Intercity schiphol-Eindhoven
Intercity schiphol-Eindhoven
Wat ik me afvroeg of de conducteurs op de treinen schiphol met als tussenstop stations Amsterdam-zuid Bijlmer arena uit de buurt van schiphol komen of het gewoon eindhovenars zijn?
Trouwens is de beginpunt van die intercity Schiphol?
Als iemand antwoorden hierop weet hoor ik het wel
Trouwens is de beginpunt van die intercity Schiphol?
Als iemand antwoorden hierop weet hoor ik het wel
Re: Intercity schiphol-Eindhoven
Ze kunnen uit een groot gedeelte van het land komen, niet alleen uit Hoofddorp/Schiphol en Eindhoven, maar ook bijvoorbeeld uit Lelystad, Den Bosch, Groningen, Utrecht en nog een aantal plaatsen. Bedenk ook dat de conducteurs op de stoptrein niet per se uit de buurt hoeven te komen. Het is prima mogelijk dat een conducteur uit Utrecht eerst met de Intercity naar Eindhoven gaat en daarna op een sprinter actief is.
Re: Intercity schiphol-Eindhoven
Het personeel op Schiphol of omringende stations komt uit alle windstreken van Nederland (zelfs uit Maastricht of Groningen).De diensten zijn meestal zo gemaakt dat er afwisseling in treinen of routes zit.Er wordt voor gezorgd dat het personeel weer eindigd op de standplaats.
De treinen die Schiphol als eindbestemming hebben rijden leeg door naar Hoofddorp opstel.
De treinen die Schiphol als eindbestemming hebben rijden leeg door naar Hoofddorp opstel.
Re: Intercity schiphol-Eindhoven
Nou begrijp ik het dus de mensen op de trein Schiphol-eindhoven komen niet per definitie uit de plaatsen schiphol/eindhoven?
Hoe zit het met de intercity den helder-nijmegen tussenstations Amsterdam sloterdijk/amsterdam centraal/amstel?
Hoe zit het met de intercity den helder-nijmegen tussenstations Amsterdam sloterdijk/amsterdam centraal/amstel?
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Intercity schiphol-Eindhoven
Daar geldt hetzelfde voor: personeel kan in principe uit het hele land komen. Dat geldt voor de meeste treinen van NS...
Re: Intercity schiphol-Eindhoven
En de Intercity Rotterdam Centraal - Gouda - Utrecht Centraal?
Re: Intercity schiphol-Eindhoven
de diensten worden gemaakt vanuit de gedachte, dat alle series die de standplaats aan doen in het pakket moet zitten, daarna komen de verdelingen mey de lusten en lasten en dan wat overblijft...
trouwens is Shl geen standplaats voor treinpersoneel...
Hc's kunnen landelijk ingezet worden.
Voor mcn'n is inzet afhankelijk van wegbekendheid...
trouwens is Shl geen standplaats voor treinpersoneel...
Hc's kunnen landelijk ingezet worden.
Voor mcn'n is inzet afhankelijk van wegbekendheid...
Re: Intercity schiphol-Eindhoven
Nee, Hoofddorp opstel is een standplaats.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Intercity schiphol-Eindhoven
Overigens zie ik nogal vaak NS-personeel (en idd enkel HC's) uitstappen op Tpsw, mag dan veilig worden aangenomen dat deze Ut of Ht als standplaats heeft?
Wat ik me net bedenk... er vertrek uit Tl al een sprinter uit de s6000 voordat er 1 uit Ut aankomt. Deze trein overnacht dan in Tl, maar waar komt die Mcn dan vandaan?
Wat ik me net bedenk... er vertrek uit Tl al een sprinter uit de s6000 voordat er 1 uit Ut aankomt. Deze trein overnacht dan in Tl, maar waar komt die Mcn dan vandaan?
Re: Intercity schiphol-Eindhoven
hoeft niet, ga er maar vanuit, dat die gewoon leeg uit Utrecht komt...
bussen blijven toch ook niet 's nachts bij de eindhalte staan, die rukken ook in naar een garage om 's morgens weer uit te rukken...
bussen blijven toch ook niet 's nachts bij de eindhalte staan, die rukken ook in naar een garage om 's morgens weer uit te rukken...
Re: Intercity schiphol-Eindhoven
Er is 's morgens inderdaad een Leeg Materieelrit vanuit Utrecht dus daar komt gewoon een machinst en conducteur op mee.
Re: Intercity schiphol-Eindhoven
Interessant dat dat dan met een leegmat wordt gedaan, lijkt me dat je nog wel wat reizigers blij kunt maken met een vroegere rit.
Re: Intercity schiphol-Eindhoven
Of je maakt de werknemers blij met 20 minuten langer uitslapen en de NS blij met 20 minuten minder personeelskosten omdat ze onderweg nergens hoeven te stoppen en prima 5-10 minuten van tevoren op Tiel kunnen zijn, in plaats van de normale 17.
Re: Intercity schiphol-Eindhoven
Dat leeg materieel komt afhankelijk van de stand van de maan ook wel uit Den Bosch.
Re: Intercity schiphol-Eindhoven
Soms is het ook een personeelstrein. De eerste trein Lelystad-Amsterdam is (of was) een trein alleen voor NS personeel...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten