Suomi
Suomi
Wat treinen uit Finland, waar ik deze zoimer van 2 tot 19 augustus doorgebracht heb.
Brake (Unterweser), Duitsland, 2 augustus 2008. Drie locjes BR295 staan te rusten in het zonnetje.
Karjaa, 4 augustus 2008. Loc 3208 komt binnen met een InterCity uit Tampere naar Helsinki.
Karjaa, 4 augustus 2008. DMU-1 4411 is zojuist binnengelopen uit Hanko en maakt zich op voor de terugrit. Dit stelletje onderhoudt single-handed een 2-uursdienst op dit traject.
Karjaa, 4 augustus 2008. Diesellocje 2552 rangeert wat in het rond.
Tussen Pitäjänmäki en Huopalahti, 4 augustus 2008. Een klassiekje van het regionale verkeer rond Helsinki kruist.
Helsinki, 4 augustus 2008. Klassiek motorstel 6095 staat nog in de oude VR-livrei te wachten op zijn vertrek als sneltrein naar Järvenpää.
Järvenpää, 5 augustus 2008. Treinstel 6329 loopt achterop een stoptrein naar Helsinki.
Riihimäki, 5 augustus 2008. Treinstel 6201 poseert onder een grijze wolkenlucht.
Imatra, 7 augustus 2008. Loc 3087 loopt binnen met een InterCity naar Helsinki, bestaande uit dubbeldekswagens. Duidelijk te zien is dat het PVR in Finland veel groter moet zijn dan in Nederland.
Oulu, 9 augustus 2008. Een Pendolino wacht op zijn volgende inzet.
Kemi, 14 augustus 2008. Loc 3078 komt binnen met de sneltrein naar Rovaniemi.
Brake (Unterweser), Duitsland, 2 augustus 2008. Drie locjes BR295 staan te rusten in het zonnetje.
Karjaa, 4 augustus 2008. Loc 3208 komt binnen met een InterCity uit Tampere naar Helsinki.
Karjaa, 4 augustus 2008. DMU-1 4411 is zojuist binnengelopen uit Hanko en maakt zich op voor de terugrit. Dit stelletje onderhoudt single-handed een 2-uursdienst op dit traject.
Karjaa, 4 augustus 2008. Diesellocje 2552 rangeert wat in het rond.
Tussen Pitäjänmäki en Huopalahti, 4 augustus 2008. Een klassiekje van het regionale verkeer rond Helsinki kruist.
Helsinki, 4 augustus 2008. Klassiek motorstel 6095 staat nog in de oude VR-livrei te wachten op zijn vertrek als sneltrein naar Järvenpää.
Järvenpää, 5 augustus 2008. Treinstel 6329 loopt achterop een stoptrein naar Helsinki.
Riihimäki, 5 augustus 2008. Treinstel 6201 poseert onder een grijze wolkenlucht.
Imatra, 7 augustus 2008. Loc 3087 loopt binnen met een InterCity naar Helsinki, bestaande uit dubbeldekswagens. Duidelijk te zien is dat het PVR in Finland veel groter moet zijn dan in Nederland.
Oulu, 9 augustus 2008. Een Pendolino wacht op zijn volgende inzet.
Kemi, 14 augustus 2008. Loc 3078 komt binnen met de sneltrein naar Rovaniemi.
Re: Suomi
Ze rijden in Finland toch op Russisch breedspoor? Dan heb je uiteraard sowieso een groter PVR nodigFles schreef:Duidelijk te zien is dat het PVR in Finland veel groter moet zijn dan in Nederland.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Re: Suomi
Dat is (ongeveer) waar, maar het gaat vooral om de hoogte natuurlijk ;)tsov schreef:Ze rijden in Finland toch op Russisch breedspoor? Dan heb je uiteraard sowieso een groter PVR nodigFles schreef:Duidelijk te zien is dat het PVR in Finland veel groter moet zijn dan in Nederland.
Finland gebruikt 1.524 mm
Rusland 1.520 mm
Normaalspoor is 1.435 mm
Die 4 mm is in de praktijk geen probleem. Die andere 85 natuurlijk wel :)
Re: Suomi
Noorwegen kan ik je van harte aanbevelen. :D
Het spoorwegnet is weliswaar minder dicht dan in Zweden en de frequenties zijn misschien wat lager, maar het is zeker een mooi land. :)
Het spoorwegnet is weliswaar minder dicht dan in Zweden en de frequenties zijn misschien wat lager, maar het is zeker een mooi land. :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 98 gasten