Intercity schiphol-Eindhoven

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Busfan
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 22:03

Intercity schiphol-Eindhoven

Bericht door Busfan »

Wat ik me afvroeg of de conducteurs op de treinen schiphol met als tussenstop stations Amsterdam-zuid Bijlmer arena uit de buurt van schiphol komen of het gewoon eindhovenars zijn?

Trouwens is de beginpunt van die intercity Schiphol?
Als iemand antwoorden hierop weet hoor ik het wel
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Intercity schiphol-Eindhoven

Bericht door Raymond »

Ze kunnen uit een groot gedeelte van het land komen, niet alleen uit Hoofddorp/Schiphol en Eindhoven, maar ook bijvoorbeeld uit Lelystad, Den Bosch, Groningen, Utrecht en nog een aantal plaatsen. Bedenk ook dat de conducteurs op de stoptrein niet per se uit de buurt hoeven te komen. Het is prima mogelijk dat een conducteur uit Utrecht eerst met de Intercity naar Eindhoven gaat en daarna op een sprinter actief is.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: Intercity schiphol-Eindhoven

Bericht door Marc »

Het personeel op Schiphol of omringende stations komt uit alle windstreken van Nederland (zelfs uit Maastricht of Groningen).De diensten zijn meestal zo gemaakt dat er afwisseling in treinen of routes zit.Er wordt voor gezorgd dat het personeel weer eindigd op de standplaats.
De treinen die Schiphol als eindbestemming hebben rijden leeg door naar Hoofddorp opstel.
Busfan
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 22:03

Re: Intercity schiphol-Eindhoven

Bericht door Busfan »

Nou begrijp ik het dus de mensen op de trein Schiphol-eindhoven komen niet per definitie uit de plaatsen schiphol/eindhoven?

Hoe zit het met de intercity den helder-nijmegen tussenstations Amsterdam sloterdijk/amsterdam centraal/amstel?
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Intercity schiphol-Eindhoven

Bericht door Geert »

Daar geldt hetzelfde voor: personeel kan in principe uit het hele land komen. Dat geldt voor de meeste treinen van NS...
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Intercity schiphol-Eindhoven

Bericht door R-Flow »

En de Intercity Rotterdam Centraal - Gouda - Utrecht Centraal? :P
Oud forumgebruiker

Re: Intercity schiphol-Eindhoven

Bericht door Oud forumgebruiker »

de diensten worden gemaakt vanuit de gedachte, dat alle series die de standplaats aan doen in het pakket moet zitten, daarna komen de verdelingen mey de lusten en lasten en dan wat overblijft...

trouwens is Shl geen standplaats voor treinpersoneel...

Hc's kunnen landelijk ingezet worden.
Voor mcn'n is inzet afhankelijk van wegbekendheid...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Intercity schiphol-Eindhoven

Bericht door Suus »

Nee, Hoofddorp opstel is een standplaats.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Intercity schiphol-Eindhoven

Bericht door microshit »

Overigens zie ik nogal vaak NS-personeel (en idd enkel HC's) uitstappen op Tpsw, mag dan veilig worden aangenomen dat deze Ut of Ht als standplaats heeft?

Wat ik me net bedenk... er vertrek uit Tl al een sprinter uit de s6000 voordat er 1 uit Ut aankomt. Deze trein overnacht dan in Tl, maar waar komt die Mcn dan vandaan?
Oud forumgebruiker

Re: Intercity schiphol-Eindhoven

Bericht door Oud forumgebruiker »

hoeft niet, ga er maar vanuit, dat die gewoon leeg uit Utrecht komt...

bussen blijven toch ook niet 's nachts bij de eindhalte staan, die rukken ook in naar een garage om 's morgens weer uit te rukken...
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Intercity schiphol-Eindhoven

Bericht door Raymond »

Er is 's morgens inderdaad een Leeg Materieelrit vanuit Utrecht dus daar komt gewoon een machinst en conducteur op mee.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Intercity schiphol-Eindhoven

Bericht door microshit »

Interessant dat dat dan met een leegmat wordt gedaan, lijkt me dat je nog wel wat reizigers blij kunt maken met een vroegere rit.
RoelZ1
Berichten: 473
Lid geworden op: za 18 jun 2011, 15:58

Re: Intercity schiphol-Eindhoven

Bericht door RoelZ1 »

Of je maakt de werknemers blij met 20 minuten langer uitslapen en de NS blij met 20 minuten minder personeelskosten omdat ze onderweg nergens hoeven te stoppen en prima 5-10 minuten van tevoren op Tiel kunnen zijn, in plaats van de normale 17.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Intercity schiphol-Eindhoven

Bericht door Wubbo »

Dat leeg materieel komt afhankelijk van de stand van de maan ook wel uit Den Bosch.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Intercity schiphol-Eindhoven

Bericht door Vinny »

Soms is het ook een personeelstrein. De eerste trein Lelystad-Amsterdam is (of was) een trein alleen voor NS personeel... :lol:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten