Veel problemen bij NS-pinautomaten

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Veel problemen bij NS-pinautomaten

Bericht door Caspar »

Vandaag eens mijn saldo opgeladen, maar dat ging ook niet in Nunspeet. Na twee automaten geprobeerd te hebben vond ik het wel mooi geweest. Ga toch niet zo vaak met de bus :)
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Veel problemen bij NS-pinautomaten

Bericht door deadlock »

willy84 schreef:Gister op station Hilversum 6 keer geprobeerd om twee verschillende automaten. Tevens met Meastro. Elke keer zonder bevredigend resultaat. Ik kreeg iedere keer de melding "pas onleesbaar". Vandaag m'n ovchip opgeladen in de xx bus zonder problemen.
En met PIN?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: Veel problemen bij NS-pinautomaten

Bericht door willy84 »

Ja, eerst met pin uiteraard en toen dat niet lukte met Meastro. Dat bood geen soelaas.
immer kwaliteits posts
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Veel problemen bij NS-pinautomaten

Bericht door find_your_spot »

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=0o0DQUcMPzg[/youtube]

Wat denken jullie van 1 telefoontje plegen?
For Your Railroad Adventures
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: Veel problemen bij NS-pinautomaten

Bericht door willy84 »

Het is niet dat mijn pas stuk is. Bij alle andere automaten doet hij het namelijk gewoon. Ik vermoed dat de NS kaartautomaat te gevoelig staan afgesteld.
immer kwaliteits posts
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Veel problemen bij NS-pinautomaten

Bericht door microshit »

Chip minder gevoelig dan de strip? No way, ik maak vaak genoeg mee dat klanten 3x hun pas erin moeten duwen voordat 'ie gelezen wordt. Ok, sommige magneetstrips moest 'ie 10x hebben, maar dat gebeurde minder in vergelijking met leesfouten met de chip.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Veel problemen bij NS-pinautomaten

Bericht door find_your_spot »

willy84 schreef:Ik vermoed dat de NS kaartautomaat te gevoelig staan afgesteld.
ING?
For Your Railroad Adventures
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Veel problemen bij NS-pinautomaten

Bericht door webguy »

Heeft ook denk ik met een gleuf te maken en "hoe ver stop ik 'm er in"
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Veel problemen bij NS-pinautomaten

Bericht door Daniel »

microshit schreef:Chip minder gevoelig dan de strip? No way, ik maak vaak genoeg mee dat klanten 3x hun pas erin moeten duwen voordat 'ie gelezen wordt.
Ligt er ook aan hoe je 'm erin stopt... als je dat te snel doet levert het inderdaad een leesfout op merkte ik vanmorgen in de supermarkt. Vervolgens 'm er gewoon rustig in gedaan, probleem opgelost.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: Veel problemen bij NS-pinautomaten

Bericht door willy84 »

find_your_spot schreef:
willy84 schreef:Ik vermoed dat de NS kaartautomaat te gevoelig staan afgesteld.
ING?
Ja, inderdaad.
immer kwaliteits posts
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Veel problemen bij NS-pinautomaten

Bericht door Suus »

De ING heeft net zoveel klanten als alle andere banken bij elkaar. Logischerwijs dat daar de meeste klachten vandaan komen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Veel problemen bij NS-pinautomaten

Bericht door find_your_spot »

willy84 schreef:
find_your_spot schreef:
willy84 schreef:Ik vermoed dat de NS kaartautomaat te gevoelig staan afgesteld.
ING?
Ja, inderdaad.
Versassend en verbaasd mij niks.
Bee schreef:De ING heeft net zoveel klanten als alle andere banken bij elkaar. Logischerwijs dat daar de meeste klachten vandaan komen.
Wel erg toeval dat als iemand begint over problemen met NS kaartautomaten en PIN pas dat het in vrijwel alle gevallen om een ING pas gaat....
Zelf in de praktijk zie ik dat ook vaak terug als ik weer is op een trein sta te wachten in Brabant naast een NS kaartautomaat.
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Veel problemen bij NS-pinautomaten

Bericht door Suus »

Als je een steekproef neemt uit 16 miljoen balletjes, waarvan de helft oranje is en de overige helft een heel scala aan kleuren, zal de kans dat het een ING-pas betreft redelijk groot zijn. Overigens, het lijkt mij geen fijn idee dat iemand in mijn nek staat te hijgen om te kijken wat voor bankpas ik heb mocht ik problemen hebben met pinnen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Kuba
Berichten: 40
Lid geworden op: zo 11 sep 2011, 22:30

Re: Veel problemen bij NS-pinautomaten

Bericht door Kuba »

Is het jullie trouwens ook opgevallen dat er bij heel veel NS automaten de Maestro-functie uitgeschakeld is? Erg vriendelijk voor buitenlanders/toeristen... :|
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Veel problemen bij NS-pinautomaten

Bericht door Vinny »

Gisteren een kopje koffie verdiend, door voor een reiziger een kaartje naar Schiphol te pinnen. Het wisselgeld mocht ik houden 8-)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Kuba
Berichten: 40
Lid geworden op: zo 11 sep 2011, 22:30

Re: Veel problemen bij NS-pinautomaten

Bericht door Kuba »

Is hier volgens mij nog niet langs geweest: men is bezig de automaten uit te rusten met "het nieuwe pinnen". Dat wil zeggen dat je kaart erin blijft steken totdat je betaald hebt en springt niet meteen terug. Ze hebben dat ani-skim ding eromheen ook iets veranderd.

Ook de homescreen is iets veranderd - toeristenvriendelijker. Je ziet nu alle logo's naast elkaar: Maestro, V-Pay, Mastercard, Visa, Muntjes, met een kruis voor diegene die niet beschikbaar zijn. Met het nieuwe pinnen kun je dus overal met Maestro en V-Pay betalen. Mastercard en Visa zijn volgens mij nog steeds enkel op Schiphol en Amsterdam geactiveerd?

Nu zullen ze de Maestro-optie trouwens moeten activeren op de onbemande stations (PIN is helemaal weg na deze upgrade)
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Veel problemen bij NS-pinautomaten

Bericht door Justin »

Gisteren nog uitgeprobeerd op Asd: VISA en MASTERCARD werken niet :neg:. Heb daarom de treinkaartjes van een Brit en een Duitse maat van me voorgeschoten... no worries :), maar als toerist moet je anders maar hide-and-seek spelen met de machines die wel met visa en mastercard overweg kunnen, of naar de tickets & service balie...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Veel problemen bij NS-pinautomaten

Bericht door Geert »

Ik las laatst het gerucht dat in maart of april alle kaartautomaten ook creditcards gaan accepteren. Of het klopt weet ik niet, maar het zou mooi zijn :)
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Veel problemen bij NS-pinautomaten

Bericht door deadlock »

Justin schreef:Gisteren nog uitgeprobeerd op Asd: VISA en MASTERCARD werken niet :neg:. Heb daarom de treinkaartjes van een Brit en een Duitse maat van me voorgeschoten... no worries :), maar als toerist moet je anders maar hide-and-seek spelen met de machines die wel met visa en mastercard overweg kunnen, of naar de tickets & service balie...
Het valt me trouwens op dat de rijen bij de loketten langer en langer worden de afgelopen maanden. Ook op minder drukke stations als Deventer en Zwolle.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Veel problemen bij NS-pinautomaten

Bericht door webguy »

Heeft vast eerder te maken met de OVC, dan de automaten vermoed ik.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Veel problemen bij NS-pinautomaten

Bericht door Caspar »

Ik was zondag op Amsterdam centraal, even een poging ondernomen om mijn saldo op te laden. Ik weet niet wat ik fout deed maar op 1 automaat gebeurde er helemaal niets toen ik mijn chipkaart voor de lezer hield, ook niet na 10x rustig ervoor houden. Automaat 2 heb ik 10x op pinnen gedrukt, maar wat ik ook deed, de knop lichtte wel even op qua kleur, maar werd daarna weer ''grijs''. (zeg maar als je een item op je bureaublad van computer wil verplaatsen, maar het halverwege per ongeluk met je muis weer los laat, zo'n effect). Ander automaat kon ik alleen creditcard selecteren, en pas bij automaat 4 lukte het wel. Ik zag trouwens erg veel mensen van automaat naar automaat hoppen voor verschillende pogingen. :roll:
En ieder automaat wat ik uitprobeerde stond bij aanvang van mijn poging nog ergens halverwege een transactie van een voorganger, en moest ik op ''Alles annuleren'' drukken.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Veel problemen bij NS-pinautomaten

Bericht door Justin »

Ah, ik was daar dus zondag ook - het viel me op dat er redelijk veel automaten waren, die problemen hadden....
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Veel problemen bij NS-pinautomaten

Bericht door Fles »

Geert schreef:Ik las laatst het gerucht dat in maart of april alle kaartautomaten ook creditcards gaan accepteren. Of het klopt weet ik niet, maar het zou mooi zijn :)
Twintig jaar te laat okee, maar het zou mooi zijn :Y
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Veel problemen bij NS-pinautomaten

Bericht door Ennes »

Geert schreef:Ik las laatst het gerucht dat in maart of april alle kaartautomaten ook creditcards gaan accepteren. Of het klopt weet ik niet, maar het zou mooi zijn :)
Dat gerucht klopt!, het is dus eigenlijk ook geen gerucht :lol:
Fles schreef: Twintig jaar te laat okee, maar het zou mooi zijn :Y
kosten/baten plaatje
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 54 gasten