Bordjes, bordjes, bordjes... #4

Voor OV-gerelateerde hobby's, computerspelletjes, gezelschapsspellen, etcetera
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #4

Bericht door Fles »

Ardan schreef:Zozo, Emden Außenhafen én Norddeich Mole in één dag geklikt? Chapeau :)
Ja man. Gewoon met de taxi natuurlijk he *O*
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #4

Bericht door Fles »

Afbeelding

Hoplaaa
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #4

Bericht door Suus »

Ik vind de naam Übersee een van de leukste namen voor een plaats ooit :pos:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #4

Bericht door Suus »

Ik zit eigenlijk te wachten tot op de site van de DB de nieuwe stationslijst van 2012 verschijnt. Ik heb ondertussen al wel twee Duitse stations gevonden die (tijdelijk?) gesloten zijn sinds december 2011: Köttewitz en Burkhardswalde-Maxen. Maar ik wacht op de lijst voor dit jaar om de precieze statistieken te kunnen vinden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #4

Bericht door Ronald »

Gisteren was het ideaal weer om de verzameling eens aan te vullen. Mooi helder, prachtig zonnetje. Nou, goed opletten, camera instellen, zon in de rug...

*KLIK*

Afbeelding

-o-
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #4

Bericht door STF »

De zon staat veel te laag in deze tijd van het jaar, met bewolkt (donker) weer is de kans nog groter dat je foto lukt, dan met dat laagstaande zonnetje.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #4

Bericht door Daniel »

Dit lijkt meer een blanco bordje... de plaatsnaam Arkel is wel kort, maar ook weer niet zo kort dat 'ie achter de witte vlek past.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #4

Bericht door Ronald »

Toch wel, er stond écht tekst op.
Arkel moet dus over, Beesd ook. Maar Boven Hardinxveld, Hardinxveld Blauwe Zoom en Sliedrecht Baanhoek zijn wel gelukt :P
Tornadovis
Berichten: 1
Lid geworden op: di 17 jan 2012, 20:32

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #4

Bericht door Tornadovis »

Een aantal jaren geleden met ons studenten-OV regelmatig rondjes gemaakt om stationsbordjes in Nederland te fotograferen.

'Ben' was zo fanatiek dat hij alle (ja echt alle) van de bordjes van destijds (2007/2008) heeft gefotografeerd en op z'n site gezet: http://ben.fotogek.nl/
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #4

Bericht door Jef400 »

Ben in de zomervakantie potverdorie vergeten Türkheim op de foto te zetten. Leuk als Wilders weer een van zijn politiek beladen momenten heeft.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #4

Bericht door Fles »

Ronald schreef:Gisteren was het ideaal weer om de verzameling eens aan te vullen. Mooi helder, prachtig zonnetje. Nou, goed opletten, camera instellen, zon in de rug...

*KLIK* -o-
Ja ja :D Het leven van een topsporter zit vol teleurstellingen :P

Ik heb gisteren trouwens ook Baanhoek en Blauwe Zoom binnengehaald *O* opzettelijk ruim een volle stop overbelicht, anders zou ik gewoon zwarte balkjes op de foto krijgen. En of de lucht nou wit of witter-dan-wit is boeit toch niet :P

Leermomentje dus :P
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #4

Bericht door Fles »

Tornadovis schreef:Een aantal jaren geleden met ons studenten-OV regelmatig rondjes gemaakt om stationsbordjes in Nederland te fotograferen.

'Ben' was zo fanatiek dat hij alle (ja echt alle) van de bordjes van destijds (2007/2008) heeft gefotografeerd en op z'n site gezet: http://ben.fotogek.nl/

Die tosti-josti hebben we op fok destijds nog een lesje geleerd, dat weet ik nog wel :D Wat een klaphark was dat zeg _O-
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #4

Bericht door Meltrain »

Ik kan die bordjes niet eens bekijken. :?
Kentekenplaten overigens wel. :lol:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #4

Bericht door Ronald »

Fles schreef:klaphark
Die uitdrukking ken ik nog niet :mrgreen:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #4

Bericht door Suus »

Pffft, wat heeft Dortmund een hoop stations zeg, daar kan je wel bijna een hele dag voor uittrekken -o-

Maargoed, Ik ben daar nu over de helft denk ik. Net zoals veel andere plaatsen nu behoorlijk compleet beginnen te raken
Mülheim is nu compleet bijvoorbeeld *O*

Remscheid ook volgens mij, Solingen mis ik volgens mij een bordje. Leuke lijn is dat overigens, jammer dat er volgend jaar Lintjes van Abellio gaan rijden -o- Duisburg mist alleen nog Wedau en Bissingheim, maar Entenfang is in de pocket.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #4

Bericht door Ardan »

Als je vanaf Wanne via Castrop-Rauxel met het lokale boemeltje gaat kom je er ook een stuk of 4-5 vage stationnetjes van Dortmund tegen :) Geinig lijntje voor één keer, heb gelukkig de hele lijn kunnen schoonvegen dus hoef daar niet meer te komen want het schiet voor geen meter op.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #4

Bericht door Suus »

Ardan schreef:Als je vanaf Wanne via Castrop-Rauxel met het lokale boemeltje gaat kom je er ook een stuk of 4-5 vage stationnetjes van Dortmund tegen :) Geinig lijntje voor één keer, heb gelukkig de hele lijn kunnen schoonvegen dus hoef daar niet meer te komen want het schiet voor geen meter op.
Heb het vanaf Westerfilde tot Dorstfeld allemaal te pakken nu. Ook alle stations in Dortmund van de S1 en de S4 heb ik nu, plus Dortmund-Horde in het zuiden, was al een hele speurtocht om nog een ingang naar dat station te vinden want elke normale ingang was afgesloten, alleen een noodtrap gaf nog toegang tot het perron.

Van de S5 moet ik nog de stations in Dortmund en ook DO Signal Iduna Park, DO-Aplerbeck, DO-Aplerbeck-Süd en DO-Sölde moeten nog. De stations op de lijn naar Enschede komen nog wel een keer als ik die hele lijn ga afrijden.

Er is nog zoveel te doen daar, zelfs als je er woont heb je toch behoorlijk de tijd nodig om het een en ander schoon te vegen. En ja, ik had meer kunnen doen maar ik wilde ook nog wat andere dingen doen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #4

Bericht door Ronald »

Bee schreef:Remscheid ook volgens mij, Solingen mis ik volgens mij een bordje. Leuke lijn is dat overigens, jammer dat er volgend jaar Lintjes van Abellio gaan rijden
Er rijden nu nog BR628'jes neem ik aan? De lijn is vooral leuk vanaf Wuppertal richting Remscheid. Het geeft echt het gevoel van een bergspoorlijn.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #4

Bericht door Suus »

Klopt, een van de steeds plekken waar de steeds zeldzamere BR628's nog rijden.

Ik hoorde laatst trouwens dat een groot deel van de BR628's van het depot in Ludwigshafen zijn afgevoerd en vervangen zijn door gerenoveerde exemplaren uit Kiel.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #4

Bericht door Daan »

Vanaf Remscheid naar Solingen is nog mooier, het uitzicht vanaf de Müngstener Brücke is prachtig :)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #4

Bericht door Suus »

Jammer genoeg was het gisteren een beetje mistig :(
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #4

Bericht door Fles »

Ardan schreef:Als je vanaf Wanne via Castrop-Rauxel met het lokale boemeltje gaat kom je er ook een stuk of 4-5 vage stationnetjes van Dortmund tegen :) Geinig lijntje voor één keer, heb gelukkig de hele lijn kunnen schoonvegen dus hoef daar niet meer te komen want het schiet voor geen meter op.

Daar in de buurt moet ik ook nog best veel. O.a. ook nog heel die lijn naar Neuenrade, maar ook alles rondom C-R en heel veel van dat S-Bahn geneuzel van Dortmund.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #4

Bericht door Ardan »

Van de S4 heb ik alleen het stuk Stadthaus-Lütgendortmund gedaan en schoongeveegd, rest naar Unna moet nog. Vind het een aparte lijn, komt nergens bij een groot knooppunt (alleen stedelijke als Stadthaus, Dorstfeld, Marten), en rijdt dwars door de stad met veel stops, kopmaken in Unna kan-even-niet-op-de-naam-komen en een groot deel parallel aan stadtbahnlijn 43..
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #4

Bericht door Suus »

Die Stadtbahnlijn 43 is echter wel trager dan een slak en comfortabel zou ik hem ook niet willen noemen. Best vreemd, want de hogevloerswagens zijn juist extreem comfortabel.

@Fles: Die lijn naar Neuenrade was ik van plan, maar heb ik geschrapt omdat het al bijna donker zou zijn als ik dan vanaf Lüdenscheid weer naar Dortmund zou gaan. Maar ik heb wel gehoord/gelezen dat er wegens een gebrek aan inzetbaar materieel tijdelijk voor een aantal maanden BR628 rijdt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #4

Bericht door Fles »

Nieuwjaarsrondje met de Fok!jongens :)

Afbeelding
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten