Boekenweek 2008

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Boekenweek 2008

Bericht door Daan »

Ook deze boekenweek is het boekenweekgeschenk weer geldig in de trein, op zondag 16 maart. Het boekenweekgeschenk krijg je tussen 12 en 22 maart, als je voor �€ 11,50 aan Nederlandstalige boeken koopt.
Het Boekenweekgeschenk De Pianoman is geldig als 2e klas vervoerbewijs op zondag 16 maart. Het is geldig in alle binnenlandse treinen van NS, Syntus, Arriva, Veolia en Connexxion, maar niet in internationale treinen. U kunt geen Overgang 2-1 bijkopen. Er vindt geen restitutie plaats van reeds gekochte treinkaartjes. Er kan geen aanspraak worden gemaakt op de regeling 'Geld terug bij vertraging' . Het boek geeft geen recht op samenreiskorting. U kunt wel, als u 19 jaar of ouder bent,een Railrunner kopen voor kinderen tot en met elf jaar die met u meereizen (maximaal drie). Het boek geldt als vervoerbewijs, daarom kunnen mensen met een Meereiskaart uit de actie met de Boekenbon, gratis meereizen met houders van het Boekenweekgeschenk.
Jazz in de trein:
Bernlef heeft een grote liefde opgevat voor jazzmuziek. Als hommage aan hem zullen op zondag 16 maart twee jazztreinen door Nederland rijden met onder met twee lichtingen jazz-muzikanten.

De oude lichting:
Louis van Dijk - piano
John Engels - drums
Henk Haverhoek - bas

De nieuwe lichting:
Benjamin Herman - saxofoon
Clemens van der Feen - bas
Jesse van Ruller - gitaar
Gijs Dijkhuizen - drums

De treinen en musici ontmoeten elkaar aan op het nieuwe NS-station Bijlmer, waar de grand finale zal plaatsvinden.

De oude lichting jazzmuzikanten rijden het volgende schema:
V 10.58u Hilversum spoor 1
A 11.17u Utrecht Centraal spoor 4a
V 11.29u Utrecht Centraal spoor 4a
A 11.56u Amsterdam Bijlmer spoor 6

De nieuwe lichting jazzmuzikanten rijden het volgende schema::
V 10.31u Haarlem spoor 8
A 10.52u Leiden spoor 9a
V 11.03u Leiden spoor 9a
A 11.52u Amsterdam Bijlmer spoor 6

Natuurlijk kunt u op de eerste zondag van de Boekenweek ook weer gratis met de trein. Neem op 16 maart De pianoman mee want het Boekenweekgeschenk fungeert die dag als uw treinkaartje. Naar station Bijlmer bijvoorbeeld!
Oud forumgebruiker

Re: Boekenweek 2008

Bericht door Oud forumgebruiker »

Altijd handig zo'n actie, ik neem aan dat het boekengeschenk ook voor 9.00 gewoon als vervoersbewijs geldt?
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Boekenweek 2008

Bericht door Daan »

Ja, is de gehele dag geldig :) Heb hem vandaag gekocht. (nouja, m'n moeder eigenlijk... :P)
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Boekenweek 2008

Bericht door Caspar »

Zo mijn eerste reaktie hier :)

De boeken waarbij het geschenk wordt gegeven moeten nederlandstalig zijn maak ik op uit het bovenstaande, maar moet het ook een literatuurboek zijn? Of telt een boek over bv treinen of een ander onderwerp ook? Ben niet zo'n literatuur freak namelijk.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Boekenweek 2008

Bericht door tsov »

Dat hangt heel erg van de boekhandel af... Mijn ervaring is dat die er verschillend mee omgaan :wink:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Boekenweek 2008

Bericht door Daantje »

Ik heb ook wel eens een boekenweekgeschenk gekregen bij studieboeken of van die samengevat boekjes ;) Zoals tsov al zegt verschilt het erg per boekhandel. Zorg wel dat je er vroeg bij bent want die dingen kunenn al heel snel op zijn.
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Boekenweek 2008

Bericht door htm_tram »

*
Laatst gewijzigd door htm_tram op wo 10 sep 2008, 14:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Boekenweek 2008

Bericht door Geert »

klaxxon schreef:Altijd handig zo'n actie, ik neem aan dat het boekengeschenk ook voor 9.00 gewoon als vervoersbewijs geldt?
Sowieso heb je in het weekend geen last van die 9.00-uur grens ;)
Woepje
Berichten: 280
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Locatie: Groningen

Re: Boekenweek 2008

Bericht door Woepje »

Vorig jaar zou ik met liefde meedoen aan die boeken-actie. Maar mijn weekend SOV gooit nu roet in het eten :lol:
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Boekenweek 2008

Bericht door Daan »

Opnieuw veel treinreizigers met Boekenweekgeschenk

UTRECHT - Ongeveer 175.000 tot 200.000 mensen hebben zondag 'De Pianoman' van Bernlef meegenomen in de trein in plaats van een treinkaartje te kopen.

Dat meldde de NS, die ook dit jaar de mogelijkheid bood op vertoon van het Boekenweekgeschenk gratis in de tweede klasse door heel Nederland te reizen.

Ook kon de leeslustige reiziger gratis genieten van jazz. In twee treinen speelden jazzmuzikanten, die op Station Bijlmer bij elkaar kwamen en daar gezamenlijk optraden. Auteur Bernlef is een groot jazzliefhebber.

De NS is hoofdsponsor van de Boekenweek, maar dit jaar gold het gratis reizen voor het eerst ook in alle treinen van regionale vervoerders.

Bron: DvhN
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 108 gasten