Mag ik even kwijt #103

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Mag ik even kwijt #103

Bericht door marvinkok »

Zo, mooi dagje waterpolo gehad :) 4 wedstrijden gezien die redelijk gelijk opgingen, Nederland toch te zwak zien zijn voor hongarije, en in het hotel nog even de laatste 3 periodes van turkije-italië gezien waar italië toch heer en meester was. Morgen nog 4 dameswedstrijden en dan is het weer terug naar Oosten des lands... Nu nog zien dat ik in slaap kom, lig al anderhalf uur te draaien :s
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #102

Bericht door STF »

Ook een leuke he; rijdt de buschauffeur fout, krijgt Frank de schuld... :?

Op het eindpunt kwam iemand naar voren lopen met de mededeling; wij moeten naar Lellig (zaten achterin nog twee personen), chauffeur op zijn dienstregeling kijken, tja daar had hij inderdaad naar toe gemoeten.
Ik wilde eigenlijk op het eindpunt uitstappen maar dacht even mee te rijden naar dat overgeslagen dorp, was wel benieuwd hoe de bus daar zou gaan keren e.d.
Zegt de chauffeur onderweg tegen me; dus jij gaat ook naar Lellig? NOU DAN HAD JE ME WELEENS EERDER KUNNEN WAARSCHUWEN DAT WE FOUT GINGEN!
Pff, ik heb die buslijn nog nooit goed zien rijden, elke chauffeur legt de route anders af en slaat altijd wel ergens een dorp over, maar daar kraait normaal gesproken geen haan naar. Nou wacht maar, als ik nog eens die chauffeur op deze lijn tref, moet ik ineens naar HIERBER MILLEN! Dat slaat namelijk echt elke chauffeur over, want het is een behoorlijk stuk omrijden en er woont eigenlijk niemand daar (staan twee boeren schuren).
Hierber Millen is ook pas sinds april 2011 in de dienstregeling opgenomen, tja negen maanden later is nog altijd geen enkele chauffeur daar van op de hoogte.

Het blijft stom, dat het in dit land barst van de bushaltes waarvan bepaalde ritten die in de abri staan vermeld, nooit en te nimmer zullen komen opdagen.
Tuurlijk kan ik dit soort dingen allemaal aankaarten bij het vervoersbedrijf of bij de opdrachtgever, maarja onder het mom van welke reden dan? Ik woon daar helemaal niet en maak zelf geen gebruik van die haltes...

Chauffeurs die mij goed kennen vragen ook weleens tijdens het rijden aan me, waar ze precies wel en niet heen moeten want ze weten onderhand wel dat ik afwijkendheden tijdens bepaalde ritten beter in me hoofd heb zitten dan hun zelf. :Y

De bestemming op de bus was vanmiddag tijdens het terugrijden naar dat Lellig wel geniaal: SERVICE SPECIALE

De eerst volgende OVNL meeting in Luxemburg houden? Dan moet de ene helft van ons naar Lellig en de andere helft naar Hierber Millen, uiteraard zeggen we dat pas tegen de chauffeur op het eindpunt van de lijn. *bus*

Afbeelding
Vijf ritten per dag met vier verschillende routes...
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #102

Bericht door Meltrain »

Is dat Hierber Millen dan zo erg omrijden? :?
Het ligt zo te zien 5 minuten van Berbourg af en Lellig is ook maar 3 minuten verder.
Als ik de ochtendrit en de middagrit vergelijk, kost het ''omrijden'' via Hierber Millen en Lellig 5 minuten extra. nou, dat vind ik geen omrijden. :?

Opvallend trouwens dat er 's ochtends geen bus door Hierber Millen rijdt: je kunt er dus wel naartoe, maar je komt er nooit meer weg? :mrgreen:
:lol:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #102

Bericht door Meltrain »

Fles schreef:
Meltrain schreef:
Daniel schreef:Niet gekeken, wel in gedachten... De traditie van meetings is hier dat ze rond de verjaardag van OVNL vallen, da's met 12 maart voor 4 jaar OVNL niet gek ver meer weg in ieder geval.
In 2011 (drie jaar OVinNL) was er zelfs geen enkele "officiële" meeting, dus hebben een paar forumleden iets leuks bedacht. :)
Oh? Wat dan? :?:
De barbeque. :D
(En de stoomtramrit er voorafgaand, maar daar was jij niet bij. :mrgreen: )
Laatst gewijzigd door Meltrain op wo 18 jan 2012, 13:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #102

Bericht door Fles »

Meltrain schreef:De barbeque bij Caspar thuis. :D
(En de stoomtramrit er voorafgaand, maar daar was jij niet bij. :mrgreen: )
Oh was dat de 3jaarsmeet :D Oh dat had ik niet begrepen :P
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #102

Bericht door deadlock »

Fles, wanneer doen wij weer een biermeet? Ergens volgende week?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #102

Bericht door Fles »

deadlock schreef:Fles, wanneer doen wij weer een biermeet? Ergens volgende week?
Je kan ook gewoon vanmiddag langsfietsen? Ik ben thuis :)
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #102

Bericht door deadlock »

Ik heb zo een nieuwjaarsreceptie in de Lebuïnuskerk bij de IJssel en ik heb geen idee tot hoe laat dat duurt.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #102

Bericht door Fles »

deadlock schreef:Ik heb zo een nieuwjaarsreceptie

Jezus dat geouwehoer mag nou weleens kappe wezen hoor :evil:

Trouwens :') een receptie in een kerk :') Onbeperkt hosti's en miswijn? :X
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #102

Bericht door STF »

Meltrain schreef:Is dat Hierber Millen dan zo erg omrijden? :?
Het ligt zo te zien 5 minuten van Berbourg af en Lellig is ook maar 3 minuten verder.
Als ik de ochtendrit en de middagrit vergelijk, kost het ''omrijden'' via Hierber Millen en Lellig 5 minuten extra. nou, dat vind ik geen omrijden. :?

Opvallend trouwens dat er 's ochtends geen bus door Hierber Millen rijdt: je kunt er dus wel naartoe, maar je komt er nooit meer weg? :mrgreen:
:lol:
Sinds Hierber Millen aan de dienstregeling is toegevoegd, heb je maarliefst 1 minuut extra rijtijd gekregen wat echt totaal onrealistisch is, het kost je inderdaad minimaal 5 minuten om via dat dorpje te rijden. Vaak is de bus pas om 15.05 uur in Berbourg dus die rijtijden kloppen van geen kant...
In de ochtend heb je lijn 492 die Hierber Millen bedient, 's middags bedient lijn 481 het dorpje.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #102

Bericht door deadlock »

Fles schreef:Jezus dat geouwehoer mag nou weleens kappe wezen hoor :evil:

Trouwens :') een receptie in een kerk :') Onbeperkt hosti's en miswijn? :X
Jaja, de toekomst van het Etty Hillesum Lyceum :')
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #102

Bericht door Michael »

Morgen moest ik al werken van 16.00 tot 22.00. Nu werk ik ook nog van 7.00 tot 13.00
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #102

Bericht door Stefan »

Je spoort niet. :') Bij mij zouden ze mooi de eeh.. je weet wel... kunnen genieten. :')
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #102

Bericht door Michael »

Een collega is een tijdje uit de running vanwege een bedrijfsongeval. Dus zijn diensten moeten worden overgenomen. en aangezien niet iedereen die dienst kan draaien doe ik het maar. Ik kan de uurtjes best gebruiken
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #102

Bericht door Daniel »

Ik wisselde vanmiddag bij de supermarkt een spaarkaart in, krijg ik vervolgens ook weer nieuwe gratis zegels over de winkelwaarde van hetgene waarvoor ik gespaard had. Da's pas voordelig sparen :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #102

Bericht door STF »

Ik heb maar eens een foto'tje gemaakt van die bushalte waar ik het over had:

Afbeelding

Schandalig dat er geen abri, bankje en vuilnisbak is... :Y
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt #102

Bericht door Jef400 »

Doet mij een beetje denken aan Vrsar ( Kroatië )
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #102

Bericht door Fles »

Zo. Zondag as. gaan we met wat spoorfans van Fok! een rondje maken. Ik verveelde me dus ik heb even een excursiebundeltje in elkaar geflanst met contactinfo, schema, netkaart, en toeristische informatie over plaatsen waar we onderweg langs komen :D
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #102

Bericht door deadlock »

Waar ga je heen, Fles?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #102

Bericht door Fles »

deadlock schreef:Waar ga je heen, Fles?
Oh gewoon eerst moet iedereen zien in Venlo te komen en daarna een klassementsproef van 262 km door Duitsland :P
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #102

Bericht door deadlock »

Nice 8-)
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #102

Bericht door Justin »

Valt niet mee om weer sollicitatiebrieven te schrijven en CV's up te daten... *zucht*
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #102

Bericht door Fles »

deadlock schreef:Nice 8-)

Ja, het is op zondagochtend geen sinecure om vanaf plekken als Alkmaar of Groningen voor 11:00 Venlo te bereiken 8-) En dan begint het pas *O*
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #102

Bericht door STF »

Justin schreef:Valt niet mee om weer sollicitatiebrieven te schrijven en CV's up te daten... *zucht*
Om daar even op in te haken; pff wat een opdringerige buschauffeur vanmiddag:

"Ik zal je wel een keer voorstellen aan onze chef en hem vertellen dat je alleen nog even een busrijbewijs nodig hebt maar verder alle routes al uit je hoofd weet, dat je de ideale werknemer bent omdat de hele introductie over het bedrijf, wagenpark en lijnnet volledig overgeslagen kan worden. Starten en wegrijden..."

Pff, hoe vaak moet ik nog zeggen dat ik geen buschauffeur wil worden, helemaal niets trouwens waarbij je de hele dag op de weg/spoor zit zoals vrachtwagenchauffeur, treinmachinist, etc. Bovendien; ik heb toch al werk, zomers druk genoeg met de camping dus mag ik in de winter toch zeker wel een beetje rustig aan doen...
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #102

Bericht door Fles »

:D

image building Frankie :P
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 46 gasten