OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Bericht door Edwin »

Etienne schreef:De inzet van 5600 SG's op Metrolijn E is geen afwijking in materieelinzet meer. Blijkens een mail die ik aan de RET stuurde omtrent een vertraging (waarvan ik het antwoord niet geloof :roll: ) bestaat er geen onderscheid meer tussen de 5500 en 5600 metro's van de RET en kunnen deze zodoende dus beide op lijn E ingezet worden.
Zag ik daarom de laatste 2 weken al RSG en SG gekoppeld rijden?
Remember to check-out with your ov-chipcard.
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Bericht door 010jongen »

ja of savonds een enkele wagen op lijn E met ret kleurstelling :? :? . heel vaag en onlogisch. je moet geen productformule gaan aanbieden als je daar al haast nooit genoeg metro's voor hebt
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Bericht door Meltrain »

Vandaag ben ik weer eens met een trein teruggereden van Dtz naar Rlb. (i.p.v. een veredelde metro) :P
De t5161 reed namelijk met een DD-AR. :D
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
TLP
Berichten: 1554
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Bericht door TLP »

Vandaag zat ik terug naar huis in de 170. Deze reed met de 9113 (Citaro G uit Alkmaar), welke ik nog nooit gezien heb in mijn omgeving en er normaal gesproken ook niet rijdt.
De bus was overigens volledig bestickerd was met reclame van Studio Aalsmeer. Dat mag toch niet op een bus? (er waren trouwens veel verbaaste/verschrikte/verwarde reizigers toen de bus eraan kwam :N)

Verder blijkt Amba 8167 weer uitgelaten te zijn, ik spotte deze bus rond 17.55 op lijn 146 bij de brug over de Amstel in Ouderkerk.
flipje
Berichten: 1249
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Bericht door flipje »

Vanmiddag rond half 3 stond erop de buffer in Zwolle een rood witte Citaro (met lcd lijnfilm). Kon zo snel niet zien wat er op stond en van welke firma deze bus was. (waarschijnlijk Zwaluw Reizen?)
Xanland
Berichten: 302
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 22:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Bericht door Xanland »

Dat is een Ex-Veolia Citea leenbus voor Syntus (Overijssel). Rijdt op dit moment, wegens frequentieverhoging lijn 1, zeer vaak op lijn 9. Handig met de 3 instapdeuren en is een bus met veel ruimte, daarnaast zit hij ook dichtbij als de bus uitvalt.
Heeft, zoals MdJ zegt, alleen wel een LED-film.

Daar hebben ze tevens ook nog een blauw-witte ex-GVB van.


Edit 2:
Laat dus maar, rood-witte Citaro met LCD lijnfilm is niet een Citea. :P
Wat het wel eventueel kan zijn is een vanHool van South West Tours. Heeft namelijk ook een LCD-film.


Edit 3:
Zie hieronder, het is laat. :P _0-
Laatst gewijzigd door Xanland op wo 18 jan 2012, 21:02, 4 keer totaal gewijzigd.
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Bericht door MdJ »

@ Flipje: Kan wel, die citaro werd in Apeldoorn gebruikt voor "code 95". Vanaf 2016 moet iedere buschauffeur "Code95" op zijn rijbewijs hebben, dat was voorheen een chauffeursdiploma. Dit kan alleen door bijscholing en daarvoor wordt die bus gebruikt. (ik laat me graag corrigeren over de uitleg van "code95") Bus is volgens mij de "7" van Zwaluw Reizen. Kan ook de "1" zijn

@Xanland: Dat zijn Citea's. En hebben LED-display's, geen LCD-schermen :oops:
Bij twijfel: gebruik beton.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Bericht door Justin »

Meltrain schreef:Vandaag ben ik weer eens met een trein teruggereden van Dtz naar Rlb. (i.p.v. een veredelde metro) :P
De t5161 reed namelijk met een DD-AR. :D
Hey.... ik ook :P. Alleen dan op Ddr-Ddzd :').
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Bericht door VIRM »

Gisteren weer wat DD-AR'etjes gespot:
De s4000 naar Rotterdam met vertrek 15:30 uit Zaandam.
De s3300 naar Hoofddorp met vertrek 19:26 uit Zaandam.
Beul van de blindegeleidelijn
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Bericht door tsov »

TLP schreef:Vandaag zat ik terug naar huis in de 170. Deze reed met de 9113 (Citaro G uit Alkmaar), welke ik nog nooit gezien heb in mijn omgeving en er normaal gesproken ook niet rijdt.
De bus was overigens volledig bestickerd was met reclame van Studio Aalsmeer. Dat mag toch niet op een bus? (er waren trouwens veel verbaaste/verschrikte/verwarde reizigers toen de bus eraan kwam :N)
Die rijdt daar nu een weekje rond ofzo. Hij is bestickerd (wat volgens mij gewoon mag hoor) omdat hij daaronder grijs is (hij komt van Voorne-Putten). Hij heeft overigens wel eerst een aantal maanden in het grijs op de Zuidtangent rondgehobbeld...
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Bericht door Milco »

Op de webcam bij Amsterdam Zuid (http://zuidas.webcam.nl/) zie ik net een VIRM vertrekken als sprinter 4300 naar Almere. Deze VIRM rijdt dus ook in de 4600 en 6300... :shock: Luxe!
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
TLP
Berichten: 1554
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Bericht door TLP »

tsov schreef:
TLP schreef:Vandaag zat ik terug naar huis in de 170. Deze reed met de 9113 (Citaro G uit Alkmaar), welke ik nog nooit gezien heb in mijn omgeving en er normaal gesproken ook niet rijdt.
De bus was overigens volledig bestickerd was met reclame van Studio Aalsmeer. Dat mag toch niet op een bus? (er waren trouwens veel verbaaste/verschrikte/verwarde reizigers toen de bus eraan kwam :N)
Die rijdt daar nu een weekje rond ofzo. Hij is bestickerd (wat volgens mij gewoon mag hoor) omdat hij daaronder grijs is (hij komt van Voorne-Putten). Hij heeft overigens wel eerst een aantal maanden in het grijs op de Zuidtangent rondgehobbeld...
Oh ja, dat viel mij ook al op :P. Dus dat is die bus...

Ik heb weliswaar wel gedeeltelijk bestickerde bussen gezien (met bestickering aan de achterkant bijvoorbeeld), maar nooit volledig. Als het goed is rijdt de bus nu nog rond op de 142. Ik zat er vanochtend alweer in en rond 15.50 spotte ik hem weer op Amstelveen Busstation als lijn 142 richting de Marnixstraat. Dus waarschijnlijk rijdt hij afhankelijk of hij direct vertrok óf nu in de omgeving van het Stadionplein of hij vertrekt over 3 minuten van de Marnixstraat.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Bericht door MdJ »

Milco1995 schreef:Op de webcam bij Amsterdam Zuid (http://zuidas.webcam.nl/) zie ik net een VIRM vertrekken als sprinter 4300 naar Almere. Deze VIRM rijdt dus ook in de 4600 en 6300... :shock: Luxe!
t7056 reed ook met VIRM, een zesje zelfs. Terwijl dit een omloop was die de hele dag met een solo SGMm-III'tje hoort te rijden :lol:
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Bericht door Daniel »

De t554 was zo te zien ergens een stel verloren, zag er maar twee in het Rotterdamse deel zitten i.p.v. de gebruikelijke drie, maar niet goed kunnen zien of er toevallig een viertje tussen zat (554 heeft normaal 15 bakken in vorm van vijf drietjes, dus een viertje erin zorgt dat er iets af moet)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Bericht door ODRAIL »

Etienne schreef:De inzet van 5600 SG's op Metrolijn E is geen afwijking in materieelinzet meer. Blijkens een mail die ik aan de RET stuurde omtrent een vertraging (waarvan ik het antwoord niet geloof :roll: ) bestaat er geen onderscheid meer tussen de 5500 en 5600 metro's van de RET en kunnen deze zodoende dus beide op lijn E ingezet worden.
Er schijnt wel degelijk (technisch) verschil te zijn tussen de 55 serie en de 56 serie. Het heeft iets te maken met de beveiliging. Niet alle voertuigen van de 56 serie kunnen op de RandstadRail rijden. Ons lid lex_1975 kan er misschien iets meer over vertellen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Bericht door Suus »

TLP schreef:Ik heb weliswaar wel gedeeltelijk bestickerde bussen gezien (met bestickering aan de achterkant bijvoorbeeld), maar nooit volledig.
In Amstelland heeft alweer enkele jaren terug een spierwitte bus met reclame van Converse rondgereden, zal 2008 of 2009 zijn geweest. Dat zal vast niet de enige keer zijn geweest dat het voor is gekomen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Bericht door Daniel »

Te Utrecht C reden zowel de t2854 als de t2859 met ICM i.p.v. VIRM.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Bericht door MdJ »

Op lijn 86 reed vandaag een optare. :shock: De 5314 had de eer, en zou al de hele dag erop hebben gereden. Rond 19.00u werd het busje op Ede=Wageningen gewisseld voor een amba, de optare ging verder de 107 (naar Putten) rijden, na het wijzigen van het omloopbordje. (van 320 naar 361)
Bij twijfel: gebruik beton.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Bericht door mb90 »

R-Net lijn 360 (Alkmaar - Heerhugowaard) reed met een Amba uit de 5100-serie i.p.v. een Citaro G.
TLP
Berichten: 1554
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Bericht door TLP »

Bah
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Bericht door Gekko123 »

Vanmiddag reed er een stammetje DDAR in de s5000 (en daarmee ook in de s5100). Gezien te Delft, op weg naar Breda.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Bericht door Michael 1988 »

mb90 schreef:R-Net lijn 360 (Alkmaar - Heerhugowaard) reed met een Amba uit de 5100-serie i.p.v. een Citaro G.
R-Net??? Moet dat niet nog Regionet zijn??

Hij staat namelijk niet in dit lijstje
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Bericht door Etienne »

TLP schreef:Bah
Waar slaat zo'n reactie nou weer op :!: :?: :roll:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Bericht door mb90 »

Michael 1988 schreef:
mb90 schreef:R-Net lijn 360 (Alkmaar - Heerhugowaard) reed met een Amba uit de 5100-serie i.p.v. een Citaro G.
R-Net??? Moet dat niet nog Regionet zijn??

Hij staat namelijk niet in dit lijstje
Volgens de lijst van R-netlijnen op de Wiki hoort de 360 hier ook bij, dus daar heb ik het van.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Bericht door Thom91 »

mb90 schreef:R-Net lijn 360 (Alkmaar - Heerhugowaard) reed met een Amba uit de 5100-serie i.p.v. een Citaro G.
Is dat R-net tegenwoordig?
Komt wel goed schatje.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten