Het grote computertopic! #5

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door Suus »

Hoewel ik het heel aardig vind van mijn buurman om mij het wachtwoord van zijn netwerk te geven is het op de een of andere manier niet vooruit te branden. Morgen toch maar even een langere ethernetkabel zoeken dan mijn huidige 50 centimeter.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door webguy »

Tip: de Action heeft betaalbare kabels van 10 meter... Elders zijn ze vaak nog best prijzig...

Ben trouwens superblij met m'n Galaxy SII, veel mensen op marktplaats stappen over op iFoon maar snap eigenlijk niet waarom :) Blijkt trouwens weer dat er goeie en minder goede Marktplaats verkopers zijn (nog nooit slechte ervaring gehad eigenlijk), deze gast was super aardig, en voor 100 euro onder marktwaarde een splinternieuwe telefoon is geen slechte deal.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door microshit »

Standaard kabeltjes kun je idd prima bij Action halen, heb daar voor €3 een HDMI kabel vandaan gehaald :P
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door Suus »

Morgen maar even de Pijnackerstraat onveilig maken dan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door deadlock »

Bee schreef:Hoewel ik het heel aardig vind van mijn buurman om mij het wachtwoord van zijn netwerk te geven is het op de een of andere manier niet vooruit te branden. Morgen toch maar even een langere ethernetkabel zoeken dan mijn huidige 50 centimeter.
Dat kan komen omdat hij zijn torrentclient slecht heeft afgesteld. Routertjes vallen simpelweg om met zoveel half open connections.

Heel eerlijk gezegd is de enige hardware die ik dat goed heb zien afhandelen een Airport Extreme. Of een Cisco van 130+ euro.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door webguy »

Het ligt inderdaad heel erg aan de router. De nieuwe router van Online die we hebben staan doet het ook wel aardig.

Heb ook een router met DD-WRT, dat ding is echt rock solid, en kan flink wat hebben. Collega loopt net binnen met een oude Belkin dus die ook maar eens testen daarmee. M'n vriendin heeft nu een el-cheapo Sitecom, die ondanks een paar firmware upgrades echt afschuwelijk is en regelmatig internet weg valt (en ja, torrents zijn deel van het probleem :) )
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door Suus »

Megagrote telefoonstoring, alle vaste telefonie ligt plat *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door deadlock »

Bee schreef:Megagrote telefoonstoring, alle vaste telefonie ligt plat *O*
Ik zit hier met een iets ergere storing. Het SAN heeft een defecte hdd. Normaal niet erg want hot spare, maar op deze hdd staat het OS en het is nu allemaal baggertraag.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door deadlock »

Schiet op met die nieuwe harddisk ik wil naar huis :evil:
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door webguy »

Single point of failure?
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door deadlock »

Nee maar wel single point of slowness.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door hauptbahnhof »

A.s. donderdag maar 's van de Mediamarkt actie gebruik maken... een iMac 27" met 16% korting...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door Suus »

Vandaag kopen en morgen je geld terugvragen!

Maar als ik ongevraagd advies mag geven: neem een Macbook Pro met een Thunderbolt Display. Dan heb je de flexibiliteit van een Macbook en het scherm van een iMac.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door Suus »

Mijn Airport begint trouwens een lang verhaal te worden. Ik kreeg bij iCentre een nieuwe mee, refurbished eigenlijk..Kom ik thuis: hetzelfde euvel!
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door deadlock »

Wat duurt het een eeuwigheid voordat een HP DL380/G7 door de zelftest heen is :|
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door Suus »

Hmm, typisch.

De Airport bleek het bij de reparatie razendsnel te doen, waardoor bleek dat het bij het tweede geval aan de computer leek te liggen. Nu heb ik dat opgelost, maar ik heb hem toch niet niet helemaal zoals ik dat wil. Want ik heb nu wel weer draadloos internet via het apparaat (en nog best vlot ook) maar het basisstation heeft nog steeds een hexadecimale code en heet nog steeds Apple Netwerk zonder enige beveiliging :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door webguy »

hauptbahnhof schreef:A.s. donderdag maar 's van de Mediamarkt actie gebruik maken... een iMac 27" met 16% korting...
Vandaar dat er dus pallets met iMacs stonden in de Mediamarkt maandag... Stonden er nogal wat namelijk.

Vandaag router van mn vriendin vervangen. Was maanden opzoek naar mn universele voeding die ik voor mn goede ouwe router nodig had, vond 'm eindelijk op mn werk in een doos in een hoek. Kom ik bij m'n vriendin blijkt dat de adapter van d'r oude router gewoon ook op mijn router had gepast. Nu heeft ze iig router met DD-WRT, ipv bagger Sitecom trope.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door Suus »

Dat deed het hem! G-netwerk uitgeschakeld (alleen nog N-netwerk) en frequentie opgeschroefd van 2,5 Ghz naar 5 Ghz. Welkom terug loeisnel internet *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door Suus »

Het gebeurt zelden dat ik echt heel enthousiast ben over iets nieuws, maar over de nieuwe textbooks van iBooks van Apple ben ik meer dan te spreken. Ik heb zo'n interactief boek eens bekeken (er staat een gratis boek in de iBook Store) en het ziet er echt schitterend uit.

Maar nog mooier is dat het programma waarmee je die boeken kan maken gewoon gratis verkrijgbaar is voor alle bezitters van een Mac via de App Store en dat de drempel om je eigen boek te publiceren is verlaagd tot een menuoptie om je boek te publiceren in de iBook Store *O*

Misschien is het dan wel geen open technologie, het is wel echt heel eenvoudige en goed doordachte technologie :D
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door Geert »

Ja, heel leuk, maar je kunt dus ook niet op een ander apparaat zo'n boek lezen? Het alsof je een muziekstuk opneemt wat alleen op iPods af te luisteren is :|
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door webguy »

Bee schreef: Misschien is het dan wel geen open technologie, het is wel echt heel eenvoudige en goed doordachte technologie :D
Dus als iedereen een iBook textbook maakt moet iedereen een laptop kopen die 3x zo duur is. Nee, ik snap het. Er is (enigzins terecht) best veel ophef over iBook Author omdat de licentie je verbiedt het boek anders te verkopen dan via Apple... Goed voor de markt is het niet. Overigens gaat het jaren duren voordat alle boeken herschreven en digitaal zijn, dus voorlopig kan je alles nog tweedehands via bol.com kopen. Al heeft de markt voor studieboeken eigenlijk nog een tussenstap nodig...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door Suus »

Het is inderdaad jammer dat het nog niet helemaal open is, dat gaf ik ook al aan, maar het feit dat er nu eindelijk eens iemand is opgestaan die de gedachte van het interactieve leerboek eindelijk heeft omgezet in realiteit is al heel wat. En dat de drempel ook heel laag wordt gehouden zodat het onderwijs (zover dat al gebruikt maakt van producten van Apple) eenvoudig kan inhaken is ook lovenswaardig.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door deadlock »

De drempel laaghouden? :mrgreen:

Van iedere school die het kan betalen om Apples neer te zetten ipv standaardPC's moeten ze gelijk de bekostiging halveren.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door Fles »

Apple is gewoon overhypede en overpricede junk. Weg met die paardeshit.

Alleen eigengeilers kopen Apple. Waarom? "Omdat Apple". Nja :')
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #5

Bericht door Geert »

Bee schreef:Het is inderdaad jammer dat het nog niet helemaal open is,
Apple kennende zal het dat ook nooit worden. Het is niet een kinderziekte die nog opgelost moet worden ofzo, het betekent gewoon dat je voor eeuwig aan Apple vast zit als je daar nu boeken mee gaat maken. Wat is er trouwens zo vernieuwend aan dat 'interactieve leerboek'? Er bestaan toch al jaren elektronische leeromgevingen en allerlei andere vormen van digitale educatieve content?
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten