Mag ik even kwijt #103

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #103

Bericht door Fles »

Kijk dan wat ze bij bij kwamen bezorgen vanochtend _O_

Afbeelding

Een enorm boek over de Breitspurbahn, een tamelijk geschift plan van Hitler om alle uithoeken van Europa met elkaar te verbinden met een viersporig netwerk (goederen en reizigers apart, er zaten ook wel goede ideeën tussen dus 8-) ) waarover enorme treinen met 250 km/h zouden gaan rijden over spoor van 3 meter breed. Vol met technische ontwerpen zoals deze 52-assige dubbele stoomturbine-elektrische goederentreinloc van 128 meter lang:

Afbeelding

Of dit monster:

Afbeelding

Ook aan de infra was gedacht:

Afbeelding

Ontbijtruimte op de bovenverdieping van een slaaprijtuig:

Afbeelding

Ik was er al achter dat er niet veel over te vinden is op Internet dus ik heb via een tweedehands-site dit boek besteld :) Fascinerend :Y
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt #103

Bericht door Jef400 »

Veel Leesplezier
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #103

Bericht door Daniel »

Bee schreef:@Fles: ik heb geen watermeter dus ik betaal op basis van gemiddeld gebruik met jaarlijkse indexatie.

@Daniel: Ik mag via Waternet 143 euro dokken aan Amstel, Gooi en Vecht.
Da's best veel voor alleen waterschapsbelasting. Of is het inclusief het waterverbruik, dan valt het wel mee.

Ik betaalde vorig jaar (via Tricijn aan Vallei en Eem):
€ 17,28 Watersysteemheffing gebouwd
€ 37,09 Watersysteemheffing ingezetenen
€ 46,68 Zuiveringsheffing
Totaal aan belastingen: € 101,05

Aan voorschotten voor waterverbruik kwam daar nog € 133,80 bij aan Vitens (was nog op basis van geschat verbruik voor een eenpersoonshuishouden, voor 2011 was ik 2,25 per maand omlaag gegaan in voorschot)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #103

Bericht door Suus »

Het water gaat via de huur, dat is in totaal 96 euro.

Zuiveringsheffing 1 vervuilingseenheid 54,48 euro
Watersysteemheffing ingezetenen 89,16 euro.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #103

Bericht door Daniel »

Hmm, aardig verschil ja... lijkt er als ik even vergelijk trouwens in te zitten dat jij in een lager gelegen gebied woont, tarief in Dordrecht zit bv. ook boven de 80 euro.
Eigenlijk niet helemaal eerlijk te vergelijken dus met een gebied boven zeeniveau.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #103

Bericht door Daantje »

Ik betaal in Rotterdam iets van 150 euro aan het waterschap Schieland en de Krimpenerwaard. Exacte bedrag weet ik nog niet, nog niet gezien. Vandaag viel wel de rekening voor de gemeentelijke belastingen op de mat.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #103

Bericht door STF »

In 2011 is besloten dat winkels op zaterdag voortaan tot 20.00 uur open mogen zijn i.p.v. 18.00 uur maar die wetgeving gaan ze weer deels terugdraaien dit jaar; 19.00 uur als uiterlijke sluitingstijd op zaterdag. Pff wat zijn ze toch bezig in Luxemburg zeg...
Bluearrow
Berichten: 286
Lid geworden op: za 23 jan 2010, 12:50
Locatie: Huizen

Re: Mag ik even kwijt #103

Bericht door Bluearrow »

Bee schreef:@KM46: Als omwonende wordt je door ProRail altijd geïnformeerd bij grote overlast. Ik kan mij voorstellen dat dit geklus wat troep geeft.
Klopt helemaal. Wij kregen van de week ook weer een brief voor een informatieavond n.a.v. de werkzaamheden t.b.v. de uitbreidingen voor de Hanzelijn. Ik woon zo'n vierhonderd meter van station Almere Muziekwijk. Ik denk dat de overlast hier wel mee zal vallen (qua geluid>afstand)
Buschauffeurs sporen niet, anders waren ze wel machinist geworden !
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #103

Bericht door Suus »

Ik woonde tot vorig jaar in de oksel van de spoorlijnen Amsterdam - Weesp en Diemen Zuid - Watergraafsmeer. Ik heb onder andere voorlichtingsbrieven gekregen voor zowel het project SAAL als voor nachtwerkzaamheden aan het viaduct in de spoorlijn Diemen Zuid - Watergraafsmeer. Van dat eerste heb ik geen overlast gehad, van dat tweede behoorlijk maar ik wist er vanaf dus ik was erop voorbereid :)

*O* Onze gemeente heeft aangegeven dat de Hells Angels niet welkom zijn, geen enkel pand heeft als bestemmingsplan motorclub :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #103

Bericht door Michael »

Ik verslaap mijn eigen vrijwel nooit maar gisteren dus wel. Moest om 8.30 op school zijn. Werd om 8.05 wakker, snel mijn spullen gepakt en naar de bushalte gerend en na 4 keer bijna onderuit te zijn gegaan omdat het als een spiegel zo glad was bij mij in het dorp heb ik de bus van 8.19 nog gehaald. Bij de volgende halte was een fietster lelijk gevallen en kon niet meer opstaan. Er stonden al mensen bij maar de chauffeur ging ook nog even kijken. Even later stapt ie mopperend dat er niet gestrooid is weer in en gaat verder rijden. Onderweg komen we de ambulance tegen. Ik ben uiteindelijk toch nog om 9.00 op school aangekomen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21267
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #103

Bericht door Meltrain »

Gisteren had ik de presentatie van mijn minor-project.
Mijn eigen presentatie was als tweede (om 9:00 uur), maar de hele reeks van in totaal 18 presentaties begon om 8:45. Omdat het zo belangrijk was, wilde ik geen enkel risico lopen met te laat komen en wilde ik met de t5118 gaan i.p.v. de t5020.
Alleen, onderweg naar Rlb slipte ik met mijn fiets toen ik een bocht om wilde gaan. :( Er zat een gat in mijn broek en op mijn knie zat een flinke schaafwond. Daarom ben ik maar weer snel naar huis gefietst, om mijn knie te verbinden en een andere broek aan te doen.
De t5118 kon ik niet meer halen, maar ik wilde wel graag met de t5020, waarvoor de tijd ook wel begon te dringen. Gelukkig bood mijn moeder aan om me met de auto naar Rlb te brengen, alleen moest er eerst nog geschrapt worden. Omdat we ongeveer één minuut voor vertrektijd pas op het station waren, zei mijn moeder al dat ze 5 minuten zou blijven wachten, om zeker ervan te zijn dat ik de trein zou halen. Ik liep snel het station in, checkte in en liep naar het erron, maar helaas ging de trein net weg. :(
Toen dus maar weer snel naar de auto gelopen en gezegd dat ik graag haar aanbod aannam om me naar Delft te brengen, maar dat ik eerst nog twee minuten moest wachten voordat ik kon uitchecken... :roll: Handig, die 3-minuten regel (Wie heeft dat trouwen ooit bedacht en waarom? :? )
Nou ja, nadat ik was uitgecheckt, bracht mijn moeder me naar de TU, alwaar ik om 8:50 de collegezaal inliep en waar de eerste presentatie nèt op het punt van beginnen stond.

Mijn eigen presentatie ging trouwens best prima, al hoorde ik niet bij de beste drie (maar dat kon ik vooraf al voorspellen :P ). Het cijfer volgt in de loop van de week.
Helaas doet mijn knie nog wel steeds zeer. :(
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #103

Bericht door AppleMoose »

Het is wederom weer hoog water. De IJssel staat hier op ruim 9 meter boven NAP, 3 meter hoger dan "normaal".
Gister heeft de veerpont net de dienst vol kunnen maken en ligt nu, voor de 2e keer deze maand, uit de vaart.
Gister ging het echt hard, ruim een halve meter in 1 dag.
Het hoogtepunt zal morgen, overmorgen zijn, zo rond de 920cm boven NAP. Zo'n 20 cm lager dan de afgelopen keer.

Mijn collectie hoogwaterfoto's neemt wederom weer flink toe *O*
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #103

Bericht door Geert »

@Meltrain, als je zo'n haast had om op tijd te komen zou ik me eerlijk gezegd niet druk gemaakt hebben om weer uit te checken. First things first...
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #103

Bericht door Fles »

Geert schreef:@Meltrain, als je zo'n haast had om op tijd te komen zou ik me eerlijk gezegd niet druk gemaakt hebben om weer uit te checken. First things first...
Wanneer ga je dan wel uitchecken? :?

Die 3 minutenregel is gewoon kut idd. :neg:
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #103

Bericht door Etienne »

...dat er bij de Tandartsenpraktijk iemand werkt die beter iets anders had gaan kunnen studeren. :roll:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Mag ik even kwijt #103

Bericht door JWM »

Als je op een studentenkaart reist is het niet zo belangrijk. En je kan natuurlijk ook "uitchecken" op het moment dat je weer terug gaat.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Mag ik even kwijt #103

Bericht door MdJ »

Zovaak dat ik op een reis Enschede-Apeldoorn zowel via de NS als via Syntus reis (in Hengelo niet uitchecken bij NS, maar wel inchecken bij Syntus)
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #103

Bericht door Suus »

Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #103

Bericht door Fles »

Ik wacht nog op Emile Roemer checking de Park :X _O-
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #103

Bericht door Dexter »

Een vraagje aan de mensen hier met een vaste relatie: Hebben jullie ook weleens last van sleur?

Ik had het er laatst over met de andere helft van mijn trouwboekje, dat we de laatste tijd door alle drukte langs elkaar heen leven en daardoor wat ingekakt dreigen te raken. "Tenminste, als je andere mensen moet geloven waarbij alles koek en ei is, laten die elkaar 4x per dag alle hoeken van de kamer zien", zei ik.

Toen kreeg ik een onverwacht enthousiast antwoord: "Oh, maar dat kan hoor, dat is geen probleem! Kom maar mee!" en ik werd vervolgens aan de hand meegenomen. :shock: "Wat staat me nu dan te wachten...?", dacht ik. :shock:

...En vervolgens werd ik in een hoek van de kamer gezet: "Kijk eens, dit is de ene hoek!" Een paar tellen later werd ik naar de andere kant van de kamer meegesleurd en daar weer in de hoek gezet: "En dit is de andere hoek!" -o-

"Ben je al klaar voor de volgende hoek...?" *O* Waarop ik als antwoord zei: Pas maar op, want anders krijg jij straks een hoek!" (A) Tja, zolang er nog maar humor is, zal ik maar zeggen... :')
Vallend blad maakt rails glad.
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Mag ik even kwijt #103

Bericht door Reiziger Delft »

MdJ schreef:Zovaak dat ik op een reis Enschede-Apeldoorn zowel via de NS als via Syntus reis (in Hengelo niet uitchecken bij NS, maar wel inchecken bij Syntus)
Dat werkt niet, heb ik zelf een keer ondervonden. Ik wilde in Arnhem van NS op Syntus overstappen, maar zag eerder een Syntus paal dan een NS paal, dus checkte daar alvast in. Vervolgens wilde ik bij een NS-paal uitchecken, maar toen kwam er in beeld ''goede reis'', ofwel een nieuwe check-in NS. Ik kon die niet ongedaan maken want dan moet je 3 minuten wachten, dus ik wilde dat dan maar op Velperpoort doen. Eerst probeerde ik uit te checken bij Syntus, maar ook daar kwam weer goede reis te staan op het scherm. Meteen weer uitchecken kon dan weer wel. Uitchecken bij NS heb ik maar niet meer geprobeerd, dat zou weer een check-in geworden zijn.

Kortom, een check-in bij een andere vervoerder overschrijft je eerdere check-in.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #103

Bericht door Caspar »

Die Noord Koreaanse kinderen kunnen wel goed gitaar spelen :shock: :shock: :shock:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=gSedE5sU3uc[/youtube]
Mooi ook hoe die hoofdjes precies gelijktijdig mee wiegen op de muziek.
Ze kunnen zo aan de slag gaan om de plaatselijke Mexicaan wat op te leuken :)
Bij 2.30m gaan ze helemaal los.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #103

Bericht door Thom91 »

@ dexter, ik had een 'sleur' doordat we van fase 'super verliefd en alles mag' overgingen naar 'relatie serieuze dingen hebben ook prioriteit' enzo. Toen ging het wat minder maar bij ons gaat het nu top. Verder is het bij trouwens anders dan in mijn situatie dus ik denk dat het niet te vergelijken is. Kijk het nog even aan, waarschijnlijk waait het wel over. Misschien komt het door je wisselende werkschema?

Iig kan ik melden dat ik het bij VolkerRail alkmaar enorm naar mijn zin heb :)
Komt wel goed schatje.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #103

Bericht door Fles »

Caspar schreef:
Die Noord Koreaanse kinderen kunnen wel goed gitaar spelen :shock: :shock: :shock:
Ze kunnen zo aan de slag gaan om de plaatselijke Mexicaan wat op te leuken :)
Bij 2.30m gaan ze helemaal los.
_O- Fantastisch :D _O-

Die aap die er "creepy as hell" bij gezet heeft is niet goed bij zijn hoofd :N
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #103

Bericht door Fles »

BBC kijken :W
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 56 gasten