofd zitten, maar toevallig wil ik vanmiddag eens wat eerder weg...dat wordt dus gokken.

EDIT: laat maar zitten, de koorts stijgt naar mijn hoofd, het staat er nog wel, maar wel onduidelijker vind ik.
"Een touringcar is geen bus"
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door VIRM »

Het enige voordeel is dat je bij het invoeren niet van die aparte vakjes hebt en telkens moet switchen van adres naar station of wat dan ook.
Nadeel: 9292ov.nl is nu ook over op de nieuwe stijl. De website is echt MEGAtraag en er is geen handig overzichtje bovenaan de pagina met de twee reismogelijkheden ervoor en erna, waaarbij je handig door kunt klikken.

Iemand enig idee of ze nog ergens een pagina met de oude stijl hebben? Want dit is echt compleet waardeloos. :(
Beul van de blindegeleidelijn
Oud forumgebruiker

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door Oud forumgebruiker »

volgens een kort stukje in de Metro van vandaag is 9292ov nu 9292 geworden en dus alleen de nieuwe site die gebruikt kan worden...
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door isadora »

Fraaie website, ziet er eindelijk volwassen uit.
Nu nog een beetje traag, maar dat zal alle aandacht hebben.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door fogeltje »

Ook pauper dat je niet meer je in- en uitstaphaltes kunt specificeren, daar maakte ik juist veel gebruik van.
"Een touringcar is geen bus"
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door Gekko123 »

Indien je slechts één specifieke halte bedoeld kan dat nog steeds. In de nieuwe site zit een soort instant, waarbij je een keuze hebt uit maximaal 5 zoektermen die overeen komen met de door jou ingevoerde letters (wel even geduld hebben).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door Daniel »

En bij vaak voorkomende straatnamen ook wel met de plaatsnaam beginnen... scheelt je typen aangezien je met alleen de straatnaam ook best vijf straten kunt krijgen in andere gemeenten dan degene waarvanuit je wilt reizen :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door fogeltje »

Gekko123 schreef:Indien je slechts één specifieke halte bedoeld kan dat nog steeds. In de nieuwe site zit een soort instant, waarbij je een keuze hebt uit maximaal 5 zoektermen die overeen komen met de door jou ingevoerde letters (wel even geduld hebben).
Bedankt voor de tip, ik zal dat eens uitproberen! Maar aan die traagheid moeten ze echt iets doen, het scherm van de uni PC had het bijna niet overleefd vanmiddag. 9292 moet juist snel zijn als je in der haast nog vlug even je verbinding moet opzoeken. Nadeel is wel dat ik dan niet de looproute naar mijn eindbestemming krijg.
"Een touringcar is geen bus"
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door MdJ »

Toen de 9292OV-site nog werkte, was de nieuwe site behoorlijk snel. Ik vind het een fijne site. Vooral dat je maar een paar letters moet intikken, zodat hij zelf een mogelijke straatnaam geeft.

Ook een actuele vertrektijden voor de halte vind ik wel fijn. Heel fijn zelfs, er staan zelfs vertragingen bij. :Y
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door Daniel »

Die actuele vertrektijden voor een halte waren er toch al? (En zoniet: hopelijk zijn ze wel sneller dan de actuele tijden in de app, eer die ze geladen heeft heb je vijf bussen gemist :roll: )
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door Suus »

Daniel schreef:Die actuele vertrektijden voor een halte waren er toch al? (En zoniet: hopelijk zijn ze wel sneller dan de actuele tijden in de app, eer die ze geladen heeft heb je vijf bussen gemist :roll: )
Misschien wordt het dan tijd voor een snellere telefoon. Op mijn telefoon waren ze vanochtend in de tijd geladen dat ik tien stappen had gezet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door Geert »

Wat wel een voordeel is dat de haltepagina's heel makkelijk te bookmarken zijn (net als reisadviezen trouwens). Ik vind de nieuwe site zeker een verbetering ten opzichte van de oude. Misschien af en toe wat traag, maar daar had de oude site net zo goed last van...
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door Edwin »

fogeltje schreef:
lex1975 schreef:dan hebben ze het dus nu echt verpest om hun product nog te gebruiken...
Eens. Ik zie overigens wel reiskosten. Echter vermelden ze de vervoerder niet meer. Dat vind ik zeer hinderlijk. Op "mijn" lijn 99 rijden zowel Arriva als Novio. Bij Arriva rijdt ik goedkoper omdat ik daar 40% korting krijgt (tov 20% bij Novio), dus daar stem ik mijn reizen op af. 9292 gaf dit tot nu toe altijd accuraat weer. Gelukkig heb de meeste wel in mijn hoofd zitten, maar toevallig wil ik vanmiddag eens wat eerder weg...dat wordt dus gokken.

EDIT: laat maar zitten, de koorts stijgt naar mijn hoofd, het staat er nog wel, maar wel onduidelijker vind ik.
Even melden via het contactformulier? Heb al vele dingen gemeld en die werden allemaal zeer snel aangepast.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door Edwin »

Het jammere is inderdaad dat je niet meer verschillende haltes kan kiezen, nu moet je weer terug je vertrekadres invullen of 1 specifieke halte kiezen.

Overigens werkt niet alles nog even goed. Jullie enig idee hoe ik een Metrostation Kralingse Zoom kan vinden? Het lukt mij tot op heden niet namelijk. Daarnaast moet je voor de bushalte HES, Rotterdam wel heel veel karakters invullen voordat ie 'm vindt.

Maar verder wel een goede site. Alhoewel soms half uur langer durende reisadviezen nog steeds voorkomen maar niet aanklikbaar zijn. Dan krijg je het half uur snellere reisadvies gelijk te zien.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door fogeltje »

Edwin schreef:
fogeltje schreef:
lex1975 schreef:dan hebben ze het dus nu echt verpest om hun product nog te gebruiken...
Eens. Ik zie overigens wel reiskosten. Echter vermelden ze de vervoerder niet meer. Dat vind ik zeer hinderlijk. Op "mijn" lijn 99 rijden zowel Arriva als Novio. Bij Arriva rijdt ik goedkoper omdat ik daar 40% korting krijgt (tov 20% bij Novio), dus daar stem ik mijn reizen op af. 9292 gaf dit tot nu toe altijd accuraat weer. Gelukkig heb de meeste wel in mijn hoofd zitten, maar toevallig wil ik vanmiddag eens wat eerder weg...dat wordt dus gokken.

EDIT: laat maar zitten, de koorts stijgt naar mijn hoofd, het staat er nog wel, maar wel onduidelijker vind ik.
Even melden via het contactformulier? Heb al vele dingen gemeld en die werden allemaal zeer snel aangepast.
Is dus niet nodig, want ze staan er toch :) Ik heb ook al regelmatig dingen gemeld, meestal snel opgelost, alleen de tarieven van lijn 99 blijven fout. Ze zeggen "we hebben het nagelopen maar we tonen exact wat we van de vervoerders krijgen" en ze gaan er dan bij de vervoerders natuurlijk niet achteraan of die data wel kloppen.

En bij mij is de site juist de hele tijd retetraag, met de oude site was dat alleen heel af en toe. Maar op twee locaties gisteren de hele dag niet vooruit te branden (universiteit en thuis).
"Een touringcar is geen bus"
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door find_your_spot »

Triest dat ze nog steeds het probleem tussen vol tarief en reductie tarief niet hebben opgelost...
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door Daniel »

Bee schreef:Misschien wordt het dan tijd voor een snellere telefoon. Op mijn telefoon waren ze vanochtend in de tijd geladen dat ik tien stappen had gezet.
Mwoh, toestel is nog geen jaar oud en dit is de enige app die traag is, dan lijkt het toch eerder aan de app zelf te liggen. Laden van tijden valt op zich nog wel mee, maar het vinden van de locatie daarentegen. Die blijft ook geregeld hangen op een voorgaande locatie. Zo kreeg ik laatst terwijl ik op Utrecht Centraal was nog de kaart met haltes uit Ommen te zien waar ik de app enkele dagen eerder gebruikt had :roll:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door fogeltje »

^Herkenbaar Daniel. Bovendien, als je eens in de Android Market de reacties bekijkt dan klagen veel mensen dat de App relatief traag is. Ook bij mij is hij niet altijd even snel, wel snel genoeg voor mijn doen, maar tegen wat sneller zou ik geen nee zeggen.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: geen OV meer op 9292!

Bericht door isadora »

Website laadt al een behoorlijk stuk vlotter dan gisteren.
Blijf het een heel fraaie en informatieve site vinden. :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 62 gasten